[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angelpam

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:34

Peetjjuh tis echt een knapperd.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:43

Peetjuh: klinkt als even behoorlijk stress..!! Maar nu komt t genieten! Wat een schatje!!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:07

Sorry allemaal ik krijg het niet bij gelezen

Iedereen met een veulen gefeliciteerd

Andere met verdrietig of zielige dingen sterkte

Hier hengstveulen

Afbeelding
Heel blij mee
Vader shamrocklake royal heartbeat
Moeder altingshof princess linsey

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:25

Gefeliciteerd keresa!

Cynthia inderdaad minder, maar wil niets zeggen natuurlijk. Ploppen haar uiers dan dat die spenen naar buiten staan tijdens/na de bevalling? Want lijkt me zo niet gemakkelijk voor het veulen.

Leuk veulen, peetjuh!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:51

C2012 dat vraag ik me ook af, want mijn valkje heeft ze ook zo staan die spenen. Gefeliciteerd peetjjuh en keresa! Gaat het goed met moeders peetjjuh?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:53

nog niks C2012, pfff volgens de ph zou je toch binnen 24uur een veulen moeten hebben dus ze heeft nog even :P

peetjuhh wat een knapperdje ook, jammer dat mams zoveel pijn had, maar bedoel je mesten van de merrie of van het veulen, want voor veulen lijkt me lang maar voor merrie duurde het hier bij alle twee ook dag of 2 voor ze terug mesten.

cynthia ja wat moet ik zeggen, ze loopt duidelijk achter of zowel Fi als Ti, gaat ze dan eerder gaan :o

gefeliciteerd keresa, leuk getekend, veel wit

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:56

Cemlys schreef:
Ik nl ook, dorpje van gemeente oldambt. Toch paar bikkels hier in het topic die dus aardig dicht bij elkaar zitten

Ik woon ook in/bij oldambt :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:16

*\o/* :9 nog meer!
Mopjemop schreef:
Cemlys schreef:
Ik nl ook, dorpje van gemeente oldambt. Toch paar bikkels hier in het topic die dus aardig dicht bij elkaar zitten

Ik woon ook in/bij oldambt :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:33

C2012 schreef:
Gefeliciteerd keresa!

Cynthia inderdaad minder, maar wil niets zeggen natuurlijk. Ploppen haar uiers dan dat die spenen naar buiten staan tijdens/na de bevalling? Want lijkt me zo niet gemakkelijk voor het veulen.

Leuk veulen, peetjuh!

Eehh... helaas gebeurt dat niet vanzelf en hebben de veulens in het begin nogal moeite met de spenen vinden. Maar als ze er eenmaal een dagje aan drinken, ziet de uier er zo uit, en dan gaat alles goed :)
Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:38

Ah ook handig dat ik dat weet!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:42

Wil je eens een foto maken van de uier van je valkje?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:46

Zo n uier hebben we hier ook. Drama voor het veulen om die uier te vinden

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:07

Gefeliciteerd keresa.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:33

Chinouk heeft gemest en geplast, ze staat meer lekker met oortjes vooruit. Veulen flink aan drinken, moet gewoon wat moeite doen voor deze spenen en uier.
Het ziet er nu goed uit... Kruip zo mijn bed in, vannacht even wekker voor haar pijnstiller. Nu 'loslaten' en slapen!

:o

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:44

Bij deze cynthia
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:48

Die zien er minder klein uit zo op de foto. Mij ogen ze alsof, als ze vollopen met melk, de spenen aardig wat groter worden, aangezien je een verdikking ziet boven het speentje.
Of is dat niet zo?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:55

Zit ze nu op dag 354?
Ik denk dat het sowieso een stuk beter is dan bij Dais. Die heeft speentjes zoals je op de laatste foto ziet..

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:56

Ja dat dacht ik ook al. Ze krijgt natuurlijk pas het eerste veulen, want is 4 jaar. Heeft van zichzelf tietjes die je haast niet ziet zitten. Maar nu dacht ik dus ook al dat de het bij de spenen volloopt. Maar zij heeft dus ook spenen die naar elkaar toe staan al zie je dat op de foto misschien niet zo. Hopelijk heeft het veulen er geen moeite mee dan, maar welsh veulens zijn gelukkig nogal aardig bijdehand haha! Vandaag al 14 dagen optel, dus ben benieuwd

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:58

Nu zie ik idd op jouw foto's dat bij jouw pony ze echt tegen elkaar aan staan, dat heeft de mijne niet nee

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:02

Keresa gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Cynthia mooie tiet analyse weer! Maar het kan ook zijn dat ze nu minder uier heeft omdat ze buiten loopt misschien :)
Als ik tot nu toe al je tiet analyses nakijk denk ik dat ze een merrie veulen gaat krijgen ;)

Peetjjuh slaap lekker zo ;)

Haha zo is de wereld toch ineens klein al 3 in dezelfde woonplaats :9

Ook nog mensen die in/om Odijk of Lopik wonen :+ (provincie utrecht)

Maquavinci was volgens de staleigenaar vanmorgen niet helemaal zichzelf, was wat onrustig. Maar toen ik er was stond ze rustig in de wei, kwam wel gelijk aangerend toen ze me hoorde. Melk getest, PH was nu 7.0 dus het begint wel te zakken ;)

We hebben nu met de dames afgesproken dat ze beide volgend weekend gaan bevallen :') ben benieuwd of ze luisteren hahaha

Maquavinci vandaag

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:43

Stalmilagro, gefeliciteerd! Wat een fief hoofdje heeft hij!

En bij Leonoor ook eindelijk vooruitgang! *\o/*

Cynthia is goed bezig geweest met haar huis poetsen. Nesteldrang? :))

Wat een knapperd peetjjuh!

Keresa, gefeliciteerd! *\o/*

Nu heb ik nog nooit van Oldambt gehoord, maar blijkbaar een populaire plaats om te wonen onder de fokkers. :))

Verder is het tijd om mijn "geheimpje" of mijn nieuwtje te vertellen. Nadat Neon dood was waren we er wel over uit dat we weer een merrie wilden hebben om mee te fokken, en om gewoon lekker bezig te zijn. Maar, de klik moest er wel zijn, dat was belangrijk. En een appaloosa-merrie zou helemaal fantastisch zijn, maar aangezien er maar een paar goede appaloosa-fokkers in die maat zijn (op 1 hand te tellen) zou dat alleen maar wishfull thinking zijn.
Nu meldde 2 dagen voordat Neon dood ging in het appaloosa-topic op Bokt 1 van die weinige fokkers dat ze een aantal merries te koop hadden. Helemaal geen aandacht daaraan besteed, want tja, ik had Neon. Na Neons dood heb ik met haar ge-apped, omdat zij ook meeleefde met me. En ben ik daar op bezoek geweest, hun hadden ook net een veulen, dus veulen knuffelen, en appies kijken. 1 appie trok al eerder mijn aandacht, en die stond dus ook te koop. Enorme knuffelige merrie, 4 jaar oud. Niets mee gedaan, vorig jaar uit de wei getrokken en naar de keuring gedaan, waar ze dus wel op kop stond en ster werd.
Bottomline, dit was een unieke kans, we vonden het wel eigenlijk te vroeg, maar we zouden er spijt van krijgen als we het niet deden. Ook onze beiden ouders vonden dat zo. Dus de knoop doorgehakt, en haar gekocht. Sinds woensdag staat er een nieuwe merrie op stal, Vaderhoeve's Sarona, ze is een First Stayerhof's Ramzi H uit een ster preferente merrie van Avanti.

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag is de DA geweest, omdat ze hengstig stond. Megahengstig dus, zou vrijdag/vandaag geïnsemineerd kunnen worden. Maar deze ronde slaan we nog over, ze is nog wat gestressed van de verhuizing.
De DA die er was was degene die 's middags nog bij Neon was geweest. Heel fijn met hem nog daarover gesproken. Alle DA-en van die kliniek waren geschokt dat Neon dood was, niemand kon het eigenlijk geloven. Ook bij de DA-en was ze geliefd, omdat ze zo cool en relaxed was, en ieder jaar waren ze ook weg van haar veulens. Wij waren echt blij om hem nog te spreken, deed ons veel goeds.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:49

Gefeliciteerd neon met je nieuwe aanwinst. Mooie merrie zeg.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:49

Neon gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/* het zou zonde zijn als je haar laat staan en dan vervolgens spijt zal krijgen..
Mooie dame! Met wie wil je haar laten dekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:50

Cemlys schreef:
Ik nl ook, dorpje van gemeente [***]. Toch paar bikkels hier in het topic die dus aardig dicht bij elkaar zitten
Cemlys schreef:
*\o/* :9 nog meer!
Mopjemop schreef:

Ik woon ook in/bij [***] :j
Ik ook!! :D

Gefeliciteerd met de nieuwe baby's!! <3

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:50

Oh, Neonlight wat GAAF! Het is je zo gegund en het heeft gewoon zo moeten zijn. Ze is prachtig <3

Mag ik vragen hoe ze heet? :o
Laatst bijgewerkt door suffie op 14-05-16 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt