[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miekies0710

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:26

Geprobeerd vandaag een paar foto’s van Rebelle te maken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:47

Hier Olivia weer aan het werk aan het zetten. 20 minuten aan de longe gehad. On top was boos toen Olivia weer op stal stond. Eerst flink tegen mama aan meppen om vervolgens onder de melkbar te duiken. _O-

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:52

O wat lees ik wat nare verhalen. Ik hoop dat het allemaal de goede kant blijft opgaan voor jullie!

Ook weer leuke veulen spam! Ik vind het altijd leuk om die foto’s te zien!

Hier heb ik gisteren avond minder nieuws gehad over een merrie die ze hebben moeten laten gaan. Had een gescheurde darm en konden er helemaal niets meer aan doen. Ze had veulen aan voet van bijna 1maand. Veulen heeft gelukkig al een nieuwe mama!

Renske: hahaha waarom zo boos. Je zou het je afvragen!

Hier ook een terror hengst! Mira krijgt ook geen seconde rust. Zelf op stal spring hij soms op haar. Vandaag mocht hij los in de longeerpiste. Want amai wat een weer hier regen regen en nog eens regen. De wei is echt een modderpoel aan het worden. En zeker vandaag was het niet te doen! Dus vandaag maar binnen. Hij was super enthousiast

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:55

Hij vind zichzelf wel erg grappig Anso :))

Boos omdat de mama met melkbar weg waren denk ik. :')

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:56

Fijn dat het goed gaat Moner!
Scheren vind ik ingewikkeld, zie dat veel mensen het doen maar ben er zelf ook niet zo van. Maar goed, wij zijn de laatste jaren niet meer met veulens op de keuring geweest (man in het bestuur, dan krijg je dat...), dus dat zegt ook niet zoveel.

Hier ook vandaag moeders even aan het werk gehad. Rock was eigenlijk helemaal niet in paniek (stond wel een vertrouwd paard naast) en ook erg boos toen moeders terugkwam. Dus dat belooft wel weer wat. Monstertje }> ...

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:57

Renske: miracle was ook eens zodanig boos dat op zijn mama omdat ze maar bleef wandelen en hij wilde drinken :+ had zijn oren nog nooit zo plat gezien _O-

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:12

Haha boze veulens :')

Zo leuk om de wat oudere veulens terug te zien. Wat groeien ze hard he :oo . Hier Romee ook alweer ruim 3 maand.

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben haar wel geschoren voor de keuring maar twijfel nu helemaal om überhaupt mee te doen. Ik vind haar al zo overbouwd.. Lastig om te zeggen waar de jury doorheen kan kijken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:26

Wat een knap koppie zit erop ice!

Wij hebben volgende week keuring, heb on top niet geschoren, ze is maandag pas 6 weken oud, vind het wel prima. :j

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:49

Haha herkenbaar hoor....een boos veulen.
Solana kan er ook wat van.....
Vooral als mama even uit de wei is, het maakt geen bal uit of er een ander paard bij staat, ze kan mama nog zien, maar ze is dan zo boos, rent de hele wei door, stijgeren, slaan....
Niet echt handig als ik even wil gaan rijden met mama, heb geen stal dus ze blijft in de wei, vind t wel eng met de draad omdat ze stijgert en maait.
Hopelijk gaat dat beter als ze wat ouder is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:25

Ik scheerde enkel de beentjes voor de keuring, nooit het lijf. Je verstoort daarmee de aanmaak van de vacht, en een goede wintervacht is erg belangrijk. Ik waste ze altijd en legde er een dekentje op dat de veulenvacht wel plat lag. Ben er nooit op benadeeld, altijd kopplaatsen en/of 1ste premies.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:08

Ik ga ook naar de keuring de 21e maar scheer niet. Is ook zeer discutabel omdat het slecht voor t veulen is.
Als een jury daar toch niet doorheen kan kijken…

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:56

Hier worden ze wel geschoren voor keuring. bij de mini's maakt het ook gewoon een gigantisch verschil in uiterlijk...
Zelfde paardje, 2 weken verschil.
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:21

