[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:15

Nounou dames dit vind ik niet helemaal eerlijk zo. We kunnen ook gewoon even aardig blijven tegen elkaar. Iedereen heeft zijn ding gezegd en wat iedereen daarmee doet moeten ze zelf weten. Rianne heeft bepaalde keuzes gemaakt waar ze waarschijnlijk heel goed over heeft nagedacht dus wie zijn wij om dat in twijfel te trekken.

Dus ontopic weer

Dat filmpje, amai wat een kickbokser!! Gaaf om te zien en die fluffy haren wat lief

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:23

Maar dat scheren doen jullie bij shets? Want ik loop al vanaf mijn 12de bij fokkers rond die er gemiddeld 15 tot 20 sportpaarden per jaar fokte en heb er zelf nu ook al best wat gefokt en ik heb dat nog nooit gedaan maar ook nog nooit gehoord :D ( Nooit te oud om bij te leren :D)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:27

R12312, ik denk dat eigenaren van de échte shetten niet zullen scheren. Dat hoort bij een shet namelijk niet.
Bij minipaardjes (amerikaans danwel nederlands) is scheren wel gebruikelijk (voor keuringen en shows enzo) en ja die zullen veelal scheren als de veulens in de rui-periode geboren gaan worden. Ik vond het zelf ook handig om het uier beter in de gaten te kunnen houden.
Die kleintjes maken ook zo onwijs veel vacht aan, dat heb ik bij de grote paarden ook nooit gehad/gezien.

Jolanda, hier zal het ook niet fraai worden hoor :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:31

Bij shetten wordt het subtiel gedaan, enkel net voor de uier en erlangs zodat je het niet ziet op hun keuringen.
Dan kan het veulen de uier handig vinden zonder haar en merrie kan op keuring

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:42

Ik heb afgelopen jaar wel wat weggeschoren, erg braaf was ze.

Deze twee dames doe ik ook een poging waarschijnlijk bij.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:48

Hier werd het rond de uier vanzelf kaal genoeg toen de bevalling dichterbij kwam. Ook vorig jaar bij het februari-veulen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:58

Oei ik ga me daar maar niet aan wagen om vlak bij haar uier te scheren := Ze vind het al niet leuk als ik er met m'n hand bij in de buurt komt. Ondanks ze het niet leuk vind doe ik het bewust wel, en merk wel dat ze het nu de ene keer beter kan hebben dan de andere keer.
Maar die muts kijkt niet naar het weer bericht (ja ja ik weet het de dagen worden weer langer hihihi) maar begint alweer te verharen. Al is dat voor Bo normaal dat ze in januari al begint ermee.

Oh heerlijk genieten die bewegende buikjes.

Brrr koud hoor KBK. Hier was het vanavond +1. Maar zag de hele dag al dat er qua temp best hoge verschillen waren in NL. :brr:
Is overigens wel weer goed glad bij jullie.
Denk er maar goed om

Vandaag kleine beeb weer flink zien bewegen. Oudste was mee naar stal en die zei het gelijk. Kijk mam kom voelen *met heerlijk stralende ogen* <3
Mijn bijrijder heeft het vandaag ook voor het eerst gevoeld en gezien.

Verder was ze vandaag weer een hele grote kroeldoos, kroop zo in je broekzak.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:05

kiki1976 schreef:
...
Maar die muts kijkt niet naar het weer bericht (ja ja ik weet het de dagen worden alweer langer hihihi) maar begint alweer te verharen

Ja, dat zag ik bij Joan dus ook al. Ik dacht dat het aan mij lag maar Bo begint dus ook al

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:06

Marley heeft het niet graag als ik er zelf aan zit, gelukkig kent ze wel het verschil met een scheermachine en laat ze dat wel toe :=

Hier verliezen ze ook al vacht hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:13

Ja, hier is Kim ook aan het verharen!
De andere 2 nog niet.

Fijn dat je dit met je kindje hebt kunnen delen, Kiki. <3

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:19

Ik wil ook de beeb voelen :')
Jullie berichten zijn jaloersmakend!
Fijn dat je omgeving ook meedeelt in het geluk!

Hier verharen alle paarden inderdaad ook al flink! Beetje vroeg wel. Maar het is ook raar weer.

Brr.. Ben blij dat het hier niet zo koud is als bij jullie KBK! Maar het is hier een natte boel dus verlang al bijna naar een pak sneeuw.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:22

Hahaha ik let echt niet op of dat veulen beweegt om eerlijk te zijn :D Maar ja, ik heb ook bar weinig moedergevoelens :D

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:27

L_isanne schreef:
Ik wil ook de beeb voelen :')
Jullie berichten zijn jaloersmakend!
Fijn dat je omgeving ook meedeelt in het geluk!

Precies dit! Ik wil ook een boksbaby :') Maar ik gun het jullie onwijs.

Ik ben zelf inmiddels weer op mijn studentenkamer beland, dus helaas geen Wings update. Al merk ik wel duidelijk verschil in het weer. Waar wings staat is het veel zachter, wel een beetje regen, maar niet extreem. En hoe dichter ik bij Tilburg kwam, hoe harder het ging regenen en hoe kouder het werd. Brr, voorjaar, waar blijf je?!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:39

Noisy schreef:
kiki1976 schreef:
...
Maar die muts kijkt niet naar het weer bericht (ja ja ik weet het de dagen worden alweer langer hihihi) maar begint alweer te verharen

Ja, dat zag ik bij Joan dus ook al. Ik dacht dat het aan mij lag maar Bo begint dus ook al

Zijn bij ons op stal idd al meer paarden die aan het verharen zijn.

WL en L_isanne, bij Bo heb ik het ook pas 2x eerder gezien hoor.
Hoe ver zijn jullie merrie's?
Bo zit nu op de 233 dagen.
Maar bij de andere merrie op stal hebben we de laatste 2 jaar geen enkele beweging gezien. Maar hoop dat jullie het ook snel mee kunnen maken.

Ja zo mooi om te zien hoe een stoere puber van 15 er helemaal van gaat stralen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:53

Nog anderhalve maand te gaan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:06

Willen jullie mijn -10 (overdag!) hebben dan????

Ik ben de hele dag nog niet naar buiten geweest ;) Staat een nasty windje hier :P

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:08

Liever min 10 dan die pleurisregen die hier de gehele dag viel. En ik had een buitendagje :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:11

ik zag deze net op fb langskomen, mooi he?

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 07:25

CL, hou die -10 alsjeblieft daar :')
Ik ben stiekem ook blij dat het in het midden van het land nog gewoon boven 0 is, zonder sneeuw en ijzel :o

Lisanne en wings, ik wil ook een boksbaby :( gister weer een half uur met mijn neus op haar buik/flank gehangen, maar nee :n helaas!
Ik kon dat vorig jaar bij Jupiter echt uren volhouden om haar buik te voelen als de baby wakker was. <3

Mooi plaatje Jolanda! Wat veranderd dat toch eigenlijk snel. Ja oke we vinden het wachten allemaal lang duren maar toch zie je daar onwijs grote verschillen in een paar dagen. Prachtig hoe zoiets uitgroeid tot een klein wondertje!

Marije, hoe staat het er voor met je eerste merrie? Als jij de eerste veulens hebt rond lopen is voor ons het veulenseizoen gevoelsmatig weer een stapje dichterbij :')

Toch gaat het hard! Van de week besproken dat Star uiterlijk 1 maart op haar bevallingsstal zal komen te staan. 1 maart is het zo, en dan zit ze alweer rond 300 dagen... :=

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:07

R.X. ik ga er eens aan denken foto's te maken! Helaas is het nu ook nog donker als ik er 's morgens ben en wéér donker tegen dat ik 's avonds terugkom. -O- In het weekend eens!

Bellarose zooo wat wordt je dan benieuwd hé wie daar zo schopt vanbinnen? :D

Sommigen aan het scheren,ik mag er niet aan denken,had vorig jaar mijn hengst met deken,ik vind het toch een gezeul. :+

Lisanne de flanken scheren bij de pluisjes (mooi gezegd :') ) vind ik wel weer heel handig! En ga het ook doen hier als het zo ver is en ze verharen nog als gek.

Oei KBK zit jij in de regio waar het zo ijzelt? Sterkte!

Aha Linda ik heb échte shets en ik scheer toch flanken uit. <<)
Ook wel eens helemaal geschoren maar dan eerder als het al april/mei is en stikwarm en ze nog niet al hun vacht kwijt zijn zeg maar. En fraai is dat hier ook niet want ik bak er ook niks van. :=

De dames die het verst drachtig zijn verharen ook al hier trouwens!

Zalig Kiki,ook een leuke ervaring voor de kinderen!

Mooi Jolandje,wat is het toch wonderlijk hé?

Spannend Linda voor je het weet moet Star inderdaad al naar de bevallingsstal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:15

Die afbeelding zag ik gister via Google, zo bijzonder! <3

Ja, helaas zitten wij net in die regio.

Hier is het 1 grote ijsbaan, er rijdt geen auto meer voor de deur langs!
Paarden hebben er ook last van.
Bevroren voorplukken en dekens en ijs in de vacht.
Het ijsregent hier.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:23

Bah KBK wat een rotweer dan. Dan ben ik zo blij dat het hier niet is.
Hopelijk gaat het snel dooien of dan toch tenminste stoppen met ijzelen bij jullie. :(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:23

Zoo wat kan 3 uur rijden dan enorm verschil maken zeg :o
Hier ist nog relatief warm.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:00

Hier is het nog gewoon 7 graden :+ Maar ben wel bang voor een late winter, dat het vriest als het veulen geboren moet worden... Heb haar nu alleen onder een regendeken staan, maar die zal tegen die tijd ook af moeten. Het beetje pluis dat ze heeft probeer ik sowieso al zoveel mogelijk wel te scheren. Maar goede tip om het rond de uier nog wat meer in de gaten te houden.

Mooi ook om die verschillende stadia te zien!

Citaat:
Day 270
Your mare's fetus now looks like a foal: fine hair covers its body, and it now has a swatch of hair on its tail. It's about the size of a German Shepherd.
http://www.doublelacres.com/FOAL_DEVELO ... pment.html

Bijna *\o/*

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:05

Wat een verschillen in temperatuur...echt...

Hier kan ik de paarden niet eens naar buiten doen, voordat ik in stal was al drie keer uitgegleden.
IJsbanen. En ik krijg t niet eens weg. Zout doet niet zoveel. Het vriest nog dik.

Scheren hoef ik gelukkig ook niet.
Enkele dames hebben zelfs nauwelijks dikkere haren. Toch zie ik ze niet bibberen of zo gelukkig.

Lisanne en Linda 2008 hier ook geen beweging te melden hoor. :(:) Ik heb bij geen van de drie dames ook maar iets gevoeld of gezien. :')

Jolandje ja die had ik ook gezien, zo gaaf. Die ontwikkeling is prachtig.