Mijn merrie is vandaag geënt. Rond de 15e wordt zij los gemaakt. Komt wel erg dichtbij met die laatste dingetjes Dit weekend maak ik even het geboorte alarm in orde. Nieuwe batterijen en simkaart..
Spannennndddd
tamaramt
Geplaatst: 04-03-21 23:14
@keresa: gefeliciteerd @vulina: bedankt voor het schema , ik ga dat bespreken met de kliniek.
Ik zit al 22 jaar in de paardenwereld en heb de nooit de kans gehad om een veulentje geboren zien worden. Nu rijd ik een merrie die drachtig is en dacht: Dit is mijn kans!
Nu ben ik hierin een enorme leek en wil ik graag mijn kansen vergroten om de geboorte mee te kunnen maken.
Ik weet vanuit de eigenaresse dat er geen camera wordt opgehangen maar dat ze wel zitten te denken aan een geboortemagneet. Nu woon ik ongeveer een half uurtje van stal vandaan, maar als die geboortemelder afgaat ben ik bang dat het veulentje er al is voordat ik op stal arriveer.
Ik heb zelf 2 weken vakantie genomen rond rond 1 april en er is een mogelijkheid om in de nachten de waken op stal. Nu zie ik er mezelf niet 2 weken lang iedere nacht op stal waken dus zou ik graag alleen willen waken wanneer er ook een grote kans bestaat dat het veulentje die nacht geboren wordt.
Kunnen jullie mij tips en adviezen geven waar ik op moet letten bij de merrie en wat ik kan doen om de kans te vergroten om de geboorte van het veulen mee te mogen maken?