Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moner schreef:Ik denk dat ik ze dan niet scheer, ik vind het zeker bij een Fries veulen met een bruine vacht rommelig, als ze niet geschoren zijn, maar het scheren zelf lijkt mij ook traumatisch, je moet dan waarschijnlijk iets kalmerends geven
mirjamalvaro schreef:Hoe goed kunnen veulens tegen kou? Straks met de winter zal het rond de -10 zijn. Lijkt mij dat ze genoeg vacht krijgen om zonder dekentjes te kunnen?
LaDonna75 schreef:mirjamalvaro schreef:Hoe goed kunnen veulens tegen kou? Straks met de winter zal het rond de -10 zijn. Lijkt mij dat ze genoeg vacht krijgen om zonder dekentjes te kunnen?
Als je ze goed ruwvoer voert en ze kunnen uit de wind staan, en ze wennen rustig (dus niet ver verplaatsen van omgeving) kan een veulen prima tegen de kou. En een volwassen paard ook. Juist een gewone vacht beschermt het beste, dekens zijn uitgevonden door de mens om de vacht korter te houden voor het werk.
mirjamalvaro schreef:Hoe goed kunnen veulens tegen kou? Straks met de winter zal het rond de -10 zijn. Lijkt mij dat ze genoeg vacht krijgen om zonder dekentjes te kunnen?
Rose_Sonny schreef:Hebben jullie nog tips voor een extreem bijtend veulen?
Replay komt er al kauwend aan (onderdanig) maar hapt vervolgens echt gericht in je hand of arm of alles waar hij maar bij kan komen.
..................
Balko schreef:Rose_Sonny; bijten is hier ook een echte no go. Als ie me bijt dan raak ik waar ik raken kan. Probeer niet op t hoofd maar als ik geen keus heb dan maar daar.
Lopen ook kinderen hier dus bijten vind ik echt niet oke.
Hoe doen jullie het met merrie’s en ijzers?
Mijn merrie loopt zomers altijd op eieren zonder ijzers. Vind het met veulen en ijzers maar niks maar nu ze naar de keuring gaan vind ik t ook niks als ze niet helemaal lekker loopt…