Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:45

@ MissSol
Ik was even bij baby Luna die mij aan het aflebberen was Haha!
Mjah wat het kan zijn geen idee... denk niet veel bijzonders andere kant je weet maar nooit. Mijn paard doet uit zichzelf wel eens of die moet plassen maar dan komt er niks dus tjah.

@ Mausie
Klinkt ook al behoorlijk spannend bij jou dus.. hoop dat ze het kegelen niet overslaat Knipoog

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:42

onze pony is weer onrustig ze plast kleine beetjes
haar uier is heel vol slap van achteren beweegt veel met de staart
schopt veel naar haar buik
vandaag in het land ook veel de staart op zij leggen
nu maar afwachten wat ze doet vanavond

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:53

@Faniek: ik hoop ook dat ze me niet beetneemt en zonder te kegelen het veulen eruitpoept... Dat was jouw merrie die ook niet kegelde zeker? Ik vind het gewoon zo moeilijk te beoordelen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:58

Jup dat was mijn merrie Haha!
En vorige veulen kegelde ze wel dit keer alleen half uur van te voren toen ze op de cam onrustig was.
Om 7 uur 's avonds bij op stal zetten niks aan de hand zelfs uier vond ik niet supervol ofzo in ieder geval niks in de spenen en is nu nog steeds zo dus merries Haha!
Hoop voor je dat jou merrie er niet zo moeilijk over doet.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:54

Sommige merries slaan het kegelen over en poepen gewoon het veulen er uit!!! De andere kegelen weken lang!. Onze merrie heeft een uur of 20 van te voren iets gekegelt.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:56

de stalhouder houdt haar voor me in de gaten, maar hij verwachtte niet dat het veulen al kwam. Ze kan helaas ook nog niet in de merrie box want er staat een andere merrie op springen, die dus wel al dagen kegelt en goed in de gaten gehouden wordt. Zodra dat veulen er is mag zij er in. Misschien dat het veulen tegen haar blaas aandrukte en dat ze daarom zo stond, ze is verder ook niet onrustig ofzo.
Nou ik ga weer slapen, zolang ik geen telefoontje krijg neem ik aan dat het veulentje nog even op zich laat wachten Knipoog

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:07

Zie dat het spannend is bij meerdere mensen even spieken
Mausie: hoop voor je dat het door gaat zetten en het is ook moelijk te beoordelen hoor!!!
sanne 98: Hoop dat het bij jou merrie meer betekend als bij die van mij doet die van mij al een week Tong uitsteken
marscha: zelfde verhaal als bij Sanne succes!!
MissSol:ja dat ken ik had mijn merrie vorige week ook een paar keer ben ook echt even gebleven om te kijken wat ze zou gaan doen maar ze ging idd weer gewoon grazen nog steeds met haar staart opzij.
of het een naderende bevalling aankondigd uhh bij mijn merrie dus niet maar dat zegt natuurlijk niks elke merrie is anders. Wel heeft het er denk ik mee te maken het lichaam is zich toch klaar aan het maken voor een bevalling.
Faniek: jaa best wel Haha!

Nou Update jasmijn geen veranderingen ze harst nog steeds en mausie harsen is uh tja een soort plakkerige druppel die aan haar tepel hangt de voorbode van melkdruppels ( hoop ik Knipoog ) hoeveel het is is moelijk te beoordelen omdat ze beetje onrustig was blijf ik niet lang dus om 11.00 uur hingen er 2 flinke grote druppels aan vanmiddag waren ze eraf en vanvond zag je weer 2 witte kleine dingen zitten die waarschijnlijk weer een druppel gaan vormen Clown .
Verder is dus wat onrustig draagt haar staart nog steeds hoog banden nog slap kortom weer afwachten.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:13

Heb vandaag maar eens uier foto's gemaakt, maar ik vind ze nog al flink. Ze moet nog 19dagen!

Afbeelding

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:20

lucas03: ja zijn best al flink maar kan op zich best al heel goed hoor .

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:21

en zo dik is ze nog helemaal niet. Ze heeft zich wel de laatste 2 weken al mooi gemaakt, en het veulentje beweegt goed.

Afbeelding

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:22

Ze ziet er goed uit zeg mooie bescheiden buik Knipoog

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:24

ja bescheiden buikje,maar ik verwacht dat ze nu gaat uitdeien hoor. Heeft wel lang op zich laten wachten. Ze is wel 1.72 en heeft een grote koffer waar natuurlijk wel heel wat in kan zonder dat ze uithoeft de breiden.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:46

Mijn merrie gaat nu echt dik worden *LOL*
Ben zo benieuwd, maar moet nog zo lang wachten Tong uitsteken

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:04

Zo, dit wordt weer spannend zo te lezen! Weer een hoop merries die op springen staan!

@Lucas03: mijn merrie had ook al een behoorlijke uier 3 weken voor de uitgerekende datum en toch is het veulen 2,5 weken te laat gekomen. Ertussenin is hij ook weer een keer afgezwakt geweest. Merries....

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:43

Nou aangezien er na mijn laatste berichtje niet veel gepost is ga ik ervanuit dat er nog geen kleintjes bij zijn?? Knipoog

Hier wordt het steeds spannender het harsen is langzaam over aan het gaan in kegelen er hangt nu doorzichtige witte vloeistof onder.
Vanmorgen maar weer kort geweest dus hoe snel het gaat geen idee.
Vergeten naar haar benen te kijken Bloos
Haar uier is nu super vol en de spenen kunnen volgens mij niet dikker dus dat zit allemaal wel goed!!!
Foto maken doe ik even niet want ze wil al dat getrut niet meer om en aan haar lijf.

