[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:54

Haha, ja ik kan het wel posten, maar niet zeggen dat ze even moeten wachten tot jullie het gezien hebben :D
Ze deed het ook erg snel, mooie bevalling en de kleine heeft ook al een paar keer gestaan (record is 3 sec of zo ;) )

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:02

Uiteraard heb ik het ook gemist en zie ik alleen een errug wankel veulen in de stal staan!

Ik heb gisteren een camera op de kop getikt (eigenlijk om je kind in de gaten te houden maar ach!) Kom ik daar vroeg ze waar ik hem dan voor ging gebruiken, ik verteld, zij helemaal enthousiast ze had zelf ook altijd gereden en moest dr wel even mailen als het gebeurd was! Haha wat is de (paarden) wereld toch klein :)

Ik lees hier over Rhino, dat heerste er hier vorig jaar veel in de buurt! Bah! Kwam bij Paardenkliniek de Watermolen vandaan (vader van Willem Greve)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:03

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de red bag delivery baby in Amerika, die we pas via marestare gezien hebben? Heeft hij het gehaald?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:08

Welke van de 3 vormen van rhino was dat Jeanine?

Leuk, camera heb je dus! Wat voor camera?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:13

gem schreef:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de red bag delivery baby in Amerika, die we pas via marestare gezien hebben? Heeft hij het gehaald?

Ja, hij doet het goed, hier staan wat foto's van AJ
http://www.elementsarabians.com/ajani.html

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:18

Ik heb werkelijk geen idee welk soort Rhino! Heb er zelf ook niet direct mee te maken gehad! Wel erg veel dode veulens bij Greve zelf alleen al!

Deze camera heb ik:
http://www.vavolo.com/C/CAM-GW-308-12V_0.JPG

Bereik tot 300m incl nightview :)) En kan er ook een videorecorder achter doen zodat ik de bevalling kan opnemen! En dat voor 25 euries :D

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:25

wow dat is een prikje ,heb je hem tweedehands gekocht ?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:27

die heb ik ook, fijn ding!!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:29

Jep! Via marktplaats :) Fokfanaat heb je goed beeld in het donker? Ze hebben het wel laten zien maar het was daar natuurlijk niet zo donker als in de stal!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:32

ik heb met mijn camera ontzettend veel geluk gehad, mijn zwager heeft nl een detectivebureau en had een camera 'over' die ik lekker heb ingepikt :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:32

goed genoeg om dr in de gaten te kunnen houden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:40

Inderdaad een koopje, heb je goed geregeld!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:42

suffie schreef:
haflingertje schreef:
Even erover gehad of ik biest moest halen en dat vond hij wel verstandig! Een paar pakjes, mocht het dan zo zijn dan heb ik het teminste in huis.

Waar ga jij een paar pakjes biest vandaan halen als ik vragen mag? Ik heb vorig jaar een sos pakket van Pavo moeten kopen, omdat mijn merrie stopte met melk geven en daar zaten 2 zakjes in, voldoende voor 4 liter biest, aangemaakt met gewone kunstmelk. Ik moest toen al even slikken bij het horen van de prijs, maar het veulen ging natuurlijk voor!!

Hij zei dat die van pavo wel inderdaad de beste was.
Dus ik ga daar eens over informeren! Je schijnt daar pakjes van te kunnen kopen?
Heb me er nog niet verder in verdiept.
Wil het wel in huis hebben. En dan kost het maar wat meer geld. Dat heb ik er voor over ;)

Edit: heb het even opgezocht. Je kan ook 1 los pakje biest kopen bij pavo voor 30 euro.. Valt wel mee vind ik! ;)
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 10-02-09 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:49

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:58

had de foto's inderdaad ook gevonden, mooi hoor, dat het zo goed met ajani gaat.

het veulen van vanochtend is ook wel een leuk ding, staat lekker wankel, maar gaat toch al heel de stal door op te onderzoeken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:59

Over spullen in huis willen hebben...
Hier is net een refractometer afgeleverd ;) Heb ik vorige week in een aanval van "hebbuh" besteld bij MarijeR's Refractomeneer. :o

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:05

Jeanine84 schreef:
Uiteraard heb ik het ook gemist en zie ik alleen een errug wankel veulen in de stal staan!

