[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:58

Amayz ik kan mij goed voorstellen dat je het fijn vind meer duidelijkheid te hebben.
Dan kan je je ook beter voorbereiden.

Pretty jeeeh foto *\o/*
Toch zie je het zo ook al vind ik hoor.
Mooie stallen mooi voor elkaar heb je het ook.
Dat is vooral hier met Smooth dat je het veulen ook goed ziet liggen, dat is wel een appart iets om mee maken.
En modder en vies moet je eens bij ons kijken ha ha.

Afbeelding

Tjinta oei je had vast al wat rampscenario's in je hoofd.
Gelukkig goed afgelopen.

Vrouwke fleurig dekentje ha ha.

Luna te veel stro is gevaarlijk, een beetje niet.

pqtrick wauw wat een knapperd zeg!

Biancatje ik zou het zowieso op een pallet zetten.

Kbk soms lijken ze inderdaat wat minder lang te liggen maar soms liggen ze ook nog best een tijd hier.
Leuk hé om het veulen al te mogen voelen.

Hier gaat het nog steeds super.
Ze zijn hier ook lekker vies ha ha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door R.X. op 06-01-16 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:13

Wat schattig, volgens mij zijn het echt vriendinnetjes. <3

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:15

Kbk dat klopt.
Zijn samen ook vanuit amerika naar nederland gekomen en zijn erg gek op elkaar.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:18

Bij Younah gaat het rollen ook moeizamer. EerGisteren rolde ze eerst links, stond weer op om vervolgens rechts te rollen. :D

Echt schatjes die 2 op de foto, lijken idd bff :j

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:26

Ik weet nog van vorig jaar met Rainbow dat ze bijna niet op kon staan.
Sta je daar zou ik moeten helpen of niet, o nee lukt al.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:26

Ted is knap! En zo mooi wit.

KBK, rollen gaat bij Bo ook wat moeizamer. Is echt maar 1 kant, doorrollen lukt niet meer hihi. Liggen doet ze nog wel iedere nacht, maar om eerlijk te zijn weet ik niet hoelang ze ligt.

RX wat een lief stel samen

MarijeR, wauw wat een uier al zeg, spannend.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:43

KBK die van mij zag ik juist nooit liggen. Als ik geluk had betrapte ik haar 1x per jaar tijdens een dutje. Nu ligt ze regelmatig even te dutten in de middag.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:47

Hier ook juist meer liggen, madam's grootste hobby is languit liggen slapen nu :') Het gaan liggen gaat wel iets minder soepel, net als het opstaan. Ze moet zich echt omhoog/omlaag "gooien".

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:52

Bo ligt buiten nu het natter is ook nooit, prinsesje ligt niet graag in nat zand (ook niet om te rollen).
Maar op stal ligt ze met de avond vaak al een tijdje.
Wel eens gebeld door stalgenoten dat ze dachten dat Bo ziek was, omdat ze lag en hun gewoon langs liepen (hun kwamen normaal altijd overdag). Wel altijd blij met die oplettendheid overigens!

Stalgenote die gisterenmorgen buitenzette zei wel dat ze wast doepig/slaperig was. Misschien omdat ze vroeg was hahaha. Verder was er niks aan de hand, maar wel fijn als ze dat even doorgeven.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:56

Luna ging juist meer liggen en al liggend grazen of slapen. Vroeger lag ze bijna nooit (laagste in rang op een grote kudde dus als ze ging liggen werd ze weg gejaagd)
Nu gaat ze geregeld eens liggen rusten. Ze heeft echt rust in deze mini kudde.

Marley is nog hetzelfde maar die zit nog maar net over de helft.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:05

Baida ligt ook nog gewoon net zo lang als normaal. Die is ook nog niet zo dik maar merk er niks aan. Tref haar 's avonds en 's ochtends regelmatig zo aan.

Afbeelding

Merkte gisteren wel dat ze steeds ging staan alsof ze moest mesten/plassen en dan kwam er nagenoeg niks. Komt dat bekend voor? Vond het erg vreemd om te zien.

En dan vergeet ik bijna te vertellen dat ik gisteren het veulen heb zien bewegen! Was echt overduidelijk net voor de flank. Leek net een onregelmatige ademhaling dus was er eerst niet zeker van maar kon het daarna ook duidelijk voelen! :D :D
Ik ben weer gerustgesteld!
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 06-01-16 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:08

Hier gaat het rollen ook wat lastiger.. Hoop gekreun bij het omrollen haha. Heb haar nog niet zien liggen, maar ze zit wel iedere keer helemaal onder de modder als ze in de wei heeft gestaan :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:59

Dank je voor de complimenten voor onze ronde Vera. Ze is ook alweer 12 dus niet heel jong meer.
Wel in de fleur van haar shetleven. :D

Tjinta gelukkig geen spagaaten dan. Hoe is het daar vandaag bij jullie?

