Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:19

Kimmb: gefeliciteerd!

Quincylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:31

Gefeliciteerd met de baby's.

Hier nog steeds niets ze is zaterdag 4 weken overtijd. Ze heeft wel geharst gister..(werd mijn uitgelegd ,wat het was van iemand met veel verstand van veulens) Dus ik heb nog hoop. Aangezien het nu lekker weer gaat worden kijk ik het nog even aan en anders laat ik er even een veearts naar kijken voor mijn eigen geruststelling Lachen

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:39

Quincylady:
Wat duurt dat lang he?
Zou je mij uit kunnen leggen wat er gezegd is over dat harsen?
Ik weet er niks van, niet eens het verschil tussen kegelen en harsen en andere mogelijkheden.
Alvast dank je en succes met wachten Knipoog

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:42

Kimb, ook in dit topic gefeliciteerd met je verrassinkje!!!

Ik denk dat Gomera me ook enige tijd in spanning zal laten wachten op haar veulentje (ze was gisteren al uitgerekend, maar haar uier wil niet echt mee...)

Nu bemerkte ik enkele dagen geleden een vochtzakje tussen haar voorbenen:

Afbeelding

Herkent iemand dat en kan het kwaad?
Laatst bijgewerkt door Mausie op 25-05-05 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:49

Mausie: is waarschijnlijk gewoon oedeem merrie's houden vaak vocht vast tijdens de dracht!!!

Nou dacht net dat jasmijn weer stilstond ze staat nu flink te harsen tepels zijn helemaal volgelopen .
Volgens staleigenaar s'morgens om 09.00 nog niks ik was er om 11.00 en toen dus wel.
Ook is ze onrustig draagt staart erg hoog en staat veel wijdbeens toch nog een stapje verder dus nu maar weer afwachten!!!!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:09

Dank je Gitta

En wat gaat het bij jou ineens hard!!

Kan je mij even zeggen wat harsen is? Met kegelen ben ik volledig mee maar harsen ken ik niet...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:10

Iedereen met veulentje Gefeliciteerd! Haha!

@ Quincylady: is ze wel drachtig gescand geweest? Op zich heb ik altijd gehoord dat een maand overtijd nog 'normaal' is, maar daarna beste even een da laten komen idd!

Quincylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:53

@Mausie: wat ik zag was een opgedroogt goud druppeltje aan de ene tepel. Er werd mij verteld dat de melkproductie opgang gaat komen ofzo( de uier is trouwens nog steeds niet volgelopen)

@Sjen: ja ze is 2 of 3 keer gescand weet niet meer precies hoeveel maar heb me precies aan de regels gehoude ( was volgens mij om te controleren of het een tweeling was en een keertje om te kijken of het al gegroeid was ofzo) maar dat was allemaal goed. Ik ga idd na het weekend als het er nog niet is mijn veearts er na laten kijken. Kan hij mis gelijk controleren of het goed ligt.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:16

Dank je Quincylady, ik heb dat deze ochtend ook bij mijn merrie gezien.

Ik hoop voor jou dat je niet meer te lang moet wachten!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:32

Wie kan mij vertellen wat oedeem is?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:38

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:43

Dank je wel.
Je moet ze dus op dieet zetten, wat voor dieet?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:51

@ parouscha: Ik pb je wel even...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:59

Kimmb, woon jij daar joh?? Elke dag als ik daar met de bus voorbij kom, gluur ik altijd even naar je paarden Bloos. Maar dan kom ik nog wel een keer langs, ik pb je er nog wel over dan! Oh wat leuk zeg Party!! ! Ik wist niet eens dat je in Zundert woonde! Dan staat Ivanka ook heel dichtbij jou in de buurt, kun jij van de zomer mooi op kraambezoek komen Knipoog. Die staat naast de DA in Klein-Zundert, dus dat zul je waarschijnlijk ook wel kennen dan!
Maar nu vergeet ik je bijna te feliciteren, dus bij deze: GEFELICITEERD!! Party!! Ze ziet er hartstikke mooi uit en ik wil haar heel graag in het echie komen bewonderen Lachen!
Ik bedenk me nu dat ik er zometeen ook langs kom gereden, maar ik moet zo stage gaan lopen, dus ik kan zometeen niet langskomen helaas (wat ik eigenlijk het liefste zou willen.. ik hou van veulies Haha!)
Toen ik Stuivezand las, moest ik gelijk aan het café denken! Daar heb ik heel wat jaartjes elk weekend doorgebracht Knipoog.

Met Ivanka gaat verder alles ook goed, weinig up te daten. Ze begint nu weer wat beter haar hooi op te eten, alleen valt het me ook op dat ze niet het lange gras in duikt, maar liever op de stukken gaat eten waar het wat kaler is (en heel dichtbij haar stal Knipoog ). Alleen heeft ze het nu zo kaal gegeten, dat ik bang ben dat ze (veel) zand opeet.

