[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:39

Doe ik ook niet hoor, daarom de caravan al en de camera. Maar meestal merk ik het wel aan haar als er wat anders is. Ze is mega gevoelig.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:25

Hier ook nog geen nieuws. Alles normaal. Uier leek iets groter vanmorgen maar nog lang niet vol.
Ik kan nu wel in de wei (behalve helemaal vooraan) kijken met cam maar ben 35 minuten van huis af aan het werk. Dus ik zou nu toch niet op tijd thuis zijn. Maar kan dan evt wel mensen bellen die in de buurt wonen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:46

Inowa: hoe is het met aagje? Ga je nog naar je vriend?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:58

spannend Jet4you, die wacht lekker tot je thuis bent.

bonny benieuwd naar de test dan

kleinvosje, hier ook niks echt gemerkt hoor aan de mest, een uur ervoor was alles nog normaal, ze drupte wel veeeeel melk en test gaf aan dat het ging komen maar geen andere signalen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:23

Afbeelding
Ph nog 7

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:26

Idylle; aagje gaat haar gangetje,uier lijkt een tikkie voller maar denk niet dat ze voor zondagavond een veulen heeft.

Ik ben nu dus ook op weg naar drenthe

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:40

bonnyct ik heb bij Joanna behoorlijk wat getest en nooit beneden de 7 gehad, en toch met halfvol uiertje onverwachts bevallen, dus het zegt niet heel veel, ik ben erg blij dat ik bij beide merries het alarm om had

Glowy gaat nog steeds goed, ze is vanmorgen naar buiten geweest en nadat de DA geweest is staat ze binnenin haar stalletje, we hadden Joanna en blue even op de wei gezet, die konden niet terug , nu dus maar weer beide met veulen naar binnen, glowy eet, drinkt en mest, pff, gelukkig, ik hou de camera er nog maar even op

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:16

Veel plezier inowa! Hoop dat ze op je wacht tot zondag.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:18

Dat hoop ik ook maar gelukkig word ze door een ervaren persoon in de gaten gehouden.
Als er iets veranderd dan word ik meteen gebeld en ga ik naar huis.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:08

Al_Zawraa lekker uitrusten.

astridklomp wat een mooie actie foto

gblover wat balen zeg nu ook van die 2 jarige weten ze ook wat het is?

Myrthee_ wat een hals al zeg <3

Robynn wat fijn dat hij al verkocht is nu nog even van hem genieten.

Cemlys jeetje wat balen zeg dat die weer slokdarm verstopping heeft.
stond hij op stro of vlas?

Arianne wat fijn dat die weer naar buiten kan beweging lijkt me toch ook goed voor het been.

Murosch armen baby nu moet die dus mama pesten om van zijn natte vachtje af te komen denkt hij.

jolandje wat een toeval zo kort naar de geboorte hopelijk heeft het daar niet mee te maken en is het inderdaad toeval beterschap.

Bonny_CT de hars dopjes worden steeds groter spannend hoor.
fijn dat je nu kan testen, hier was merrie met 6.5 bevallen
Heel veel plezier vanavond.

inowa heel veel plezier dit weekend gelukkig word ze door ervaren iemand in de gaten gehouden, maar hopelijk wacht ze nog even dit is geen bevalligs weer. met al die regen

Foto`s van gisteren
Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:34

wow,polleman, wát een benen zitten daar onder, prachtig zeg <3

hier gaat het gelukkig weer beter met glowy, heb net nog een mooie foto van haar gemaakt en van die gekke veulentjes :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:46

Tara, wat een mooi veulen! Wat waren de kleurkansen eigenlijk?

Bonny_CT, jij hebt gewoon een 4-sterren-waak-plaats, haha. Goed geregeld :D . Wel grappig dat jij om 03:05 uur liet zien hoe ze stond te eten. Wij kijken meestal ook even om 03:00 uur :Y) .

l0esje21, wat een mooie kleur op het kontje. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet onder dat veulenhaar!

inowa, fijn dat er anderen voor je opletten! En over dat voorkruipen.. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij! Misty ziet er al 2 dagen uit alsof ze kan gaan bevallen en ze gedraagt zich ook apart, maar volgens mij wordt het vannacht weer niks..

