[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:58

Symke, spannend met je merrie. Dat vocht achter de uier lijkt wel apart. Zwanger zijn kan bij elk wezen voor ongemak zorgen, maar tal van andere dingen ook. Gelukkig lijkt er niks ernstigs. Als de merrie is bevallen is ze zo gelukkig met d'r kind dat alles vergeten is.

Moner, hoe ben je aan dat alarm gekomen? Vriendin heeft een merrie die niet gaat liggen, dit lijkt ideaal.

RanjaRietje, gefeliciteerd!!

For_Que, gefeliciteerd!! Hopelijk is alles inmiddels in orde.

Olga89, wat fijn dat ze stabiel lijkt, en zelfs een beetje mest! Lief dat je chrissy ook update!

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:59

Wat fijn dat ze stabiel lijkt olga !

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:04

Ranjarietje, Gefeliciteerd! Zo leuk, die welsh veulentjes.

For que, Gefeliciteerd. Hopelijk zijn beiden al gewend en gaat drinken en staan en liggen al makkelijker.

Goldenarrow, wat fijn dat ze zo lief is en ook even afleiding en aandacht.

Olga, weer voorzichtig iets positiever.

Totaal niet in verhouding met jouw merrie, maar mn 29 jarige had zaterdag een grote beenwond. Moest gehecht. Je doet wat je moet doen, maar ze had er zoveel last van dat ik 's avonds me echt rot voelde. Ze heeft echt dagen rustig gedaan, maar gister en vandaag wil ze weer gek doen. Staat op een beperkt stukje.
Het is fijn om hun karakter weer te zien, maar je wil ook zo graag dat ze goed helen.

Wij zitten op dag 309 en het veulen is soms wel mega druk, maar verder loopt de merrie nog rustig rond en doet haar ding. Bij de eerste is ze rond uitgerekende datum bevallen.
Tietjes zijn wel erg ongelijk, maar trekt wel bij.

Symke, dat vraag ik me ook soms af. Merrie is rustig, maar er zijn wel periodes en momenten dat ze het duidelijk zwaarder had of heeft. Hopelijk mag alles goed gaan en is ze straks gek en trots op haar veulen en weten we weer waarvoor we het doen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:16

Gefeliciteerd met de geboorte van de nieuwe veulentjes! <3
Gaat het nu al wat makkelijker For que?
Olga wat fijn dat je even een tut momentje hebt gehad en dat het haar duidelijk goed deed dat je er was.
We blijven voor jullie duimen.
Hier lijkt alles nu goed te gaan gelukkig.
Vanmorgen na de buien merrie met veulen weer even lekker op de wei gehad.
Heerlijk blij ding is het <3
Heb een topic voor haar aangemaakt zodat ik jullie niet constant hoef lastig te vallen met foto’s :')
Geen idee hoe ik de link hier plaats maar via mijn berichten kunnen jullie topic vast vinden :j

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:30

Caily, ik heb het overgenomen op marktplaats, laatst stond er 1 te koop op FB. Het bedrijf is overgenomen en het heet nu anders.

https://www.google.fr/url?sa=i&source=w ... 0874378069

Ik heb twee sets, vorig jaar heb ik ook iemand 1 geleend, maar dat was hier in de buurt( west-Brabant)

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:38

Gefeliciteerd Ranjarietje & FQ!

Olga, we blijven duimen, wel fijn dat er voorzichtig wat positief nieuws is :)

Fijn dat alles weer goed gaat Ajesca!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:41

Olga89: Dat is fijn dat het steeds voorzichtig aan beter gaat! En wat lief dat je ook naar Daam en haar veulen op bezoek gaat!

kellykeuhh: Nog niks bij Tiara? Je zou het bij haar inmiddels nu toch ook wel verwachten! Denk je dat ze voor een jaar dragen gaat?

Evalien86: Nou he! wachten duurt lang en zeker die laatste loodjes. Dan lijkt de tijd veels te langzaam te gaan!

AM_Horses: Nigrante doet het nog heerlijk rustig aan! Hoeveel dagen zit ze nu ook alweer op?

Dark7: Dat niet willen eten is wel verdacht ja! Ze houd het spannend!

