Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:07

Arme Chippendale met een rauw kontje.
Youri = kreupel, agossie... hopen dat hij gauw opknapt.
Keeva heeft TJOEPKES!!!
Tinkermerrie Hes met druppels, mooi zo.
Savath, hopen dat mams gauw opknapt.
Amandake, hoe gaat het met Iris d'r tjoepkes?

Binti heeft eindelijk Bloos een eigen topic... viewtopic.php?f=175&t=759492

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:23

Pauk: Toch reactie op de enting, wat sneu is dat he, dan heb je een blij paard en na zo’n stom prikje zo miserabel Ach gut Gelukkig weer wat beter na de pijnstiller.

Saffier: Zie je die merries al voor je zo s avonds samen: Zullen we? Nee joh, wacht nog even, als ze goed moe is hebben we meer kans op privacy Haha!

Sallysuiker: meteen al spannend bij jou dan! Reken je 340 dagen? Dan is ze nu 1 dag overtijd?

Ja, dat klopt, lusitana is al even niet geweest. Te druk met het veulen aan het spelen of gewoon te druk om te bokken?

Savath: Och arme Paulientje, heeft ze antibiotica? Hoop dat ze snel opknapt. Merrie hier heeft ongeveer een week lichte koorts gehad, daarna was het goed.

Silketje: Gaat langzaam aan komen dus, zijn de datums die jij hebt staan 11 mnd of 340 dagen ?

Keeva: Dat zijn goed gevulde spenen.. ze moeten wel nog uit elkaar toch, kan nog wat uier bij verder, daar bouwt ze nog wel 6 dagen aan verder Ja

Meavey: Ach nee, het arme ventje Ach gut Hoe vindt hij dat koelen, gaat dat goed?

Lisenka: Wie weet steken ze elkaar wel aan en krijg je er twee tegelijk Lachen Ben je wel in 1 keer klaar met waken Ja

Xjox: Met welke letter?

Shirefan: Gelukkig gaat het nu weer goed dan! En nieuwe foto’s OK dan!

Hes is niet voor mij om bij te waken, maar ik ga wel gewoon kijken Lachen Om twaalf uur nog even, als er niks veranderd is komt dan de eigenaresse om 2 uur kijken en zo houden we het maar in de gaten, wie weet zet ze ineens de vaart erin en dan willen we het niet missen natuurlijk!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:33

Ik zou willen dat Elvira eens belde, ik wil ook waken Haha!
kan ik natuurlijk sowieso wel gaan doen maar om nou in mijn eentje op die stille afdgelegen weide te gaan zitten terwijl er geen tekenen van bevallen zijn gaat me toch net iets te ver Haha!
Morgen dag 346...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:35

Het koelen gaat nu in elk geval goed, hij is gewoon echt wat sloom en niet zijn vrolijke levendige zelf ook dus echt tegen stribbelen doet hij niet.
Ik pak zo´n plastic ijsklontjes zak die ik met een bandage om zijn bovenbeen en schouder wikkel en laat ik 20 minuten zitten dat gaat prima, wat dat betreft is zo´n kleintje wel erg makkelijk te hanteren. Knipoog

Ik ga even naar Binti kijken. Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:36

Arme Youri, ik hoop maar dat hij snel opknapt!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:38

Nicole288 schreef:
Saffier: Zie je die merries al voor je zo s avonds samen: Zullen we? Nee joh, wacht nog even, als ze goed moe is hebben we meer kans op privacy Haha!

Normaal doet Gerina het wel op tijd..... Maar dan lag er ook al iemand 2 a 3 weken te waken. Ik heb zelf nog niet op stal geslapen. Vriendlief kijkt 's nachts wel af en toe op de camera.
Maar soms krijg ik het idee dat ze eerst iemand een paar weken voor de gek wil houden Clown

Geef Youri maar een dikke knuffel... Ach gut

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:39

Meavey: Oke, dus als er straks protest komt begint hij op te knappen Knipoog Hier wordt hij wrs wel makkelijk van, als dit goed verloopt, je bent er wel veel mee bezig zo. Hoop dat ie zich snel weer het mannetje voelt, kan ie lekker kennismaken met DD!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:41

Myrthe van de zijflank
Afbeelding

der uier Cool
Afbeelding

zijflank
Afbeelding

Mysterious girl
Afbeelding

en der achterste als ze ligt, heeft ze veel gedaan vandaag
Afbeelding

En Lutske in het beginstadium (19dagen), sorry, kon het niet laten Schijnheilig
Afbeelding

@nicole: ik weet gewoon niet meer hoe rekenen, de VA zegt 11 maanden, 2 weken ervoor of erna, 11 nieuwe manen moeten ze gehad hebben, een haflingerhengstenhouder zei me altijd 11 maanden en 10 dagen, en laatst zei iemand me een jaar min 10 dagen
voor dit jaar staan ze in jou lijst met 1 jaar min 10 dagen, laatst heb ik het veranderd in 11 maanden + 10 dagen (onderschrift-datum), hoe zou ik nu best tellen, ik raak er niet uit Ziek

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:46

Gemiddelde draagtijd is 340 dagen, ik hanteer iig altijd 340

KootMiraDrum schreef:
Keeva heeft TJOEPKES!!!

