Als ik ons hooi voer dan geef ik ook wat lucerne bij voor het eiwitgehalte, maar als ik het voordroog voer dan niet, en ze krijgen hier ook een handje mix voor de vitaminen maar dan ook vooral in de winter.
Ik vind het belangrijker te investeren in mijn weiden zodat er voldoende voedingsstoffen inzitten zodat ze de rest niet nodig hebben. Je wilt niet weten wat we daar allemaal opgooien
en dat is iets wat veel mensen links laten liggen, vind ik en dan gaan ze maar aan het voeren.En ik moet toegeven, moest ik die hoeveelheden voeren die op de verpakking staan van de merriebrok, ik heb een dood paard denk ik. Zouden ze echt niet mogen doen.
en ik denk dat dit ook de reden is waarom er zoveel hoefbevangenheid, kolieken zijn helaas.

maar das ook de reden waarom de boeren veel properdere en mooiere weiden hebben dan paardenmensen, de energie en geld dat zij daar instoppen is ongelooflijk.

Erg dubbel, we staan er voor de volle 100% achter, maar volgende week gaan de koeien al weg en dat zal best slikken worden. Veel mensen denken dat boeren niet om hun koeien geven, maar niets is minder waar. Het zal echt anders zijn als er 105 dieren minder op het erf rondlopen.........