[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:19

Dankjullie wel allemaal.
Zo zie je maar hoe iets moois en dierbaars verschrikkelijk slecht kan gaan.
Nogmaals heel veel sterkte SimonDestiny.

Hier doet het veulen goed, ze galoppeert de box door. Ze is idd wel flink aan de maat.
Merrie heeft nog niet gemest en staat soms ook te schrapen dus die houden we goed in de gaten.
Ze is ook erg beschermend dus we geven haar even rustig de tijd.

Afbeelding

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:55

Simondesteny:heel veel sterkte, wat een horror

Willemiens: gefeliciteerd met je veulen

Kiki : nu alles weer rustig op stal en bo ook?
Uier heeft picture nauwelijks, idd bijzonder wat dierenartsen willen mbt wanneer stoppen
met de medicijnen

Nieky: goed nieuws mbt navelbreuk en koliek, gelukkig maar.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:57

SimonDestiny, wat een nachtmerrie, heel veel sterkte! Ik snap dat je hier helemaal kapot van bent, je merrie verliezen is het ergste wat er is |(

Willemiens, gefeliciteerd!

Knolselder, wat een heerlijk koppie <3

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:34

SimonDestiny: Wat een vreselijk bericht. Het ergste scenario wat je als fokker mee kan maken. Heel veel sterkte gewenst :knuffel:

Ik kijk op het moment amper uit naar de bevallingen. Wat gaat het dit jaar toch veel mis. Heb nog niet eerder meegemaakt dat ik zowel op bokt, facebook of in de omgeving zoveel pech en verdriet lees :(:)

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 13:18

Kathleen_vW schreef:
SimonDestiny: Wat een vreselijk bericht. Het ergste scenario wat je als fokker mee kan maken. Heel veel sterkte gewenst :knuffel:

Ik kijk op het moment amper uit naar de bevallingen. Wat gaat het dit jaar toch veel mis. Heb nog niet eerder meegemaakt dat ik zowel op bokt, facebook of in de omgeving zoveel pech en verdriet lees :(:)

Ik heb hier hetzelfde gevoel, zolang ze lekker veilig bij mama in de buik zitten ben ik gerust. kijk enorm op tegen de bevallingen.

Wat fijn Willemiens dat het bij jou zo goed is gegaan, gefeliciteerd.

Voor alle eigenaren waarbij de merries op bevallen staan, heel veel sterkte, met het waken

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 13:19

Bwa, ik ben nu toch ook niet meer gerust wanneer ze nog in de buik zitten, pffff.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 13:27

Ik herken het gevoel helaas ook. Bij haar vorige dracht zat ik vaak, hopelijk geen red bag.
Maar eigenlijk al vanaf dat ze drachtig is een onderbuik gevoel. Dit altijd voor me gehouden, zeker naar mijn dochter.
Maar toen ze die placentitis kreeg vertelde ik het haar. Maar ze had hetzelfde, maat wilde er ook niet over beginnen

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:07

Bedankt allemaal.

Het leek allemaal heel voorspoedig te gaan.
Toch had ik er niet helemaal een lekker gevoel bij toen het bijna zo ver leek.. Het was anders als normaal.
Toen ze onrustig werd heb ik dan ook meteen onze dierenarts opgeroepen.
Hij is direct onze kant opgekomen.
Mijn voorgevoel werd bevestigd, veulen lag compleet verkeerd met het hoofd gestrekt naar achteren.
Na wat martelen hebben we het in de juiste positie gekregen, net op dat moment scheurde haar baarmoeder, ik zal jullie besparen over wat er verder naar buiten kwam. Toen meteen besloten om de merrie in te slapen, ik heb haar nog wat geknuffeld, ze bleef zachtjes naar me hinniken.. en is toen rustig heen gegaan |(

Mijn dappere gouden ster, het ga je goed meisje :knuffel:
19 jaar jong, 16 jaar van jou mogen genieten, toch nog veel te kort |(
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:16

Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:19

Simonedesteny Wat een horror zeg |( |( heel veel sterkte Y;(

Ciara_lady die buik is idd erg veranderd zeg.

Marjoleine89 Ze wilt idd Vulina haar merrie inhalen :=

Kiki1976 Hoe is het vandaag met Bo? Nog zo onrustig?

