[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:44

Datina gefeliciteerd!
C2012 hoever in de optel ben je nu dan?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:04

gefeliciteerd datina!

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:19

stalmilagro: 1 nog maar hoor. Maar probleem is dat ik een merrie heb die altijd weken met dezelfde veranderingen staat als vlak voor de bevalling. En ik nooit enige indicatie heb dat het diezelfde nacht gaat komen. Van mij mag ze nog weken overdragen dat geduld heb ik wel. Maar deze onzekerheid is gewoon slopend. Ik slaap al 2 weken in een tent en sinds drie dagen sta ik ook om het uur op. Uier al 2 weken vol, banden al 3 weken slapper en sinds deze week echt op zijn punt, test nu al 2 dagen het laagste. Ze gedraagt zich sinds 3 dagen ook vreemd. En ik hou 2 jaar geleden in mijn achterhoofd, dus durf het risico niet nemen.

Enige voordeel met die strips. Kan volgende keer gerust blijven doorslapen tot ze 6.0 test. Maar is de eerste keer dat ik pH-test en ik niet wist hoe snel ze zou veranderen. Aangezien ze gewoon de ochtend voor de bevalling nog kleurloze melk kan hebben..

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:46

Keresa proficiat!

Mooi Neon, je nieuwe aanwinst. Proficiat

Skaay proficiat

Datina gefeliciteerd

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:05

Afbeelding

Er komen kittens en gerbils en mensenbeebjes voorbij, dan mag een puppie ook vast wel toch?

Afbeelding

Onze nieuwe aanwinst.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:13

Aaaah wat een leukerd Tjinta!!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:23

Proficiat Datina! Een mooi zwarte, merrie of hengst?

Ooh Tjinta wat zen schatje :)

Hier is onze logeer-merrie ook gearriveerd, ze zit op dag 316 vandaag en is echt een tonnetje rond..

Amirah Al Akmal
Afbeelding

Drachtig van HAB Valkarios
Afbeelding

Ze is van een goede vriendin van me en komt hier bevallen :)

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:35

Datina gefeliciteerd!

C2012, succes met waken!
Het lijkt me erg kouwd nu in een tent.
Hopenlijk bevalt ze snel!

Tjinta, wat een super schattige pup!

Tinie, leuke logeer merrie!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:41

Aaaah Tjinta, wat een schatje <3

Mooie combi Tinne

Ik was net even aan het spitten door het Sabino en Rabicano gen aangezien er iemand bij ons op stal ervan overtuigd is dat haar merrie sabino is. (Ze denkt trouwens ook dat sabino één der basiskleuren is :+ heb dat maar zo gelaten want ze is niet te vermurwen maar ik ben nu wel nieuwsgierig of het ook een sabino is.)
Zodoende kwam ik er dus ook achter, of denk ik, dat Joan dus ook het rabicano gen draagt. Ze heeft een toch echt een coon tail, lijkt het. Wat denken jullie?
Afbeelding
Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:48

C2012 dat is wel lastig ja. Wat is er 2 jaar terug gebeurd? Schattig hondje tjinta.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:49

Datina gefeliciteerd.

Tjinta wat een schatje <3

Mooie combi Tinniie

Noisy, sorry ik ben dr niet in thuis dus durf het niet te zeggen.

Bryana vandaag alweer 3 weken, gaat het hard zeg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:02

Dat is een mooie logeermerrie! :~

Tjinta, leuke pup!
Wij zijn momenteel ook bezig voor een pup. Dit jaar gaan we verbouwen en niet op vakantie, en daardoor is het nu het geschikte jaar om een pup te nemen. Helaas had het eerste nest niet genoeg teefjes, dus hopelijk bij een ander nest wel kans.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:18

Oh schattig pup je

Dat lijkt rabicano. Wij hebben ook een rabicano merrie. Streepjespatroon in de staart, grijze vlek onder de manen en streepjes op de ribben

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:30

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:35

Mooie combi Tinnie!

Zo lief, Tjinta!

stalmilagro: Ik stuur je het eventjes in pb.

Ik heb goede hoop op vanavond. :D Net nog eens getest en echt duidelijk langs beide kanten 5.5 en wordt niet snel donkerder. Melk is ook niet meer kleurloos. Nog niet wit, maar witter dan normaal. Dus ik hoop dat ik voor de toekomst toch iets van indicatie ga hebben. (kwestie van positief te blijven).

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:39

jobamara schreef:
Voor de wakers zonder birthalarm, wij hebben het net getest en werkt wel stuurt sms.

http://www.horsetalk.co.nz/2016/03/28/f ... little-50/

Ik ben erg slecht in Engels..
Maar begrijp ik nu goed dat je het gewoon met een werkende mobiel kan doen..? Moet je daar dan ook niet een simkaart in hebben?

Datina gefeliciteerd!! *\o/*

Hier geniet ik volop van mijn dames die samen de kleintjes opvoeden <3

En ondertussen maquavinci in de gaten houden, maar moet zeggen dat ik nog niet het idee heb dat het snel komt..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:52

Ik smelt tjinta <3 en ook wij staan op de wachtlijst voor een pup, een aussie maar vorig nestje waren we niet bij.

