Ik snap dat wel.. Sarona wil niet achter blijven Neon! Spannend!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 11-06-17 09:17
Manlief is flink aan het prutsen met haar, heeft haar al 3 keer uit stal gehaald en inmiddels heeft hij ook stro over de vlas gegooid. Denk dus dat hij ook zoiets heeft van: kan ieder uur gebeuren. Ik ga dus mijn boeltje pakken op het werk. Gelukkig is het niet druk vandaag en hoef ik niet eens meer vanuit huis te werken van mijn collega. Kan dus lekker vanuit huis gaan hyperen.
Alles is zo goed gegaan hier. Ik werd gewekt door de baby en toen zag ik haar vreemd doen op de cam. Toen spoot het vruchtwater er al uit.
Ze is alleen 2x gaan staan doordat ik erbij was, ben dus in huis gaan zitten en we hebben het via de cam opgenomen. Ze had het wel zwaar met de bevalling. Ik heb ook gewoon 5x de da gebeld voor advies hahahah
Veulen stond, dronk, bokte poepte en alles in het eerste uur Nageboorte was er meteen af! Merrie is maiden maar is zoo lief.
Heel gek, ik had gister het gevoel al dat het ging komen terwijl een ander het denk ik niet aan haar had kunnen zien..
Pauk en Rensju gefeliciteerd met jullie merrieveulentjes Fijn dat alles goed is gegaan, vandaag prachtig weer dus lekker naar buiten met het jonge grut en niet vergeten foto's te maken hè
Diva, zo te zien is Saartje blij dat ze weer bij haar vrienden is. Je hebt een goede beslissing genomen, al blijft het zuur dat er geen kleintje aan de zijde van Saar mag lopen
Neon, dat klinkt goed. Ik hoop dat Sarona vandaag een mooi veulen ter wereld brengt!!
pretty
Geplaatst: 11-06-17 10:53
Gefeliciteerd Pauk en Rensjuh!
Neon wat spannend,ik duim voor je!
Diva fijn dat ze weer bij de rest loopt en het goed doet
Gefeliciteerd met de merrie veulens. Ik hoor wel van meer dat het een merrie jaar is. (Behalve voor de gene die misschien heel graag een merrie hadden gehad).
Mayra dr mest was trouwens vanochtend weer wat dikker
MaritB
Geplaatst: 11-06-17 12:47
Neonlight schreef:
Voralsnog vreet ze of ze uitgehongerd is. Vanmorgen was ze onrustiger en oncomfortabeler dan nu.
Gwen vrat enkele minuten voor de bevalling erger dan anders
AniekR
Geplaatst: 11-06-17 12:48
MaritB schreef:
Neonlight schreef:
Voralsnog vreet ze of ze uitgehongerd is. Vanmorgen was ze onrustiger en oncomfortabeler dan nu.
Gwen vrat enkele minuten voor de bevalling erger dan anders
Hier eten ze ook gewoon door Maar misschien is dat ook wel het Welsh bloed
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 11-06-17 13:18
Neon pakte tijdens het persen nog plukken gras.
Ennasil92
Geplaatst: 11-06-17 15:06
Ik begin te twijfelen alsof Izzy wel daadwerkelijk van de laatste cyclus drachtig is. Haar uier begint flinke vaart te maken en ook lijken haar banden al iets slapper.
De melktest is nog wel op zijn hoogst, dus het zal een deze dagen nog niet komen maar toch...
Als ze van de laatste dekking dtachtig zou zijn zou ze nog 45 dagen moeten dragen, maar zou ze van de cyclus ervoor drachtig zijn dan is het veulen theoretisch gezien al levensvatbaar zijn met nog zo'n 28 dagen te gaan.
We houden haar goed in de gaten en zal dagelijks een melktest gaan doen.
Faline
Geplaatst: 11-06-17 15:16
Gefeliciteerd Pauk en Rensju! Allebei mooie merries leuk!
BusyMissy
Geplaatst: 11-06-17 15:16
Oh wauw, gewoon 2 veulentjes vannacht gefeliciteerd Pauk en Rensju! Fijn dat het goed gaat.
Nou kan Sarona gewoon niet meer achterblijven hoor Neon. Lekker dat je nu thuis het veulen eruit kunt gaan kijken, spannend!
Mijn merries vreten ook extra hard als ze beginnen met bevallen, ik denk altijd dat ze dat doen om de pijn van de weeën een beetje weg te eten? Soort overspronggedrag omdat ze niet goed weten wat ze met dat gevoel moeten.