DDDara je kent je merrie het beste, denk dat je wel zult aanvoelen als ze een alarm om moet.

Knolselder Wat een Pienter hoofdje <3

Jolandje ik heb vroeger wel eens gependeld maar klopte zelden wat van haha.

Willemiens Mooie diep zwarte kleur heeft ze precies <3 hoe is het met de merrie?

Yarno is aan de betere hand maar ik vertrouw het nog niet 100%. Hij eet, drinkt, ligt rustig te slapen en is alert. Hinnikt ook als we de stal ingaan en komt kriebelen. Zijn billen hangen ook vol parafine dus dat komt erdoor := maar ik heb nog geen mest gevonden of hem zien mesten. Heb de hele morgen op de camera gekeken maar hij mest normaal op de zelfde mestplekken als zijn mama. En die zitten in de hoeken en kan ik net niet zien op de camera als hij daar staat :+ . Dus ik ben pas echt blij als ik hem heb zien mesten. Hij is wel totaal niet meer koliekerig gelukkig.

Mirthe staat ondertussen vrolijk verder te harsen :')
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:20

Wat vreselijk verdrietig. Heel veel sterkte.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:26

SimonDesteny, heel veel sterkte met het verwerken van het verlies

Willemiens, gefeliciteerd.

@Nieky, Het veulen heeft een navelbreukje van 2 a 3 vingers, ik hoop dat het ook vanzelf dicht trekt.

Met Touch gaat het de goede kant op. Bloedwaardes zijn normaal, hij heeft wel wat diarree, dat kan komen doordat zijn darmflora op gang komt en de medicatie. Als hij vandaag stabiel blijft, mag hij morgen naar huis.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:29

Vreselijk Simon, heel erg veel sterkte!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:30

SimonDesteny, wat heb jij een vreselijk horrorscenario mee moeten maken. Ik zou ook echt echt kapot gaan! Heel veel sterkte, echt heel veel sterkte gewenst :knuffel:

Nobel, wat fijn dat het de goede kant op gaat. Hopelijk mag jij morgen naar huis!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:43

SimonDesteny: Met m'n hand voor m'n mond gelezen. Wat ontzettend heftig om mee te maken. Je hebt alles gedaan wat je kon en 'gelukkig' was je er bij. Dat moet voor de merrie een hele troost geweest zijn en ze heeft niet onnodig hoeven lijden. Nogmaals onwijs veel sterkte :(:)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:52

SimonDesteny wow wat enorm heftig... wat een horror ben jij doorgaan. Enorm veel sterkte met dit grote verlies. Wat een knappe merrie was ze <3 Ik denk aan je :*

Nobel01 wat enorm fijn dat het veulen aan de betere hand is! Gaat ze dan naar huis? Of terug naar de bevalstal?

Marjoleine89 zit er wel wat in? :P Ik hoop dat het veulen zich snel meld hoor!

Nieky1993 die kleine poepjes vind je inderdaad de eerste weken/maand echt niet terug in de stal := Ik duim dat je hem snel ziet poepen. Ik snap dat je dan geruster bent. Fijn dat hij zich beter voeld!!
Zo! Die merrie harst goed. Zal vannacht wel komen niet?

Knolselder wat een heerlijk koppie. Kijk dat bekkie dan <3

Kiki1976 bijzonder dat dat onderbuik gevoel vaak klopt. Gelukkig is het tot zover netjes blijven zitten. Ben benieuwd naar de bevalling en hoe knap de kleine is!

Ik ben opzich niet banger dan anders. Ik kijk uit naar de bevalling en de kleine. Zilver is een merrie de de bevalling altijd makkelijk doorstaat tot dusver geen complicaties. Ik heb altijd rond de bevalling wel stress "gaat het wel goed". En ik probeer mijn uiterste best te doen om erbij te zijn (dat is de grootste klus bij dit paard :+ ) en heb een camera, melkstrips, waak met 2 personen en een geboortealarm. En veel meer dan dat kan je niet doen. Het gaat enorm veel mis. Maar dat is altijd wel zo geweest. Nu lijkt het "meer" want iedereen zit nu op internet en je hoort het dus sneller/vaker. Meer dan je best kan je nooit doen! :*

Willemiens wat een joekel! Wel enorm knap!