Arianne, oh bah. Zó eng! Ik heb dat meegemaakt 5 jaar geleden met Fantastygo. Helaas met fatale afloop. Hopen dat die van jou de stijgende lijn vast houdt! Ik duim voor je! Hoe is het nu met haar?

Al_Zawraa, Mausi ziet er goed uit ofniet!

suus_elviera, wat een schatje die Storm <3

Sjintoo, ziet er uit alsof er mooi vaart in komt, maar ze staan nog wel wat naar elkaar toe. Meestal als het echt dik wordt, dan gaan de spenen ook wat uit elkaar staan. En in de meeste gevallen harsen/druppen ze eerst ook nog wel (die van mij trouwens niet, daarom meestal).

polleman, Sunrise is echt een plaatje! Heel mooi!

jolandje, gefeliciteerd! Mooi getekend of niet? <3 Hoe gaat het nu met je merrie?

astridklomp, wat een prachtig beestje toch. Echt bijzonder..

pretty, mooi kleurje heeft hij zeg! Wat zijn je plannen eigenlijk met hem? Ik dacht namelijk een keer te lezen: "alles wat ik niet wilde" (of ben ik in de war) en nu toch erg verliefd! Mooie naam trouwens!

Caesar, wat zielig.. Vaak is het wel snel over als je het goed schoon houdt en insmeert!

Over het naar buiten gaan de eerste dag: als het mooi weer is gaan onze veulens altijd direct naar buiten. Vitamientjes op doen in de zon! Qua beweging is het ook goed voor ze en bovendien zitten er in de stal veel meer bacteriën dan buiten. S'nachts doen we ze altijd wel weer binnen (in ieder geval als het snachts onder de 15 graden is.

Cemlys, wat een heerlijk beest.. :') Hoe gaat het nu met de patiënt?

Misty is lekker van de heen en weer. Gisteren waren haar banden ineens een stuk slapper en ze gedroeg zich apart + staart steeds opzij. Ik dacht dus, als ze nu doorzet, dan hebben we binnen 24 uur een veulen. Maar nee hoor :Y) . Ze doet nu weer helemaal normaal en de banden zijn niet meer slapper geworden.

Wordt wel erg nerveus hiervan! Weet nog goed wat voor veulentje ze vorig jaar had na 376 dagen dracht.. Dat wil ik echt niet weer.. :(

Ze zit nu op 337 dagen dracht dus dat valt op zich nog mee.

Wat ik me zat te bedenken: ik wil graag een veulentje aanschaffen als Misty's veulen er is (van hetzelfde geslacht). Weet nog helemaal niet wat voor veulen ik wil. Grote pony, rijpaard, shetlander. Ik wil gewoon eentje die ik leuk vind.

Het zou mij leuk lijken om een veulentje uit het DBT over te nemen en het is waarschijnlijk ook leuk voor andere DBT'ers die hun veulen willen/moeten verkopen om hem te volgen op Bokt.nl. Is het een idee om een lijstje o.i.d. te maken van de veulentjes die evt. te koop staan?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:48

kelly-j mijn beide veulens komen uiteindelijk te koop, ik kan helaas niet zoveel hengstjes houden, maar eerst ga ik heerlijk genieten :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:50

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:58

Fijn dat glowy goed blijft gaan jolanda en nu fijn genieten hoor !

Kelly ik begrijp dat je je ongerust maakt maar ze toont nu toch al meer tekenen hè ? Ik duim dat het snel komt!
Mika staat gewoon te koop trouwens,was dit een merrie geweest mocht het nergens heen zei mijn vriend maar het is nu zo,wordt vast iemand erg gelukkig mee.

Zal je zien inowa dat ze dit weekend bevalt!

Hoop dat er dit weekend toch nog wat veulentjes geboren worden hoor!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:31

Gelukkig dat Glowy beter gaat!

Hier mijn veulen ook te koop gezet woensdag, was hij net 1 kalenderdag oud. Maar vandaag kijkers gehad en reeds verkocht. Dus dat is super, lekker van hem genieten de komende tijd met de wetenschap dat hij een prima plekje gaat krijgen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:04

polleman schreef:
Al_Zawraa lekker uitrusten.

astridklomp wat een mooie actie foto

gblover wat balen zeg nu ook van die 2 jarige weten ze ook wat het is?

Myrthee_ wat een hals al zeg <3

Robynn wat fijn dat hij al verkocht is nu nog even van hem genieten.

