[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:13

BusyMissy, wat vreselijk balen! Niet wat je wilt horen, maar ik heb het ook mee gemaakt, het is al 10 jaar geleden. Het veulen is helaas na drie dagen overleden. Inderdaad een bevalling met een redbag en wij waren er bij.
Door de placentitis sterft als het ware een groot deel van de placenta af en komt het veulen hierdoor voeding tekort. Heeft je merrie geen medicijnen gekregen? Meestal krijgen ze hormonen om de dracht in stand te houden en langdurige antibiotica om te proberen het veulen te redden. Ook wordt er vaak een echo gemaakt om te kijken of het veulen nog leeft. Nu ben je wel bijna bij het einde van de dracht, maar ik zou er wel op aandringen om de levenskansen voor moeder en kind zo groot mogelijk te houden!!

BusyMissy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:30

Nee geen medicijnen, ik zag dit pas begin van de week en vrijdag kwam de DA. Het is ook geen zekerheid dat ze het heeft, maar een reële kans op. Gezien het feit dat het veulen nu voldragen is en mag komen krijgt ze geen AB. Ze toont verder niet ziek en heeft geen verhoging. Als ze het heeft is er nu eigenlijk niks meer aan te doen. Ze heeft het in ieder geval niet in een extreme vorm want dan zou ze een pusachtige uitscheiding hebben en bij haar is het gewoon kleurloos en wittig als het opdroogt. Hoop dat het allemaal meevalt.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:05

BusyMissy schreef:
Nee geen medicijnen, ik zag dit pas begin van de week en vrijdag kwam de DA. Het is ook geen zekerheid dat ze het heeft, maar een reële kans op. Gezien het feit dat het veulen nu voldragen is en mag komen krijgt ze geen AB. Ze toont verder niet ziek en heeft geen verhoging. Als ze het heeft is er nu eigenlijk niks meer aan te doen. Ze heeft het in ieder geval niet in een extreme vorm want dan zou ze een pusachtige uitscheiding hebben en bij haar is het gewoon kleurloos en wittig als het opdroogt. Hoop dat het allemaal meevalt.

Wat vervelend! :( hoop ook dat het mee zal vallen :(:)

Datima gefeliciteerd!

Mooie logeermerrie zeg! :))

Hier een onrustige nacht gehad. Melk lekken volle uier, melktest kan niet lager alle tekenen zijn er. Alleen het weidegenootje van Khaleesi is vannacht wel 4x door het draad gegaan. Ik denk dat door de stress die daarbij kwam kijken, dat Khaleesi het opgehouden heeft... :(

Haar benen zijn nu ook nog steeds helemaal nat van de melk. Ik hoop dat ze vanavond nog gaat bevallen, want na 6 dagen op stal "slapen" ben ik helemaal op.... :(

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:09

Mick verliest z'n blonde look :D

Afbeelding

Afbeelding

Kon ik maar even in de toekomst kijken ...... Ben zo nieuwsgierig hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:15

Over valkjes met witte haren: Ik heb wel eens gelezen dat valkjes met een vosouder dit vaak hebben. Fi heeft het ook. Dat was vroeger net een Fjord :+

Dag 346.. vanmorgen aardig wat tiet, net tietjes kwijt -O-
Ik zeg zeker nog een week. Het zou me niet verbazen als ze over haar record van 355 dagen gaat -O-

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:19

Aaaaaahhh nee Cynth... niet meer dan 355... pfft.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:42

Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten en Neon met je mooie stippel.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:45

Gefeliciteerd met de veulens!

Neon wat leuke merrie zeg en ben blij dat je er volgend jaar weer bij bent!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:16

Hij wordt mooi donker Mopjemop, echt een toverballetje

Oei Busymissy, dat klinkt niet best. Ik snap dat je de zenuwen hebt. Ik duim voor je mee :(:)

Cynthia82 schreef:
Over valkjes met witte haren: Ik heb wel eens gelezen dat valkjes met een vosouder dit vaak hebben. Fi heeft het ook. Dat was vroeger net een Fjord :+

Dag 346.. vanmorgen aardig wat tiet, net tietjes kwijt -O-
Ik zeg zeker nog een week. Het zou me niet verbazen als ze over haar record van 355 dagen gaat -O-

Dat heb ik dus ook ooit ergens gelezen, van de vos-ouder. Klopt ook want Joan d'r moeder was Palomino. Frosting is het in ieder geval. Blijkbaar komt dat door het crèmegen.

Joan d'r tietjes zijn momenteel ook weer foetsie. Zeker terug getrokken door de kou. Ik was even op de wei en daar bevroor ik bijna in de wind :brr:

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:38

Ja het is echt koud buiten. Mijn merrie schijnt daar geen rekening mee te houden. Net de merrie gaan controleren. Melk loopt nu over de benen en ze staat constant te geeuwen dus er is duidelijk iets gaande. Beetje jammer heb vanavond eigenlijk een feest maar durf nu niet goed weg. Ga maar even een uurtje denk ik en dan waken op stal. Haar kennende heb ik vannacht of morgennacht een veulen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:42

BusyMissy schreef:
Ja het is echt koud buiten. Mijn merrie schijnt daar geen rekening mee te houden. Net de merrie gaan controleren. Melk loopt nu over de benen en ze staat constant te geeuwen dus er is duidelijk iets gaande. Beetje jammer heb vanavond eigenlijk een feest maar durf nu niet goed weg. Ga maar even een uurtje denk ik en dan waken op stal. Haar kennende heb ik vannacht of morgennacht een veulen.

Nou hopelijk een voorspoedige bevalling!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:45

Hopelijk komt het veulen vannacht robynn en busymissy. Mijn valkje dr uier vandaag 15 dagen optel. Denk dat het wel op schiet, mag ook wel want de vermoeidheid bij mij klapt er echt in vooral omdat ze zo dicht op elkaar zitten met bevallen. Bleh zit er gewoon een beetje doorheen, maar zal vast niet de enige zijn hier. Wat denken jullie van de uier?
Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:49

Heel veel succes busymissy. Dat alles maar gewoon goed gaat!

Pebbles maakt geen aanstalten tot iets. Ik denk dat ze haar veulen liever voor zichzelf houdt. Eerder deze week harsjes, en gisteravond/vanochtend 1 volle speen (tietjes zijn scheef nu). Maar ze staat nu gewoon rustig op stal te eten.

Afgelopen nacht heeeeel weinig geslapen. Mevrouw at niet, stond te gapen En liep onrustig rond.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:50

Stalmilagro ik vind dat een mooie uier, zal niet lang meer duren (maar ik heb geen fok ervaring, dus laat de echte woorden maar over aan de ervaren mensen :+ ).

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:37

Busymissy: geen ervaring mee. Lijkt me wel heel spannend. Veel succes!

Shaartje: ik weet hoe je je voelt! :(:)

Cynthia: :(:)

Stalmilagro: Lijkt toch al goed gevuld boven de spenen. Test je de pH?

Myrth en Robynn: spannend!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:39

Ik heb je daar net een pb over gedaan. Welke testen zijn dat?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:41

C2012 bij jou dus nog geen vooruitgang?

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:46

Heb jou net geantwoord, stalmilagro.

Myrth97: Eigenlijk wel. Test is nu langs beide kanten echt duidelijk 5.5 sinds deze middag. Daarvoor maar 1 kant en kleurde ook nog snel door. Nu blijft de kleur langer. De melk is ook duidelijk van kleur aan het veranderen en niet meer kleurloos/licht troebel.
Laatst bijgewerkt door C2012 op 15-05-16 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:46

Oh melk die over de benen loopt, geen feestje voor jou :D

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:08

Jeej c2012 snel een veulen bij jou dan!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:33

He bah busymisy wat een rot nieuws hopelijk valt alles mee en word het veulen snel gezond op de wereld gezet!

Cynthia pff hoop niet dat dais je zo lang laat wachten!! Hup Kees poep het uit!!

Stalmilagro hopelijk bij jou ook snel een veulen :(:) nog even volhouden!

Myth spannend!! Nog niks?

Venthe is weer wat rustiger geworden heb ik het idee en gelukkig komen haar tietjes ook weer langzaam te voorschijn :)
Afbeelding
Afbeelding

En nog even loverboy spam! Nu 4 dagen oud en het is me een portret.. Blijft nu al niet meer bij de moeder in de buurt hoe hard ze ook hinnikt..
Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:39

Venthe, nee ze staat er gewoon bij alsof ze niet eens drachtig is. Hoe ze eerst kon zuchten en kreunen, staat ze nu vrolijk in haar stal. Ik zie alleen op de camera dat ze haar staart kapot schuurt, maar verder geen gek gedrag.

Loverboy is leuk zeg! En dus al een echte draak!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:47

Het wordt weer spannend vannacht voor een aantal wakers dus :D Succes !

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:50

Hoop het ook venthe. Mooi die loverboy zeg mooie kleur bruin en dan die witte sokken en bles die vallen echt op! Bowie is vandaag voor het eerst een uurtje buiten geweest :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:58

Zo schattig, stalmilagro!

Leuk veulen, Venthe

Bewijs op foto: (kwestie dat ik me niets inbeeld)
Rechter
Afbeelding
Linker
Afbeelding
Drupje
Afbeelding