Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:58

mausie: je weet het he de melkbar hoeft ook niet altijd mee Knipoog
Cheyenne01: Dank je!
Missol ja alles lijkt er klaar voor !
kimb: ga zo even kijken ach nietjes in haar hoofd tja voerbak geeft niet mee he!
Noon: he vervelend harst ze of is het melk? succes hoor hoop dat het snel doorzet Ach gut
Tinne: jaa daar komen de uiers Haha! mooi huis hoor krijgt ze ze ziet er goed uit!!!
Sjen fijn dat ze schoon is en ik snap je zorg hoor zou ik ook hebben!
marlijntjuh: spannend hoor en die buik dunner dat ken ik Knipoog kwam paar dagen terug en dacht ineens uh buik wordt minder/anders schijnt erbij te horen en zou haar idd ook lekker buiten laten!
Sjoert : ooh wat een lekker ding ziet er goed uit hoor Knipoog ben benieuwd naar de actiefoto's!!

Nou weer even update jasmijn we zijn flink aan het kegelen nu benen zitten vol opgedroogde melk. Ook staat er denk ik veel spanning op haar vulva daar zat roodachtig vocht op!!!

Ben vanmiddag even op de wei gebleven omdat staleigenaar even wegmoest en jee wat was ze onrustig ze had echt last ervan schrapen naar haar buik kijken zelfs af en toe een drafje met haar oren plat.
Ook stoorde ze zich ontzettend aan de ruin aan de andere kant van de sloot als hij maar naar haar keek viel ze uit ( met een sloot en draad ertussen Verward ) Later werd ze weer kalmer wel wat rusteloos.
Heb haar maar lekker met rust gelaten smid ook nog even geweest dus voorijzers zijn er nu ook af.
Dus maar weer afwachten zie het vanavond wel weer als ik haar op de voorste wei ga zetten!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:08

@ sjoert het is echt een plaatje zeg!
@ Gitta nou word het echt spannend, vanavond veulen?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:24

marlijntjuh: ja dat zou fijn zijn maar jasmijn kennende wordt dat als het al zo vlot komt vast vanacht als ik net slaap Clown tringggg telefoon Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:07

Hij komt eraan gitta, nu klinkt het wel heel serieus! Enne, ik hoor het van je he? (ook als het laat/vroeg is!)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:57

[quote="Sjen"]
Ik zit er wel aan te denken om een merrie te kopen die drachtig is (met drachtigheidsverklaring). Alleen twijfel ik, omdat ik het vaak een beetje raar vindt dat zo'n merrie verkocht wordt, net alsof er dan iets anders mis is met het paard? Raden jullie mij het af, of kan het wel?
quote]

blij te horen dat sienna schoon is sjen.......enne....die drachtige merrie.....ik ken in ieder geval 2 mensen waarbij dat prima gegaan is Haha! Haha!
Faniek heeft misty ook drachtig gekocht en cheyenne haar verhaal is zo langzamerhand algemeen bekend Haha! Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:21

Ostara is ook drachtig aangekocht. Ook niks aan de hand..

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:31

Nicole288:Ja is het nu toch een hij dan Clown maar ik sms je hoor laat of vroeg dat komt goed Haha!

Jasmijn nog steeds hetzelfde verhaal dus hou mijn telefoon maar naast mijn bed!!!! Knipoog

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:09

spannend gitta......

@sjoert.....dat zijn er dan al 3.....

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:23

Na 346 dagen dracht heeft Vasthi haar veulen gekregen. Dankzij het geboortealarm heb ik bijna de hele bevalling mee mogen maken.

Voor foto's:
viewtopic.php?f=59&t=417479&p=8624843#8624843

Sterkte vannacht voor alle wakers! Haha! Als het veulen er eenmaal is vergeet je wat je hebt moeten doorstaan, echt waar!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 07:26

Vasthi: hee gefeliciteerd ga even kijken!!

Hier nog niks ben gisterenavond maar vroeg naar bed gegaan omdat ik ergens toch verwacht had dat ik uit bed gebeld zou worden.
Tja je kan zoveel verwachten Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 08:34

Sjen, fijn dat Siena leeg is! Heb je daar iig geen zorgen meer over, heeft ze nu nog veel last van haar bevangenheid?
En een drachtige merrie aankopen, volgens mij kun je dat best doen hoor. Natuurlijk wel alles goed uitvragen ed., maar op de stal waar ik vroeger werkte, is dat ook regelmatig voorgekomen en altijd gezonde veulens en mama's Lachen.

