[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:17

Ik neem aan dat de BA daar tegen zou moeten kunnen! Die van mij rolt ook zodra ze schoon stro onder haar voeten voelt... Zou een mooi verhaal zijn Haha!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:19

Suelza schreef:
eilander schreef:
Opvoelen gebeurd anaal.
Het lijkt mij ook dat je de boel gaat forceren als je dat vaginaal gaat doen.
Je moet toch de baarmoedermond door en als het goed is zit die nog dicht.

Nogmaals, daar zal ik mij in vergist hebben. Het opvoelen is de eerste keer natuurlijk ook anaal gedaan...

Tis nog vroeg Bloos

Ha ha ,ik haal me ook altijd van alles in mijn hoofd! Knipoog

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:34

Suelza schreef:
Ik neem aan dat de BA daar tegen zou moeten kunnen! Die van mij rolt ook zodra ze schoon stro onder haar voeten voelt... Zou een mooi verhaal zijn Haha!

haha ze is dus niet de enigste die helemaal over haar rug rolt. vond het trouwens behoorlijk knap dat ze er zo overheen kon rollen.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:10

Beetje laat ,maar toch een goedemorgen allemaal Doei!
Suffie spannend het klinkt toch of dat het nu snel moet komen
Arme man een blauwe arm Ach gut
Toeka welkom en klets gezellig mee
Muzefee gefeliciteerd met de mijlpaal
Marlijn gefeliciteerd met de mijlpaal
Suelza ik ben het met Suffie eens ik vind ook dat je zo min mogelijk in het dier moet komen als het niet nodig is en ook ivm de bacteriën
Ik zou het maar goed navragen als ik jouw was Knipoog
Ik denk trouwens dat iedereen in deze topic zoiets heeft van oh als het maar goed ligt en als het maar niet tegroot is en als de bevalling maar goed gaat Haha! ik had dat teminste wel Bloos
En na de bevalling had ik als Ya maar genoeg welk geeft Bloos Haha! kort om het komt allemaal goed Knipoog
Ya is tot nu toe rustig,ik voer haar nog steeds kleine beetjes en dat gaat goed
Ik had de nageboorte zondag na laten kijken en die was oké
Boe doet het prima,ze is een lekker vrolijk dametje Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:13

Wat betreft het wel of niet goed zijn voor het veulen.. daarin vertrouw ik de DA volledig. Ik denk dat dit een van de betere klinieken is in NL op het gebied van gyneacologie. Dus als DA het adviseerd, dan vertrouw ik op zijn deskundigheid.

Ik durf met zekerheid te zeggen, dat deze DA en met hem zijn collega's (er waren er een stuk of 6) hier meer wetenschappelijk onderbouwde tekst op kunnen geven als wij, niet als DA afgestudeerde bokkers. Dit is dezelfde kliniek die ook de paarden van diverse grote stoeterijen begeleidt, dus ik vertrouw wat dat betreft wel op hun bevindingen..

De DA zegt ook eerlijk dat het in veel gevallen wel goed gaat, maar ik heb toch in mijn directe omgeving het ook al diverse malen mis zien gaan om diverse redenen...

En met alle ellende alleen al om mijn merrie dragend te krijgen, ben ik als de dood dat ik straks ook nog eens een verkeerde bevalling ga krijgen... Dan is echt alle ellende voor niets geweest. Daar ben ik zo bang voor...

De enige hamvraag die er nu nog dus nog is bij mij is de vraag wel of niet doen...

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:42

@suffie. Spannend zeg. KOmt nu eindelijk dat veuelntje van je eens gedag zeggen?
@suelza ik zou zelf ook huiverig worden van het laten opvoelen. Bij mij spokkt dan meteen door mijn hoofd dat je dan misschien een bevalling opwekt. Ik heb er natuurlijk geen verstand van,maar dat is mijn gevoel.
Ik ga zo weer naar Mariska kijken. Ze had gisteren veel meer uier, dus ben benieuwd. Ik ga zelf voor morgenavond,volle maan Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:23

Suffie: spannend!!
Toeka: welkom Doei!
Muzefee: gefeliciteerd met de mijlpaal
Marlijn: gefeliciteerd met de mijlpaal
Suelza: ik vind het eigenlijk alleen nog maar paardje pesten, dus ik zou het niet doen

Aan alle merries morgen is het volle maan en dit weekend wordt het redelijk weer dus kom op met die veulens!!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:26

dank je cindy Pling
we gaan zo weer kijken, het kriebelt Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:27

Suelza: Ik zou het ook niet doen. Ik vind zo ver in de dracht opvoelen weinig toevoegen. Het is toch altijd weer een risico wat je neemt.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:35

@Muzefee, gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal Haha!

@Marlijn, gefeliciteerd met de 320 dagen mijlpaal, nog veranderingen bij Puzzel??

@toeka, haha dan is je merrie nog goed lenig, kan zo`n BA toch wel tegen neem ik aan Knipoog

@Yashilha, fijn dat het beter gaat met Ya, wat heb je toch een leuke bijnaam Ja

@Vanini, ben eens benieuwd of je gelijk krijgt, nog 1 dag wachten dus Haha!

Ik begin nu toch ook langzaam aan wat onrustiger te worden, je hoort nu vaker over veulens die eerder geboren worden, ben best wel ongerust dat het bij mij ook gebeurt, woon niet bij de stal en Relana kan pas half april naar de stal voor geboortebegeleiding, begin me rare dingen in mijn hoofd te halen, droom er zelfst over Verward hebben jullie dat ook? of ben ik nu zo`n ei.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:36

Hihi dat van die volle maan wordt tegen mij ook gezegd...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:39

cindybijl schreef:
Aan alle merries morgen is het volle maan en dit weekend wordt het redelijk weer dus kom op met die veulens!!

