[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:02

Prachtige foto Marije en super mooi veulen! Je hebt t nog wel even drukjes

Linda leuk om een foto van jou te zien! Geweldig mooi paard. En groooot :wow:

Haha lovelyn. Dat zou balen zijn! Jij ook dankjewel :o

Grappig Evelien ik ben ook 166. Wel lastig met grote paarden haha.

Mooie foto van Pepper in de sneeuw. Zo zie je goed dat ie niet meer wit is :D

Mijn ervaring is dat merriebrok zeker wel helpt met het ontwikkelen van de uier.

Prachtige palomino sooty. Lijkt erg op Cisco, lady haar moeder. En Lara ziet er ook mooi uit
Afbeelding
Afbeelding

Suffie ze krijgt geen medicijnen. Het gaat nu goed. Is levendig en geen pijn. Soms komt ze ietwat stijf uit de stal maar thats it. Wel verdwijnen al haar spieren en ziet ze er echt oud uit. Ik ben persoonlijk een beetje tegen die levens verlengende middelen :o wat mij ook nog klauwen met geld kost

Flo ziet er ook weer prachtig schoon uit :D

Ik heb feestje *\o/* *\%/* lady vandaag 100 dagen te gaan! We kunnen gaan aftellen :D eindelijk!!
Maak vanavond fotos :)
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 09-02-17 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:03

Hinte, ja na de dood van mijn paardjes ben ik overgestapt op mini's. Toen ik een tijd later weer eens een vriendin opzocht vond ik haar paard echt HUGE!!! Alleen dat hoofd al!! :oo ze herinnerde me er wel even aan dat mijn paard vele malen groter was, maar je bent dat gewoon niet meer gewent :')

Marije, knap statig ventje zeg!! En nu hopen dat Misty eens een beetje gaat opschieten... ik dacht echt even dat zij eerder zou gaan dan PG, maar toch gefopt haha! :')

Kabayo, knap dier zeg!!
Foto van mij is al wel wat jaartjes oud hoor :o haha!
100 dagen drachtig? Of nog 100 dagen te gaan? ;) gefeliciteerd met de mijlpaal!!

Kabayo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:09

Dankjewel linda!
Dat maakt niet uit :D
Staat er wat raar, maar nog 100 dagen te gaan! We zijn dik over de helft! :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:26

Ik heb er ook twee voor half Juni Lovelyn. Eén van mezelf en 1 voor derden.

Mijn ene merrie is ook 1.80. Ze is zo lief dan ze groot is. Ik zie het bij haar ook niet. Begin dit jaar had ik een prachtige merrie voor de verkoop staan van 1.80. Even groot dus, maar die leek wel 2 meter :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:49

Nog 100 te gaan dan gaat het opschieten hoor. Hier op 290 dagen dus nog 45 dagen te gaan. Of wel nog 1,5 maand :D tot mijn 1e veulen.. De volgende zit maar 10 dagen later en daarna volgt het hard op :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:01

Suffie, fijn dat het verkocht is. Maar ook sterkte met het afscheid.

Mijn merrie is 1.46m. Dat vind ik al groot haha.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:27

inowa, Leuke foto!
Voor mij ook het enige leuke aan sneeuw, je krijgt er wel mooie foto's van

suffie , Goed dat jullie daar boven staan, maar het is niet leuk!

MarijeR, Wat een heerlijk mannetje!

Kabayo, Gefeliciteerd met de 100 dagen mijlpaal!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:38

Marije wat een heerlijke foto! Fijn dat ze lekker naar buiten kunnen!

Lovelyn strakke planning dus haha. Welk jaar van welke opleiding zit je?

Kabayo we kunnen elkaar wederom de hand schudden want ook mijn merrie moet vandaag dus nog 100 dagen! *\o/*
Ben heel benieuwd hoe lady er nu uit ziet! Is het haar eerste veulen?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:53

Het begint al steeds meer te komen he :D
Nog even en we hebben hier een babyboom

Mijn paarden zijn 1.61 en 1.64 en zelf 1.76
Had ze liever wat groter gehad maar ben er gewoon heel blij mee :)

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:08

Mijn merrie krijgt alleen hooi/kuil. Af een toe eenhandje brok en ze doet het er prima iop. Ik ga pas merrie brok voeren als er verandering komt in de uier. Ze moet nog 60 dagen alleen ziehelemaal geen vverschil in de uier

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:09

Wij zitten vandaag op 250 dagen, dus nog 90 te gaan *\o/*

Onze merrie is 5,5 jaar en nu 1.62 cm. Mijn vorige ging over de 1.70cm heen, dus dit voelde altijd wel heel klein, maar voordeel is wel dat ik makkelijker van de grond op kan stappen en er zonder zadel ook makkelijker op kom. Prima maatje vind ik het, hoewel ik het niet erg zou vinden als M ietsjes groter zou zijn. Ook weer nirt teveel, want dan staat het niet meer mooi in het span :')

Er was afgelopen weekend weer een kortingsactie bij de EJ en toen toch besloten zelf een Birth Alarm aan te schaffen en die is vandaag binnen gekomen! Nu nog op zoek naar een geschikte camera en een mooie naam en dan zijn we er klaar voor.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:10

Suffie, pff wat zal dat moeilijk zijn. Gelukig krijgen jullie er een heel mooi ander huis voor terug. Hoe oud is Dunja?

