Daar moet Hala toch wel iets heel moois van kunnen maken!!
Steffi_H
Geplaatst: 11-01-11 15:23
Gave combi's AZ!!! Ik vind Monther Al Nasser echt een hele knappe hengst!!
onley
Geplaatst: 11-01-11 15:57
wat een gave combo's en hengsten en merrie's uiteraard
zo ik heb net beide paarden zonder problemen buiten kunnen zetten merrie links Adana rechts en beide aan een touwtje ging alles prima en niks in de knoop heb ze zelfs in de bak kunnen zetten wat een stukje verder lopen is dan de wei (deze is veel te nat helaas)
Sjolvir, ik hoop dat het toch goed is met je merrie en dat ze gewoon drachtig is. En dat ze snel weer rad is natuurlijk
Zie wat mooie hengsten voorbij komen. Nudien wordt ook niet meer gedekt. We hebben van de week een lijstje met henstennamen gemaakt, merrielijstje blijft steken op 1 naam
Al_Zawraa
Geplaatst: 11-01-11 16:11
Thanks allemaal, ben heel benieuwd naar de veulens uit die combi's, maar eerst maar eens afwachten of ze drachtig willen worden dit jaar. Is wel te hopen want beide hengsten komen uit Qatar, en zouden na dit jaar weleens terug kunnen gaan. En natuurlijk eerst wachten op Hala's veulentje van dit jaar, nog een ruime maand.. Ik zei laatst een keer dat dit veulen veel rustiger was dan dat Rahnanah vorig jaar in Aziza's buik was, maar ik denk dat het veulen wil bewijzen dat dat niet zo is, want het gaat toch tekeer de laatste dagen Arme Hala, al lijkt ze er weinig last van te hebben.
YSR1971
Geplaatst: 11-01-11 16:26
Ik moet nog hard gaan nadenken over de namen. Voor het veulen van Kiki moet de naam met een E beginnen en we willen ivm onze stalnaam (Di Korsou, betekent Van Curaçao) een naam met een Spaanse klank.
Tot nu toe door mijn gedachten gegaan: Emiliano (een van de voornamen van manlief), moet dan wel leuke roepnaam van gemaakt worden. Voor heren nog geen andere namen bedacht, maar wil ook geen heer . Voor merrie? Emelina, Estrella? Meer heb ik nog niet.
Ik breek me kop nog steeds over de namen.. Heb er 1 die kan voor beide, en die blijft hangen en ik ken mezelf ben bang dat die het wordt haha voor Greet
Paulien was gelijk al bekend, die wordt vernoemd naar iemand dus een erg leuke variatie op gemaakt al zeg ik het zelf.
Fijn dat het weer goed gaat met Peeps. Een pagina terug zei iemand (ik kan nu niet zien wie, want ik bok op mijn mobiel) dat ik selenium niet te lang mag geven. De da heeft een poeder voor me wat vitamine e en selenium bevat en dat moet ik 4 weken geven. Is dat te lang?
@ Cynthia: nee dat kan wel volgens mij. Maar je mag het niet als standaard supplement gebruiken zeg maar. Ik wist dat eerst niet en mijn ruin ging er slecht van plassen! Maar zolang je paard het nog voor de spierbevangenheid "gebruikt" zal het geen negatieve gevolgen hebben hoor. Als je het daarna nog zou willen gebruiken, dan zou ik het alleen doen 1 of 2 dagen voor en 1 dag na zware inspanning (in mijn geval een SGW of zware crosstraining).
Zal morgenochtend meteen even met DA bellen over selenium/vitamine E. Onze ruin (die op van alles onderzocht is, maar waar niks uitkomt) staat ook op dit spul. Heeft nu bijne bus op, krijgt elke dag 1½ schepje. Met deze berichten wil ik wel even overleggen of ie nu moet stoppen.
Ik kreeg echt op mijn kop van mijn DA dat ik het 'standaard' gaf.. Gaat om de selenium, vit. E kan volgens mij geen kwaad.. Wat voor klachten heeft je ruin dan YSR?
@cynthia82 fijn dat je nu weet wat er met dais aan de hand is hopelijk gaat het snel beter.
Peeps weer goed ja, mest was goed en ze spuit geen diaree meer, ook rende en bokte ze heel de bak door met de jaarlinger. Nu even afwachten hoe het gaat zonder de finidiar(net het laatste gehad, zorgt dat de poep dik wordt) en als ze weer kuil en merriebrok krijgt.