Jolandje ik heb wel een gependeld, zelfs tweemaal op geslacht laten scannen. Maar het was nog nooit juist :=

Ddara ze maakt het nog niet zo spannend zo te lezen. Al snap ik haar, begin deze week is het weer helemaal niet zo lekker

Zilver is vandaag veilig! Dat heeft ze maar weer gehaald. Haar uier is echt bomvol. Met zo'n uier bevalt ze normaal altijd. Ik mis echter de hars/melk. Ze heeft wel wat opgedroogde melk op de benen en de stopjes worden er uitgedrukt door de druk. Ik ben enorm alert nu elke nacht. Benieuwd wat ze doet! Kan elk moment komen :j
Afbeelding
Afbeelding

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Jolandje - Eowyn - 305
Stal_HD - Gaya - 318
Veronique56 - Chacha - 320
Kabayo - Zilver - 320
Cp112 - Fleurtje - 323
Shadow33 - Voraya - 324
Cynthia82 - Fiore - 325
Us2001 - Gemma - 326
Luna2006 - Sun - 328
Nieky1993 - Yula - 328
Cp112 - Jolene - 329
Cp112 - Bertje - 330
Orange - Annabel - 331
Tammiebels - Deja Vu - 331
Corinadrenth - Oya - 331
xLeoniee - Abby - 331
Ciara_Lady - Nylke E.M - 332
Shadow33 - Her Highness - 332
Kiki1976 - Bo - 332
Kathleen_vW - Efeera - 336
Nieky1993 - Mirthe - 337
Charmfaith - Bailey - 338
Nieky1993 - Tina - 338
Dddara - Don Dara - 342
Luna2006 - Muis - 348
_Inge - Libby - 359
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 368

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:06

Wat een traumatische gebeurtenis, Simon… je zal je zo machteloos gevoeld hebben…

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:13

Jeetje wat een heftig verhaal.. ik heb het niet eerder gehoord dat de baarmoeder scheurt. Wat stom dat de natuur soms zo moet doen..
Heel veel sterkte, je merrie was prachtig <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:39

Jeetje wat naar SimonDesteney. Heel veel sterkte met het verlies :(:)

Heel veel veulentjes geboren de afgelopen dagen! Iedereen gefeliciteerd!

En iedereen met een ziek veulentje, jullie ook veel sterkte. Hopelijk knappen ze snel op.

Ik ben de afgelopen dagen mega-druk geweest, dus geen tijd gehad om op Bokt te zitten. Valetta maakt al flink uier aan, maar dat doet ze altijd wel. Ze zit nu op dag 318. De 340 gaat ze niet halen :))

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:43

simondeneste, zit hier gewoon met kippenvel. Vreselijk om zo afscheid te moeten nemen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:54

Omg wat een horror verhaal zeg. Dit kon je niet voorkomen een veulen goedleggen in een baarmoeder die eigenlijk best fragiel is is echt zo verdomd moeilijk. Het gaat echt allemaal zo snel, je krijgt gewoon de tijd niet om na te denken.

Helaas vind ik ook dat het veel en veel te vaak misgaat dit jaar. En niet alleen op bokt ook in mijn omgeving. Enorm veel abortussen en dit terwijl vorig jaar al een slecht jaar was om de merries drachtig te krijgen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:01

Wat vreselijk SimonDesteny, sterkte wat een vreselijk horrorverhaal.

Gefeliciteerd Willemiens

Ik heb inderdaad dit jaar wel heel veel pech gelezen, heel veel placentitis ook. Bizar gewoon..... sterkte in ieder geval voor iedereen die zoveel pech heeft....

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:15

Ik zit onder een meeleessteen maar jeetje simondesteny... heel erg veel sterkte..

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:29

4 april 322
Afbeelding
24 april 342
Afbeelding
Conclusie -O- teleurstellend

Afbeelding
Maar staan gaat niet meer zo makkelijk :(:)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:39

Fotsy, ben ik met je eens hoor. Niet alleen dit jaar. Vorig jaar 2 merries drachtig op stal, 1 van mij en een van een ander.
Anderen waren er niet op tijd bij, vlies was niet geknapt en veulen is overleden door verstikking want de merrie heeft er niet naar om gekeken.
Dit jaar heeft diezelfde merrie met 8 maanden verworpen. Tot nu toe is de score dus 25% in 2 jaar. Veulen van mij moet dit jaar natuurlijk nog geboren worden.