Ik was hem bijna vergeten. :=

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Brigitte_D: carienke 335 dagen

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:47

Tja, ik vind wel wat van het scheren van veulens, zeker de hele vacht. Als een stamboek zó ver is dat enkel een geschoren veulentje kan winnen, is er iets goed mis naar mijn mening. Als je als jury niet door een veulenvacht kunt kijken, tja.
Bij de Welshjes is uiterlijk vertoon ook wel belangrijk, maar gewoon netjes gevlochten (de partbreds), gepoetst en eventueel gewassen voorstellen is ook goed genoeg. Een correcte beenstand en goed gebouwd lijf en goed bewegen verandert niet met scheren.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:53

Heb mijn veulen ook niet geschoren voor de keuring van vorige week en gaat ook niet geschoren worden voor nmk.
Als ze niet door haar veulen vacht heen kunnen kijken dan maar niet.
Weet gelukkig zelf dat ze heel goed in elkaar zit en goed kan bewegen.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:13

Ik kan mee praten over boze veulens :'). Replay ging onder de voerbak liggen en was boos dat deze er was toen hij opstond. Dat heeft de voerbak geweten!

Over scheren, ik zou mijn veulen niet scheren voor een keuring. Als hij daarom een slechte beoordeling zou krijgen, dan zegt dat mijns inziens meer over het stamboek dan over mijn veulen. Ik weet overigens nog steeds niet of ik met Replay naar de keuring ga. Het maakt hem voor mij niets meer of minder waard. Dus ik denk dat ik het niet ga doen. Voor mij is hij absoluut een eerste premie veulen <3

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:25

Vrijdag en gisteren veulenkeuringen in Drenthe. Plaatsing was geschoren en ongeschoren door elkaar, had niet de indruk dat het uitmaakte.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:32

Wat een leuke veulenspam weer allemaal <3 Leuk om te zien hoe groot ze allemaal alweer zijn. Hier vandaag ook wat foto's gemaakt, alleen nog even wachten op het resultaat :)

Scheren voor keuring vind ik ook een beetje onzin, maar moet ieder lekker voor zich weten :)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:52

Kendra was dat van t KWPN?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:03

Ik scheer niet :))

Camyd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Richo
Afbeelding

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:13

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:54

Net alsof scheren dierenmishandeling is... blij dat ik mijne heb geschoren en geen oververhit veulen heb. Winters ook geen problemen ondervonden met mijn vorige geschoren veulen. Vacht wordt hartstikke dik winters

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:16

Wij gaan waarschijnlijk in augustus naar de keuring (even afhankelijk hoe hij er dan bij staat), maar daar is het absoluut niet toegestaan om veulens te scheren. Ik dacht alleen dat dat in NL ook steeds meer was?

Gelukkig is die van mij grotendeels zijn veulenhaar al kwijt (alleen op zijn hals/schouder en benen nog wat plukjes), verwacht dat hij in augustus alles wel kwijt is. Elke dag poetsen doet ook best veel.

Morgen is hij alweer 8 weken, gaat echt zo snel.
Het is wel echt een uitslover. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moet hem nog wel even vertellen dat hij een dressuur pony is. :+

Deze week een hengst veulentje erbij gekocht om samen op te groeien! Komt in september/oktober naar Zweden. Een broertje van in NL goedgekeurde (kampioens) hengsten en FEI pony's. Dus wordt erg leuk om te zien of ze allebei straks mee naar de hengsten keuring kunnen! *\o/*

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:19

Kabayo schreef:
Net alsof scheren dierenmishandeling is... blij dat ik mijne heb geschoren en geen oververhit veulen heb. Winters ook geen problemen ondervonden met mijn vorige geschoren veulen. Vacht wordt hartstikke dik winters

Veulens scheren is in Duitsland zelfs per wet verboden

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:23

Balko schreef:
Kabayo schreef:

Veulens scheren is in Duitsland zelfs per wet verboden

Arme veulens dan met 35 graden..