Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:49

Nee nee Fnanne, nu alweer 289 dagen! Haha! Morgen dus dag 290!!! Whoehoeee!!
Ik zat van de week in mijn map terug te kijken, waarin ik alles bijhoudt van Ivanka (verzekering ed.). Ik had daar ook de datums opgeschreven wanneer ze allemaal geinsemeneerd was vorig jaar. Als het de eerste keer raak was geweest, dan was ze morgen uitgerekend... Ook raar om te bedenken!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:55

Ja, Tinne, dat heb ik nu ook. Mijn veulen was er dan al geweest nu! Gekke gedachte hoor, helaas is ze niet drachtig gebleven.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:06

Cheyenne zit op 300 dagen!!!!!!!!!!!

Afbeelding

ze heeft het echt gehad,ze is tonnetje rond.
ze zucht ,kreund en steund wat af.

als ze even uit wei is staat ze alleen maar te suffen!

woe is ze nog even ingeent,en er is ook naar de schieffel gekeken,ik moet blijven koelen tot het veulen geboren is.
dan gaan we foto`s maken,waarschijnlijk is het een scheurtje of breukje van het griffelbeen.

Afbeelding

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:30

Oeh, das ook een mooie dikke merrie!

Afbeelding
Hier staan nog 2 drachtige merries Haha!
Ze worden mooi rond dik en volgens mij begint hun uier zich ook al ligt te ontwikkelen. Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:35

Ze is mooi rond idd, mirgino! Merrietje? Knipoog
Wat heeft ze dan gedaan met haar been? Ik heb iets gemist geloof ik Verward.

Wanneer zijn die twee merries uitgerekend Sjoert? Ziet er ook VOL uit idd Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:40

Tinne schreef:

Wanneer zijn die twee merries uitgerekend Sjoert? Ziet er ook VOL uit idd Haha!

De bruine half juni en de schimmel eind juni. Die moeten nog een tijdje. Het zijn 2 lotgenoten. Beide moeten het onderspit delven voor Ostara Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:56

wat een mooie buikjes allemaal
heb al wat gemist toen ik in oostenrijk zat

ga het ook allemaal niet lezen

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 07:58

Goedemorgen deze Dromen morgen nog geen nieuwe veulentje erbij !!!
Hier ook nog niks zie om me heen merrie's bevallen zonder enig teken en mijn merrie heeft alles in gang gezet er komt alleen niks!!!
Zeg telkens tegen mezelf het komt als het klaar is ze zit nog voor de 11 maanden ze is dus nog niet over tijd kortom heb het is er nog niet klaar voor!!!

Maar toch Tong uitsteken als ze dan eerst netjes gaat harsen en gelijk flink de volgende dag begint te kegelen ook dat zet goed door mmm tja dan ben je er toch meer mee bezig als dat ik bij haar kom en ze heeft wel uier maar verder niks!!
Gisteren was voor jasmijn een slechte dag ze heeft veel last gehad en tijdens dat begon ze ook telkens heel erg te zweten.
Normaal staan doet ze al 2 dagen niet meer achterbenen blijven wijd uit elkaar .
Ging gisterenavond voor de laatste check en toen had ik echt zoiets meis wat heb ik je aangedaan ze was nog steeds bezweet op haar hals en heel haar lijf zat vol opgedroogd zweet was toen ondertussen al flink afgekoeld (was rond 22.15).
Mijn handen kriebelen om haar even lekker te poetsen maar ze wil gewoon niks aan haar lijf dus ik laat haar maar.

nou ik hou jullie op de hoogte maak straks nog wat foto's!!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 08:07

Wel Gitta, ik zit zo een beetje met dezelfde vraag "wat heb ik jou toch aangedaan?". Wanneer ik Gomera zie waggelen in de weide en zie hoe slecht ze stapt, wanneer ze plakkend onder het zweet haar stal binnenkomt... Hopleijk poept ze het veulen er snel uit, zo is ze van die ellende toch al verlost. Mijn arme merrie.

Haar uier is een beetje verdikt maar ze harst of kegelt niet.