For_Que en RanjaRietje: Gefeliciteerd met jullie prachtige veulens *\o/*

Melissa1996: Onwijs respect voor je bijleespost! En ja, denk het ook dat ze hier wachten op beter weer :D .
Dromen komen uit (gaan we maar vanuit)! Dus dat komt vast en zeker goed met je veulen :D . Zaira schiet al aardig op richting de 300/320 dagen zo!

goldenarrow: Wat een brave merrie zo! En eh.... vraagje. Hoe houd je die wit :D ? Want ik krijg met dit weer voornamelijk dit bij mijn witte pony _O- . Hij was er eergisteren nog trots op ook _O-

Afbeelding

Geen nieuws over de dames hier. Zou eigenlijk vanmiddag gaan, maar de brug waar ik altijd over heen moet is afgesloten tot en met 4uur voor al het verkeer (of met een beetje pech later) en gezien het ook nog eens windkracht 6 is buiten mijzelf een dagje vrij gegeven en dat is echt heel zeldzaam dat ik een dagje vrij van de kudde neem. Zeker in veulentijd (iets met een groot verantwoordelijkheidsgevoel).
Eigenaar van Maria, waar mijn pony ook staat, en ik hebben dat gisteren ook nog tegen elkaar gezegd dat het echt niet erg is als ik vandaag ook eens een dagje thuis blijft.

Er is toezicht overal dus die redden het wel een dagje zonder mij :j .

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:54

Ze hebben hier een deken om, dat scheelt enorm. En ze zitten kort in de vacht, dus de meeste rotzooi poets je er zo vanaf (al had ik haar hier niet gepoetst verder). Ze kan soms trouwens ook weleens enorm goor zijn hoor, maar ze heeft een soort intern schoonmaaksysteem ofzo _O- Alleen haar staart is altijd wel meer zwart dan wit :(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:25

Gefeliciteerd For_Que *\o/*

Cio, ze houdt het spannend hè :):)

Fi niet. Fi vandaag geen baby, geen melk en zelfs geen hars meer.
Wel een lage PH test
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:26

Misschien moet ik ook maar aan de ph testen _O-
Al zou ik dan nog geen nacht durven te slapen. Denk ik.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:28

@xYaartje
Zo wat een kleurtje op de foto := Heel soms is een dagje geen paarden/pony's ook fijn, soms moet je aan jezelf blijven denken!

@ajesca123
Ik ga zo naar jouw topic kijken, leuk!

@superpony
Niet lang meer voor jou, nog even aftellen. Hopelijk is het over 3 weken beter weer dan nu :=

@Symke
Komt goed, is ze een maiden? Jezelf geen schuldgevoel aanpraten he. :knuffel:

@Cioccolato
Hopelijk houdt jouw merrie je niet te lang bezig met waken, wel heel spannend zeg! :D

@Olga89
Geen bericht is goed bericht inderdaad! Fijn dat het langzaamaan de goede kant op gaat, blijft even spannend nog, maar ze is daar onder constant toezicht, komt goed :) En wat lief dat je dat doet voor Chrissy!

@kellykeuhh
Beter nog enkele dagen binnen houden idd, het is nu geen weer, volgende week lekker 16-19 graden, veel beter weer! *D

@Evalien86
Volgende week wordt het mooi (zeggen ze althans), uier ziet er al redelijk goed uit.

@AM_Horses
Laatste loodjes voor Nigrante, altijd heel zwaar. Ze heeft wel een heerlijke stal!

@Dark7
Die is zich langzaam aan het voorbereiden op een bevalling denk ik.... :D

@goldenarrow
Wat een braaf paard zeg! Geweldig voor de kinderen!

@Fleuribelle
Oh ook spannend voor jou, klinkt alsof Maike precies met het mooie weer van volgende week zal gaan bevallen.

@For_Que
Gefeliciteerd!! *\o/* Mooi hoofdje zo van de foto's te zien!

@RanjaRietje
Jij ook gefeliciteerd! Benieuwd naar meer foto's!