Hola Evelyne,al aan het uitkijken naar de vakantie? Liever jij dan ik haha. :P

Schattig vrouwtje,nu maar hopen op een merrietje. :D Oh ik lees het al,je maakt nog één voor een hengstje ook!

Luna hier staan ze op tarwestro en daar eten ze ook wel van ja,dat scharrelen vind ik zalig om te horen. Nog nooit problemen mee gehad overigens.
Ik geef het ook wel niet door het hooi.

Linda wij geven voordroogbalen van 250-300 kg maar hier zijn er 9 mini's en 1 groot paard. Zodra dat groot paard moest wegvallen gaan we moeten overschakelen naar kleiner want dat zouden ze niet goed eten. Vervelend dat je een slechte partij hooi gekregen hebt. Hebben wij ook al zo vaak last mee gehad.

Wat Luna? Met zo een baal doe jij een maand,met 3 mini's? :wow: Die eten aardig wat weg dan! Ik doe er 2-3 weken mee met heel mijn bende hier. Ze krijgen wel nog andere dingen naast het hooi maar ze hebben toch echt genoeg want geef ik meer,mag ik het later uitmesten. }>
Ik heb ook nog foto's liggen van alle veulens die het hier niet gered hebben .Dat heb ik nodig,ze zijn er geweest,ze hebben bestaan,ik heb er graag nog een herinnering aan.

Marije het wordt al stilletjesaan spannend daar bij jou!

Zo die is mooi schoon zoals we van jou gewoon zijn Patrick!

KBK zo mooi dat na al jouw getwijfel Kimbeeb zich duidelijk laat zien en voelen nu!
Van dat liggen zou ik nog niet weten gezien ik geen cam heb om het in de gaten te houden. Maar vorig jaar lagen ze wel minder op het laatst.

RX die schatjes vind ik verre van vies hoor. :+:
En dankjewel voor het compliment over de stalling. Ze zitten daar wel erg goed ja.

Lisanne oh wat leuk dat je het ook gezien hebt!
Wel dat hebben mijn merries ook meer,kleinere beetjes plassen,als je het dan niet op tijd ziet lijkt het alsof ze daar staan niks te doen met hun benen wijd. :+

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:29

pretty schreef:
Lisanne oh wat leuk dat je het ook gezien hebt!
Wel dat hebben mijn merries ook meer,kleinere beetjes plassen,als je het dan niet op tijd ziet lijkt het alsof ze daar staan niks te doen met hun benen wijd. :+

Goede bijleespost! :+
Die kleine plasjes ken ik ook inderdaad. Maar ik weet zeker dat ze ook daadwerkelijk niks deed gisteren. Ze stond op de poetsplaats dus had het anders wel gezien.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:33

Ik zie whis alleen liggen als ze niet in orde is, dus wil haar niet zien liggen.
Als ik ga waken zie ik het op de camera dat ze ligt.
Rollen lukt der nog wel.

Ted is geschoren en staat onder een deken.
De rest wordt schoon in de zee.
Whis heeft altijd mest vlekken die rolt lekker door de poep hahaha.

Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:10

R.X. jou dames zijn zo leuk <3 vind vooral die met bles erg leuk! Maar heb dan ook een zwak voor aparte aftekeningen..

Net bij maquavinci geweest, dacht even dat ze flink aan de dunne was tot ik zag dat er een hele grote berg lag.. blijkt dat de inhoud van de put eronder omhoog is gekomen gister. Was iets niet helemaal goed gegaan met leeghalen van de put dus dat word zsm opnieuw gedaan :)
Ze blijft er gelukkig vanaf.
Ze ligt wel veel maar ze lag altijd al wel vaak. Ze gaat niet meer met de hele kudde naar buiten, alleen nog met haar 2 vriendinnen ;)

Zoek de verschillen (net gemaakt)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:23

Ik vind de voorste zo mooi! <3

Hm, dus die van jullie liggen over het algemeen juist meer, maar vinden rollen wel lastiger.
Kim rolt helemaal niet meer, besef ik me ineens.
Er is verder ook niks wat ik kan doen om het haar makkelijker te maken, behalve een dikke laag stro.
Maar merk dat ze van het niet goed uitrusten wel enorm chagrijnig wordt en dan moet ze nog ruim 2,5 maand.
Hadden ze maar paardenhangmatten. :Y)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:31

Heerlijk die paardjes die gewoon ook paard mogen zijn.

