Pardy, inderdaad niet aan een hek binden.. hopelijk vind je een oplossing!
Marlis en Horsii veel sterkte met Peeps wat sneu voor haar en voor jullie, hopelijk vinden jullie morgen een oorzaak die goed te behandelen is! Succes! Als ik dichterbij had gewoond had ik wel voor jullie willen rijden, maar helaas, gelukkig heb je een oplossing!
Betreft Venus, ik denk dat ze te weinig energie heeft dus ik ben haar voer aan het verhogen. Ze is niet al te dik dus wie weet zuigt Draumur haar wel leeg. Verder ziet ze er goed uit en loopt ook goed, het is alleen dat ze triest oogt. Een vitaminespuit heb ik ook nog liggen, maar mag dat wel met veulen aan voet?
Amandake
Geplaatst: 17-08-11 07:13
heb even de laatste pagina's doorgelezen..........veel sterkte Jennyk en Marlis !!
Momenteel door verkoop van boerderij ,enkele paarden enz.....weinig tijd om te reageren , romabel is al verkocht , we kunnen 2 paarden aanhouden ,dat worden Kyra en romi....heb al harde noten moeten kraken
M_I, 2 weken geleden heb ik Bridie ook Vitasporal gegeven. Is zuiver plantaardig en kan bij drachtige en zogende merries, geen probleem. Misschien dat je even moet kijken op de bijsluiter, ik weet nl niet welke spuit jij hebt
Magic_Ice
Geplaatst: 17-08-11 09:15
Amandake, sterkte, lijkt me heel moeilijk!
Diane, ik heb deze:
Er zit geen bijsluiter bij en op de doos staat ook niets.
M_I, zou ik gewoon lekker geven. Staat op de site van de Paardendrogist dat ie ook geschikt is voor pasgeboren veulens, over zogende merries wordt niets gezegd dus dan ga ik ervan uit dat die m ook makkelijk kunnen hebben. Bij die van Vitasporal staat ongeveer dezelfde omschrijving en ik heb aan Bridie of Gilly-Gails niets gemerkt van invloed op de melkgift .
Volgens mij kun je dat gewoon geven MI. Amandake, wat heftig allemaal, sterkte. Kunnen je kleine dames wel blijven, of alleen de 2 Tinkers?
Ik heb onze Dushi te koop gezet (zie onderschrift). Ze wordt wel heel gaaf nu (blijft een pittig dinkie, maar ze wordt steeds leuker en liever), maar we kunnen echt niet alles houden helaas. Na de keuring zaterdag nog een beslissing nemen, moeten eigelijk nog 1 of 2 weg. Moeilijk hoor.
Ik ga vandaag kijken bij een shetland merrie die nog dragend is van dit jaar.. man moet ervan af.. En die word dan volgend jaar gedekt denk ik.. Nu word beetje laat vind ik..
Ego post , dalijk bijlezen nu ef bijkomen van de stress
Nou een uitgebreid verslagje :
Vanmorgen om half 9 was de vlaardingse paarden taxi er(echt super, veel geduld gehad met peeps) Kyra in de wagen gezet , die stond braaf. Toen peeps laden. Ze wou absoluut niet op der zere voet staan en ook de wagen niet op. Het duurde kyra te lang dus die was onder het houten ding doorgegaan waar ze aan vast staan die moest dus ook weer terug eronderdoor(bukken anders paste ze niet) na veel gedoe gelukt en kyra uitgeladen en besloten thuis te laten(ze zijn nooit langer dan een kwartier uit elkaar geweest) Alles geprobeerd en eindelijk na een uur stond peeps erop./ Eenmaal erop was ze heel rustig. Naar de kliniek gereden en uitgeladen. Peeps in de box gezet en na een half uur kwam de dierenarts al. Als eerste toch weer naar der hoef gekeken, uitgesneden, gedrukt, tang erop etc.. Niks kunnen vinden dus fotos gemaakt. Der been ziet er super uit, niks op aan te merken. bij der hoef hoor je met een zweer een zwarte vlek te zien, dit was niet zichtbaar alleen 2 hele lichte grijze streepjes. Dus dierenarts toch besloten daar te gaan snijden weer. Uiteindelijk bij het gat gekomen en het bloed en pus stroomde eruit(hoofdzakelijk bloed). De smid zou om 2 uur komen dus peeps mocht de box in. wij naar huis en de taxi ook. Net weer teruggegaan want om 3 uur mocht ze weer opgehaald worden. Hoefsmid heeft der gedaan, het was niet echt een zweer het is een groot gat wat