Ik heb gisteren een camera op de kop getikt (eigenlijk om je kind in de gaten te houden maar ach!) Kom ik daar vroeg ze waar ik hem dan voor ging gebruiken, ik verteld, zij helemaal enthousiast ze had zelf ook altijd gereden en moest dr wel even mailen als het gebeurd was! Haha wat is de (paarden) wereld toch klein :)

Ik lees hier over Rhino, dat heerste er hier vorig jaar veel in de buurt! Bah! Kwam bij Paardenkliniek de Watermolen vandaan (vader van Willem Greve)

Oh fijn, mijn merrie heeft daar vorig jaar een paar dagen gestaan om geïnsemineerd te worden :( .
Ze was wel vlak daarvoor geënt (week of 6), dus hopelijk heeft ze niks opgepikt......

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:07

Amandake en Toke, gefeliciteerd met de mijlpaal! *\o/*

Ik doe met jullie mee; Spirit is vandaag ook 300 dagen drachtig. :D
Beestje maakt nog geen haast, vorig jaar had ze toen al een bijna volle uier en beviel ze op dag 322. Nu heeft ze nog theezakjes. :') Dat gaat (gelukkig) nog wel even duren voordat dat veulen komt! Daar ben ik allang blij om, als ik zie hoe weinig vacht Niamh toen had, daar zit ik begin maart nog niet echt op te wachten. ;) (En dan zit ik in Disney. O:) )

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:08

Heey leuk te zien dat AJ zo goed gaat!!

Als ik zo de merries zie die ook rond de 250 dagen zitten, dan weet ik haast wel zeker dat Pip ook rond die tijd zit.. Ze is ongeveer zo als Mira op de foto ook is, alleen dan in shet proporties.. haha.. (Ik heb mn onderschrijft er maar vast op aangepast..)

Ik ga ook maar even proberen een camera voor een leuke prijs zien te krijgen..

Hoe is het nu met de merrie die aan de nageboorte is blijven staan? Ik kan nog geen goede update vinden..
Laatst bijgewerkt door pippalex op 10-02-09 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:13

Jolliegirl zit nog op school en wordt telefonisch op de hoogte gehouden vanmiddag. Ze moest kijken of ze er langs kon gaan nog vandaag, ze wilde het wel proberen. De merrie had gisteren in ieder geval geen koorts, stond er fris bij, ik vermoed dat ze doen spoelen met antibiotica of zo om de infectie tegen te houden, wat dus blijkt te lukken. Ik hoop dat dat inderdaad het geval is en ze de infectie tegen kunnen houden, want de nageboorte zelf is het probleem nog niet zo, maar de infectie die erop volgt.

KMD, jij hebt er dus eentje besteld? Wil ik ook gaan doen. Leuk, kunnen we samen vergelijken. :D

Zo, ik ga naar stal, ploeteren in dit vieze weer. :7

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:16

hmm neonlight ,heb ik vanmorgen al gedaan ,niet echt fijn 9 stallen uitmesten in dit weer ,het hooi en stro vliegt ook alle kanten op :-(

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:16

Oh jah Neon, dat heb ik inderdaad gelezen, en ik dacht dat dat de update van gisteravond was, sorry, ben nog een beetje in de bomen..

Ik hoop de merrie zich er goed door heen slaat! Dapper beestje in ieder geval..

Hadden ze trouwens op de scan geen 2 ling gezien?

Ze hebben op de radio gezegt dat het vanmiddag droog zou zijn, daar hoop ik op, en anders moet ik ook als nog de stalletjes in de regen doen.. Grr....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:21

Dat was inderdaad een update van gisteren.

Die tweelingdracht zullen ze ongetwijfeld niet hebben geweten. Wordt wel vaker gemist, soms weet een vruchtje zich erg goed achter een ander vruchtje te verstoppen tijdens het scannen.

Ik ga een poging wagen. Zal niet makkelijk zijn, ik krijg Neon met zulks weer dus echt niet de stal uit naar buiten. Neon heeft een hekel aan regen (baasje ook :+). Moet ik ze in het gangpad vastzetten, staat ze precies voor 3 hengsten. En Neon is dan ook weer zo'n muts die vrolijk haar kop naar die hengsten steekt van "vriendjes zijn?". 8)7

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:21

Nou hier sneeuwt het weer.. al een tijdje.. Misschien krijgen wij een sneeuwbaby:D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:53

joto: nou nu al pegelen, dan duurt het vast geen dagen meer! Spannend hoor!

pippalex: sterkte met het overlijden van je kat!

jolliegirl: wat apart dat de merrie er dan geen last van lijkt te hebben! Hopen dat het zo goed blijft gaan!

Iedereen met een mijlpaal vandaag: Van harte! Het zijn er nog al wat die vandaag op 300 dagen zitten! Leuk hoor, schiet echt al op dan! (hier niet :Z )