Tsjoepkes of Neuzen? Clown Tong uitsteken (sorry kon het niet laten)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:46

Voor mijn merrie vorig jaar heb ik 330 dagen geteld.... En dit jaar (voor 3 andere merrie's) 335 dagen, 11 maanden dus.......

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:50

Loolapelooza schreef:
Gemiddelde draagtijd is 340 dagen, ik hanteer iig altijd 340
KootMiraDrum schreef:
Keeva heeft TJOEPKES!!!

[offtopic]Ter herinnering aan mijn overleden mams blijf ik Tjoepkes zeggen, okee? Knipoog Zij was Belgische en was dolblij toen ze jaaaaren geleden in Gent een snoepwinkeltje vond die ze nog verkocht.[/offtopic]

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:51

Keeva, dat is al een uier om trots op te zijn!! Maar het kan bij sommige merries nog wel dikker hoor!!! Ja

savath, hopelijk daat het snel beter met mams, ik stuur vast wat zonnenstraaltjes!

meavey, ocharme youri, als ze nog zo klein zijn dan is het ook nog eens extra sneu Ach gut

Lisenka, succes met waken vanacht

nicole288, dat schiet ook al op!!

Ik reken inderdaad 340 dagen, dus 1 dag overtijd
Wilona is erg onrustig vanavond maar, met tussenposes, uier lijkt er klaar voor, banden zijn slap
Het is haar eerste veulen, dus ik heb geen richtlijn van voorafgaande jaren.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:51

Voor June tel ik volgend jaar wel weer 356 kan het hopenlijk alleen maar meevallen toch? Tong uitsteken
Normaal tel ik ook altijd 11 manden vanaf de laatste dekdatum.

Hebben jullie een foto van die snoepjes? Nog nooit van gehoord! Haha!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:54

In het laatste NRPS blad stond dat de gemiddelde draagtijd 11 maanden is, die tijd hou ik ook maar aan is wel zo makkelijk.

Voor iedereen die op wacht staat Haha! veel succes.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:57

Ik reken ook 11 maanden. Komt ook omdat dit op het dekbewijs stond misschien, maar goed we wachten het gewoon maar af he. Haha!

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:58

ik heb ook nog nooit van die snoepjes gehoord?!

meavey, als je 356 dagen gaat tellen zou het in principe alleen maar kunnen meevallen!! Een kennis van ons die moest dit jaar en vorig jaar nog 2 weken langer wachten!!

Ik tel in principe 340 dagen maar, bij 320 wordt ik al nerveus hoor! Nagelbijten / Gniffelen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:02

Afbeelding
(cubertons, tsjoepkes of neuzekes)

Nou, ja, Mira's en Keeva's spenen leken/lijken hier toch op?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:05

Tja ik ken ze ook niet hoor die snoepjes, maar vind die spenen er inderdaad wel
op lijken ja Haha!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:09

hallo allemaal!
ik ga maar eens op tijd naar bedje toe wordt wel moe van al dat waken s nachts..
net even bij hiba gekeken en lag te slapen..
vannacht nog een paar keer kijken :S
iedereen die ook waakt..waakse!

Loolapelooza

KootMiraDrum schreef:

[offtopic]Ter herinnering aan mijn overleden mams blijf ik Tjoepkes zeggen, okee? Knipoog Zij was Belgische en was dolblij toen ze jaaaaren geleden in Gent een snoepwinkeltje vond die ze nog verkocht.[/offtopic][/quote]

Ow, ik bedoelde het ook niet banketstaaf hoor... Die snoepjes zijn trouwens niet echt een zeldzaamheid, je vind ze hier zelfs in de plaatselijke supermarkt. De écht lekkere daar kun je inderdaad wel het best voor terecht in een ouderwets snoepwinkeltje (die zijn wat zeldzamer geworden de laatste jaren) want die fabroeksneuzen zijn natuurlijk niet echt hetzelfde.. ik weet dat er oa. in Brugge een snoepwinkel is waar ze super lekkere, grote neuzen verkopen. Maar goed, zo gaan we wel héél off-topic Knipoog

Biancaa

@silketje die zijflanken zo ingedeukt, dat krijgt Noa nu ook een beetje, een heel raar kuiltje bij haar been (net naast haar dij)

@Keeva tjeeee das schrikken zeg Tong uitsteken Wat een Tjoepkes!!! Ben benieuwd hoe lang ze gaat dragen *LOL*

@Meavey ook dat is schrikken zeg, wat een gedoe met zo'n kleintje... Hoop dat het snel beter met hem gaat!

