[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:45

:j Ik miste al een aantal mesen van de "ouderen" (niet leeftijdgebonden ;) ). En idd de vragen die onbeantwoord bleven etc. Het is natuurlijk wel een drukker topic geworden, maar af en toe is het heel fijn als de kenners in het dbt je een beetje kunnen helpen! Ik heb er tot nu toe zoveel van geleerd en zou dat graag blijven doen!
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 20-04-09 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:45

Gefeliciteerd allemaal.... Sandra, wat een knappert! Gaaf koppie heeft 'ie!

Het ging voor mij allemaal veels te snel met al die voorspellingen enzo... Ik schrok er wel van, hoeveel mensen eigenlijk hun eigen paard zo slecht "kennen" en bekijken.... En veels te veel uitgaan van andere verhalen. Bij mij staat de DA qua advies e.d. toch altijd nog nummer 1 hoor....

En bedankt voor de complimenten over mijn merrie en de kleine Max ;)

Merk nu wel op dat er veel meer gereageerd wordt op elkaar en dat is toch leuker... Ook al waait iemand maar af en toe aan....

MarijeR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:47

Ik lees ook nog steeds mee maar heb met alle veulens geboren niet veel meer te posten hier.
Al staan er nu bij de buren wel 2 KWPN merries op knappen dus iedere morgen kijk ik wel of er al wat bij loopt :D
Eentje is al dik overtijd, was 8 april uitgerekend.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:48

Kan je die niet op de cam bij jou in de stal zetten Marije? ;-)

*nou moet ik echt gaan douchen........nog even en Porva hoor ik hier hinniken van "waar blijft mijn biks!!" ;-)*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:51

Nee ik ben veel te blij met m'n nachtrust :P

quintusgl

Dyonne schreef:
En met zijn allen meeleven naar toch iets wat onvoorspelbaar bijzonder blijft. :j

mooie uitspraak.

FennekeR
Full-Time Bokker

quintusgl schreef:
:j Ik miste al een aantal mesen van de "ouderen" (niet leeftijdgebonden ;) ). En idd de vragen die onbeantwoord bleven etc. Het is natuurlijk wel een drukker topic geworden, maar af en toe is het heel fijn als de kenners in het dbt je een beetje kunnen helpen! Ik heb er tot nu toe zoveel van geleerd en zou dat graag blijven doen!

_O- _O- dus ik hoef me niet aangesproken te voelen? :D :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:54

FennekeR schreef:

Dat ligt er aan _O- . Je hebt "jongere ouderen", "oudere ouderen" en "oudere jongeren" (Koos Koets en consorten :P )

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:54

poeh ben blij dat alles weer zijn normale gangetje gaat en iedereen weer "terug" is ;-)

Heb vandaag Romi en Iris op het nieuwe gras gezet....vanaaf nog even foto up-date :-)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:57

owja , DA is geweest voor Iris ,liefst toch geen medicijnen nu ze zover in de dracht is , ze zouden de melkproductie kunnen afremmen alsook de geboorte op gang zetten of juist afremmen.
Ze krijgt nu een soort van "luchtwegensiroop" die lekker naar eucalyptus ruikt (en ze vind het nog lekker ook)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:11

Van mij mag het andere topic bestaan hoor, maar dan wel als HK topic, het is niet echt een informatie Kraamstal topic.

Mijn Dikke Doos... gisteren al een dikke DOOS (=kling), vanochtend nog weer dikker, vet flubberding ;)
Uier voller, Tjoepkes zijn onderweg, maar........ ik ben er altijd eind van de middag, dus ik weet niet of dit elke ochtend zo is...
Boer denkt dat het elk moment kan komen, maar ik zie nog geen hars, en ze zweet nog niet. Heeft wel heel de nacht over haar hooi gedaan, en na 3 kwartier gras had ze geen zin in nieuw hooi, stond maar wat te suffen. Heb er een filmpje van, maar zit op mijn werk, dus moet even stiekem doen ;)

Leuke foto's van Wiske & gang (sorry, geen mogelijkheid om terug te zoeken).

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:21

Hé mensen,
luister ns even. Krijg net telefonisch bericht dat jullie menen dat ik nijdig ben op PVD
nou, NIETS IS MINDER[b] WAAR![/b]
Ben gewoon doodmoe en wankel op het onderstel.
Geen drama's maken waar ze niet zijn. En als er iets is met een pony e/o bevalling dan is het eenmaal zo dat komt dan toch wel uit en we lossen het naar vermogen op.

PVD doet haar best voor ons omdat wij het vragen en als we het vlgs de modorators te bont maken
is het gauw gedaan. Ik wens jullie allemaal het beste en zeker met jullie dikke buiken of fris geboren grut.
Nogmaals ik ben enkel heeeeeeel moe en mijn waakzaamheid hier thuis is de eerste verweiste. :evaw: :evaw: :evaw:

Danae

Iedereen proficiat weer met de veulens, moet alles nog gaan nalezen, mijn internet, t.v. en radio hebben er van het weekend uitgelegen, erg fijn..

