[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:53

Bonnieaw ik zou graag wat vetjes lenen :j

Inowa ik zal het eens met mijn va overleggen met die muesli. ze heeft nu die van pavo natures best. bedankt voor de tip ze krijgt ook subli omega 369 en zonnebloem olie door haar eten.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:54

Maartje_R schreef:
Bonnieaw ik zou graag wat vetjes lenen :j

Inowa ik zal het eens met mijn va overleggen met die muesli. ze heeft nu die van pavo natures best. bedankt voor de tip ze krijgt ook subli omega 369 en zonnebloem olie door haar eten.

deal ;)

Natures Best is toch juist hele vet-/ suikerarme müsli? Of heb ik dat nou verkeerd in mijn hoofd?

vanessakusje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:55

Klopt Bonnie.

Maartje_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:00

Net even via de whats app contact gehad met mijn va ze vind het slim om het birth alarm om te gaan doen dus zo maar weer even terug naar stal.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:03

Inowa! super nieuws en prachtige foto! wat een sterk mannetje is het al!!!

heaven ziet er wel goed uit zeg!!

Ivy is aan 't hoesten.. weet niet goed wat ermee te doen! En dat zand eten doet ze ook nog steeds (laat haar al niet meer alleen in de wei omdat k bang bent dat ze constant zat zal eten...) Wat doe ik het beste met dat hoesten? (Alweeeer) de dierenarts bellen? Ze is van 11 maart dus vind 't maar wat gek dat ze met 2 weken al hoest...

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:16

Hier ook nog geen voortgang :( . Wel is ze heel slecht gezind. Ze draait steeds haar kont naar me en ik mag zeker niet aan haar buik komen.

O ja, ze heeft veel schilfertjes aan haar borst. Weet iemand wat dat zou kunnen zijn? Ik vind ook vacht minder blinken dan anders.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:16

vanessakusje schreef:
Klopt Bonnie.

In dat geval zou ik er aan denken te kiezen voor een andere musli Maartje, ze zijn er ook met juist veel vet en suiker. Je kan het voelen als je een handje pakt, hoe plakkeriger hoe meer suiker.

Maartje_R schreef:
Net even via de whats app contact gehad met mijn va ze vind het slim om het birth alarm om te gaan doen dus zo maar weer even terug naar stal.

Spannend!!

edit: sorry Chrlooott ik heb nog helemaal geen veulenverstand!
gblover volgens mij zijn stemmingswisselingen heel normaal hoor en verandering in de vacht ook.
Laatst bijgewerkt door Zighenya op 26-03-13 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:18

Bonnieaw ik moet morgen even naar mijn va toe dan ga ik even overleggen om andere muesli te geven.
Het is idd spannend ze gaat nu in een keer heel hard.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:19

olie zorgt er alleen maar voor dat voedsel sneller door de darmen gaat en er dus minder opgenomen wordt. probeer eens 369 van subli. is een vet voer die wel aandikt.

Wellicht zou het een optie zijn over te gaan op hooi? kuil bestaat veelal uit voedingstoffen waar een paard niet veel aan heeft. ze vinden het wel lekker met de zuren slaan meer op de spieren en zuiverende organen.

Maartje_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:24

Woogy

het kuilgras zit tussen hooi en kuilgras in en is gelukkig redelijk droog. Ze krijgt al een paar jaar 369 van subli maar fijn dat jullie willen meedenken hoe ik mijn paard dikker kan krijgen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:26

Dankjullie :o
Het is voor ons inderdaad ook heel dubbel.....
Peet heeft een hele eerlijke maar ooooo zo moeilijke moedige beslissing moeten nemen voor Whis :(:) :(:) :(:)
Maar Peet, Whis blijft ook gewoon nog jou dame hoor :(:) :(:) :(:) :(:) anders wordt ik boos :D
Wij zullen goed voor je dame zorgen en haar knappe zoon ;) maar dat weet je al
Hele dikke knuffel van ons hier :(:) :(:) :(:) :(:)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:28

Fijn dat de babies van Cas en inowa weer vooruit gaan!

Peet, hele dikke knuffel en Marja gefeliciteerd!

