Hier niets hoor! Ik heb heerlijk geslapen en kan dat zoals het er nu uitziet het komende weekend ook doen. Madam is weer helemaal de oude, mooie theezakjes als uier en lekker weer zichzelf. Merries......
Bij ons word het nu toch ook wel heel serieus... Gisteravond kwam ik rond 11 uur thuis (paarden staan aan huis) en ik loop nog even door de stal, hoor ik opeens een paard kreunen... Dus ik kijken wie het is...
Is het Anora, puffend en zuchtend maar niet zwetend ofzo... Uier staat straks gespannen, alles is los, dus ik had verwacht (ondanks dat ze niet kegeld) dat het veulen vannacht kwam, dus ook ik ben er braaf een aantal keer uitgeweest, maar tot op heden geen veulen!!! :s Ik hoop niet dat ze dit een maand vol gaat houden... (we zitten nu 2 weken voor de datum, maar het kan natuulijk net zo goed 2 weken na de datum geboren worden...)
het wordt echt spannend hier voor een aantal! Ik denk er zijn heel wat pagina's bij dus ik verwachtte eigenlijk toch wel een veulentje, maar nog niet dus. Dus komop dames die tegen de datum lopen, het wordt mooi weer morgen, gooi het er maar uit!
Ik zal vanmiddag meneer of mevrouw in de buik eens hartig toespreken. Zal straks even nieuwe foto's maken. Ze heeft ook echt een ei-buik nu. Zo'n uitstulping aan de onderkant, dan weer rechts, dan weer linkt. Mevrouw of meneer daarbinnen kan volgensmij zijn benen niet meer kwijt..
heeft er hier iemand nogmaals een lijstje van dingen die handig zijn om bij te hebben als het veulen geboren wordt?? jodium, emmer, handdoeken enz..... Weet dat dat al eerder ergens gestaan heeft, maar kan het niet zo gemakkelijk terug vinden......
evt ook een lijstje met checkpunten die gedaan moeten worden na de geboorte?? binnen zoveel uur drinken enz.....
@Iorrr, zoo ook spannend bij jou dus, hopelijk zet ze door nu.
@Hannanas, de plopper nodig hahaha
@Michelle77, merrie ziet er goed uit, knap dat jullie nog wedstrijden rijden, heb ik ook nog geprobeerd maar mijn merrie vond dit geen goed idee
@Unaira, ik heb dat lijstje opgeslagen, zal het even opzoeken.
Gevonden,
Benodigdheden:
1) nummers van verschillende dierenartsen (voor het geval je extra versterking nodig hebt en/of je normale dierenarts belet is)
2) gsm met opgeladen batterij
3) handdoeken 4) isobetadine gyneacologisch (tast slijmvliezen niet aan) 5) emmer 6) lauwwarm water met betadine oplossing 7) klem voor op het naveltje 8) schaar en/of mes 9) touwtjes om de nageboorte op te binden en/of als trektouwtjes te gebruiken 10)Betadinespray om de navelstreng te ontsmetten 11) glijmiddel of anders huishoudolie 12) riek (heet dat ding in nederland ook zo?) om viezigheid mee uit stal te scheppen 13) kruiwagen 14) stro en hooi om stal bij te strooien en merrie iets te knabbelen te geven 15) videocamera en fotocamera 16) rekkertjes/elastiekjes
Sue, haha ik slaap nog half dus.. Hihi nee om eerlijk te zijn.. de anchten breken me een beetje op.. vaak na de wc.. gerommel in mijn buik.. dus af en toe ben ik het wel een beetje zat... maar nog niet helemaal hoor geniet ook nog volop van het zwanger zijn!
nee hier ook idd geen veulen, wel worden haar billen steeds zachter en het uier had al weer dezelfde omvang van de laatste foto's wat normaal niet het geval is, als ik de avond te voor gereden heb. Vannacht ook niet gewekt door de Birth alarm.
Dus we vorderen steeds verder. We gaan deze week gewoon rustig van dag tot dag bekijken. En vanaf volgend weekend ga ik met Suelza en Ranouschka echt waken. Waarschijnlijk met zijn drieen in de kantine met tv, camera, gezelligheid en spanning. Mochten er eerder drastische verandering op treden gaan we eerder waken.
oh, ok, thanx monique!! Hebben jullie misschien ook iets van een checklist als die kleine er is? binnen zoveel uur gedronken? binnen zoveel uur darmpek eraf? enz......
Frenia: waarom heb je elastiekjes op je lijstje staan? en wat voor elastiekjes zijn dat dan?
Heb verders alles wel wat nu op het lijstje staat. Ik heb er zelfs nog een zuigfles enzo inzitten voor het geval dat.......
Wat voor navelklem gebruiken jullie? heeft iemand daar een foto oid van?
Stiekjes zijn voor in de manen en staart Unaira En navelklem gewoon die ook voor baby's gebruikt wordt Ik vul m'n nog aan,een flesje (voor als de merrie niet laat drinken,of erger)en natuurlijk beschuit met muisjes Ik vergeet het steeds,maar onze oude shet heeft Aira,dus jouw naam onthou ik altijd makkelijk
Ik hoor jullie allemaal over die navelklem... Wij hebben nog nooit zo'n ding gebruikt!!! Wij doen altijd gewoon afbinden met een dun touwtje of met een stiekje...
Ben ik zo vreemd of doen nog meer mensen het zoals wij doen?