Die heb ik niet op stal en kom niet meer thuis. Als het vannacht nog niet komt doe ik dat morgdb thuis gelijk
TinekeVD
Geplaatst: 20-06-15 19:42
Gb lover, hij is mooi hoor!!
Murosch wat een mooie foto's. Toch wel heel mooi zo'n shoot laten doen.
Sjintoo, die schiet mooi vol zeg!
Wat betreft spenen uitkoken, idd een paar minuten is al prima.
Sultan15, kayden doet het goed zeg! En kodi al zo aan t verharen, ik kan niet wachten tot Ghadir echt door de haren heen komt, ben heel benieuwd naar zijn blijvende kleurtje. Tot nu toe alleen de oren en wat om de ogen waar het verhaart
Ik ben net gebeld dat Ghadir maandag gechipt wordt, zijn er al meer veulens gechipt? Hij is dan 2 mnd oud. Moet ik nog ergens rekening mee houden voor, tijdens of na het chippen?
Hier gaat het erg fijn met de drie veulens die geboren zijn op 24 en 25 juni. De twee hengstjes lopen al lekker samen te stoeien. Het merrieveulen begint al beter op haar beentjes te staan en mocht vandaag met mama mee naar de hengst. Hopen dat er volgend jaar weer zo'n knapperd uitkomt. En als groot-Dotan fan is het erg grappig om te zijn dat hij zo vaak vernoemd wordt. Stiekem heb ik het ook gedaan want de kleine meid heet Donate, beetje husselen en je komt er. En ook grappig omdat ik de dekking gewonnen had.
Ik weet niet wie het vroeg maar ik heb een lammerenfles gekocht en het puntje wat afgeknipt. Dat het gat wat groter is. Maar heb het dit jaar niet nodig gehad, vorig jaar wel.
Ik heb gewoon een babyflesje. Moet hem ook nog even uitkoken. Net merrie hier nog even ph getest en zit nu op 6,5. Vocht is nog gelig. Banden zijn ook al iets losser. Ze moet nog een week of 3 normaal maar zie ze die tijd niet halen zo. Beste uier al.
Met het veulen gaat het goed. Hij is wel fit. Beetje zwaar ademen als hij gerend heeft. Maar bokt, sprint en eet goed. Ze staan nog steeds op het korte stukje.
Fotsy
Geplaatst: 20-06-15 20:56
Gefeliciteerd gblover en duimen voor je paardjes in kliniek, ik zie nu geen foto, zit op phone maar die zie ik morgen dan wel, klinkt alsof je helemaal tevreden bent.
Ik heb babyfles liggen met speentje, lijkt me wel voldoende om te hebben.
ph nu nog steeds net zo als gister, vocht is wel witter/doorzichtiger dan eerst.. Slaap vannacht gezellig met m'n vriend in de caravan op stal
Bonny_CT
Geplaatst: 20-06-15 22:59
Tot nu toe weinig verandering. Wel draagt ze haar staart wat eraf en iets meer aan het draaien in de stal. Voorheen echt 1 plek. Nu meer verschillend
jolandje
Geplaatst: 20-06-15 23:04
vanavond toch weer koliek bij glowy dus Da weer erbij, weer spuitjes gehad, camera er weer op, maar daar zie ik alleen de binnenkant van de stal mee, ze kan nu ook met breeze naar buiten en buiten kan ik ze niet zien, dus maar een paar keer de wekker zetten en gaan kijken, ben zo bezorgd over mijn lieve meisje
gefeliciteerd Gblover! Echt een mooi veulen! Tja en Dotan is natuurlijk ook een hele leuke naam
Sterkte jolandje, wat vervelend dat ze niet echt opknapt.
jolandje
Geplaatst: 21-06-15 00:46
dank je wel, ik hoop dat ze een beetje binnen blijft, dan zie ik haar nog op de monitor, als ze buiten lopen dan zie ik ze niet, een uurtje geleden stonden ze rustig binnen, ik ga zo naar bed en kijk dan nog eerst even op de monitor, als ik ze niet zie, ga ik nog even buiten kijken en dan maar een paar keer wekker zetten
Ik heb een fles voor lammeren (te leen). Jannie d'r uier was net gewoon leeg!! Echt alsof ze niet eens drachtig is. Leger dan leeg.... En ze staat nu de hele tijd stil uit het luik te kijken.
l0esje, ik begrijp het hoor!! Hoop dat je een super leuk huisje voor hem vind, hij is echt leuk!! Panterbont, Emily oo mooi hoor!!