Ga zo maar weer kijken hou jullie op de hoogte!!! Knipoog

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:53

succes gitta

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:07

Spannend Gitta!!

Bij Gomera alles nog hetzelfde, de melkbar wil niet mee...

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:28

spannend Gitta, klinkt alsof er snel een veulentje moet komen! Ben heel benieuwd!

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:40

heb anieks topic geupdate, incl nieuwe foto's. Ze heeft dr veulenspuit gehad en moeder 4 nietjes voor in der hoofd (had ze aan de voerbak gestoten) en de bevalling is zelfs een beetje te vlot verlopen, vulva is nu best gezwollen. Paard wordt 3x per dag koud gedouched en dat werkt heel goed.
Aniek ... met een turbo vaart eruit......

viewtopic.php?f=59&t=416923&p=8617126#8617126
Laatst bijgewerkt door Kimmb op 26-05-05 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:45

Nu is mijn merrie echt 4 weken over tijd...en ik draai helemaal door Huilen
ze heeft zat uier, is er echt helemaal klaar voor (al een week) en harst ook al heel erg....als het zo doorgaat moet ik het strax nog opvangen ook Verdrietig

ze had van8 al last van weeen maar wil het op de een of andere manier de hele tijd al tegen houden...

en ze wil ook helemaal niet liggen...ze slaapt al dikke 2 weken staand....wat moet ik hier nou mee?
als het er voor het weekend nog niet is bel ik denk ik de DA maar...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:00

Grmbl.. vanochtend lange reactie getypt, deed bokt het opeens niet meer hier Boos!

Nou ja, poging 2 dan maar!

Gitta, dat klinkt spannend!! Houd ons op de hoogte! Party!!
Fnanne, hoe gaat het met de baby? Kun je al dichterbij komen enzo?
Mausie, jij ook heel veel succes! Zo te horen gaat dat allemaal niet meer al te lang duren Party!! !
MissSol, het zou misschien best kunnen dat het veulen op haar blaas drukte. Zo'n veulen neemt natuurlijk ook veel plaats in beslag Knipoog.

Ik heb foto's, weer Bloos ! Drachtdag 288 vandaag en ik laat u hier zien, Ivanka's uier:
Afbeelding
Het zijn nu geen lege theezakken meer, maar nu zijn het heuze vochtzakken Clown. Ter vergelijking, hier de uier in April:
Afbeelding
Ivanka was een beetje uit haar hum vandaag, mevrouw had het warm en nja.. ze had het volgens mij gewoon heel erg warm. (zie borst, die had ik ook net afgesponst, maar ik haalde haar zwetend uit de wei...)
Afbeelding
Maar toen gingen we wandelen... en ondertussen uiteraard ook wat eten en dan wordt het humeur gelijk stukken beter Tong uitsteken
Afbeelding
En hier waren we weer terug:
Afbeelding
Afbeelding
Hierna mocht ze terug de wei in: hii Vank Doei!
Afbeelding
En ze liep zelf haar nieuwe stal in! Lachen
Afbeelding
Wat denken jullie, groot genoeg? Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Krullende staart Tong uitsteken (wat was dat ook alweer? Merrie? Haha!)
Afbeelding
En dit is dus het stukje waar ik het over heb gehad... Schijnbaar staat daar lekkerder gras dan in heel de wei Gestoord
Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:48

Hallo allemaal! Ik wilde even laten weten dat gebleken is dat Siena helemaal leeg en schoon is. Dus gelukkig ook geen versteend veulen.
Wel is me nog gezegd door die kliniek dat ik haar nog kon laten dekken, maar dat durf ik echt niet aan ivm de bevangenheid e.d
Ik zit er wel aan te denken om een merrie te kopen die drachtig is (met drachtigheidsverklaring). Alleen twijfel ik, omdat ik het vaak een beetje raar vindt dat zo'n merrie verkocht wordt, net alsof er dan iets anders mis is met het paard? Raden jullie mij het af, of kan het wel?
We hebben sowieso twee stallen, dus kwa ruimte kan het wel. Mss doe ik het pas volgend jaar hoor, maar ben gewoon al aan het orienteren!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:54

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:27

@sjen ik kan het heel goed begrijpen dat je het niet meer durft. Als ze drachtig zijn zijn merries toch gevoeliger voor bevangenheid en dergelijke.

Spirit ziet eruit alsof ze er helemaal klaar voor is, ze harst heel erg en 's nachts kegelt ze ookt (heeft opgedroogde melk op haar benen). Ze is heel erg sloom, en heeft overal opgezette adertjes (benen, schouders enz. wat ze normaal nooit had) Ook heb ik het idee dat haar buik dunner is Verward . Ik ga haar vanacht buiten laten. Ze staat al de hele winter 's nachts binnen en dat vond ze altijd erg fijn en wilde ze ook echt naar binnen. Maar sinds eergisteren moet ik verschrikkelijk veel moeite doen om haar binnen te krijgen. En het is nu zo warm dat ze nu best buiten kan blijven, andere jaren heeft ze ook gewoon buiten haar veulen gekregen en ik heb het idee dat ze dat nu ook wil.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:54

Het gaat goed met Amaretto!
ze is echt ontzettend eigenwijs en nergens bang voor.
Morgen hoop ik actiefoto's te maken in de ochtend.

dit was van vanmiddag toen ik thuis kwam, vanuit Groningen. De eerste keer dat ik haar zag dus. in het echt vind ik dr prachtig!

Afbeelding

Afbeelding