Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Murosch schreef:Hoe doen jullie dat melktesten eigenlijk? Ik wou gisteren een poging doen maar ik moet het snel doen, omdat ze niet graag heeft dat ik eraan kom. Dan heb ik dus in de ene hand het melkstripje, met de andere probeer ik de speen te vinden terwijl mijn ogen op haar achterbeen gericht zijn (ze wil wel uithalen daarmee) en mijn houding zo is dat ik snel weg kan springen.. Oftewel geen gezicht en het werkt dus niet echt. Kan ik niet beter proberen om een drupje op te vangen aan mn vinger en dan met de melkstrip het drupje testen of hoe?
janflicka schreef:Als het goed is,komt er morgen een dierenarts op stal.
Vraag dan even wat die ervan denkt.
Heb scannen of opvoelen overwogen,maar aangezien ze erg lastig is...zelfs de hoefsmid heeft zn handenvol aan haar...wil de dierenarts dat dan op de kliniek doen.
Ik wil haar die stress niet aandoen,en vind het ook eng bij zo'n ukje.
Dus we hebben besloten het maar af te wachten.
We houden haar nauwlettend in de gaten
Nicole schreef:Murosch schreef:Hoe doen jullie dat melktesten eigenlijk? Ik wou gisteren een poging doen maar ik moet het snel doen, omdat ze niet graag heeft dat ik eraan kom. Dan heb ik dus in de ene hand het melkstripje, met de andere probeer ik de speen te vinden terwijl mijn ogen op haar achterbeen gericht zijn (ze wil wel uithalen daarmee) en mijn houding zo is dat ik snel weg kan springen.. Oftewel geen gezicht en het werkt dus niet echt. Kan ik niet beter proberen om een drupje op te vangen aan mn vinger en dan met de melkstrip het drupje testen of hoe?
Dan zou ik toch echt meer keer per dag eraan zitten hoor! En ook voor straffen als ze gaat dreigen dat je duidelijk laat merken dat ze dat niet mag.
Mij werd door mijn dierenarts juist aangeraden om er elke dag aan te zetten helemaal bij een maiden merrie zodat ze er aan wend en niet veulen een opmieter verkoopt. Ik mocht het eerst ook niet maar ze laat het nu wel toe, al kijkt ze nog af en toe boos maar dan kijk ik boos terug