Hier ook een grote merrie, 1.76 m. Valt mensen altijd pas op al ze er naast staan. Ik ben zelf ook groot, 1.80 m. Mijn merrie staat ook op 3 kilo merriebrok. Heeft ze ook wel nodig anders wordt ze schraal. Ze is sowieso moeilijk op gewicht te houden. Ze heeft geen last van zucht ondanks ze op de merriebrok staat. Nog 34 dagen....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:29

Bah die sneeuw,hou die maar allemaal daar ja. :P
Hier viel er net ook uit de lucht maar dat is gelukkig alweer gestopt. (nadat ik dit typte begint het weer }> )

Linda ik hou toch wel 320 dagen aan als grens bij mijn mini's. Ik weet dat het ook eerder kan maar heb het zelf nog nooit meegemaakt.
Maar haar uier was gisterenavond weer slap,dus die houdt dat zolang wel vol hoor! Vorig jaar op 327 dagen bevallen.

Gefeliciteerd met de mijlpalen voor sommigen!

Marije <3 Hij heeft een prachtig statig voorkomen.

Suffie ai niet fijn en hoe meer familie,hoe meer kans op onenigheid natuurlijk.

Linda wat een groot paard haha. Mijn rijpaard op rust is iets van 1m67 ofzo. En ik zou ze zelf al zo groot niet meer willen,gewoon voor recreatie,en ik ben 1m79. :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:45

Harmony is 4.5 jaar en 1.65 en ik 1.74, ik vind haar wat klein, mijn vorige paarden zijn altijd over de 1.70 geweest.
Maar Ceasar is 1.73 en hij schijnt ongeveer een hand boven de merrie te fokken, dus ik hoop dat het veulen inderdaad zo rond de 1.70 word, dat is mijn ideale maat :D

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:52

Wij staan op best een grote pensionstal en er wordt best meegeleefd met de dracht van ons titi-paard. Degene die bij ons de paarden verzorgt vroeg om een aftelkalender, dus die heb ik de afgelopen dagen even in elkaar geflanst haha Nog even een maandje wachten en dan hangen we hem voor haar op :')

Afbeelding

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:53

Als Ceasar een hand boven de merrie fokt, zal mijn vriendin ook tevreden zijn denk ik :)

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:00

Alexandra__ schreef:
Marije wat een heerlijke foto! Fijn dat ze lekker naar buiten kunnen!

Lovelyn strakke planning dus haha. Welk jaar van welke opleiding zit je?

Ik doe de opleiding HBO- eduactie en kennismanager Paardensector in Wageningen op het Aeres (voorheen stoas) ik zit nu in mijn 2e studie jaar in mijn hoofdfase.

Ik loop nu 2 dagen per week stage bij Stal groenendaal en moet een bedrijfsanalyse, ontwikkelingsplan en innovatief plan schrijven. Vooral dat innovatieve plan bezorgd mij hoofdpijn.. Het moet zowel innovatief zijn voor het bedrijf als voor de gehele paardensector..

Wat een gave zelfgemaakte afscheurkalender Andrea!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:08

wat leuk die kalender!! je brengt me op een idee!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:09

haha Andrea wat leuk!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:11

Evelien__ schreef:
Als Ceasar een hand boven de merrie fokt, zal mijn vriendin ook tevreden zijn denk ik :)

En wie is dat? Danielle?

Ja dat zeggen de eigenaren van Ceasar, dus we gaan het meemaken haha
Als hij of zij kleiner blijft dan Harm gaat het waarschijnlijk toch verkocht worden, maar dat zien we over een paar jaar wel weer

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:26

Hoi allemaal!

Mag ik me zo langzaamaan ook weer eens melden hier?
Een hoop zullen me vast wel kennen maar voor wie niet..
Ik ben hier bekend als Pauk, van mijn oudste merrie Paulien oftewel Pauk.
Ik ben in het gelukkige bezit van meerdere haflingers, en dit jaar heb ik er eentje die een veulen verwacht.

Aura (van den Alsemgeest) is uitgerekend op 7 juni, lijkt nog een eeuwigheid te duren voor m'n gevoel.
Ze is drachtig van Steuermann en heeft van dezelfde hengst vorig jaar hengstveulen Stanz gehad.
Vorig jaar een bevalling met problemen gehad, dus ik vind het best wel even spannend dit jaar, maar hopelijk gaat het dit jaar wel goed.

