[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleuribelle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:35

Proficiat Ranjarietje wat een verrassing.

ForQue gefeliciteerd. Gaat het drinken nu verder wel goed.

Symke, hopelijk knapt de merrie snel op. Wat een zorgen kun je dan hebben.

Olga, wij blijven duimen dat de berichten positief blijven.

Hier zit ons nieuwe paard Minente op 332 dagen. Zij heeft een klein uier en de spenen beginnen zich te vullen.
Maike zit op dag 319 en heeft al 3 dagen harsdoppen. Zij is vorige keer op dag 326 bevallen. Ben benieuwd of zij dit gaat halen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:40

Gefeliciteerd allebei

Hier lekt de merrie nog melk. Dit wordt een hengst. Bij de vorige hengst had ze dit een paar dagen en bij de merries niet _O-

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:44

Gefeliciteerd FQ en RanjaRietje!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:52

Gefeliciteerd Ranjarietje en ForQue! :o

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:52

Gefeliciteerd FQ! Hopelijk gaat het drinken nu wel goed!

Dat klinkt toch al wat beter Olga. Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op.

Net mocht Intissima mee naar school, omdat de oudste zijn spreekbeurt over paarden deed. Tsja, en als je dan paarden hebt dan is 1+1 natuurlijk gewoon 2 :)) Was nog wel even spannend of ze mee kon natuurlijk, omdat ze zo ziek was geweest na het verlies van haar veulen. Maar de afgelopen dagen leek ze zich wel weer wat beter te voelen, dus konden we haar toch meenemen. Wat een gouden paard is dit <3

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:02

Tinniie schreef:
Proficiat Ranjarietje en ForQue!

Ohw Symke arme merrie, sommige zijn heel gevoelig aan voorweeen en draaiende babies en kunnen dan wat koliekerig zijn. Hopelijk bevalt ze snel, ik ben wel klaar voor het volgende Aranytje :)

Ja ik hoop ook dat het zoiets is Tinniie! En als reactie daarop dan last van darmen. Ze krijgt straks lekker slobber.
Ben heel.blij dat ze op bevalling stal staat!

Gefeliciteerd ranja rietje en FQ!!

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:04

For Que, gefeliciteerd met het prachtige hengstje. Ik maak dat vaker mee, staan ze eenmaal, weten ze niet meer hoe ze moeten liggen

Hopelijk draait je merrie snel bij en gaat ze genieten van haar veulen.

Ranjarietje ook een leuk veulentje, gefeliciteerd

Olga gelukkig weer een positieve stap richting volledig herstel, ben zo blij voor je

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:09

Gefeliciteerd ranjarietje en forque *\o/* <3

Olga voorzichtig positief nieuws super fijn! Duimen draaien nog steeds hoor +:)+

Symke bah altijd spannend als ze koliekerig zijn, hopelijk is het na het uitwerken van de spuiten weer ok Y;(

Cioccolato jeetje ze houdt je wel in spanning zeg := je zou zeggen dat kan niet lang meer duren :))

Goldenarrow wauw wat een braaf paard is dat :o goud waard hoor !

Merrie is hier lekker onrustig, wat vooral opvalt is dat de merrie altijd staat te eten( wij voorzien dmv slowfeeders haar “24:7” van ruwvoer ) om een beeld te vormen ze krijgt afgewogen 12/14kg per dag hooi en normaliter heeft ze die hoeveelheid al lang en breed op voor we weer op stal zijn… nu hangt de zak nog volledig vol na een avond en nacht… verdacht >;) zeker gezien de merrie gewoon nooit stopt met eten al zou je er een baaltje per dag in gooien is het nog op voor de volgende portie weer komt _O-

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:10

goldenarrow: intissima is echt braaf zeg! Fijn dat ze zich weer beter voelt!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:27

Gefeliciteerd met de veulentjes <3

Olga dat klinkt voorzichtig positief

Symke. Fijn dat ze goed in de gaten wordt gehouden. Altijd spannend als ze wat koliekerig zijn

Cioccolato. Dat kan niet lang meer duren, zou je denken

Nigrante doet rustig aan. Ze heeft nu wel echt last van de kleine drukteschopper. Van liggen naar rollen. Achteruit tegen de muur aan lopen. Kijken naar haar buik. Uier is nog niet heel veel

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:35

Gefeliciteerd FQ! Een black beauty. Hopelijk gaat het drinken straks gewoon vlot.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:35

Chrisssy en Symke veel sterkte voor jullie! :knuffel:

RanjaRietje gefeliciteerd, wat een knapperd!