Tanjaatjuh, oei bij jou ook al zorgen om Paola, hoop dat ze snel opknapt!!
Bonny-Ct, idd gewoon uitkoken in de waterkoker gaat ook hoor!! OO gezellig nog meer gezelschap in de caravan!! Succes!!
Jet4you, enn hoe is het bij jou??? Succes!!
Kleinvosje, hoe is Savanne nu?? En pas ook goed op je zelf hoor , Succes
Murosch, ooo wat een heerlijke foto's heel benieuwd naar de rest, wat doet ze het goed zeg!!
Sjintoo, pfff ook al een fopmerrie, of het was proefdraaien en vult straks heel snel!!
Rooslover, oo top dat jij iets voor Euforie hebt, ik kan haar daar niet aan helpen!! Bij jouw alles oke?
Sultan, wat een wakker ding die Kayden , oo die Kodi is al flink ah haren zeg en wat een bink!!
Emmy, dat is best vroeg op 2 maanden chippen! Ben erop berekend dat ze ineens wegspringen, maar gaat zo snel dat het er dan al in zit!! Bij ons werd gezegd dat hij droog moest zijn dus niet in de regen!
Dendrofleur, hmm moest even 2x lezen maar het is nu pas 21-6 denk dat je met de maand in de war bent . Maar zo te horen ben je heerlijk ah genieten!
Caesar, een fijne dag morgen, heerlijk Candy eindelijk thuis!!!!
Cemlys, zoo die merrie heeft haast!! succes alvast! En fijn dat het tot nu toe goed gaat op het kortere gras!
Iedereen met een nieuw veulen van harte gefeliciteerd. Wat worden er weinig merries geboren nu of lijkt dat maar zo?
Jolanda balen zeg dat de koliek terug gekomen is bij Glowy ik weet hoe dat voelt, ik hoop ook dat alles nu goed gaat, de DA had echter wel een mooie hulp.
Eindelijk weer tijd om verder te reageren. Gisteren heb ik de pony's naar het land gebracht ze lopen nu 24/7 buiten. Ik hoop echt dat dit goed gaat ze hebben ook een mooie schuilstal daar zal ik van de week nog even een foto van maken. In deze wei komen ze samen te lopen met 2 koeien als de kalfjes geboren zijn (deze lopen nu nog bij Jillz op het land). Tot die tijd lopen ze hier alleen.
Ik heb nog even terug gelezen over de ideeën die naar voren gebracht zijn naar mijn laatste bericht. Ook heb ik even gekeken wat de verschillende voer soorten doen maar ik blijf toch maar bij de marstall faser light en de marstall Vito. Als je een pony met suikerziekte hebt moet je namelijk ook naar het zetmeel gehalte kijken in de producten want dit wordt in het lichaam omgezet in suikers en bij de marstall producten is dit 2.6% en 3.5% Bij het voer wat Jet naar voren brengt Fibra Premium is dat 18% voor mij valt het daarop al af.
Neonlight Dora kreeg van de winter luzerne brix bijgevoerd en dit ging wel goed ik ga nu ook kijken voor luzerne brok waar het minste zetmeel en suikers in zit.
Jobamara Marstall Wiesen-cobs is zeker ook het proberen waard als ze weer van het land afkomen.
Mocht het op het land niet goed gaan ivm de suikers dan komt ze weer naar huis en gaan we een keer een groot bloedonderzoek doen om te kijken of daar wat uit komt.
Ik hoop vanaf nu weer regelmatiger te kunnen reageren.
Karin, heerlijk zo samen op de wei hoop dat Dora het nu eens goed blijft doen!! He spelen Hero en Bonnie nog niet je ziet ze naar elkaar elkaar kijken.
Jolandje hoop dat glowy weer opgeknapt is. Is niks waard al die zorgen.
Bij Bonny nog niks?
Ziet er goed uit Karin, zeker voor die kleine monsters een walhalla!!
_Karin
Geplaatst: 21-06-15 07:39
Jawel hoor die spelen al volop met elkaar alleen hier stonden ze denk ik net 10 minuten op het land en volgens mij staat Hero te kijken hoe groot het wel niet is want die was al een keer helemaal naar achteren gerent en weer tot halverwege terug.
Bonny_CT
Geplaatst: 21-06-15 08:19
Jolandje hopelijk is het goed gegaan met glowy vannacht.
Hier nog niks. Wel beweegt ze meer door haar stal snachts. Heb elk uur ff gekeken maar ze staat nog steeds dik te wezen