Ik heb vannacht een enge droom gehad, ik droomde dat Ivanka NU ging bevallen en ik was erbij toen het veulen er al uit was (gelijk helemaal droog). Maar toen pakte ik het veulen op en bleek het heel klein te zijn en echt nog in zo'n embryo-uiterlijk Knipoog.
De ene keer was het zo'n embryo, de andere keer was het een mooi bruin hengstveulen met een prachtig blesje... Ivanka had uiers, die verdacht veel leken op die van een koe (ook met 4 spenen ja Clown ).
Toch raar wat je allemaal kunt dromen... Gestoord
Maar ik heb toch al vaak gedroomd dat Ivanka een bruin hengstveulen gaat krijgen.... Zou het? Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:44

Kom net bij Summerfee weg, even biks gevoerd, vanmiddag komt ze weer in vol land Haha!
Ze krijgt me toch een dikke kont Scheve mond lijkt wel een quarter *LOL*
De uiers gaan nu ook iets voller staan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:52

@ sjen ,als je dat echt wil zou ik dat doen hoor een drachtige merrie kopen ( je hebt dan al de zekerheid dat ze drachtig is ) of is een veulentje van dit jaar kopen geen optie ???Zo heb je toch nog waar je zo op gewacht hebt dit jaar !

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:55

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:11

Vasthi: proficiat met je veulentje, de mama is zeer moi trouwens!!!

Bij Gomera nog steeds niets. Behalve iets wat niet zo goed is dan, ze heeft het de laatste paar dagen zeer moeilijk om te stappen. Even dacht ik aan bevangenheid maar ik denk dat ik dat kan uitsluiten. Ze heeft het namelijk heel zwaar om haar achterhand mee te bewegen, ze trek steeds haar rechterachterbeen omhoog en zet dat dan voorzichtig neer. Ze gaat dan zeer traag vooruit.
Wanneer ze 's ochtends uit haar stal komt heeft ze dat niet maar na eventjes weidegang wel. De DA komt voor alle zekerheid een kijkje nemen deze avond. Hopelijk is het niets ergs...

@Sjoert: wat een prachtig veulen en wat een prachtige merrie!!

@Sjen, fijn voor je dat ze "leeg" is. Ik zou ook overwegen om een veulentje aan te kopen van dit jaar, dan heb je zoals libke zegt toch nog waar je op gewacht hebt...

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:15

[quote="Tinne"]Grmbl.. vanochtend lange reactie getypt, deed bokt het opeens niet meer hier Boos!

Nou ja, poging 2 dan maar!

Gitta, dat klinkt spannend!! Houd ons op de hoogte! Party!!
Fnanne, hoe gaat het met de baby? Kun je al dichterbij komen enzo?
Mausie, jij ook heel veel succes! Zo te horen gaat dat allemaal niet meer al te lang duren Party!! !
MissSol, het zou misschien best kunnen dat het veulen op haar blaas drukte. Zo'n veulen neemt natuurlijk ook veel plaats in beslag Knipoog.

Ik heb foto's, weer Bloos ! Drachtdag 288 vandaag en ik laat u hier zien, Ivanka's uier:
Afbeelding
Het zijn nu geen lege theezakken meer, maar nu zijn het heuze vochtzakken Clown. Ter vergelijking, hier de uier in April:
Afbeelding
quote]
mischien een stome vraag maar mijn merrie heeft precies zulke uiers als bij jou op de tweede foto.
wat betekent dat dan?
en nog een rare vraag kunnen de uiers er ook zo uit zien als ze niet drachtig zijn?
alvast bedankt
groetjes

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:39

Sjen: Superfijn dat Siena schoon is. Dat is een geruststelling of niet? bij ons op stal worden ook vaak drachtige merrie gekocht en verkocht tot nog toe is het altijd goed gegaan.

Gitta en Marlijntjuh: Volgens mij gaan jullie paardjes eerder veulenen dan de mijne..... Honey had vanmorgen wel streepjes op haar achterbeen. Zou natuurlijk melk kunnen zijn...... Ook kijkt ze vaak naar haar buik. Ze sjokt nog wel door het weiland, maar op stal wil ze ook nog wel graag.
Ben heeeeel benieuwd.....
Sterkte met waken.

Vashti: Gefeliciteerd.....
Sjoert: wat een droppie...