Dank jullie voor de lieve berichten over mijn paardjes, ben der ook echt gek mee hoor.
Het is wel erg makkelijk foto's maken van de drachtige dames, ze staan meestal toch vlak bij elkaar ha ha.

Ik moet mij er wel een paar keer aan helpen denken van dat dit keer minimaal 1 veulen te koop komt ivm het eraan hechten.
Komt vast allemaal goed eerst nu nog lekker genieten en hopelijk dan een goed thuis vinden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:15

Komt vast goed R.X. ! Ik stel me daar ook echt op in dat de veulentjes verkocht worden maar je haalt toch elk jaar weer je favorietje(s) eruit! Ik zou graag eentje aanhouden dit jaar,dit hou ik ook in mijn achterhoofd haha.

Meer dan dat kun je niet doen KBK. Ze heeft geluk dat ze zo in de watten gelegd wordt. Voor vele drachtige paardjes is het helaas anders en die moeten het zelf maar uitzoeken.
Komt goed!

Bianca ze wordt al goed rond! Prachtig kleurtje heeft ze.

Patrick dat noem ik geen mestvlekken maar een beetje opgedroogde modder haha. Ze is dan ook overwegend wit,dan zie je het wel extra!

Lisanne dan had je het inderdaad wel gemerkt moest ze echt geplast hebben. Hmm. Het was misschien een poging tot ze besefte dat ze op het beton stond en dat zou gaan spetteren dus kraan weer toe. :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:17

KBK is normaal hoor dat ze nu niet zoveel en zolang meer neerligt, ze is ook al best ver, de druk wordt door het liggen opgebouwd en kan dan te groot worden. Mijn merrie had 1maand voor de bevalling vorig jaar haar kling bezeerd, DA zei dat dit kwam door de druk die te groot wordt en ze raken dan ook moeilijk recht. En ze ging ook al niet vaak liggen.

RX wat een schatjes toch
moet me ook weerleggen dat ik iets zal moeten verkopen :( want Flo gaat binnenkort ook naar de hengst en ik heb maar zes stallen (vier nieuwe en 2 oude), zal moeilijk worden want van mijn dochter mag alleen Marcel weg :o

patrick je ziet duidelijk wie de properste is thuis :P

grappig biancatjee

plasjes is zeker normaal en de druk alsof je moet plassen, heb je als vrouw ook last van niet Knolselder :D

zag op FB filmpje voorbijkomen van schaatsende mensen op straat in Nederland, wat een verschil met het weer hier zeg amai

Julie je zou eens moeten meegaan, zal je er vast anders over denken }> wel gelukkig maar 1weekje, is me wel lang genoeg hoor :P

spannend naar de eerste veulens, Snazzy is zich alvast aan het klaarmaken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:23

neeee ik ga niet mee,ik kom wel bij jou logeren ondertussen en op je paardjes passen. Als ik die 10 van mij ook mag meebrengen. :')
Ik haat sneeuw. Ik kijk er graag naar,van achter het raam. :D
Ik weet het nog goed van Flo haar kling,dat was toen best erg!
Marcel verkopen? >;) Jouw dochter weet ook wat ze wilt haha.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:29

Pretty dankjewel!
Zelf zie ik niet echt dat ze dikker word maar daarom maak ik tussendoor ook foto's om soms een terug te kijken en te vergelijken :)
Veulen is in ieder geval duidelijk aanwezig :+ alleen een beetje jammer dat als ik ga filmen het stopt....

KBK liggen doet ze wel veel, rollen durf ik eigenlijk niet te zeggen dat heb ik al even niet gezien. Maar ik ben er ook niet bij als ze smorgens de bak ik gaan, heb al even geen zand op haar rug gezien.

De foto met de verschillen zoeken.. even voor de duidelijkheid, de merrie naast maquavinci is niet drachtig :+ al lijkt dat wel zo.. zeker als ze van voor naar je toe komt lopen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:40

Amai nog niet. Ik word gek van al die miniplasjes!

Hier gaan ze de laatste maand juist erg veel liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:59

Fotsy, dat klinkt pijnlijk!

Haha, ja hier schaatsen ze inderdaad op de wegen. :j

Ik heb net Kim's eerste duidelijke tietjesfoto gemaakt.
Ze is nu 253 dagen drachtig.
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:12

dat zijn nog echte minitietjes. Maar die worden vast groots :D
Ik heb nog geen tietfoto's gemaakt van de merries dit keer. Is ook nog niks spannends te zien.

Het jaar ervoor gingen ze ook ellendig veel liggen aldus mijn halsteralarm. }>
Vorig jaar viel het me zo goed mee,dat mogen ze ieder jaar zo doen! Ik kon mooi thuis slapen en had hoogstens 1 x per nacht alarm en meestal was het dan menens. Zalig. :)