[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:22

Azmay, mijn merrie, die nooit haar veulen heeft gezoogd, heeft ook nog wel iets, maar lang niet zoveel.
Wanneer zou je merrie uitgeteld kunnen zijn?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:25

Luna2006 schreef:
Azmay, mijn merrie, die nooit haar veulen heeft gezoogd, heeft ook nog wel iets, maar lang niet zoveel.
Wanneer zou je merrie uitgeteld kunnen zijn?

185 tot 290 dagen, maar ze had 6 maanden geleden nog een veulen aan de voet en kwam bij mij met een flink melkpakket.
Van de week nog rustig schoon staan maken en vandaag mocht ik er niet aan komen :roll:

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:10

Azmay als ze vaker gefokt heeft zou ik me hier geen zorgen in maken. De uier van clio ziet er net zo uit maar dat is een doorwinterde fokmerrie en dat gaat nooit meer minder worden,zelfs niet nu ze een jaartje leeggebleven was.

Dat filmpje van de glijdende baal voordroog.. :') toont wel hoe erg het is zeg!

Linda zeven uur is best laat,tegen dat je dan nog eten gemaakt hebt en iets of wat in huis gedaan ik begrijp je helemaal. Dat vroeg donker steekt tegen he. Maar het wordt beter vanaf nu. *\o/*

Jolandje inderdaad iets verschil bij camille en ook al vanzelf minder harig!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:13

Ik was er vandaag nog net voor het donker dus voor r.x. deze onduidelijke foto van Vera. :D
van voor zie je het ook heeeel goed maar ze wou niet even stilstaan.
vera is ook wel een fokmerrie dus ze houdt altijd wel buik en wordt erg zwaar tijdens de dracht!
En ze is een shetlander natuurlijk. :+
je ziet dat veulen vaak echt liggen in haar buik,bijna eng soms.

Afbeelding

Oeps weer modder en vies hihi

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:47

Geweldig filmpje KBK, dat lachje van jouw tussendoor _O-

Pretty, wat een mooi buikje heeft Vera. Enne vies is, ach jammer dan hoor hihi.

Leuk om de uier foto's te zien, sommige maken toch al wat uier aan.
Bij Bo zie ik weinig verandering, ze heeft overigens wel al eerder een veulen gehad. Ik had aan het begin van de dracht wel een foto gemaakt, meer voor me zelf om vergelijk te zien straks. Maar die staat niet op m'n pc.
Wel kon je het bij Bo zien aan d'r uier als ze hengstig was, was die altijd ietsje voller dan normaal. Normaal hangende theezakjes hihi

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:39

Pretty Vera is gewoon prachtig vies!! *\o/*
Mooi buikje!

Hier konden de paardjes dus vandaag niet naar buiten, de dames waren not amused!
Maar de veulens, die dus wel een gangetje naar buiten konden maken, glibberden alle kanten op.
Gelukkig stonden ze snel weer in hun inloopstalletje. Ik zag al spagaten voor me... :brr:

Grappig die uier foto's. Dat gaat nu leuk worden alle uierfoto's die nog komen.

MarijeR hoe is het met jouw dames? Daar moet toch al uierontwikkeling te zien zijn?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:18

KBK, arme Maarten, hij maar ploeteren en jij sadistisch een filmpje maken. :))
Op het smalle paadje waar hij op het gras kon lopen gleed de baal wel lekker over het ijs. :))

Neon heeft als doorgewinterde fokmerrie ook wel een uiertje. Of eigenlijk meer hangtietjes. :(:)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:45

Kbk wat een leuk filmpje!

Whis heeft ook wat grote uiers.
Zal eens een uierfoto maken om te vergelijken...nog niet aan gedacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:46

Haha, ik heb hem wel geholpen hoor. :D

Ik ga morgen ook maar eens een uierfoto maken. :j
Bij sommige van jullie zie ik buikfoto's van onderaf, maar ik denk dat dat bij Kim onmogelijk is en je maar een heel klein stukje buik ziet. _O-

Pretty, wat is ze al rond! :wow:

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:50

Oeps was je filmpje vergeten kbk! Hihi maarten had beter schaatsen aan gedaan!
Mag ik nou heel onbeleefd zijn en vragen hoelang jou paarden daarmee doen, met zo'n baal?

Ik heb die van marley rond 120 dagen gemaakt om te zien hoe ze gaat evalueren. Ze heeft van der eigen makkelijk zucht voor der uier, zeker als ze wat dikker wordt. Dus dat gaat geen teken zijn

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:01

Oeie wat glad ginder bij jullie KBK maar gaat nog vlug amai die bollen zijn wel kleiner dan die hier of je man is heel groot :P

Uiertje moet ik nog geen foto van maken, ze heeft eigenlijk klein uiertje en ze zoogt nog overdag dus varieert heel erg.
Maar heb eens een pony gehad en die had mega uier dus als ze al vaak veulens hebben gehad kan het wel.