Hier ook goed nieuws, Bries loopt weer rad en de zucht is weer aan het verdwijnen!! Ben zo blij! Alleen is er van de uier ook niks meer over :') spenen worden wel groter. Uier is ook weer opgeknapt, qua schraalheid. Korstjes heb ik er vandaag allemaal af kunnen wassen en eronder zit op de meeste plekken weer zachte huid!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:42

Afbeelding

Afbeelding

Uier vandaag. Het rimpelige gedeelte heeft helemaal vol gezeten met vocht/zucht, dat was waar ik me zo'n zorgen over maakte. Vervolgens kwam er vocht uit haar huidje daar en werd het mega schraal, arm paard. Ben nu een paar dagen aan het wassen met Betadine en daarna insmeren met honingzalf afgewisseld met sudocrem. Het is echt al heel erg verbeterd, maar ziet er nog steeds niet top uit.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:44

Ik vind die roze uiers er maar raar uitzien altijd :+

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:44

Deze is nu extra raar door de rimpels en supervette glimmende zalf :+

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:47

Afbeelding

Dit was vorige week maandag

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:03

Dat lijkt inderdaad altijd apart, zeker nu ze zo glimmen ja...

Zo, heb mijn berichtje gemaakt voor het VN bericht over Nevaeh... Zag er tegenop, maar het voelt nu wel weer goed. Het gemis is zo groot... |(

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:20

Heb zo met je te doen meis..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:27

@maartje ik heb dat gehad met njadien, maar die is wel 23 dus sowieso ook moeilijker tijdens de dracht op gewicht te houden. Ik zou jou merrie 3x daags 2 scheppen seniores priores van subli geven (1 voerschep op 3 liter water gedurende 6 uur weken, dus in dit geval kun je 6 scheppen klaarmaken met 18 liter water en dat in 3 verdelen, 's avonds klaarmaken voor de volgende dag kan prima) en merriebrok van subli of havens (zit meer magnesium in wat haar kalmeerd) zeker 4 scheppen per dag. De rest van het krachtvoer wat je nu geeft dan schrappen, daar zit te weinig magnesium in waardoor ze eerst drukker wordt van het krachtvoer en dus niet gelijk alles aanzet op het lichaam. Zeker een rille merrie kun je beter niet te hoog in energie zetten, dan liever dus merriebrok, dat is meer daarop gericht.

Maartje_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:44

ShamalArabs ze krijgt nu merriebrok van pavo 2,5 kilo per dag ze heeft ook moeite om op gewicht te blijven als ze niet drachtig is dus daar heeft het gelukkig niet mee te maken. Alle dierenartsen die ik gesproken heb zolang ik haar heb zeggen ook dat het met haar bouw te maken heeft.
hieronder is een foto van 2010
Afbeelding

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:47

Iedereen die een veulentje heeft gekregen, gefeliciteerd! *\o/* Ben hier een tijdje niet geweest en zijn alweer een boel mooie veulentjes geboren ondanks de koude temperaturen.

Nogmaals sterkte Muzefee! Lijkt me erg moeilijk allemaal. Neem je tijd en denk aan alle mooie dingen die je met haar hebt meegemaakt :(:)

DianneM: Mooie uierfoto`s! Nog een maand te gaan? :D

Hier merrie op 257 dagen. Buik was net flink aan het bewegen. De laatste tijd erg veel beweging in buik.
Nog steeds af en toe vocht aan de spenen van de merrie. Maar uier is totaal niet vol. Temperatuur blijft normaal.

Buikfoto 257 dagen
Afbeelding

Onderstaande link --> Uier 257 dagen (hier zie je dus ook vocht aan de spenen. Kan dit kwaad?)
http://img198.imageshack.us/img198/1715/img1913.JPG
Laatst bijgewerkt door paard89 op 27-03-13 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:56

Ik kan haar trouwens ook melken, zal morgen /overmorgen de refractometer eens meenemen. Tis nog lang geen melk, hartstikke doorzichtig :+

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 07:50

Geen beebjes vannacht?

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:10

hier wordt het ook spannend.... Althena zit nu op 317 dgn dracht, maar sinds gisteren haar banden helemaal slap en haar uiers beginnen helemaal vol te schieten..... ik gok op een 1 april veulen :+

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:11

nee, geen beebjes

wel fijn om te horen dat de paardjes her en der de goede kant op gaan +:)+

hier ook geen nieuws verder