Eindelijk zeg For_Que! Hoop dat de opstartproblemen straks zijn verholpen!

Tinkels wij hebben het de afgelopen 2 jaar wel gedaan, maar nu dit jaar nog niet bij het eerste veulen.

Olga89 oh oh, dat is er eentje met karakter. Maar wel positief dat ze dat weer laat zien :D

goldenarrow wat een braverd zeg! Fijn dat ze zich weer zo goed voelt!!

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:45

ForQue Gefeliciteerd!!

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:48

Kabayo schreef:
Gefeliciteerd RanjaRietje! Mooi veulen! Maar vind 4x per dag checken wel weinig? Of bedoel je per nacht?

Ochtend met buiten zetten en s'avonds en snachts 3x. Oh trouwens mijn moeder keek overdag nog 2x in het land :j Ze gaf ook geen teken, uier was nog niet volledig gevuld, geen slijm at goed en rende lekker in het land. Geen temperatuur verschil, at gewoon. Om 12 uur half 1 nog gekeken maar gewoon rustig zoals altijd. Later kwamen we hem tegen in stal. Best gek. Ze was ook nog niet helemaal uitgerekend, 14 april. Eerste veulen
Er zouden camera's komen maar die man had corona.
Laatst bijgewerkt door RanjaRietje op 07-04-22 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:50

Ranjarietje en For Que gefeliciteerd!

Symke jij ook veel sterkte met je merrie. Hoop dat ze zich gauw wat beter voelt

Olga, oh fijn dat het de betere kant op gaat.

goldenarrow, zo leuk met paard naar school. Met mijn kids vroeger ook gedaan.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:55

FQ gefeliciteerd! Prachtig hengstje! *\o/* hopelijk zijn de opstartproblemen snel opgelost!

Wat leuk, paard mee naar school! Heb ik inderdaad een aantal jaar geleden ook gedaan met de spreekbeurt over paarden van mijn bonusdochter. Superleuk!

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:28

Gefeliciteerd met de veulentjes ranja rietje en for que!

Ik heb roos gezegd dat het veulen volgende week geboren mag worden.. Pff #watduurtditlang!
Afbeelding

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:15

Hoi dames, net heel wat pagina's bijgelezen!
Ik heb echt te doen met Olga en Symke.. Dit verwacht je toch niet. Ik krijg hier zelf wat stress en zenuwen door. :=
Olga, ik kan me goed inbeelden hoe jij je de dag moet doorslepen.. Wel fijn dat ze terug wat karakter vertoont! Lijkt me toch ook de goede kant op te gaan. Veel sterkte!
Symke, ook jij veel moed! Hoe gaat het intussen met je merrie?

FQ: gefeliciteerd met je mooie hengstje! Hoe merk je dat de darmpek er nog niet helemaal af is?
Is dit haar 1ste veulen?

goldenarrow : Superleuk! En wat een gouden paardje! <3

Ranjarietje: Gefeliciteerd met deze leuke verrassing!

Hier nog niets te melden.. Tiara intussen op 352 dagen. Alles nog steeds rustig. Mijn geduld raakt wel op en slaaptekort begint wel wat te spelen met al dat waken..
Tiara is ook een maiden, dus we nemen zo weinig mogelijk risico. Vrijwel elk uur kijkt iemand op de camera. :+
Ik hoop dat ze het nog enkele dagen wil inhouden. Als het wat warmer wordt kan ik de dekens er weer afhalen. Dat gaat mij ook een wat geruster gevoel geven.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:24

Gefeliciteerd RanjaRietje en For Que *\o/* *\o/*

Oeps Olga, sonde eruit gewerkt, hopelijk blijft het goed gaan en hoeft ie er niet meer in. Maar dat ze gaan beginnen met wat voer is een goed teken

Goldenarrow: wat een braaf paard zo tussen al die kinderen

AM: Nigrante duidelijk last van de kleine. Is te hopen dat het snel geboren gaat worden dan.