Hier gaat alles goed met kleine Jay.. hij is nu 10 dagen oud, en drinkt al uit de waterbak en eet al wat slobber mee met moeders.. vlugge jongen hoor.

Al twee tandjes zichtbaar, en steigeren en bokken kan ie als de beste..

Hier nog even zijn koppie, misschien heb ik hem al hier geplaatst.. blijf het een leuke foto vinden.. ;)

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Hee, Mira gaat toch niet voorlopen op Neon he! >;) Staleigenaar bij mij zegt dat het voorlopig nog niet komt, ze tekent absoluut niet. Heb hem wel onder zijn neus gewreven dat dat al 3 keer eerder het geval was en dat we een verrassingsveulen hadden. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:23

Ga even drama maken hier om pvd ofzo :=

Danae : wat een droppie :D :D lekker behaard koppie ook :P en een eigewijze donder zo te horen!

iedereen gefeliciteerd met de veulens :D

Hoelang moet neon nog Neon? :+

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:31

Neonlight schreef:
Hee, Mira gaat toch niet voorlopen op Neon he! >;) Staleigenaar bij mij zegt dat het voorlopig nog niet komt, ze tekent absoluut niet. Heb hem wel onder zijn neus gewreven dat dat al 3 keer eerder het geval was en dat we een verrassingsveulen hadden. :+

Melk is weer geler, heb er een foto van gemaakt, speciaal voor jou. Zit in een pipetje, als je de vloeibaarheid niet weet is 't net bewerkt zaad ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:32

FennekeR schreef:
quintusgl schreef:

Als je dat wilt mag dat, maar als je je nog jong voelt hoeft het niet :D
Amandake: hopen dat het siroop helpt! Leuk foto's!!
KMD: haha, die doos van je dos moet niet op een flubberdoos gaan lijken. Krijg je straks de vraag voor een doos-constructie ;-). Maar wel spannend, hoop dat de boer gelijk heeft!
Martina: snap niet waar de beller/smser het vandaan haalt. (kan je beter je vraagtekens bij de beller plaatsen). Succes met je grut daar! Kan me de moe- en waakzaamheid goed voorstellen. Ik duim voor je dat alles goed gaat!
Danae: wat een lief koppie heeft hij toch!
NL: Wie weet verrast ze je weer ;-)

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:35

Danae schreef:
Iedereen proficiat weer met de veulens, moet alles nog gaan nalezen, mijn internet, t.v. en radio hebben er van het weekend uitgelegen, erg fijn..

Hier gaat alles goed met kleine Jay.. hij is nu 10 dagen oud, en drinkt al uit de waterbak en eet al wat slobber mee met moeders.. vlugge jongen hoor.

Al twee tandjes zichtbaar, en steigeren en bokken kan ie als de beste..

Hier nog even zijn koppie, misschien heb ik hem al hier geplaatst.. blijf het een leuke foto vinden.. ;)

Afbeelding

Ik ben Jay al in het echt gaan bewonderen, hij is echt mooi, en echt stout...een hele erge deugniet..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:36

@ Danae schattig koppie zeg :)

Wij zitten weer vrolijk tewachten op de hengstigheid van de merrie.
Dus hopen dat ik weer gezellig kan mee babbelen met een volgende dracht :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:37

Misschien zijn er meer mensen die hier wat vragen en opmerkingen kunnen posten? Wel praktisch :) [KS] onderwerpen over dracht, geboorte etc voor de Wiki

Ik kon goed begrijpen dat mensen het topic hier een beetje druk vonden worden met de voorspellingen van PVD, daarom vond ik het ook fijn dat er een nieuw topic kwam. Vind het alleen jammer voor pvd dat er zoveel gemekker van komt, terwijl een hoop mensen het erg leuk vinden wat ze doet. :)

Maar goed, hier weer verder over de Dikke Buiken. :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:42

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:43

Jay is schattig! :D

Ik ga nu richting stal, foto's van de drachtige dames en natuurlijk even uitmesten. Als er wat gebeurd, dan graag in een schone stal. 8-)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:44

@ KootMiraDrum nou die heb nergens zin in geloof ik.
Alleen plukje hooi dat kan nog net :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:48

KMD, foto's kan ik zien hier, filmpjes niet. Hoop nu dat Neon ook eindelijk eens wat kleur in haar melk heeft.

JG, Neon zit op 335 dagen, dus het is de finishing touch erop zetten nu. Wat mooie spikkels bijvoorbeeld. O:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:49

hahaha :+ paar spikkels.. mooie glimmende hoefjes :P