Mausi: Jakkie wat vervelend. Misschien drukt het veulen op een zenuw, spier oid. Heb ik hier van stal gehoord hoor! is niet mijn kennis maar het zou volgens mij wel kunnen.
Succes.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:44

Hollander, zo kunnen de uiers eruit zien als ze niet drachtig zijn. Zo zagen Ivanka's uiers er iig altijd uit Knipoog. Maar bij sommige merries komt het allemaal pas laat op gang als ze drachtig zijn, dus daar zou ik me niet druk om maken hoor Lachen.
Bij Ivanka is het nu ook niet dikker omdat er al melk in zit, het is (volgens mij) puur vocht dat ze vasthoudt. Dus zometeen gaan we weer aan de wandel Lachen.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:26

twinkel: Zegt allemaal niks hooor zijn er al een paar voor mij gegaan zonder tekenen Knipoog
Marlijntjuh: klinkt bij jou ook spannend nu ben benieuwd!!!

Nou jasmijn had vanmiddag flink last heb even een uurtje gezeten omdat staleigenaar even weg moest. Ze kegelt nu flink benen en staart zijn goed nat plakkerig . Ze stond op een gegeven ogenblik echt flink te maaien oren plat naar haar buik kijken raar staan (voorbenen helemaal naar voren) weer rondjes draaien later bleef ze wel telkens oren plat doen maar ging tussendoor wel weer telkens een hapje eten.
Maar duidelijk niet naar haar zin voor ik wegging nog even wat gegeven en toen zag ik dat ze helemaal bezweet was hals nat en schuim stond tussen de billen .
Ga straks maar weer even kijken Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:37

Het is er vandaag ook weer voor.... De natuur doet nu harder haar werk... dus waken allemaal

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:44

Iedereen bedankt voor de reacties.
Veulentje aankopen lijkt me geen goed idee, want ik denk niet dat een veulentje als gezelschap voor Siena kan dienen. Ik wil sowieso een volwassen merrie aankopen als gezelschap voor Siena, dus als ik dat toch doe, waarom zou ik dan niet met die merrie fokken bedacht ik me toen. Ook wil ik heel graag de bevalling e.d meemaken, maar niet in onzekerheid zitten of de merrie wel of niet drachtig is. Dus vandaar mss maar een drachtige merrie aankopen ooit. Maar eerst lekker op vakantie en daarna ws afstuderen. Dan kijk ik daarna wel wat ik wil kwa fokkerij Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:47

Mireille1970: Ja geloof best dat dat meespeelt (of hoop ik het Clown )
Op zich word ik gebeld als het begint ze staat met de band om en wil haar verder zoveel mogelijk met rust laten ze heeft duidelijk al genoeg aan zichzelf dus ga telkens ook maar even kijken en niet altijd de wei in.. nou iedereen die ook in spanning zit succes hoop op een veulenboom met dit prachtige weer Knipoog
Sjen : je hebt gelijk hoor eerst alle beslommeringen uit de weg en dan eens rustig nadenken erover !!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:39

Ik kon aan Ivanka ook merken dat ze veel last van het warme weer had. Die trof ik vanmiddag helemaal bezweet in haar stal aan Ach gut . En met dikke achterbenen en uier, dus ik ben (ondanks de warmte) toch gaan wandelen naar ons huis. Maar dat beviel niet zo goed, de kat schrok namelijk erg van haar, waardoor die op een onverwacht moment dwars door de tuin heen rende, waardoor Ivanka schrok en ze zsm wegwilde Clown . Water? Appel? Weg? JA! Clown
Dus toen zijn we maar weer terug gaan wandelen, viel me wel op dat ze veel vrolijker was toen we terugwaren. Ook al was ze toen nog meer bezweet.. Toen maar even de tuinslang erop gezet, het schuim stond echt tussen haar achterbenen. Dat vond ze echt heerlijk! Terwijl ze dat normaal echt niet leuk vindt, daarna heeft ze nog even lekker gerold en daarna heb ik de baby nog een keer voelen schoppen Haha!.

Gitta, jij heel veel succes! Het klinkt heel dichtbij nu Party!! !

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:30

mijn merrie heeft aan een speen een klein goud/geel kleurig drupeltje..maar heeft nog niet helemaal uier zoals in een van mijn reacties hier boven ook heb ik een vocht bultje ondekt vandaag voor haar uiers(niet zo heel groot, ik vraag me enkeld af waar die vandaan komt omdat ze op een kaal weiland staad)..hoelang zal het nog duren?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:37

@ Gitta: spannend!!! Haha!
@ Tinne: 288 dagen al Haha! begint op te schieten!!

Heb nu weinig tijd, zal later alles bijlezen en tevens updaten over Fanja en Andante Knipoog