[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleuribelle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:57

Gefeliciteerd Gooiske, fijn dat het tussen de groep zo goed gaat.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:16

Gefeliciteerd gooiske!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:25

Trouwens, gewoon om eens te sparren met jullie. Hoe kijken jullie nu tegen het komende dekseizoen aan en de Rhino uitbraak? Wij hebben zelf een hengst, maar hebben jullie er een ander gevoel bij door je paard naar bijvoorbeeld een hengstenhouder te brengen?

Ik zie dat klinieken ook al verscherpte eisen hebben ingevoerd, maar kan me voorstellen dat een HH ook een bron van contact is hierin.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:30

Ik denk persoonlijk dat de rhino nu in het nieuws is, en gewoonlijk achter de schermen evenveel heerst.

Vorig jaar was hier in de buurt ook iemand, 2 paarden thuis, kwamen niet van huis; rhino, neurologische variant. Dat is nooit in het nieuws geweest hoor ;)

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:15

Vannochtend kwam ik op stal en zag ik dat 1 mini drupje melk lekte vanavond maar even ph meten zal het dan gaan gebeuren .. *\o/*

Da gebeld nog even aan kijken waarschijnlijk wat een paar van jullie zeiden kuchje door het stro ook! Liefst geven ze nu ook geen medicijnen liever als veulen er dan uit is !

Afbeelding

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:29

Ik kom ook eens onder de steen uit.
Ik lees wel mee, en geniet van de leuke foto’s. En wat een leuke veulens <3 zijn er al geboren.
En ook wat minder leuke dingen gebeurd -O-
Ja dat rhino virus is wel heftig, en ik hoop dat het ook bij ons uit de beurt blijft. Ze is er wel tegen geënt, maar dan nog. Liever geen risico. Ik heb ze aan huis en verder hebben ze geen contact met andere paarden.
Alleen onze dochter rijdt nu op een manege
Dus ik denk dat we ons maar omkleden als we thuis komen vandaar. Hup gelijk de wasmachine in. ( ja onze dochter haal ik er eerst wel uit)

Wij of Luna zit nu op 226 dagen. Dus wij moeten nog wel een lange tijd. Ze wordt al een tijdje niet meer bereden, omdat ze er totaal geen zin meer in had. En het is echt een chagrijnige ..... Dag en nacht verschil met de vorige dracht. Toen was ze zo lief en knuffelig, en meewerkend. Tja iedere zwangerschap is anders.
Hopen dat het deze keer een merrie is.
We wandelen wel nog wat en dan begint ze al te puffen als ze de berg ziet die we op moeten haha.

Foto’s vandaag genomen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En haar favoriete look, zo kijkt ze het makkelijkste denk ik dan
Afbeelding

Ik wens iedereen nog veel waak plezier die nu tegen het eind aan zijn. Dit is toch z’n spannende tijd. Ik wou dat we ook al zover waren, het kriebelt toch als ik al die leuke foto’s zie.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:29

Dan moet je ook nog uitkijken met wat je geeft, omdat het veulen het ook via de moedermelk binnen krijgt.

En succes, wordt spannend!! :)

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:33

gefeliciteerd gooiske!

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:35

Gefeleliciteerd Gooiske *\o/*

Wat een leuke combi kiss1990

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:43

Vulina wil jij hier je veulen ontwormschema met ons delen?

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:43

Dankje OYYO, ik ben erg benieuwd wat ze er van gemaakt hebben.

Oh spannend sannahtris!
Doen jullie dat veel met die PH meter? ik heb er nog nooit eerder van gehoord, heb het alleen hier al een paar keer voorbij zien komen.

Oh manuela_j wat jammer dat ze er nu allemaal geen zin meer in heeft. Mijne heeft bijna elke dag nog zin om wat te doen. Ik zit er af en toe nog met de barebackpad op (alleen stap en af en toe draf) wandel regelmatig en doe haar soms aan de longe. Ze heeft echt de behoefte om wat te blijven doen merk ik.
Ik had al de hoop dat het een volgende keer ook zo zou zijn maar dat hoeft dus niet......

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:58

Welkom nieuweling leuke combi

Volgens mijn dierenarts zijn er toch meer uitbraken van rhino dan vorig jaar in mijn buurt en dan wetende dat nu alle privestallingen op slot zijn voor paar weken.
Ik wacht dit toch zeker af want zelfs de kliniek heeft gemeld bij niet noodzakelijk bezoek, niet langs te komen.

Spannend weer voor een paar.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:08

ki gebeurt gelukkig gewoon bij huis. en heb een ki /scanner die dat voor zichzelf doet

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:10

Kiss1990 ja dit had ik dus ook echt niet verwacht. De vorige keer hadden we nog tot 7 maanden wat wedstrijden gereden, en daarna nog rustige buitenritjes tot het zadel niet meer goed lag.
Deze keer niet vooruit te branden, ze had het gepresenteerd om zelfs met een hele rustige buitenrit ( toen was ze tegen de 5 maanden)
Zo te staken dat ik mijn man moest bellen om ons met de trailer op te halen. Ze was echt op.
Terwijl we zowat alleen maar gestapt hadden, en een stukje draven. Er was een 30+ haflinger bij, die dus ook wat rustiger aan doet. We wouden een klein galop je doen, en na drie galop sprongen stopt ze en ging liggen. Daar stond ik dan. Zijn daarna nog wat verder gestapt maar ze wou echt niet meer. Tja dan ben je blij met een trailer. Vanaf die tijd nog wat gerommeld in de bak, maar als ze niet vooruit te branden is dan houdt het op. Longeren doet ze wel met een super chagrijnige blik, en je moet dan ook echt de zweep erbij houden. Ja zo op deze manier is het niet leuk, en dan wandelen we maar.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:16

Hier trouwens een mijlpaal. We kunnen gaan aftellen. Nog 100 dagen te gaan. Maar mijn merrie kennende komt het wel eerder.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:26

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:35

@gooiske: gefeliciteerd bv wat een mooi veulen

De camera komt vandaag binnen en gaan we dit weekend ophangen.
Birth alarm ga ik 25 maart ophalen.
Twijfel alleen nog wel of ik deze alleen de nachten opdoe of ook overdag op de wei.
Ik weet dat ze graag rolt op de de wei. Ze staat op een pensionstal waar wel regelmatig toezicht is maar natuurlijk niet altijd.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:17

Dat rollen met singel bleek hier dus inderdaad niet handig.

Ual_95, hoop voor je op niet al teveel prutnachten!

Welkom Kiss en Manuela. Hier ook een merrie die het al snel zat was. De ander doet het allemaal veel soepeler..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:14

Vulina schreef:
[ [url=m/xvpL7q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doe je dat zo altijd preventief?
Werk je nooit met mestonderzoek bij veulens?
Alle paarden bij ons op stal worden ontwormd nav mestonderzoek.
De kliniek had mij geadviseerd op de dag vd geboorte mijn Merrie te ontwormen of na een week de merrie te ontwormen en dan direct het veulen (na een week dus)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:19

Bedankt Vulina.

Ik vind het zo bijzonder dat er zoveel verschil zit in de adviezen van de verschillende klinieken. Waar ik nu woon adviseren ze vanaf 2,5 maand pas te beginnen bij het veulen. Waar ik hiervoor zat was het bij veulenhengstigheid en dan 6 weken en 6 maanden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:21

Ik zou nooit met mestonderzoek werken met veulens. Die hebben gewoon altijd wormen. Je kunt mestonderzoek naast het ontwormen doen, maar nooit in plaats van. Veulens dus altijd preventief ontwormen.

Mijn volwassen paarden ontworm ik 2 max 3 x per jaar. Ik doe nooit mestonderzoek. Je kan zoveel missen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:38

Proficiat Gooiske!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:38

Qua Rhino volg ik het voorlopig op. Kan zijn dat wij geen gastmerries ontvangen als het zo blijft verspreiden, maar even afwachten.

Veel merries maken het spannend zeg! wou dat ik al eens wat kon melden :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:05

Afbeelding

Nou, onze maiden is ook goed bezig! Begin deze week uitgerekend op laatste dekking dus mag nu ook wel :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:19

Ze is al ontsploten! *\o/*

Bij veulens zou ik echt nooit kiezen voor mestonderzoek. Ik hou al jaren Vulina dr schema aan en met succes ;)