Wat leuk jobamara, nog even

Noisy zoals ik het al gehoord heb is dit iets dat bij valkjes heel vaak voorkomt en geen rabicano maar frosting, waarschijnlijk heeft ze ook witte haren in de manen. Mijn valk veulen van dit jaar heeft het ook extreem, zowel manen als staart zit vol wit. Mams zou wel rabicano kunnen zijn maar lijkt me eerder van de flaxen te komen die ze heeft want op lichaam geen witte haren te zien op haar veulen.
Sabino geeft in extremis bontpatronen of helemaal wit dat weet ze toch he :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:05

Wauw Tinniie wat een logeermerrie :~

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:02

Die logeermerrie, WoW!!

Hier eindelijk vooruitgang, wat onrust etc. Schrapen, draaien en staart af.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:07

Spannend voor een paar merries. C2012 het einde is in zicht. Hier had mn merrie 5.5 s morgens en s avonds veulen!

Ik heb weer mooi een stalletje gemest, nog een en dan is alles leeg. Wil weer schone droge stallen voor het volgende veulen maar ook voor de keuring pony's. Zo meteen nog twee longeren en dat veulen even beetpakken en een halster omdoen (heeft ie nog niet gehad)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:09

Mooie merrie tinie!!
En gefeliciteerd Neon!! Mooie nieuwe uitdaging!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:23

Wat een prachtige merrie Neon! Hoop dat ze jullie volgend jaar een prachtig veulen gaat geven. Maar dat kan niet missen met Don Cremello als vader, prachtige hengst!

Pretty hebben die ponyveulens altijd zulk lang haar? Wat schattig, er zit zelfs slag in. Hij is echt knap ook.

C2012, vervelend als je merrie niet duidelijk tekent voor de bevalling. Je zit dan zó lang in onzekerheid, niet leuk. Sterkte met de laatste loodjes! Ik had voorheen ook 2merries waar je niks aan zag (buiten een gevuld uier). 5 minuten voor de bevalling wat onrustig en dan binnen een kwartier een veulen...

Hier in afwachting van een veulen waarvan ik hoop dat het nog even blijft zitten. DA kwam vrijdag voor het scannen van de andere merrie en vroeg hem even te kijken naar de vaginale uitscheiding van deze merrie. Hij zei dat dit kan duiden op placentitis(ontsteking van de vruchtvliezen) en dat ze daarom weleens zo vroeg zou kunnen zijn. As. dinsdag zit ze op 320 dagen. Ze geeft nu al witte melk, pH 6,2 en 6,5. De melk smaakt al wat zoetig en ze harst inmiddels ook. In al haar andere drachten overdroeg ze een week en ging ze duidelijk kegelen van te voren. Hoop dat ze dat nu ook doet, want DA zei dat je met placentitis dus heel veel kans hebt op een red bag bevalling. Ze mag dus beslist niet alleen zijn met de bevalling. Ik vind het mega spannend := in ieder geval. Iemand hier die ervaring heeft met placentitis?

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:42

Oef oef oef wat gaan jullie toch snel! Ik ga mezelf verplichten vaker bij te lezen! Dan kan ik ook wat persoonlijker reageren.
Iedereen gefeliciteerd met de geboren veulens!

C2012 ik weet hoe je je voelt maar met een ph onder de 6 zou het toch snel moeten komen! :(:)
Viky doet het zelfde weinig verandering en weinig tekenen dat er iets aan zit te komen. Met vorig jaar in mijn achterhoofd slaap ik al bijna 3 weken bij haar. Dat is slopend! Birthalarm gaat 's nachts heel vaak af omdat ze onrustig ligt maar we hebben het er voor over. Overdag probeer ik bij te slapen maar heel je ritme is van slag.

Viky is vandaag 352 dagen drachtig en haar ph is nog 7.
Vorige dracht was 356 dagen. Zou haast zeggen dat ze daar nu overheen gaat! Maar vorige keer was het ook onverwacht.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:44

Iedereen gefeliciteerd met de veulens en neon met je nieuwe aanwinst!

C2012 hopelijk snel een veulen!

Busymissy ik heb er geen ervaring mee, maar lijkt me idd spannend. Hopelijk geeft ze het duidelijk aan en kan je er gewoon goed op tijd bij zijn!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:58

Prachtige leen merrie.... wat leuk dat je vriendin haar merrie bij jou laat afveulenen.

Cemlys lekker fanatiek bezig zeg...

Leonoor jaaa dat zijn goede tekenen.

Maquavinci heeft nog geen zin, mmm met dit weer kan ik t me ook voorstellen. Tis hier echt niet mooi.

Jobmara dat lijkt een goede mogelijkheid van een birthalarm. Hihi ik heb er net eentje gekocht.
Maar toch een goed idee uit het stuk kunnen halen.. Ik ga bubbeltjesfolie om het alarm pakken zodat t waterdicht wordt, dan kan t alarm ook overdag evt. een buitje regen overleven. :j

Fotsy oooooh een Aussie... dat is een echt gave hond. Staat ook op mijn lijstje van favorieten.
Dit hondje is een niksie en ze is hier met een reden... Onze herder is na de dood van haar maatje (een Mechelaar) zo triest... ze kan haar normale doen niet terug vinden. Zodra ik een logeerhond hier thuis heb is alles over en doet ze het goed. Vandaar dat wij ten einde raad maar een hondje erbij genomen hebben in de hoop dat ze nu hier ook goed op reageert.

Neon ook op de wachtlijst voor een puppie, welk ras gaan jullie voor??

BusyMissy gatver placentitis dat is niet grappig. Ik heb t zelf nog niet meegemaakt alleen uit verhalen van collega fokkers.
Wat een stress zal dat zijn voor jullie!