[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VDS

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:13

Hier vandaag stralende zon, dus paardje gelijk de weide op en genieten :)
Mijn merrie is nu aan 339 dagen, al zeer slappe banden maar haar uier vind ik nog niet zooo vol, hier een foto
Afbeelding

Benieuwd hoelang nog te wachten op het laatste veulentje voor mij dit jaar

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:14

CAS_3 schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Enkele foto's van gisteren.

Die doekjes hebben bij ons de kalfjes om ;-)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:16

okay dan...Pony en Arie gaan van 's morgens voor 8 uur tot een uur of negen 's avonds naar buiten. kleine had een dag of vier z'n dikke deken op gehad. vandaag weer bloot voor het eerst. Pony is altijd bloot, alleen met die sneeuw had ze een dunne jas aan zodat haar huidje niet te koud werd. Moet wel lachen op Pony 's avonds...die laat zich bijna niet pakken. Staat normaal 24-7 buiten en vind dat opgesloten zijn helemaal uilensoep

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:17

VDS schreef:
Hier vandaag stralende zon, dus paardje gelijk de weide op en genieten :)
Mijn merrie is nu aan 339 dagen, al zeer slappe banden maar haar uier vind ik nog niet zooo vol, hier een foto
[ Afbeelding ]

Benieuwd hoelang nog te wachten op het laatste veulentje voor mij dit jaar

wat een aparte tiet zeg...helemaal geen tuutjes gewoon grote ballonnen :D Zien er verder wel erg mooi vol uit :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:51

Weinig veulen nieuws hier :)

Wel een mooi uier van Pretty :)

En uier van de merrie van VDS ook al vol.

Grappig inderdaad al die verschillende vormen.

Vandaag hebben we even een rondje gewandeld met Arya, zwangerschaps-gymnastiek :P

Ons lieve Arya meisje:
Afbeelding
Ze is zo kreukelig van het wassen tegen de luizen. Wat ze overigens en zo super braaf deed. We hebben haar gister heel snel met warm water gewassen en daarna binnen gezet :o Toen ze droog genoeg was kon ze lekker op stal. Ik heb haar al weer helemaal gekamd, maar de kreukels willen er nog niet uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het lijkt wel lente he, op de foto's :) (helaas was de wind nog steeds ijskoud)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:53

wow wat een buik zeg :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:14

muzefee heel veel sterkte!

Mooie buik heeft ze maartje!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:31

In het echt lijkt het nog veel meer te zijn := Een buik op pootjes. Ik hoop maar dat de papa netjes een shetje is, en niet groter.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:34

Afbeelding
Onze knappe stoere reus :)
Afbeelding

Deze vond ik toch wel zo leuk. Hier was hij net 10 uur oud...wilde gaan liggen dus zakte netjes door de knietjes en vervolgens kruisten z'n achterbenen waardoor hij in een hele rare draai lag
Afbeelding

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:35

whahahaha leuke foto, beebje in de kreukel

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:38

heb hem hardop staan uitlachen. Vooral het tekenfilm moment dat z'n benen kruisten en hij daad werkelijk omviel. <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:40

Olijf: Ook hier nog iemand waarbij mini spulletjes altijd van pas komt :D

Muzefee: Sterkte!

Wat een mooie buikjes en uiertjes allemaal weer :)

Hier wat minder nieuws, had gisteren een nestje cavia's gekregen, kom ik net thuis en niks aan de hand, loop ik 10 min later weer langs, ligt mama dood :( nu weer met de hand grootbrengen tenzij ik snel een pleegmoeder vind..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:41

owww, wat rot zeg! heb je nog zeugjes dan die ze kunnen helpen?

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:50

hahaha! Die foto! T lijkt net een dinosaurus. Had ff nodig om te kijken hoe hij lag

Ohnee! Dustinlover! Hoe kan dat nou? Zijn cavia's niet veel te mini om met de hand groot te brengen?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:52

Prachtige foto van het kleintje in de kreukels!
Wel handig hoor, die dekentjes, met deze koude wind.