Ik heb haar gisteren wel een verfrissende douche gegeven, vond ze heerlijk denk ik.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:15

Gitta en Mausie; jullie zijn niet de enige die medelijde met jullie merries hebben, ik heb het ook heel erg te doen met alle hoogdrachtige merries. Mijne loopt ook waggelend door het land en stond gister bezweet op stal, het was heeet in de stal! Sol was nog het minst bezweet van allemaal beetje tussen haar benen en haar hals en rond het uier, de andere paarden waren helemaal zeiknat! Ik heb haar toen maar laten staan, ze stond rustig te eten en is al het gedoe rondom haar lijf ook een beetje zat. Het land is nu gemaaid en vandaag worden nieuwe stukken afgezet dus ik hoop dat ze nu wat langer buiten kan blijven staan, ze gaan nu steeds om 11 uur naar buiten en rond 5 uur weer naar binnen, zeker met die hitte is het lekkerder als ze langer buiten blijft want het is nou niet bepaald koel in de stal...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:45

Hebben jullie merries ook zo'n van vliegen? Spirit haar uiers zitten helemaal vol met rode puntjes van het steken van vliegen. Want door het harsen en kegelen komen al die vliegen erop af. Ze kan ze ook niet fatsoenlijk wegjagen, en het worden er ook niet minder op door het zweten. Ik vind het echt heel zielig.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:55

Mausie: Ja wat dat betreft zit het weer dan toch niet mee.
Zag bij ons de slang voor het water liggen en dacht zou ik ze zag er zo verfromfraaid uit alles wittig van het opgedroogde zweet en haar staart en achterbenen zitten onder de opgedroogde melk maar ze wilde niet eens geborsteld.
missol: Als het goed is is de ergste hitte voorbij maar mijn merrie staat dus dag en nacht buiten en ik weet niet wat fijner is hoor op stal is het warm maar op de wei ook hoor met heel de dag de zon op je bol.
marlijntjuh: Ja denk dat ze juist op de melk afkomen en dan nog zweet erbij erg vervelend !!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:50

@ Gitta: arm paard... (Fanja had het de dag voor de bevalling ook erg zwaar... Dus wie weet? Knipoog )
@ Mausie/ MissSol: die arme drachtige dames... Ach gut Gelukkig wordt het vandaag iets minder warm...
@ Tinne:.. Oeps, 1 dagje ernaast Haha! Maar vandaag 290... toch? Bloos

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:20

Hoi, hier nog een die schuldgevoel had..... Honey zweet ook verschrikkelijk en waggelt idd door de wei.
Vannacht was ze bijzonder onrustig, maar vanmorgen bij het loslaten waggelde ze toch de wei weer in. (bij ons kunnen de paarden rechtstreeks vanuit de stal de wei in, ik laat ze dan ook zelf beslissen of ze naar buiten willen...) Ik heb de rug en de hals wel ingewreven met vliegenspray.
wij hebben hier ook heel erg last van dazen dus vond ik dat een must.
Ze heeft in een dag een enorme vochtbult ontwikkeld vlak voor de uier. Gisteren was dat bultje ongeveer een 2 euro muntstuk, vandaag was het een bult van wel 25 cm. lang en wel 10 cm dik. Echt enorm.
Kan ik daar nog wat aan doen? Iets verlichtends of zo? Vind het zo sneu...
Vandaag is het hier nog warm, maar morgen schijnt het minder te zijn...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:21

Jeetje alweer wat veulens erbij!! Nou iedereen gefeliciteerd ben even druk met mij eigen veulen geweest en dan mis je toch wel gauw heel veel!
Spannend als je merrie op eind loopt.

Mijn Kensa doet het prima. Ze is nu 12 dagen oud. Hier een topic met daarin paar foto's: viewtopic.php?f=59&t=418125

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:24

Nou ben net weer even bij jasmijn geweest en ze staat nu echt melk te druppelen gisteren moest ik even op de volgende wachten nu gaat het aan 1 stuk door .
Verder geen verandering ze is nog steeds onrustig zie het vanavond wel weer mocht er ondertussen iets gebeuren word ik gebeld!!

Toch nog even snel een paar foto's kunnen maken (pepermuntjes doen wonderen bij haar Clown )
Hier een duidelijk beeld van hoe ze het naar haar zin heeft (niet)
Afbeelding

En zelfs nog even snel eentje van de melkbar Knipoog die druppelt gestaag door!!
Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:01

Ik ben even niet geweest, maar Gitta bij jou had ik toch wel een veulen verwacht! Nog niks maa rwel mooie druppels Haha!
Hoop voor je dat het niet te lang duurt.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:21

faniek: ja ik ook Haha! en ja mooie druppels he ach er is in ieder geval melk Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:28

De melkbar is dus al open nu nog het veulen er aan Haha!
Haha ik gok op de 330 dagen liefst eerder voor jou, maar 330 klinkt wel mooi Knipoog

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:19

Faniek:ja 330 klinkt zeker mooi is het niet dat ik dan precies weer moet werken Tong uitsteken dus liever tussen nu en 2 dagen!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:58

Zo, ik kom weer even gluren in dit topic Lachen
Lees wel regelmatig mee maar post niet veel door alle drukte hier thuis.

@ Gitta: Dat ziet er goed uit! Hopelijk werkt Jasmijn netjes mee en gaat ze dit niet al te lang meer volhouden Knipoog

Ik hoop met een dag of wat de laatste merrie te kunnen dekken en dan is het dekseizoen hier klaar. Heb Copper en Caio vanmorgen op de weide naast de hengst gezet en ze zoekt hem af en toe al op en lijkt aan het begin van de hengstigheid te zitten. Denk dat ze begin van de week wel gedekt kan worden.

En ik heb weer dikke buiken foto's Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Dikke buik is het iig, is er toevallig iemand met veel ervaring met drachtige shetlanders? Ik heb echt geen idee of dit van een veulen is of van goed voeren Clown
Het lijkt wel van een veulen, de flanken beginnen meer op te vullen en de buik begint wat van links naar rechts te schommelen als ze loopt.
Ze is als het goed is rond 28 juni uitgerekend maar heeft een lange periode bij de hengst gelopen dus het kan alle kanten op.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:46

Ik heb geen verstand van drachtige shetlanders, maar ik vind lisette er zeker wel drachtig uitzien!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:35

Ik vind haar er ook drachtig uitzien Marije! We zullen wel zien of er een veulen uitkomt Tong uitsteken.

En vandaag drachtdag 290 voor Ivanka!! Go jij! Go jij!

Ik heb dat ook hoor, dat ik denk van: wat doe ik je aan?? Vooral de afgelopen dagen, toen ze zo aan het zweten was Ach gut , maar ja.. ze krijgt er iets moois voor terug Lachen.
Of iig, dat hopen we dan maar Clown .

Gitta, ik had bij jou ook wel een veulentje verwacht idd!!
Dag 330 is mooi Tong uitsteken!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:52

marijer:het loopt ook allemaal wel in elkaar over he .Bij ons zijn ze ook alweer volop aan het dekken en lopen er alweer een paar drachtig en er zitten er ook best nog zat op de veulentjes te wachten. Bij jou in ieder geval alweer wat "dikke buiken" en de shet lijkt drachtig Knipoog
Hoop ook dat ze dit niet lang volhoudt maar tja heb dankzij jou voorbeeld geleerd dat het goed kan Clown

Tinne: Op naar de 300 nou gaat het snel hooor Knipoog enne jaaa 330 klinkt mooi maar 328 toch ook wel Haha! zou het jammer vinden dat ik dan dus juist op mijn werk zit terwijl ik nu dus al vanaf dinsdag vrij ben en ik kan op mijn werk dus echt niet weg Verdrietig

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 19:31

@ Marije
Vind haar behoorlijk rond Haha!

@ Tinne
290 dagen alweer Go jij! Go jij! op naar de 300 Go jij! Go jij!

@ Gitta
Ze mag ook wel eerder hoor 328 klinkt ook heel mooi Haha!