Het zou mij niets verbazen als er bij ons morgen een kleintje geboren, alles lijkt erop Haha!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:41

Haha! Dankje Monique vind het zelf ook erg grappig
Ik had dat ook hoor nare dromen en bang dat het fout zou gaan
Of dat ik in slaap zou vallen en het veulen zou stikken in het vlies enz......
Nu was m'n trauma dat Ya geen genoeg melk zou geven voor Boe Bloos
Dus het is normaal hoor Haha!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:42

suffie schreef:
cindybijl schreef:

Het zou mij niets verbazen als er bij ons morgen een kleintje geboren, alles lijkt erop Haha!

Ik duim voor je ,je hebt nu lang genoeg gewacht
Misschien helpt smeken Clown heb ik ook gedaan bij Ya Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:48

Rian1984 schreef:
Hihi dat van die volle maan wordt tegen mij ook gezegd...

Hopen dat het helpt!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:48

@suffie, ik hoop het ook voor jou, lang genoeg gewacht Knipoog en anders de plopper erbij Afbeelding haha (deze vond ik in een ander topic, vind hem zo leuk)

@yashilha, fijn dat ik niet alleen zo`n stress-kip ben, hoe dichter bij de datum hoe erger het wordt, ben blij als ik haar straks op de stal heb staan waar ze begeleid wordt.
Laatst bijgewerkt door monique4 op 06-03-08 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:49

hahaha die plopper emoticon!

Suffie, is jou merrie ook al overtijd?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:51

Monique: hahahaha ROFL de plopper!!
ik ben zelf ook een stresskippie hoor! ik heb vooral in het begin naar gedroomt dat ze het veulen zou verwerpen! ben nu wel rustiger, omdat de boer waar ze staat heel rustig is en blijft. Die zegt ook dat ik me niet zoveel rare dingen in mijn hoofd moet halen, het komt allemaal goed.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:52

Hanannas, ik hoop dat die uk nog even kan wachten tot volgende week.. moeten nog ''even een geregistreerd partneschap aangaan" dinsdag

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:58

Spannend hoor zoveel merries die op het eind lopen.
Ik heb er hier ook 2 met vol uier, losse banden en een humeur om op te schieten Clown

Opvoelen zo laat in de dracht zou ik alleen laten doen als je duidelijk het idee hebt dat er wat mis is.
Heb het hier ook wel eens laten doen bij een verdenking van een baarmoeder draaiing of een zieke merrie waarvan we dachten dat er een dood veulen in zat.
Maar zomaar opvoelen? Nee daar zie ik eerlijk gezegd het nut niet van in...
Zodra de bevalling begint, voel ik zelf vaginaal op om te kijken hoe het veulen ligt. Als je dat doet voordat de merrie echt gaat persen, kan je nog genoeg doen om een veulen goed te krijgen als het niet goed ligt. Het veulen is dan nog aan het draaien en je kan dan nog aardig wat sturen.
Een probleem heb je pas echt als een merrie al volop aan het persen is en je komt er dan pas achter dat er wat fout gaat. Tegen die tijd ligt een veulen al klem in het bekken van de merrie en terug duwen bij een merrie die volop aan het persen is? Das niet leuk....

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:06

vandaag vergeten te vertellen

mijlpaal van 280 dagen nog maar 55 te gaan ga uit van 11 maand dracht.

geen foto helaas, want kan er niet heen met men arm autorijden mag ook niet..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:07

Monique: Ik ben ook iedere keer weer bang dat er misschien iets mis gaat hoor. Ja (Is bij ons ook meerdere keren gebeurd)
Puzzel haar uier is weer voller, banden weer wat slapper. Ik zal straks even wat foto's van haar maken!

Marije: Hoe onstmet je dan je hand/arm voor het opvoelen tijdens de bevalling? Gewoon met betadine?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:11

_Marlijn schreef:
Marije: Hoe onstmet je dan je hand/arm voor het opvoelen tijdens de bevalling? Gewoon met betadine?

Ik zet altijd een emmer met warm water en betadine scrub net buiten de stal.
Schone handdoek erbij en ik kan zo vaak als ik wil m'n handen/armen wassen Lachen
Verder heb ik altijd een fles glijmiddel hier staan. Als het water nog niet gebroken is, is dat wel fijn.
Ik heb ook lange handschoenen liggen maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Daarmee heb ik niet het juiste gevoel.

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:11

Citaat:
Ik begin nu toch ook langzaam aan wat onrustiger te worden, je hoort nu vaker over veulens die eerder geboren worden, ben best wel ongerust dat het bij mij ook gebeurt, woon niet bij de stal en Relana kan pas half april naar de stal voor geboortebegeleiding, begin me rare dingen in mijn hoofd te halen, droom er zelfst over hebben jullie dat ook? of ben ik nu zo`n ei.

ik heb precies hetzelfde !! Ga twee keer per dag bij Unaira kijken.....loop ik stal binnen, staart en uier checken. ze moet sowieso toch nog een dag of drie wachten, pas zondag komt mijn caravan voor op stal, maandag ochtend ben ik vrij en ga ik alles installeren, camera enzo. birth alarm kan ik morgen ophalen, Dus als Unaira wil, moet ze eigelijk nog paar dagen wachten......
Maar ik heb er ook slapeloze nachten van, ben ontzettend blij als ie er is en dat alles gezond is!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:19

Hannanas schreef:
Suffie, is jou merrie ook al overtijd?

Zie mijn onderschrift Knipoog Die plopper is trouwens geweldig Haha!