@Desillies nou ik zal ook voor je duimen, hihihi het lijkt mij al erg om alleen te waken in een donkere schuur Tong uitsteken

@Pauk ook voor jou een tegenvallertje, wat balen dat de kleine zo heftig reageert op de prik.

@Savath nog steeds niet eten, dat lijkt me inderdaad ook neit goed Boos! Ze moet toch genoeg binnenkrijgen om de kleine te kunnen voeren. Hoop dat de anti-biotica goed aanslaat!

@Sally nou gelijk spannend, wel foto's maken he!

@KMD Wat een scheet is die Binti toch!! Dat koppie toen mama opstond Tong uitsteken

@Xjox hier nog 1 die nog niet uit de namen kan komen hoor. ik ben ook nog aan het zoeken... veel succxes ermee *LOL*

@Shirefan ook al een zieke, gaat lekker hier zeg! Ja wel een beetje insmeren hoor, anders heeft hij dalijk zoveel pijn aan zijn kont.

@Nicole bij Noa hangt er nu ook af en toe een doorzichtige druppel aan, nou hoop dat het snel gaat komen voor je!

@Lisenka nou veel succes met waken, ik hoop dat je niet te lang hoeft te waken Knipoog

Nou volgens mij weer een beetje bij, sorry kon niet verder terug lezen. voor degene die schreven over de stal, ja hij is echt heel groot. Er stonden normaal 25 schapen in met hun lammetjes. Het is een oppervlakte van ongeveer 10X5 ofzo, dus groot zat he Lachen

De update van vandaag, Noa was erg onrustig, wilde geen kuil of hooi eten. Ze was erg narrig naar het andere paard in de wei. Haar muesli wilde ze wel en dat ging er ook in als koek. Ze was er heel snel mee klaar terwijl ze normaal lekker staat na te smullen. Maar ook nadat ze haar muesli op heeft, ging ze normaal gelijk naar de kuil, maar nu dus niet. Ze wilde niks. Liep maar achter me aan en probeerde zelfs in de kleine hoekjes te komen als ik er stond. Uit haar uier komt dus wat doorzichtg vocht, maar alleen als ik er aan zit.

Op stal was er iemand die zei dat ik er niet in mocht knijpen. Want dat vocht komt er normaal ook uit bij niet-drachtige paarden. Ook waken zou geen zin hebben, want ze doen het toch altijd als je er niet bent. Mijn bijrijdster was er ook bij en die zag dus ook het verandere gedrag. Ze was echt een heel ander paard. Zij is vanavond ook nog wezen kijken en toen wilde Noa weer geen kuil. Ze laat alles liggen. Ook bij mij (ben net geweest) wilde niks, alleen maar in me kruipen.

We gaan vanavond maar niet waken, ook omdat die andere stalgenote zei dat het niet nodig was. Vooral mijn man was toen gelijk overtuigd dat het allemaal onzin is en dat we maar gewoon moeten afwachten Boos!

nou ja ik kijk wel even aan, de boer let sowieso ook op en die gaat 's nachts ook kijken. Als er wat is zou hij bellen.

De laatste uierfoto van Noa
Afbeelding
Je ziet aan de rechteruier (voor ons dan rechts) een druppeltje zitten (heb helaas neit zo'n goed fototoestel als KMD Knipoog ) Hij is al wat meer "ontplopt" he!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:10

ok, 4 juni 2006 zijn mysterious girl en myrthe gedekt, 11 maanden is dus 4 mei 2007, mn onderschrift zit dan voor een stuk ok, de rest effe aanpassen

heeeeerlijke snoepjes, zwarte ken ik er niet van, deze wel,mmmmmm

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:12

Ga mijn bedje in, moet morgen om half 7 op schiphol staan, dus iedereen die waakt vannacht: heel veel succes en hopelijk morgen weer wat mooie en gezonde veulens geboren.

Truste allemaal Doei, doei

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:15

silketje: ik denk dan hetzelfde als de VA, 11 maanden, dus 335 dagen. 2 weken daarvoor is 320 dagen = levensvatbaar, 2 weken erna is ook nog normaal en daarna.. is het wachten niet leuk meer Knipoog Haha!

bianca: Ik zou me van niemand iets aantrekken en gewoon gaan kijken hoor, al is het maar 1 keer tussendoor om te kijken of er ineens meer vooruitgang is.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:15

Ik zou wel gaan kijken Biancaa, ze heeft je nodig, zegt ze. Gewoon 1x, over een uurtje ofzo?