Ohg Dustinlover... Wat ontzettend sneu. Sterkte met de kleintjes!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:55

hadden hem gekocht voor het geval dat(er sneeuw zou zijn de eerste dagen, enorme regen, kou, ziekte of wat ook) en we zijn er goed blij mee. die wind waait dwars door z'n velletje heen. diertje stond zo te rillen en vind dat dek maar wat fijn. Alleen is hij zo ontzettend ongeduldig

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:01

Mag ik me hier ook melden?
Het is een tamelijk moeilijke situatie om het zo maar even te zeggen. Over details wil ik het niet hebben, maar om even een beeld te schatten. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft nog een ander paard, dat is nu gedekt door haar vorige bijrijder (reed haar een 4jaar) maar ze is nu redelijk nonchalant bezig. Conclusie... wij zullen moeten opdraaien voor het veulen. Ik weet nog niet voor wie het veulen achteraf gaat zijn. De vorige bijrijder of de eigenaresse van het paard. Er is niets op papier opgemaakt en de mondelinge afspraken zijn van de vorige bijrijders kant niet nagekomen.
Daarom heb ik sowieso er wat moeite mee dat wij al overal voor hebben moeten opdraaien, niet dat ze dan een maand na het veulen geboren is even komt zeggen dat het haar veulen is. Ach goed, we moeten sowieso er wel voor zorgen, niet dat er iets mis gaat met de merrie.

Nu goed... Ik ken nul van veulens. Eigenaresse ook niet en de nieuwe bijrijder ook niet. Stalhouder gelukkig wel. Maar ik heb geen idee hoe we alles moeten aanpakken.
Ze is 5 mei 2012 gedekt, dus dan zal het veulen nog een weekje a 2 weken moeten?
Ik ga alvast dit topic doorlezen wat er precies gedaan moet worden net na de geboorte ed.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:03

in de begin post is het meeste te lezen. win eens informatie in bij een veearts en verder is het noodzaak in de gaten te houden wanneer de uier begint te 'lopen' om de merrie goed in de gaten te houden. als het goed is gaat daarna alles vanzelf. zodra er twijfel is een DA bellen en dan kom je er ook doorheen

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:08

Ja de vorige bijrijder zei dat ze voor half april uitgerekend was. Maar nu hoorde ik dat je precies een maand er vanaf moet trekken en dat het natuurlijk wel nog een heel tijdje errond kan zitten. Maar ik vind 5 april en 14 april wel al een verschil he.
Ze heeft totaal nog geen uiervorming. Als je haar zou zien zou je niet eens denken dat ze drachtig is, ze is ook helemaal niet dik. Dit is haar 2e veulen, dus misschien dat het daar ook aan ligt.

Ik ben nu de problemen bij de bevalling aan het lezen... Begin me toch minder op mijn gemak erover te voelen. Er kan veel meer misgaan dan dat ik eigenlijk gedacht had.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:11

kan maar het hoeft niet, zeker als ze al een merrie heeft gehad weet ze zelf al wat er gebeurd.

Is het wel 100% zeker dat ze drachtig is?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:15

Ja veearts is al verschillende keren geweest, onder andere voor echo's en vaccinaties ed. Ze is echt wel drachtig is maar de veearts zei dat het bij haar gewoon niet zo opvalt. Ik kan gewoon niet vatten dat daar over 2 weken een veulen uitkomt. Ik zal morgen proberen foto's te maken.

Was ze maar niet drachtig ;) ach ik denk dat als het veulen er eenmaal is ik er wel anders over denk. Maar voorlopig kan je me echt niet blij maken met het woord veulen...
Laatst bijgewerkt door Leen op 27-03-13 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:15

Ik zou zeker maar eens een goed gesprek met de DA hebben Leen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:16

ze kunnen makkelijk een maand overdragen dus dat is ook geen échte maatstaf. Hou haar gewoon goed in de gaten en dan vooral op de uier en de banden naast de staart.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:18

Probeer v/d week weer even goed mee te komen, vandaag was moeilijk... Zeker nu het topic op de voorpagina staat en al die berichten weer... Jullie ook allemaal bedankt voor de lieve woorden!

Hoop deze week nog een mooie urn te halen, zodat ik een mooi gedenkplekje hier in de kamer kan maken voor haar, met een foto, een plukje haar en natuurlijk een kaarsje. :)

<3
Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:20

Oke :) Sorry als ik hier echt als een leek overkom. Maar in principe hadden we ons van dat veulen niets moeten aantrekken. Het is pas sinds vorige maand dat we eigenlijk zeker zijn dat wij er voor gaat moeten zorgen.
Veearts was pas nog geweest voor mijn paard, ze had ons wel uitgelegd waar we op moeten letten ed. Maar op dat moment was het me allemaal even te veel. Mijn paard die heel ziek, is de vorige bijrijder die ons in de kosten draait + een verantwoordelijkheid die we niet verwacht hadden.