[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:36

zo vroeg al? Ach ieder zijn keus:) kyra loopt nog lekker bij peeps en blijft er voorlopig ook bij. Veel succes morgen. Hopelijk gaat het goed

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:43

pfoe nu al afspenen? Gentle blijft nog heel even tot we wat andere veulens te leen hebben, dan gaat hij er ook af. maargoed hij is overmorgen al weer 5 maanden

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:56

Jhaa inderdaad vroeg.. maar wegens omstandigheden, anders was ze er zeker nog een maand bij gebleven ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:14

Ik haal de veulens er in verhouding ook vroeg af, bij 4,5 maand maximaal. Is ter bescherming van Neon, die wordt echt leeggezogen.
Is Akira al verkocht en wordt ze daarom afgespeend?
Mijn vroegst gespeende veulen is met 3 maanden en 10 dagen gespeend. Kwamen mensen kijken, die hadden de trailer bij en hem meteen meegenomen. Vroeg, maar als ze het graag willen.....was overigens wel een heel zelfstandig veulen al. Bovendien was het al eind oktober, was een half juli veulen, en is direct bij andere veulens gekomen, waar ie als jongste direct de baas was. :+

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:27

Arme Peeps, wat een zorgen steeds. Sterkte!
Ik vind het ook wel wat vroeg voor spenen, maar soms als het zoals bij Neon nodig is, heb je weinig keuze. Zolang de merrie het goed aan kan, laat ik de veulens er ten minste een half jaar bij, merries vaak nog langer.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:04

ligt inderdaaf ook aan de merrie. Kyra is eind van de maand alweer 5maanden en blijft er nog wel een tijdje bij.peeps trekt het goed. Zelfs nu ze zoveel pijn heeft is ze nog lief ton kyra en ze is niet te dun.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:14

Jeetje, dat is wel vlot afspenen, het zou niet mijn keus zijn tenzij er iets medisch voorvalt waardoor je geen keus hebt!

Wat balen van Peeps, heeft ze wellicht een ontsteking of peesprobleem?
Rot hoor!

Ik ben eerlijk gezegd niet zo blij met Venus, of anders gezegd, Venus lijkt niet zo blij te zijn.
Ik kan mijn vinger er niet op leggen waar het probleem zit maar ze toont triest, is wel gek met haar veulen en vind het fijn om weer wat te trainen maar ze voelt qua uitstraling niet fijn aan.. wat doe je eraan...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:30

Adana was vandaag erg blij :o

zien jullie trouwens nog wat geks kwa gang werk?
de DA is nog niet geweest ondanks dat ik hem wel gebeld heb
morgen toch maar weer eens bellen hoor :)

Adana is al groter als die haflinger merrie (anderhalfjaar oud)

Garcia jammer dat je vroeg gaat spenen maar als het moet dan moet het he :)

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:38

goedemorgen iedereen
Ga zo meteen wat bijlezen druk weekend gehad een huwelijk van een goede vriendin enz.
Onley leuk filmpje van adana.
arme peeps hopelijk word ze snel beter.
ik ga jewel hier laten chippen en dan laat ik haar spenen lady begint er echt onder te lijden.
Ze is ondertussen toch weeral bijna 5 maanden

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:16

macig_ice, ef een vitamine spuit erin ? hielp bij veel paarden op mijn vorige stal als ze een beetje down waren.

We weten niet wat het is , de dierenarts kon niet zeggen wat het is aangezien ze het zelf ook niet weet.
De kogel was iets verdikt en warm maar echt minimaal.
Nu ontstekingsremmers en afwachten tot vrijdag, dan verder kijken.
Maat hopleijk is het een ontsteking en vrijdag al goed aan het verbeteren :D

Wendy, hoelang duurde het na betalen van de rekening van het kvth voor je bericht kreeg om te komen schetsen en chippen?

Onley, ik kan het filmpje niet zien op deze pc
Laatst bijgewerkt door horsii op 16-08-11 08:17, in het totaal 2 keer bewerkt

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:17

Blije Adana wordt inderdaad behoorlijk groot. Ik kan weinig van haar gangen zien, de Haf loopt er steeds voor haha. Is er iets met haar aan de hand?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:37

Ach jeetje arme Peeps

Wat is Dazzle knap!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:44

Goeiemorgen

Ik post hier eigenlijk niks meer omdat we het druk hebben gehad door verhuizing e.d, maar las wel mee en deel ieder hun vreugd en verdriet van het jonge grut, en wat zijn er plaatjes van veulens geboren allemaal echt leuk. voor volgens jaar hebben wij geen merries drachtig dus rustig jaartje.
Heb nu wel even spam van onze kleine meid van dit jaar [KS-ITP] Golden Daisy's Footloose

verder blijf ik denk ik zoveel mogelijk in de meeleesfase is niet persoonlijk bedoeld

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:42

YSR1971 schreef:
Blije Adana wordt inderdaad behoorlijk groot. Ik kan weinig van haar gangen zien, de Haf loopt er steeds voor haha. Is er iets met haar aan de hand?

ik meende laatst te zien dat ze achter niet goed liep :)
ik kan het me ook verbeelden hoor ik weet niet hoe veulens lopen die vollop in de groei zijn
Ik laat in ieder geval de DA nog kijken ze moet binnenkort nog eens geënt worden dus.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:55

Nee akira is nog niet verkocht. ze is nu ongeveer 3,5 maand, dus valt nog mee. Maar ze drinkt ook nog maar 1 of 2x per dag en voor de rest water.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:05

AGarcia schreef:
Nee akira is nog niet verkocht. ze is nu ongeveer 3,5 maand, dus valt nog mee. Maar ze drinkt ook nog maar 1 of 2x per dag en voor de rest water.

ik zou haar echt wat langer bij mams laten lopen hoor
Adana dronk ook weinig in die tijd dat ik er was maar ze dronk wel nog regelmatig en als ik te lang weg was
werd ze toch wel vrij ongeduldig :o
maar goed dat is ieder zijn eigen keuze uiteraard :)

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:58

Gisteren een hartverzakking gehad!
Ik wilde rijden en het is natuurlijk wel grappig om te rijden met een veulen die om je heen loopt maar handig is anders, dus al verschillende dingen geprobeert de afgelopen dagen,
1: samen met een shet in de paddock, geen succes, mevrouw gaat door het lint (letterlijk 8)7 )
2: aan t hek vastgebonden, geen succes :n , ze ging er tussendoor.
3: aan een ander hek vastgebonden waar ze volgens mij niet doorheen kon...........
GEEN SUCCES!!!!! gaat ze er overheen! :') |o Het hek is veel hoger dan ze zelf is! Man ik dacht dat ik terplekke van mn paard viel! Maar ja wel lastig zo, als er iemand bij haar staat gaat het redelijk, en ik weet dat iedereen wel wil helpen als ik t vraag, maar ik wil een ander ook niet altijd maar lastig vallen... ff knuffelen met een ander zn paard is nog wel leuk, maar als ik even djira aan het werk wil zetten ben ik natuurlijk wel gauw een halfuurtje bezig! In stal is ook geen optie daar is de deur net zo hoog als het hek of misschien zelfs iets lager.
Verder is Geis superlief hoor, en ze keek ook echt zo naar me van... er is toch niks? }:0 Ze heeft gelukkig ook niets eraan overgehouden.... maar ik schrik wel eventjes van mijn springtinker!
Morgen gooi ik ze in de groep erbij, hopelijk kan ze dan wat makkelijker bij moeders wegblijven (en ook een beetje energie kwijt :):) ).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:01

En je kan niet de stal geheel dicht doen, ook het bovenluik?

Lola blijft gelukkig braaf in de wei en speelt dan met Romeo, want inderdaad met veulen rijden is grappig maar niet handig.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:06

7 weken nadat ik spullen had opgestuurd kreeg ik bericht dat die langs kwam. Maar dat is denk ik ook zo laat omdat veulen natuurlijk nog jong was.

Filmpje kan ik nu niet zien, thuis eens kijken :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:33

ik heb even weinig tijd voor bokt, loopt hier even helemaal niet (heeft niets met de paarden te maken) en ik kom terug zodra het weer lukt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:39

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:44

Nou Marlis.. Ik las een beetje vol ongeloof je topic.. Paulien heeft PRECIES het zelfde..
Ze loopt na 4 x kogel afspuiten iets beter, maar zondag kwam ze niet van de plek af (ook zelfde been overigens). Ik had ook moeten filmen.
Gelijk DA erbij gehad.. die kwam niet verder dan toch een hoefzweer, maar ben ik niet van overtuigd.

Ik kon haar been wel optillen, maar die draaide ze naar buiten ipv naar achter.
Vanmorgen overigens bleef ze maar slaan,

Als je bij Paulien in de kootholte zit, wordt ze boos en doet het haar zeer, zelfs met de slang. Hoe is dat bij peeps?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:20

Supermooie foto van de ijsbeer, CL!! Echt gaaf!!
En ook kleine Dazzle'tjes worden groot :D

Ik vind het ook te vroeg om met 3,5e maand af te spenen. Ze leren dan nog zo veel van hun moeder en ze drinken meer melk dan wij als mensen kunnen zien.
Maar het gaat niet alleen om het melk drinken, maar ook om het leren.
Maar goed, is het jouw paard niet, dus jij hebt er ook niets over te zeggen :)

Zo even in Peeps dr topic kijken.

Jewel spenen, spannend hoor :)

pardy, aan een hek vastbinden zou ik NOOIT doen, levensgevaarlijk!
Is er geen box waarvan het bovenluik dicht kan inderdaad? Zo doe ik het met Ti ook, aangezien hij ook een keer over de onderdeur is gesprongen..

Jenny, sterkte! :(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:22

Ik vind het ook te vroeg, maar ik denk dat Agarcia hier niet over gaat helaas.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:04

Arme Peeps! Ik hoop dat ze snel wat opknapt!
Ik vind 3,5 maand ook wel erg vroeg om af te spenen, maar je als de eigenaar dat zo wil kan Agarcia er ook niets aan doen.
pardy, aan het hek vastzetten zou ik ook niet doen. In de kudde zetten helpt waarschijnlijk het beste, als de rest dan rustig blijft, zal Geis dat waarschijnlijk ook doen.

Gister weer eens wat foto's gemaakt, dus hier weer wat recente foto's van Fahkour.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mochten jullie het leuk vinden om onze andere paarden ook te bewonderen, staat de rest in dit topic.
[ITP] De paarden van Dar Aziza Arabians!