Vera heeft inderdaad al een grote buik, raar als je het veulen ziet liggen he

Sneeuw pfff hou hem maar daar hoor, maar in Oostenrijk sneeuwt het ook en das mega, he neon ;) nog even :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:07

Onze paarden doen 2,5 to 3 dagen met een baal. :)
We hebben een [ras], Fries en [ras].

Ik denk beide. :D
[naam] is 1.86m, maar het zijn midi balen, dus niet de grootste die er zijn, maar wel een gangbare maat hier in het Noorden. :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:14

Pretty, lekker rond buikje al :)

Neon, ahhhh hangtietjes :') hihi!

Leuk!! We beginnen alweer schaamteloos te praten over tieten en punani's :') hahaha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:15

Ooh dat is nog redelijk! natuurlijk wel een heel verschil met mijn paardjes xd die doen der een maand mee. Maar vreesde effie dat ze er maar een dag ofzo mee deden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:15

Eerste dekentje af voor me mini veulen, nu nog voor een hengstje.
Ik ga er mee keuringen lopen dus die moet geschoren en gewassen worden straks.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:18

Luna, misschien als we hem in 1 keer bij de paarden neer zouden zetten dan wel. :j
Maar ze krijgen nu s'ochtends een vol hooinet, in de middag een half hooinet en s'avonds weer een volle.
Met 1 vol hooinet doen ze ongeveer 3 á 4 uur.

Zo schattig, dat dekentje! <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:23

wat schattig vrouwke <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:26

KBK, staat er nog gras bij jullie of staan ze op een paddock? En verder worden ze niets bij gevoerd toch? Bedoel dan krachtvoer?
Hier doen we een stuk langer met hooi, maar is niet te vergelijken. Neon krijgt maar 1 keer per dag een bult hooi, en verder nog dagelijks stro, maar ook krachtvoer 2 keer per dag en de hele dag in de wei, die nu wel kaler wordt maar waar nog steeds gras in staat. En het formaat van Neon (en de rest van de pony's) is een stuk kleiner. :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:31

zijn hier nog mensen die stro geven? Da van wacht vond dat de reden van luna haar koliek. Dat ze stro door der hooi kreeg...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:38

Op stal hebben wij van die grote balen, dingen zijn amper te verplaatsen. Gelukkig zet de stalhouder ze altijd binnen. Maar gebeurde wel eens dat de heftruck stuk was en we ze naar binnen moesten rollen, maar daar word je niet echt blij van.

Hier krijgen ze met de ochtend buiten (nu in de paddock) een halve kuubskist vol. Hier ligt een best zwaar rooster op.
Voor de nacht nog een kruiwagen hooi in d'r stal. Ze staat op stro en heeft altijd wat te knabbelen.
Verder 2x daags muesli (¾ schep verdeeld over 2 portie's) met een flinke hand lucerne. En een paar wortels.

Wat een schattig dekentje vrouwke <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:43

Sommige paardjes zouden wel last kunnen hebben van het knabelen van teveel stro denk ik ja, de ene is gevoeliger dan de andere.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:45

Wat een schattig dekentje amai zou er een patent op nemen hoor echt de max

Hier ligt er stro in de stal maar als strooisel, geef het niet tussen het hooi, ze zullen er wel wat van eten maar niet echt veel denk ik en koliek lijkt me raar, das toch de reden waarom ze in maneges op stro staan, dat ze kunnen knabbelen en zich niet vervelen en tegen de stress.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:46

Ik geef stro ook niet door het hooi heen. Ze eet er af en toe wat van maar niet veel.
Het zou best kunnen dat ze daar koliekerig van werd.
Bo moet ik geen graszaadhooi geven, gegarandeerd een verstoppingskoliek. In het verleden kreeg ze dat altijd, maar ieder najaar kreeg ze daar koliek van en heel veel water bij de mest.
Met graszaadhooi gestopt en probleem opgelost.
Later had iemand graszaadhooi gevoerd ipv voordroog. Gelijk weer water bij de mest
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 05-01-16 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:47

Ja dat vertelde me vaste DA me ook fotsy. Hij raadde het zelfs aan bij luna heel af en toe een klein plukje tussen het hooi te doen omdat het veel meer structuur heeft. Sinds ik dat doe in combi met kuil heeft ze geen diarree meer, dus voor mij is dit een gouden combi.
Ze kan zelfs weer pulp eten zonder last, ik ben zo'n gelukkige eigenaar.

Vind het raar dat Da'en elkaar nog zo kunnen tegen spreken. Want deze zei ze op stropellets te zetten (was ik nou wel van plan met matten) maar dus ook geen stro tussendoor te geven

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:48

Tarwestro kan over het algemeen geen kwaad, hier staan ze op stro en eten daar best veel van naast hun andere porties ruwvoer. Maar het moet wel van goede kwaliteit zijn en daar schort het bij veel stallen aan.