@Sanet
Fijn dat de voorbereidingen voor het veulen zijn getroffen! En idd, nog even wachten op beter weer :j

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:53

cynthia: een fopmerrie heb je!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:09

For_que gefeliciteerd!! Eindelijk *\o/* Gaat het nu al beter?

Cynthia had ook al bijna een bij jou verwacht :D Ach aan de andere kant... ook geen weer nu

Xyaartje zo, wat ziet die er lekker uit :P Die is niet meer wit _O-

Zwarteheks hoe is het bij jou? Alles goed met het veulentje?

Goldenarrow wat een geweldig filmpje <3 Wat een lieve merrie

Olga voorzichtig positief. Elke dag is er weer een... Hoe lijkt het qua dracht? Maakt ze al wat uier aan? Benieuwd wanneer ze gaat bevallen. Gun je zo dat alles goed gaat en straks alles lekker in de weide loopt bij jou <3
Lief van je dat je een mede bokker wat foto's stuurt.

Amhorses zeg eens Nigrante.... Ik wil die mooie valk zien <3

Ajesca dit topic is niet alleen bedoeld voor dikke tieten. Veulens mag je gerust delen! Vind ik alleen maar leuk!

Symke och :knuffel: Hopelijk bevalt ze snel... niks aan!

Rensju arm paard _O- Bang voor kinderen hahaha

Cioccolato voller kan echt niet hoor. Straks maar mooi een storm baby :j Kan jij ook weer slapen

Ranjarietje duidelijk :j Ja ze kunnen je goed voor de gek houden :D

Kellykeuhh benieuwd wanneer ze gaat duurt al lang... Hoe is haar uier?

Evalien uier lijkt wel redelijk vol zo aan de spleet te zien. Benieuwd hoor!

Hier even tussen de buien anderhalf uur buiten rennen. Wat een zeikweer. Vind het sneu voor merrie en kind. Maar ja... ze kan nergens droog liggen... dan liever even geduld ipv ziek worden. Ze was wel heel blij
Ik spam even hoor :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uit beeld gewaaid :+
Afbeelding
Afbeelding
Attitude :=
Afbeelding

Fayola maakt het ook spannender. Loopt niet meer terug na het buiten lopen. Nog 6 dagen tot veilig
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 07-04-22 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:10

Gefeliciteerd ForQue, hopelijk mag hij nu vlot drinken en is t pek eraf!

GA: wat een gouden merrie!!

Cio: wat een fopmerrie! Hopelijk vannacht dan een beeb! Kan je ook terug wat slapen!

Olga: positief nieuws! Hopelijk nu alle dagen stapjes vooruit!
En lief dat je Shamrock ook bezoekt!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:16

Kabayo schreef:
For_que gefeliciteerd!! Eindelijk *\o/* Gaat het nu al beter?

Cynthia had ook al bijna een bij jou verwacht :D Ach aan de andere kant... ook geen weer nu

Xyaartje zo, wat ziet die er lekker uit :P Die is niet meer wit _O-

Zwarteheks hoe is het bij jou? Alles goed met het veulentje?

Goldenarrow wat een geweldig filmpje <3 Wat een lieve merrie

Olga voorzichtig positief. Elke dag is er weer een... Hoe lijkt het qua dracht? Maakt ze al wat uier aan? Benieuwd wanneer ze gaat bevallen. Gun je zo dat alles goed gaat en straks alles lekker in de weide loopt bij jou <3
Lief van je dat je een mede bokker wat foto's stuurt.

Amhorses zeg eens Nigrante.... Ik wil die mooie valk zien <3

Ajesca dit topic is niet alleen bedoeld voor dikke tieten. Veulens mag je gerust delen! Vind ik alleen maar leuk!

Symke och :knuffel: Hopelijk bevalt ze snel... niks aan!

Rensju arm paard _O- Bang voor kinderen hahaha

Cioccolato voller kan echt niet hoor. Straks maar mooi een storm baby :j Kan jij ook weer slapen

Ranjarietje duidelijk :j Ja ze kunnen je goed voor de gek houden :D

Kellykeuhh benieuwd wanneer ze gaat duurt al lang... Hoe is haar uier?

