Hier even een ego-berichtje. Ik heb vandaag mijn jonge hengstje, van 24 juni 2010, in moeten laten slapen. Wat een verschrikkelijk iets was dat zeg! Verdenking van Atypische Myopathie. Gisteravond hem naar de kliniek gebracht, maar helaas mocht dat niet meer baten... Vanmiddag rond 16.30 uur hebben we afscheid van hem genomen en is hij rustig in geslapen. Op onderstaande foto's Flýtir 6 uur oud http://www.mijnalbum.nl/Foto-WENOREU6.jpg
LibertyLove, wat afschuwelijk. Heel veel sterkte! Moet je maatregelen treffen voor je andere paardjes? Als het idd AM is, is het niet besmettelijk, maar toen een aantal jaren terug de jonge hengst van onze buurweide aan AM bezweek, moesten onze paarden voor alle zekerheid op stal gehouden worden, omdat ze niet wisten waar het door veroorzaakt werd.
Flytir stond in de opfok, hij staat niet op dezelfde locatie als mijn merrie. Wel is er geadviseerd om de overige paarden daar weg te halen. Daar is vanavond voor de zekerheid ook bloed bij afgenomen.. Verder hoefde ik geen maatregelen te treffen.
Heb net even in je profiel gekeken, zo bizar toch altijd. Je hebt het geboren zien worden, groot zien worden en dan wordt hij zo plots van je afgenomen.
Gefeliciteerd!!! Het ging echt supersnel. Pittig dametje hoor, zo snel in de benen, wat een keurig modelletje.
Foss
Geplaatst: 09-04-12 06:53
Gefeliciteerd
pretty
Geplaatst: 09-04-12 07:02
vanmorgen om 5u geboren een vosmerrieveulentje met kol van Vera
Vrijdag kreeg ze voor't eerst wat uier,zaterdag was dat verdubbeld en gisteren had ze een vol uier en volle spenen (tsjoepkes ) dus heb ik de birthalarm omgedaan en ben blijven slapen op stal. Ze had nog goed gegeten en verder was er niks aan te zien,maar met madame Vera weet je het nooit. Om 4 u stonden mn schoonouders op om het schaap te checken die ook op lammeren staat,niks aan Vera te zien. 3 kwartier later gaat mn GSM,Vera belde me dat ze aan het bevallen was,en ja hoor! Vlotte bevalling,veulen stond op geen 10 minuten recht,is een flink vinnig ding,sjah een vos merrie.. Vera heeft wel veel naweeën en de nageboorte was nog niet af. Ik ben nu thuis en moet mijn zoontje uit bed halen straks en ga dan weer heen! Fotos volgen vast morgen!
LL; sterkte met je verlies,ik weet nog dat je melde dat hij geboren was..
gefeliciteerd joto en pretty!! weer 2 merrieveulens erbij!
gisteravond telefoontje gehad dat bij winoa nog alles rustig was,afgezien van een vol uier.. heb zo een paasbrunch bij vader van mijn vriend en dan weer naar huis,kan ik winoa weer ff bekijken. gelukkig sta ik alleen nog voor vrijdag ingepland om te werken...