[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:27

Heerlijke dikke buikenfoto's gezien... Een caafje wat bevallen is...

Verder niet echt bijgelezen... Hier nog steeds zorgen om Jil. Kreeg van de week wederom koorts. DA geweest en nu heeft ze een fikse uierontsteking ;( Ze moet op de cubarmix. Als ze de dracht voltooid en het veulen is gezond kost het me een doos gebak zei hij (wat ik er maar wat graag voor over heb). Jil heeft ook schimmel. Afweersysteem is behoorlijjk aangetast en moet ontzettend voorzichtig zijn met haar. Met dit weer als vandaag niet naar buiten, moet oppassen dat ze geen longontsteking krijgt....

Luna is nog steeds Hollands Welvaren...

Sorry dat ik slecht reageer op iedereen... Probeer wel bij te lezen, maar heb soms gewoon weinig puf om te reageren Y;(

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:38

He Lucy toch wat een zorgen :(:) Van het positieve uitgaan hoor!
Die doos gebak kan er dan ook nog wel van af ;) (al vind ik wel dat hij die aan jou mag geven dan :) )

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:48

Wat een ellende met Jil, Lucy. Nu maar hopen dat de andere 90 de schimmel niet krijgen :\ hoewel, zal ze het van 1 van de nieuwelingen hebben opgepikt? Schimmel is natuurlijk het minst erg, maar zo ontiegelijk veel werk. Sterkte joh.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 10-02-09 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kappiegirl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:48

Jeempie Lucy wat een peg met jou merrie succes en hoop dat ze alleen nog maar opknapt
Volgens mij verdien jij ook wel een doos gebak hoor zo te lezen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:00

@Haflingertje: Alleen aan een zakje biest heb je dus niets. Je moet het aanmaken met de kunstmelk, dus die moet je dan ook nog kopen, houd daar wel rekening mee. Ik heb even gekopieerd hoe je de melk en biestmelk moet maken ;) Ik heb dus nog wel kunstmelk over van vorig jaar, dit is nog ruim een half jaar houdbaar, dus ik zou eventueel wel 1 zo'n zakje biest kunnen kopen. Dat hoef ik alleen niet nu al te doen, want mijn buurman die nog geen 100 meter verder woont , en de winkel aan huis heeft, verkoopt het en ik mag hem 's nachts uit zijn bed bellen :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:02

He Lucy, wat vervelend! Hoop dat het goed vooruit gaat met haar. En de schimmel is wel lastig, maar idd het minst erge (wij hebben het vd zomer gehad na aankoop van een jong haffie, die had het meegenomen. Veearts heeft uiteindelijk gezegd als zoveel het ehbben dat je beter de natuur zijn gang kan laten gaan en het van binnen uit op te laten lossen. Heeft 10 weken geduurd maar ze waren er wel vanaf............fingers crossed).

Heb net even gebeld voor het halsteralarm naar de paardenschuur.......ze hebben er helaas maar 1 en is in april al verhuurd........jammer) Divoza gebeld en die zeggen dat de singels waterdicht zijn?! (Zal ze nog wel even iets op papier laten zetten mocht het niet het geval zijn en ik de schuld krijg als ie stuk is ;-)).

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:05

quintusgl schreef:
Divoza gebeld en die zeggen dat de singels waterdicht zijn?! (Zal ze nog wel even iets op papier laten zetten mocht het niet het geval zijn en ik de schuld krijg als ie stuk is ;-)).

En laat ze een demonstratie doen/test het zelf goed uit, want wie ook de schuld krijgt als je geen alarm krijgt als je merrie in de regen bevalt, missen doe je het dan wel

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:07

nou zeg, wat een verhalen over die merries allemaal ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:17

Nicole288 schreef:
quintusgl schreef:
Divoza gebeld en die zeggen dat de singels waterdicht zijn?! (Zal ze nog wel even iets op papier laten zetten mocht het niet het geval zijn en ik de schuld krijg als ie stuk is ;-)).

En laat ze een demonstratie doen/test het zelf goed uit, want wie ook de schuld krijgt als je geen alarm krijgt als je merrie in de regen bevalt, missen doe je het dan wel

Daar heb je een heel belangrijk punt!! (zit ik te denken aan de aansprakelijkheid terwijl ik idd ook nog een merrie heb staan dan.... :D )

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:17

Ik lees nare verhalen! Sterkte!

Mijn merrie had vandaag weer een flinke uier, ook nog na dat ze 2uur in de bak heeft gelopen! Heb een filmpje voor jullie maar google weigert nog om hem up te loaden! Ga vanavond nog maar weer even bij dr langs! Zo eerst even werken!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:31

BelgenGek schreef:
hij heeft zwart/creme/wit maar ook schimmel
dus met witte haartjes erdoor,
je hebt wel 4-kleurige dieren (quadri foglio)
maar dat kom vrijwel alleen bij us-teddys en gladharen voor.
dit is een ch-teddy ;)

Ik weet bijna niks van cavia's, maar worden ze zo "af" geboren?? Al zo behaard en zo ontwikkeld? Heb je een foto waar de moeder erbij staat, dan kunnen we het verschil in grootte goed zien!
Even in je caviastal gespiekt ;) , wat vind ik Charming Lady en Urias beauty's zeg :+: !

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:51

draaakje schreef:
saffier, ik snap wat je bedoelt met dat misselijk zijn, toen syl de dode tweeling had gehad stonk ze ook, niet dat het veulen stonk ofzo, maar ze rook gewoon naar dood en bloed, bah, zo vies. haar staart zat ook onder de prut, heb haar toen ook maar snel gewassen. stom is dat, als ik er nu an denk ruik ik het nog.

Ik moest een uur later aan het werk (restaurant) en werd echt zo misselijk. Ik kan idd ook zo de geur nog ruiken. Veulen stonk idd niet, maar het is een hele aparte lucht.
In het restaurant hebben we een saus (bernaise) die heel erg in de buurt komt van die lucht....

Ik denk dat je dat je leven niet meer vergeet.....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:10

het is inderdaad een aparte geur...

lucy, sterkte, hopelijk gaat het snel beter met haar, en niet slechter. die taart kan er dan inderdaad ook nog wel vanaf.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:22

@ Lucy: sterkte!!

Wie weet eigenlijk of je veulens ook in nood biest van de koe kan geven???

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:35

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:43

Lucy_1 : ochjeetje toch wat vervelend!!

*even bijlezen hoor*

merrie maakt het goed.. Is weer gespoeld.. staat aan de excenel en nog aan de spuiten die de baarmoeder stimuleren (of hoe ik dat moet noemen)
Ze kijken het nog n paar dagen aan op deze manier (volgens de veearts) en anders worden er maatregelen genomen.. welke dit zijn, weet ik niet.

verder kunnen we niet meer dan wachten. heb madam vandaga lekker geborsteld,en vertroeteld. en ze vond het heerlijk!! :)

Lees allemaal leuke dingen e.d :)

Neon bedankt voor je updatje over mij.
Ben om kwart voor 5 snel met de auto van papa even naar stal gereden ;) Ik wou gewoon eeven zelf met eigen ogen zien. Had vanochend al gehoord dat het nog vast zat enzo. dus was benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 10-02-09 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:48

Jolligirl, ze wordt nog gespoeld ook in de baarmoeder? Is dit met een antibioticum om de infectie tegen te gaan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:49

Ik weet alleen dat ze met zout spoelen. liters water met zout, erin en eruit. veearts is er elke ochtend.
Dat zal de baarmoeder dan zijn? of niet? want waar gaat dat water anders heen?
Antibiotica/peneciline (is dat hetzelfde?) krijgt ze via de spuit.

* Ik ga plaatje zoeken van hoe n paard in elkaar zit van binnen, nu wil ik het weten ook :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:52

Afbeelding

De veearts gaat met de slang via de vulva erin.. dus dat zal in de baarmoeder uitkomen?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:59

Joto: Jeejtje die uier :oo

Nicole288: Helaas gemist :(

BelgenGek: Die cavia :+: Wat een dotje :+:
- Wat een buikkkk :oo

Lucy_1: Wat vervelend zeg :(:) Sterkte :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:59

Ja, ik neem aan dat ze de baarmoeder spoelen. Geen antibiotica er dan in en alleen met spuiten? Had verwacht dat ze met antibiotica zouden spoelen, omdat ze de infectie zo goed de kop in weten te drukken, maar weet ook helemaal niet of dat wel kan. Weet wel dat ze bij mensen de blaas wel eens spoelen met antibiotica, maar dat is ook al mijn kennis.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:04

hihi, ik weet het ook niet hoor. Ik weet wel dat ze het momenteel verdomd goed voor elkaar hebben! (sorry voor de gelovigen onder ons!) die merrie heeft gewoon al het geluk van de wereld momenteel!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:18

@ GEM; ja ze zijn af,
ze worden geboren zoals op de foto,
eten meestal dezelfde dag al hele dunnen sprietjes hooi
en dag 2-3 beginnen ze met brokken eten
en afhankelijk van hoeveel melk moeders heeft,
gaan ze meestal rond de 6e dag ook aan de waterfles.
ik zal voor jou ff een foto maken straks of morgen waar je de
kleine frummels bij de moeder ziet !
Grtjsss

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:25

Pffff lijkt me toch wel heel eng hoor, als dat er zo lang in zit, maar ja de da zal wel weten wat hij doet :)

Vandaag niet naar mn poonie geweest, dat is toch moeilijk! Weet dat mn bijrijdster goed voor haar is hoor,maar ben toch in staat om in de auto te springen haha

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:43

Ja uier kan nu niet meer dikker hoor :D zit nu echt vol.
Hangt na een tijdje een harde druppel en dat is het..
Word een wilde hengst.. S avonds is die helemaal wakker en voetbalt goed in de merrie..
Merrie is verder rustig, dus duurt nog wel paar dagen..banden zijn ook nog niet op top slapte. Dus nog weinig stress hier