Evalien uier lijkt wel redelijk vol zo aan de spleet te zien. Benieuwd hoor!

Hier even tussen de buien anderhalf uur buiten rennen. Wat een zeikweer. Vind het sneu voor merrie en kind. Maar ja... ze kan nergens droog liggen... dan liever even geduld ipv ziek worden. Ze was wel heel blij
Ik spam even hoor :P
[ [url=m/572vZq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NOh40G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VAPjvP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UKmxvo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7R45mK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uit beeld gewaaid :+
[ [url=m/6Kuqv6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Hf8by.jpg]Afbeelding[/url] ]
Attitude :=
[ [url=m/IJewSA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fayola maakt het ook spannender. Loopt niet meer terug na het buiten lopen. Nog 6 dagen tot veilig
[ [url=m/p0XTZ8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VHu8D5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ook zon stuiterbal!
Heerlijk dat ze toch even buiten konden spelen.
Hier ook iedere dag tussen de buien door even lekker op de wei. En inderdaad optijd weer terug naar stal zodat ze niet op de natte grond gaat liggen.
Een paar blije foto’s dan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:26

Waaiden ze niet weg?
Naast de regen ook een pleuris wind zeg..
Brownie heeft een dag op stal door gebracht :')
Meer omdat ik ondertussen weg waai

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:30

Geen idee waar ik ben gebleven met reageren, dus sorry als ik iemand oversla.

Volgens mij heb ik For Que en Ranjarietje nog niet gefeliciteerd, dus bij deze! *\o/*

Intissima: Wat een braaf paard zeg, en wat leuk dat je dit wilde doen voor de spreekbeurt!

AM_Horses: Het valt ook niet mee die, inmiddels grote, veulens in zo'n buik. Zo te zien ligt ze wel lekker in haar stal!

Evalien: Vreselijk he die laatste loodjes. Hopelijk heeft ze je boodschap goed begrepen en is het volgende week raak :D

kellykeuhh: Pfff 352 dagen, dan snap ik wel dat je geduld zo langzamerhand aan het opraken is. Aan de andere kant nog lekker even binnenhouden want als je met dit weer ter wereld komt vraag je je ook af waar je nu weer beland bent denk ik :')

Olga: Fijn om te horen dat het nieuws toch telkens positief is. En wat leuk om te merken dat ze zo blij is wanneer ze je ziet. Voor hen toch ook altijd wel heftig in een andere omgeving, dan is een vertrouwd iemand of iets natuurlijk extra fijn. Hopelijk blijft het positieve aanhouden!

Cioccolato: Jeetje jouw merrie is een echte fopmerrie zeg! Ben wel benieuwd of je hengsten theorie klopt haha. Heb je voorkeur qua geslacht?

Symke: Jij zit ook even flink in spanning, wat vervelend. Hopelijk klopt de theorie en is het "gewoon" het veulen die even lastig doet..

Superpony: Beenwonden zijn ook geen pretje, al helemaal niet op die leeftijd. Dat soort grapjes moeten ze niet meer uithalen als ze zo oud zijn. Hopelijk kan ze zich nog even rustig houden voor een goed herstel.

Ajesca: Wat heerlijk dat ze de wei op konden, was het bij jullie te doen qua weer? Hier is het echt een drama. Ik kan mij goed voorstellen dat sommige merries het veulen nog even lekker warm laten zitten... :') Levert wel leuke foto's op!

xYaartje: Dat zal even wennen zijn, een dag niet heen. Hopelijk kan je ze morgen weer gewoon bezoeken!

Cynthia: Fi maakt er ook een puzzel van, "geen" symptomen maar wel een lage PH waarde. Hoe is het met haar zucht? Dat al wat afgenomen?

Kabayo: Prachtig meisje is het. Lekker dat ze toch even een frisse neus konden halen tussen de buien door. Aan de foto's te zien is ze lekker bergopwaarts _O-

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:32

Wauw wat een vrolijke veulens zo lekker in de wind! Ons kleintje gaat vanavond even naar buiten als het weer iets beter is, even moeders en veulen de beetjes laten strekken.
Sommige maken het wel erg spannend!