Cioccolato: had het stiekem afgelopen nacht al verwacht maar kan niet lang meer duren toch

Symke: sterkte met jouw merrie

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:57

goede berichten Olga! Fijn hoor!

Braaf paardje bij de kindjes! Leuk! Onze pony gaat altijd mee naar dierendag op school.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:07

..Wita update..
Hier nog steeds geen telefoon gehad vannacht, geen bericht is goed bericht dus ik pak elke positieve strohalm aan en streep elk uur af.

De dierenarts belde om 9uur, Wita heeft naar sonde eruit gewerkt vannacht ondank de 'muilkorf'. Woepsie iets met karakter wat nu in haar voordeel werkt.
Ze is op de sonde eruit knooien rustig de nacht doorgekomen. Ze laten voor nu de sonde eruit omdat ze hem gister met 3 man moesten plaatsen, alleen bij nood moet die er weer in. Ook gaan ze rustig aan opstarten met wat hooi en een lichtverteerbaar/laxeer drankje zodat de darm rustig kan wennen aan voeding. Ook is het infuus iets rustiger gezet zodat ze zelf weer iets kan gaan drinken.

Rond half 11 was in wolvega met een zak borstels want we hadden wita dinsdag in de wei gezet omdat ze zich steeds vastrolde in de stal, wei+water=modder.
Ze waren net bezig met een nieuw infuus met katheter te zetten omdat haar halsinfuus gesneuveld was, ze heeft ze hem achter haar voorbeen (gebeurde vaker)
Meteen een lading medicatie erdoor heen.
Daarna een grondige poetsbeurt en ze begon wat te ontspannen en er kwam zowaar een klein poepie
Ze kreeg ook een schone stal want hij was aardig nat, al het infuusvocht moet er ook weer uit.

Ook even op visite geweest bij Daam en veulen Shamrock van chrissy.
Na foto/film spam via whatsapp een super lief telefoontje van haar dat ze het zo hartverwarmend vind dat een onbekende dit voor haar doet (ze heeft 3uur enkele reis, ik 45min) en ik ga toch elke dag bij Wita kijken, kleine moeite om even in het stallencomplex verderop te kijken. Doe het met liefde (andersom had ik het ook super fijn gevonden)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:10

Nou voorzichtig positief. Wat fijn olga. Hopelijk houd ze dit vast. En hopelijk komt er een heel mooi veulentje uit.
En wat lief van je dat je een bokker zo bij staat. Fijn volkje zijn we toch ook.

Hier benen vies. Kunstwerkjes aan de spenen waar langs wat witte melk lekt. Gister avond lekte het harder.
Ik blijf bij mn hengsten theorie.
Afbeelding

Wij waken nu fulltime de nachten. Al 2 :') benieuwd hoeveel nog volgen

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:21

Gefeliciteerd Forque en ranjarietje!

Olga opzich een goed teken dat de vechtlust er nog is. Hopelijk verdraagt e het eten goed.

Leuk paard mee naar school, die van mij is daar zo niet geschikt voor. 1x sinterklaaspaard geweest. Nou het is goed gekomen maar niemand kon erbij in de buurt komen, ook sinterklaas niet haha. We liepen naar school en toen ze de kinderen zag kreeg ze zowat een hartaanval :')

Hopelijk snel een veulen Cio, kun je weer slapen :)

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:49

Wat fijn dat ze haar karakter alweer toont Olga, klinkt positief. en jeej een poepje! Wat kun je daar blij mee zijn hè?!

Mijn merrie heeft vanmorgen weer pijnstillers gehad. Dierenarts gaat uit van last van zeer beweeglijk veulen. Ze mest wel, opvoelen gaat lastig door veulen, die ligt al bijna klaar. Maar ze konden zo geen afwijkingen voelen in darm. Geluiden zijn er behoorlijk veel en er komt mest. Ze gaan eerst uit van last van veulen. Vanmiddag komt dierenarts weer. Arme merrie , waarom wilde ik dit.....

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:50

Olga wat spannend allemaal zeg!

Chiccolato ze houd het spannend!!