Nou ja, ik ga maar eens mijn eten klaarmaken voor vanavond.. anders heb ik niets te eten. En als ik zometeen langs Aniek kom, dan kijk ik daar ook nog eventjes. Vanaf de weg dan wel, maar toch Tong uitsteken.
Maar jullie hebben al vaker veulens gehad toch? Ik kan me iig herinneren dat er vorig jaar ook een veulen was (toen fietste ik nog naar Breda, dus toen kon ik helemaal mooi bij jullie de wei in gluren Bloos ) Haha!.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:20

Kimmb: gefeliciteerd!

Gitta: joh dat schiet op he, ik wilde net zeggen "Dan volgende week dinsdag" Knipoog )

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:28

Gefeliciteerd met de nieuwe kleintjes!

@libke: Sterkte! Ik hoop dat de kleine man het toch mag redden! Zou voor je merrie en voor jezelf ook heel goed zijn!

Nou, we hebben 2,5 week rust gehad na Mawiyah, vanaf vanavond gaan we weer beginnen met late controlles met alles erop en eraan want Njadien heeft een harsdruppel!
Vanmorgen was het een minikorreltje die ik eraf veegde, daarna liep ze buiten en toe ze terug kwam hing er een verse druppel aan.... Hopelijk schiet ze een beetje op...

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:35

pony word weer een beetje onrustig ik moet zo weg heb les nu maar hopen dat ze het niet onder die tussen tijd doet

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:53

vandaag foto's gemaakt van het superkleine veulentje Lachen
het is een minishetlander, maar is 3 weken te vroeg, dus ook nog te klein.
gelukkig gaat het wel goed nu.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En.. Lief he Kwijl

Quincylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:05

Vanmiddag nog even snael foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren ze dan weer. Wat denken jullie?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:08

@ Mausie
Oedeem is niet erg komt weer goed ze moet hem/haar er maar snel uitpoepen Haha!

@ Gitta
JAAA SPANNEND Go jij! Go jij!

@ Tinne
Het past er allemaal niet meer bij dat gras Haha!

@ ShamalArabs
Harsdruppel Go jij! Go jij!

@ Sanne98
Spannend Go jij! Go jij!

@ Quincylady
Wat heeft ze weinig uier voor een merrie die 4 weken overtijd is

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:15

@ Bluedevil: fijn dat het aan de beterhand is met je veulentje!! Pling

@ Quincylady: die melkbar heeft toch ook nog een lange weg te gaan, en ze is al vier weken over tijd... Naja, die kan plots in enkele minuten volschieten. Hopelijk moet je niet meer te lang wachten!

Update Gomera:

ze is er volgens mij helemaal klaar voor behalve de uier moet nog wat voller, nog niet harsen en nog niet kegelen. Wat ik wel merk dat ze tegen het einde van de dag (staat de hele dag op de weide en 's nachts in stal) zeer moeilijk stapt, ik heb dan echt medelijden met haar. Ze wil 's avonds niets liever dan de stal in waar ze kan rusten. Ik ben voorlopig gestopt met waken, zolang ze niet kegelt ga ik me niet te moe maken. Ik ga steeds voor ik ga slapen eens kijken en sta iedere dag om 6uur op. Hopelijk poept ze het er niet op het onverwachts uit...

Quincylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:24

@Faniek: ja he dat vond ik ook al...ach mis dat het idd vol loopt tijdens de bevalling

@Mausie: Ja ik hoop het ook niet duurt wel heel erg lang nu.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:40

vandaag zat ik even een tijdje bij sol in het land en ze ging in ene staan alsof ze moest plassen en stond naar haar buik te kijken. Er kwam echter geen plas, eigenlijk helemaal niets. Daarna liep ze met haar staart opzij en even later weer gewoon te grazen.
Ze heeft nog niet echt een vol uier en dus ook geen hars of iets. Ook haar banden vond ik nog nie slap genoeg, maar kunnen dit dan evengoed tekenen zijn dat het eraan begint te komen of is het gewoon toeval? De stalhouder was bezig op het land dus ik kon het niet aan hem vragen, misschien dat ik hem straks nog even opbel. Ik verwacht eigenlijk dat het niks bijzonders was of moet ik toch rekening houden dat ze snel gaat bevallen?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:00

niemand die een antwoord voor me heeft? Huilen

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:45

ik ben nu alleen tuis en ik vind dat mijn pony zich een beetje anders aan het gedragen is. ze word ook al weer want onrustiger ze is nu minder rustig als gisteren avond ze plast ook steeds kleine beetjes zag ik net ze draagt de staart ook heel erg nou ik ga maar weer dit wou ik ff zeggen
groetjes