diep in e hoef zit(zonder fotos had een da of smid het niet gevonden). Waars. heeft ze zich verstapt wat een kneuzing heeft veroorzaakt. Die kneuzing is gaan drukken en dheeft een bloeding veroorzaakt. nu dus een groot gat in der hoef nog. Ze zit in het verband, vrijdag mag het eraf. Dan zal ze nog kreupel lopen. Hij zij , kreupeler als dit kan niet. Maandag moet het al iets verbeterd zijn en als dat ook zo is kan de smid aankomende week komen om peeps achter op een ijzertje met zooltje te zetten, ander gaat het gat niet dicht. Nu tot zondag metacam, niks zwaarders omdat ze het dan teveel gaat belasten. Vollears beweerde dat het geen zweer was, kopie van rekening delta + boze klachtenbrief gaan van de week de deur uit en peeps en kyr gaan voortaan weer naar de delta. Honden ook niet meer bij vollears. 3x per dag moet er water in der hoefzak gedaan worden zodat het verband nat blijft. Gat in der hoef is 7 bij 7cm , erg groot Veel dank aan de vlaardingse paarden taxi en aan Shilady @ bokt(daan, die met de gewone taxi naar de kliniek kwam om zo nodig te helpen)
Ja met kyra alles goed gegaan. Ze is bij der opatje gebleven en die heeft goed gezorgd voor der. ze heeft wat gebruld en een rondje gerend en toen was het klaar. Een poging tot drinken gedaan maar op der flikker gekregen van de ruin. Nog twee weken en dan is kyra der opvoedopa kwijt(andere stal gaat die) Peeps was ook echt super braaf zonder kyra. Top merries!! Ze waren wel heeeeel blij elkaar weer te zien. zo blij dat peeps op drie benen een rondje ging galloperen
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-08-11 16:34
Wat fijn dat jullie weten wat er nu aan de hand is. Minder dat ze er zo lang last van zal houden, maar het is in ieder geval te genezen en het vooruitzicht is goed. Goede beslissing om een andere DA in te schakelen en door te gaan naar de kliniek. Arme Peeps, anders had ze er wel heel lang mee rondgelopen en ik denk dat het ook alleen maar zeerder zou gaan doen. En de beide dames hebben zich ook keurig gedragen, helemaal fijn!
Ja zowel wij als de dierenarts van gisteren stond erop dat ze vandaag gelijk naar de klinik kwam. Erg fijn en ben ze hardstikke dankbaar hoe rustig en geduldig ze geweest zijn met haar en hoe er gehandeld is.
Ja ben echt blij dat ik de delta gister haf laten komen. En trots op dat beide dames zo braaf waren zonder elkaar Staleigenaar begon gelijk te zeuren over ja je moet er nu gelijk afspenen blabla, neehoor kyr blijft tot minimaal 6 maanden bij peeps, peeps heeft nu ook veel steun aan kyr. Hij was het er niet mee eens haha
Dessy die arme blijft nog zoeken naar Adana dit vooral onder het rijden door steeds weer de wei in te kijken zoekend dit heeft ze nog nooit gedaan voorheen die arme merrie
Adana maakt het super ze was net aan het spelen met die hafflinger merrie en sávonds liggen ze ook gezellig samen onder 1 boom in
Fijn dat ze het bij peeps gevonden hebben.. Hopelijk geneest het goed..
Nouw we krijgen toch nog echt een baby heb vandaag een NSPS vos bont merrietje gekocht en mijn vriend een zwart shet merrietje zonder papier. De mijne verwacht nog een veulentje van een vos bont hengstje Morgen worden ze gebracht.
Mijn negro vosruin is vandaag verkocht en helaas is mijn zwarte hengst(wormenkuurtje) vandaag naar de slacht gebracht en morgen vroeg is hij er niet meer.. Vond het heel moeilijk, maar het begon slechter te worden en hij begon pijn te krijgen en kon gewoon geen paard meer zijn.. Hopelijk heb ik er volgend jaar nog een veulen van..
dustinlover wat jammer om te horen dat je je paard hebt moeten wegbrengen. jewel is hier gisteren gechipt ik was mij enorm zorgen aan het maken hoe ze zou reageren en het is goed meegevallen. Ook heeft de DA ook meteen de schets gemaakt en ze werd ingeschreven als smoky black.