Afbeelding
Aura

Afbeelding
Stanz, het veulen van vorig jaar

Ik ga straks even de laatste pagina's lezen en reageren zodat ik up to date ben!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:12

Misha zit vandaag op de 270 dagen, dus nog zo'n 70 dagen te gaan *\o/*
De dagen lijken nu wel steeds langer te duren (gelukkig zijn er vanacht 4 jonge konijntjes geboren waar ik ook lekker mee bezig kan zijn)

Misha vanochtend, nog steeds zo gek als een deur als ze naar buiten mag :p
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:21

Welkom terug weer pauk! Leuk dat je er weer bij bent!

Gekke mishaa!

Leuk die scheurkalender! Moet ik er 7 ophangen.. nou dat zullen we maar niet doen haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:24

amai die heeft nog energie enasil

welkom pauk, jij bent ook in paar dbt's verschenen ;)

wat een reuzen hebben jullie zeg :o

Flo is 18 jaar en 1m52 en das net gepast voor mij :')
Elsa is 6jaar en 1m15, dochter haar pony

knappe jongen MarijeR en wat een sneeuw amai

wat een leuke studie's lovelyn

andrea wat leuk die aftelkalender en al zeker dat de hele stal mee uitkijkt naar het veulen

suffie jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen en niet wat de rest van de familie ervan denkt. Jeetje mensen zijn toch zo onverdraagzaam.
En zelfde gevoel hier ;)

gefeli met de mijlpalen, begint echt spannend te worden, alleen de lente mag nu wel gaan komen _/-\o_

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:41

@ AniekR.. Sterkte met het verlies van je hond! Wel fijn dat er nog een veulen in Lies zit.
Ze hebben lekkere buikjes hoor!

@ Baudyh.. Dat lijkt me wel heel interessant werk. Er zal nog veel te leren zijn met al die soorten paardenvoer.

Wij hebben in al die jaren volgens mij heel veel al uitgeprobeerd. Op dit moment staan ze op Subli basisbrok en doen ze het daar heel goed op. Straks gaat Aura over op de merriebrok.
En natuurlijk ruim voldoende ruwvoer en ze krijgen ook nog elke dag peen zolang het seizoen duurt.

Ik lees een berichtje van je over vitamine/mineralen wat betreft nageboorte, kan je me daar iets meer over vertellen?

Bij Aura kwam het er vorig jaar niet af, nu waren de weeen ook gestopt toen de pootjes er net uit waren dus mede daardoor zal natuurlijk ook de nageboorte er niet uitgekomen zijn maar wie weet als ik haar misschien ergens mee kan helpen.

Wij voeren trouwens altijd merriebrok en ik heb nog nooit te grote of te dikke veulens of wat dan ook gehad.

@ Kks.. Lekker buikje!

@ MarijeR.. Gefeliciteerd met je veulen!

@ Kabayo.. Gefeliciteerd met je cijfer, succes met je examenjaar!

@ Dustinlover.. Wat een leukerd! Gaat opschieten zo richting de 300

3 kilo brok voor een groot paard vind ik ook niet veel hoor, als je dat verdeeld over 2x heb je 2x anderhalve schep..
Aura staat nu op 2x 1 kilo per dag, maar goed ze word ook gereden.
Straks krijgt ze dat als merriebrok en dan gaan we het opvoeren zodra de kleine er is.
Maar goed, Aura is een haflinger van 1,50.. Toch iets anders als een KWPN van 1,75 :)

@ Baudyh.. Gaat opschieten voor je!

@ Suffie.. Gefeliciteerd met de verkoop, al zal het best even dubbel zijn.. Word ook een heel ander leventje dan waarschijnlijk..
Mooie foto's!

@ Pretty.. Die uiert inderdaad lekker door..

@ Alexandra.. Succes met je L2 debuut!
Ik weet niets over Reebeen dus kan je helaas niet helpen

@ Fotsy.. Die groeien lekker!

@ Suffie.. 1,80 :wow: Ik stap op Kyra al met krukje.. maar ja ik ben zo lenig :+

@ Linda2008.. Leuke foto!

@ Inowa.. Ze ziet er goed uit!

@ Kabayo.. Ik ben 1,68 ook niet zo groot dus maar ik heb haflingers, vind ik een beter maatje.. Bij die grote paarden voel ik me zo klein :D
Hier zijn ze tussen de 1,43 en de 1,50.. Mooie maatjes

@ Vulina.. Ik sluit me aan bij juni.. Duurt nog een eeuwigheid voor m'n gevoel

@ AndreaB.. Wat leuk die kalender!

@ Fotsy.. Ik heb inderdaad al wat dbt's achter de rug.. En voor volgend jaar zal ik er ook zijn! Ik kreeg namelijk dinsdag te horen dat ik een dekking gewonnen heb.. Had zowiezo wel plannen om te dekken voor volgend jaar maar dit is extra leuk *\o/*