Afbeelding
Kleine man was net wakker en had zich net uitgerekt. Hij drinkt goed en Chloë is een top moeder, ze is heel lief en zorgzaam en laat ons ook goed toe om te kijken.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:37

Wat een geweldig leuke veulenfoto's! :D Leuk die stuiterballen! :D

Hier zonet een volwassen stuiterbal.. Zonet Tiara gaan ontwormen omdat ik denk (hoop) dat ze toch binnen de week eens mag gaan bevallen.. Mevr vindt dit niet zo leuk en liet het merken ook.. :')

Daarnet wel weer verandering in uier (harsjes?). Banden nog steeds niet erg soepel.

Afbeelding

Melktest moest ik na het ontwormen niet meer proberen vandaag. :')
Niet zo erg, ik kan nu gedurende 7 nachten volop waken (nachtdienst).

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:45

Wat een uitkomst, nachtdienst.

Ik heb altijd voorkeur voor merries, scheelt me castreren t voorjaar. Maar uiteindelijk ben ik oprecht heel erg blij met alles dat leeft en gezond is. Hou toch alles zelf in de opfok en kan met beide geslachten prima werken.

En als minn theorie over hengsten niet klopt wil ik een andere fokmerrie :+

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:33

RanjaRietje en For_Que gefeliciteerd *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:44

Heel veel sterkte Chrissy :(:)

Melissa, ik ben echt blij met je strips! Ookal blijf ik het een drama vinden om ze goed af te lezen :') De daling zie je in ieder geval wel goed :)

Mer1980, sorry voor het voordingen :+ Maar Fi doet haar best om het nog even binnen te houden.

RanjaRietje, gefeliciteerd! *\o/*

Olga, je update van vanmorgen klinkt best goed. Ik duim zo hard voor je!

Dark7, zo'n vreter is Fi normaal ook, maar de laatste dagen blijft haar grote slowfeeder ook verdacht vol..

Cio, jij wel hars vandaag, ben benieuwd wie er eerder gaat :)

JennyK, nou echt, ze doet het heel anders dan de laatste twee keer... Ben benieuwd of ze zich wel gaat houden aan 'na de hars één dag niets, dag later melk en veulen'. Zo ja, krijg ik weer een weekendveulen en Fi is dol op weekendierenartsbezoekjes _-:(

Kabayo, nee zeker niet. Zondag lijkt me een mooie dag, dan is ze ook 320 dagen en begint het mooiere weer :)
Minthe is echt heel leuk! <3

NibbitLotus, Fi dr zucht is echt enorm! Als ik tussen haar voorbenen door kijk, zie ik twee kwabjes en naar achteren toe wordt het een hele dikke plaat. Ik zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken, maar het arme dier wordt er niet mooier op zo. Ze heeft niets eens meer een mooie, drachtige buik, omdat er zo'n enorme dubbele bodem onder hangt.

Kelly, dat lijkt me wel hars ja :j

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 18:11

kelly: idd hars *\o/* ze wil snel van de koppositie af!

cynthia: altijd leuk die extra dierenarts kosten _-:( als ze nou ens konden praten hè!

cio: morgen een veulen dan?

Idd wat een klere weer vandaag :brr: vanmorgen kleddernat geregent, Pica moest naar de kliniek maar wilde de trailer niet in, sta je dan in stromende regen _-:( Ze stond zelf ook te rillen van de kou, maar daar heb ik dan geen medelijden mee }:) Terug liep ze er zo weer in dus was gewoon aanstellen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 18:12

Tinkels schreef:
Even voor de KWPN fokkers... vragen jullie het D-OC predicaat alvast aan voor je merrie veulen?
ik heb zelf zoiets van, ze moeten eerst maar eens groot worden toch?

Als ik haar wil houden vraag ik het gelijk aan. Anders niet

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 18:20

Net zag ik alweer meer witte melk er langs. Ben benieuwd hoe ze vanavond met voeren lekt. Of niet. Straks houd ze het 5 dagen vol. Ik niet hoor _O-

Hoe vaak check jij cynthia? Mijne kan zo verraderlijk snel veranderen door de dag heen.

Succes allemaal met waken.