Cemlys jeetje wat balen zeg dat die weer slokdarm verstopping heeft.
stond hij op stro of vlas?

Arianne wat fijn dat die weer naar buiten kan beweging lijkt me toch ook goed voor het been.

Murosch armen baby nu moet die dus mama pesten om van zijn natte vachtje af te komen denkt hij.

jolandje wat een toeval zo kort naar de geboorte hopelijk heeft het daar niet mee te maken en is het inderdaad toeval beterschap.

Bonny_CT de hars dopjes worden steeds groter spannend hoor.
fijn dat je nu kan testen, hier was merrie met 6.5 bevallen
Heel veel plezier vanavond.

inowa heel veel plezier dit weekend gelukkig word ze door ervaren iemand in de gaten gehouden, maar hopelijk wacht ze nog even dit is geen bevalligs weer. met al die regen

Foto`s van gisteren
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Op stro maar zie ze daar niet echt van eten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:06

Verder gaat het goed met het veulen, hij racet en bokt allang weer een stuk in de rondte. Daarna ademt hij dan wel wat zwaarder maar dat was tot vandaag eigenlijk weer over. We zien wel. Nu alleen op kort gras.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:03

Kelly_J schreef:
Wat ik me zat te bedenken: ik wil graag een veulentje aanschaffen als Misty's veulen er is (van hetzelfde geslacht). Weet nog helemaal niet wat voor veulen ik wil. Grote pony, rijpaard, shetlander. Ik wil gewoon eentje die ik leuk vind.

Het zou mij leuk lijken om een veulentje uit het DBT over te nemen en het is waarschijnlijk ook leuk voor andere DBT'ers die hun veulen willen/moeten verkopen om hem te volgen op Bokt.nl. Is het een idee om een lijstje o.i.d. te maken van de veulentjes die evt. te koop staan?

Wat een leuk idee van je!
En dan met foto? Niet dat ik wat te koop heb, zit gewoon mee te denken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:14

Mijn 2 hengstjes zijn sowiezo te koop

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:29

Cemlys, die kun je wel aanbieden als dekhengst. Geniale foto. _O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:47

helaas komt Dotan ook te koop. Ik vind hem zo geweldig, maar ja, ik kan niet alles aanhouden.

Ik wil volgend jaar wel terugdekken met Don Cremello en die wel proberen aan te houden

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:29

Robynn, vast heel moeilijk hoor Dany verkopen maarmet een leuk huisje in het vooruitzicht komt het wel goed!! En een spannende 18 dagen, succes!!

Cemlys, oo echt balen!! :(:) beterschap toch vh hooi waarschijnlijk, lastig is dat dan! Die Ravi :D

Arianne, super dat het met Ikz11 weer prima gaat, een beetje beweging is best goed hoor!!

Murosch, Veronia houd niet zo van nat worden, geweldig is dat dan om te zien!!

Inowa, gelukkig heb je goede oppas voor Aagje geregeld!

Jolandje, ook jij beterschap met Glowy! Gelukkig gaat het al weer beter!! Wat een heerlijke foto's, genieten!

Kleinvosje, een natte speen spannend! Echtscheiding zal met zulke toffe plannen wel mee vallen :D Suc6

Jet4you, oo heerlijk met de cam spieken 331 dgn

Bonny CT, Was het leuk, en Crime nog rustig, braaf gewacht, succes!!

Polleman, oo die Sunrise, lekker wakker ding zo te zien!!+-

Kelly, Misty houd je weer in spanning, ik duim dat ze je nu niet te lang laat wachten hoor!! :(:)
Wat een top idee, met leeftijdgenootje opgroeien is altijd leuker!!
Leonoor, wauw dat is snel, maar hij is ook prachtig! Lekker genieten nu altijd fijn als je weet dat het juiste huisje gevonden is!!

Setteli, ooo die Dotan is zo leuk, geen twijffels??

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 01:04

Oh als je zo al die foto's ziet van al die leuke veulens kan ik bijna niet wachten wanneer het veulen geboren wordt op mijn werk :D

Ze heeft al een mooi buikje, morgen eens kijken of ze in een week tijd weer veranderd is ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 01:31

Was erg leuk. Tot ik haar om half 10 zag liggen. Half 11 terug gereden. Ondertussen stond ze weer. Zit nu in m'n caravan op stal. Met beeld op de laptop. Ze ligt weer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding