[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

toeka

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:43

ze ziet er goed uit marlijn, lekkere buik Pling

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:52

Rockey: Dat ging nog erg goed!

Frenia: Gefeliciteerd, alweer gezinsuitbreiding Lachen

Peetorlan: dat groeit gestaag!

Draakje: Oh jammer, dan hadden we kunnen meeten! Ik ga mee om foto’s te maken van hem, ik beloof niet dat ze allemaal geweldig worden, maar een paar leuke moet lukken Lachen

september: 313 dagen? Da's ook vroeg!

Marlijn: Uier ziet er zo al behoorlijk groot uit, laat staan twee keer zo groot! Buik is mooi rond, wat zou het dan ook alweer worden? Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:53

Een puntbuik is een hengstje, gewoon rond een merrie.
Bij deze foto's valt de puntbuik wel mee. Die heeft ze in het echt wel! Dus volgens het regeltje zou het een hengstje moeten zijn. Lachen

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:00

Puzzel staat lekker op springen! Haha!
Oeh wat spannend en gezellig allemaal, al die veulens die komen gaan! Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:00

jeetje wat een buik Bloos!

ik zal zaterdag eens kijken of ik fatsoenlijke foto's kan maken Ja

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:02

Wow, dat is een lekker dik buikje!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:20

Zo ben ik ook weer even.
Iedereen met een veulen van harte gefeliciteerd.
Iedereen die aan het waken is sterkte en succes.
Ik zie van alles voorbij komen van theezakjes tot dikke uiers en nog slanke dennen tot dikke buiken.

Zit nu druk in een verbouwing van de shettenstal.
Ik had voor mezelf al besloten dat ik de veulens wil houden.
Had het alleen nog niet besproken met mijn broer waar ze in pension staan. Tot hij er vorige week zelf over begon dat ik de shettenstal helemaal leeg moest maken zodat hij van de 2 stallentjes die er nu in zitten met ruim voorstuk, 4 stallen kan maken.
Want volgens hem zijn papierloze shets niets waard en ze hoeven niet naar de frikandellenfabriek zei die. Ik ben dus helemaal in mijn nopjes maar ook erg druk hierdoor.

Er komen nu 2 stalletjes in van 2.30 x 2.30 , 1 stal van 3.00 x 2.30 en 1 stal van 2.50 x 2.30. Shetten staan er alleen 's nachts in en in de wintermaanden ook 's avonds. Voor de rest staan ze buiten op een stuk land van 27 meter lang en 5.5 meter breed.Dan komen ze in het weideseizoen van 17 uur tot ongeveer 20.30 uur op de wei die 100 meter x 50 meter is.
Op het voorstuk komt een poetsplaats en ik krijg een kastenwand erin van 70 diep x 2.50m breed x 1.80 hoog dan kon ik tenminste ook alle troep kwijt die ik nu al heb voor deze 2. Haha!
Met de shetten gaat het ook allemaal redelijk.
Met Bonnie gaat het heel goed die groeit lekker en begint ook te uieren.
Afbeelding
Afbeelding
Met Maaike gaat het ook nog steeds goed ze groeit niet meer zo hard en kan het allemaal nog goed aan hoop dat ze het vol kan houden ook al zou ze de laatste 2 maanden het hardst groeien dan wordt het uit kijken voor haar en heel goed opletten voor mij.
Afbeelding
Maaike met 1 van haar verzorgsters.
Afbeelding

Voor meer foto's zie topic uit mijn onderschrift.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:55

Taber, ja 21 maart de 1e dag van de lente! Ik had me bedacht dat ik dan ook wel wilde bevallen (best reeel toch als je bedenkt dat ik 18 maart ben uitgerekend!)
Marlijn, wat een bolle buik!!!!
Mabon, ahh die lekkere bolletjes van jou weer! Zien er goed uit joh!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:30

Pauk leek me vrij rustig vnaaf maar ga pas vanaf nu echt achter de camera zitten..
Laatste stalcheck was dat ze wat nattig en warm was bij haar borst en overal liggen kleine hoopjes poep..
Ben bang dat ik het toch nog in de gaten moet houden vannacht

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:33

@TabeR, gefeliciteerd met de mijlpaal Haha! minder dat je niet naar stal kan, ben je nog niet kunnen gaan vanaf je terug bent?

@suelza, wat gaaf zeg, zoiets maak je niet vaak mee.

@SA, haha die Kuray, hopelijk is het nu goed gegaan bij Passia, zal duimen Haha!

@Pauk, ook spannend bij jou. Zal het nu komende nacht komen, succes met waken.

@eilander, ik heb vorig jaar je verhaal gevolgt, vreselijk, gelukkig gaat het goed met het veulen.

@rockey, mooie merrie, rij je nu nog wedstrijden?

@frenia, gefeliciteerd met de geiten baby`s Go jij! Go jij!

@Harinaatje, spannend zeg.

@peetorlan, weer wat vooruitgang te zien Ja

@Marlijn, ik zie toch ook een puntbuik Knipoog idd rare merrie, had ze energie teveel Haha!

@Mabon, fijn dat het goed gaat met de dames, leuk dat de veulens blijven.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:38

Ik lees braaf mee maar weinig tijd om te reageren!
Verder geen nieuws!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:39

morgen eindelijk een veulentje pauk? ik denk van wel. succes vannacht!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:42

Ik weet het niet.. Ze is voor wat ik nu zie rustiger dan andere dagen maar haar staart draagt ze wel continue en nu ze wat nat is.. hmm twijfel twijfel..

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:46

rustiger kan makkelijk, die van mij is ook altijd rustig op de avond van de bevalling en als ze nu wat klammig is...het is niet echt warm buiten, dus komt vast doordat ze zover is. kegelt ze niet?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:52

Zo ff een update van Vick haar uier.

dag 320
Afbeelding

dag 329
Afbeelding

Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:54

Citaat:
SA en hengsten waarom gaat deze merrie wel kunstmatig en andere merries lopen bij jou toch in het weiland erbij in toch?
wanneer moet ene merrie wel of niet dichtgezet worden? i.v.m. zuigen e.d. ?

Deze is eerst gewoon gedekt, kon niet in de wei want ze laat zich niet makkelijk dekken. Daarna is ze dichtgezet (en gespoeld) omdat ze lucht zuigt van achter waardoor er bacterien binnen kunnen komen en ze het ei niet bevrucht word of niet innesteld. Toen was ze drachtig maar het ei niet goed dus dat kwam af, ze is wel iets open gemaakt zodat er geinsemineerd of evt. gedekt kon worden (ze moet vrijwel helemaal dicht omdat ze echt heel erg zuigt, meer dan de DA ooit had gezien). Ze was toen alweer hengstig en het openen van die 6 steken deden pijn dus ging het die keer niet. Deze hengstigheid was alles weer netjes geheeld dus kon ze wel, maar omdat Kuray groot geschapen is en zij toch wat lastig met dekken hebben we voor insemineren gekozen. Nu zoog ze wel weer lucht en de vorige hengstigheid niet, dus ze moet morgen weer verder dichtgezet worden. We houden het bij insemineren als het weer niet pakt, daar is niet zoveel ruimte voor nodig, dus dan kan het ook zo blijven.

We gaan het toch nog een paar keer proberen, ze heeft al aardig wat gekost inmiddels en om het nu op te geven het is een mooie merrie met super bloedlijnen die perfect bij Kuray past, dus ik wil graag een veulen uit deze combi. Ze heeft vorige keer wel een bevrucht en ingenesteld ei gehad, dus ze moet ook gewoon weer drachtig kunnen raken. Als ze deze keer niet oppakt wil ik het nog proberen met regumate oid. Ik voer haar nu preventief merriebrok, dat wil ook nog wel eens helpen om de hormoonhuishouding positief te beinvloeden, althans in mijn ervaring en die van havens Knipoog

*quote even van havens*
hoog gehalte aan Vitamine A en Pro-Vitamine A (uit Beta-Caroteen) ter ondersteuning van vruchtbaarheid van de merrie

Om de kans op bevruchting te vergroten 2 weken voor het dekken de krachtvoergift ca. 20% verhogen of tijdelijk HAVENS Muesli-zonder-Haver bijvoeren. Hierdoor wordt de ovulatie bij de merrie gestimuleerd (wordt ook wel 'flushing' genoemd).

Vork

monique4

Nou ijsklontje dat is toch een behoorlijke uier Bloos! zie ik wat glinsterend aan een tepel??

kannie

ziet er ook al hoopgevend uit ijsklontje...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:55

kannie schreef:
rustiger kan makkelijk, die van mij is ook altijd rustig op de avond van de bevalling en als ze nu wat klammig is...het is niet echt warm buiten, dus komt vast doordat ze zover is. kegelt ze niet?

Ze kegelt niet, heeft ze ook nooit gedaan.. Haar uier staat ook niet strak, is ook nog nooit gebeurd.. Dat gebeurd allemaal pas tijdens de bevalling Cool
Verder kan ik me idd herinneren dat ze bij het vorige veulen ook erg rustig was, ben toen gaan slapen en de volgende ochtend kwart over 8 werd er een merrieveulen op de wereld gezet.. Ik denk dat ik toch maar ff wakker blijf Clown

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:56

hoho wat kletsen jullie weer wat vadaag Knipoog heb zomaar effe 4 pagina's moeten bijlezen !!

Leuk die dikke shetbuikjes ,die van mij zijn zoooo dik niet hoor Knipoog

Maak me een beetje zorgen om Romi , ze is nu op dag 270 en er hangt zo af en toe een beetje (bruin) bloed uit haar kling ??
Als het blijft duren ga ik toch effe laten checken door de DA.

Suffie en Pauk :kom op met die veulens Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:57

@ Amandake.. Is dat niet gewoon een gesprongen adertje?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:00

Ze kegelt niet, heeft ze ook nooit gedaan.. Haar uier staat ook niet strak, is ook nog nooit gebeurd.. Dat gebeurd allemaal pas tijdens de bevalling Cool
Verder kan ik me idd herinneren dat ze bij het vorige veulen ook erg rustig was, ben toen gaan slapen en de volgende ochtend kwart over 8 werd er een merrieveulen op de wereld gezet.. Ik denk dat ik toch maar ff wakker blijf Clown[/quote]

denk dat het een heel strak plan is Knipoog heeft ze een ba aan? of waak je alleen met camera?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:01

Waak alleen met camera.. een Birth Alarm ga ik ooit nog is kopen als ik genoeg geld heb.. Dat is volgens mij een 10 - jaren plan..
Ze heeft zojuist m'n vader gehoord met de hond uitlaten dus nu weet ze dat er niemand meer buiten komt..
Ben benieuwd wat ze dan nu gaat doen..

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:02

ja een harsje klopt was best een grote vandaag, nog steeds niet kegelen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:02

Haha, ze doet het dus liefst sneeky, maar goed dat je dan kunt meekijken Knipoog