[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:27

Maylinn heb ik vandaag volledig geschoren, ze gaat liggen in het waterbadje dus wat altijd zijknat en werd daardoor ziek. Dierenarts vond het geen probleem als ze een dikke deken op krijgt. Dan heeft ze het niet te warm meer en gaat ze hopelijk niet meer int water liggen om af te koelen

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:32

Dat is jouw mening linda. Je kan zeggen wat je wil. Zoals ik al in het andere topic heb gezegd gaat het om mijn gevoel en dat is niet iets waar jullie over kunnen oordelen.
En dit is waarom ik zo klaar ben met bokt. Altijd het gezeik over beslissingen die iemand maakt.

Verder hoef ik toch niks te vermelden over de dracht. Mensen die in haar geintresseerd zijn vertel ik het wel als ze komen kijken.
Nu ga ik mn mond verder houden want ik doe het toch nooit goed. Als je oprecht uitleg wil stuur je maar een pb.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:34

Hier ga ik morgen ook bij de mannen hoofdjes en stukje hals scheren. Door die dikke vacht en warme weer staan ze zich helemaal te schuren.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:36

Het is ook wel echt ellendig weer... :n
Hier de hele dag regen gehad, blegh.

Eigenlijk is het nog warm maar gevoelstemperatuur was vandaag wel een stuk lager vond ik!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:39

Ik zou persoonlijk niet blij worden als ik sie info pas krijg als ik al bij iemand op de stoep sta. Sommige mensen moeten een dag vrij plannen en vele kilometers afleggen voor een bezichtiging. Maar opnieuw; mijn mening! Je hoeft je niet aangevallen te voelen en ik hoop dat je een leuk baasje voor haar vind.

Jammer als je je zo voelt over bokt, over het algemeen worden er toch vooral tips en ervaringen met elkaar gedeeld, maar ja iedereen is anders, denkt anders en behandeld dingen anders, dus je kunt wel eens op een verschil van mening stuiten. Jammer dat je je daar dan direct door aangevallen voelt.

Annelies, waarom woon je zo ver weg ;(
Anders was ik jou komen helpen, had jij mij daarna mooi kunnen helpen ;) :P ik heb nog nooit geschoren en word al zenuwachtig als ik er aan denk haha!! Gelukkig heb ik 2 heel brave dames om op te oefenen :o :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:42

Nou sorry maar hoezo heeft het er iets mee te maken dat liz haar veulen heeft verworpen?
Ze is verder gezond waardoor ze heeft verworpen is waarschijnlijk teveel stress. En als je gewoon een pb had gestuurd waarom ik haar verkoop ipv te oordelen op basis van dingen die je denkt te weten en denkt te begrijpen.

En ja ik ben het zat dat mensen niet eens het fatsoen hebben om gewoon een pb te sturen maar mijn beslissingen in twijfel trekken over dingen die zij denken te weten. Als je vraagtekens hebt prima dan stuur je een pbtje.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:45

Ideaal om te oefenen nu he Linda! Nu hoeven ze nog niet perfect te zijn. Straks wel :P

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:47

Rianne1994 schreef:
Nou sorry maar hoezo heeft het er iets mee te maken dat liz haar veulen heeft verworpen?
Ze is verder gezond waardoor ze heeft verworpen is waarschijnlijk teveel stress. En als je gewoon een pb had gestuurd waarom ik haar verkoop ipv te oordelen op basis van dingen die je denkt te weten en denkt te begrijpen.

En ja ik ben het zat dat mensen niet eens het fatsoen hebben om gewoon een pb te sturen maar mijn beslissingen in twijfel trekken over dingen die zij denken te weten. Als je vraagtekens hebt prima dan stuur je een pbtje.

Linda bedoelt het zeker niet verkeerd, pak het dan ook niet zo op. :)
Voor mensen die eventueel een veulentje willen fokken kan het nuttige info zijn, dus misschien kun je die info met hun delen als ze hun interesse hebben getoond. In de advertentie zetten lijkt me niet nodig, maar niet pas melden als men al op de stoep staat. :)

En jij deelt hier en in de advertentie bepaalde info mee, dat is ook de stof waarop men een mening vormt en een oordeel vormt. Als er meer achter zit kun je misschien de volgende keer erbij zetten ; verdere info graag per pb. Wij kunnen niet raden dat er meer achter zit als je dat er niet bij vertelt. Kwestie van een beetje begrip voor elkaar, scheelt een hoop ergernis. :D

Hopelijk vind je een fijn huisje voor Liz!

Scheren jullie straks ook de flanken bij jullie pluisjes? Zag dat bij MarijeR voorbij komen. Is dat voor het veulen makkelijker?
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 04-01-16 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:48

Die kleintjes hebben er inderdaad enorm veel last van, van de temp.
heb binnenkort weer een eigen machine en gaat marley hoofd en hals ook kaal net als luna

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:49

Misschien omdat dat mensen geen reet aangaat? De klik is 1 vd redenen. De rest gaat de wereld niet aan. Liz is een geweldige pony en verder maakt het niks uit dat ze heeft verworpen dat komt wel vaker voor.

Verder heb ik het compleet gehad. Zoals ik al zei als mensen uitleg willen kunnen ze pben. Zo niet dan ga ik er ook vanuit dat ze verder hun mond houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:54

Onze thermometer gaf rond 7 uur -6 aan!! :brr:
Het schijnt nog flink te gaan ijzelen en daarna weer warmer te worden.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:03

Nou nou nou wat een lange tenen! Volgens mij heeft niemand hier slechte bedoelingen, dat jij het zo opvat zegt meer over jou dan degene die je proberen te helpen/benieuwd zijn naar je beweegredenen voor de verkoop.
Van mij iig veel succes met de verkoop, valt vaak niet helemaal mee deze tijd van het jaar helaas!

Niet normaal he dat filmpje! Ik had daarvoor echt al 30 filmpjes gemaakt dat er niks gebeurde, maar na wat gepor kreeg ik reactie van beeb. :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:14

Lisanne, Tegen de tijd dat veulen zich aan gaat dienen zal ik inderdaad ook haar flanken wel scheren. Vorig jaar bij mijn andere merrie ook gedaan. Ik begrijp dat het vooral gebeurd zodat de veulens niet alle haren binnen krijgen bij het zoeken naar de uier en daardoor slokdarmverstopping op kunnen lopen, maar ik doe het ook omdat ik het uier anders niet goed in de gaten kan houden, ze produceren nogal vacht zal ik maar zeggen :')

Annelies, ja helemaal gelijk in! Ik moet gaan oefenen! Alleen precies nu mijn rug in puin ligt :( niet zo handig haha!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:22

Jeetje Rianne, ik probeer het allemaal te negeren. Maar als het niemand een reet aangaat zoals jij het zegt, zeg dan niets.

Ik scheer de flanken doorgaans niet. Of de merrie moest op die plek net erg in de rui zitten.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:27

Ah bedankt voor de uitleg! :) Klinkt logisch.
De meeste veulens komen natuurlijk ook net in de verhaar-periode.

Rianne, sorry hoor. Je hebt nogal een vervormd beeld van wat er hier op bokt gebeurd. Niemand gaat gelijk pb-en met vragen, dat gaat gewoon openbaar tenzij het om privacy redenen niet gepast zou zijn. Maar nogmaals, niemand veroordeelt je, jij bent degene die dat zo interpreteert. Ik heb je andere topic toevallig vandaag gelezen en weet dat je al heel wat achter de kiezen hebt, maar probeer niet teveel verbitterd te worden alsjeblieft. Komt jezelf en je omgeving niet ten goede.

Zo nu weer ontopic. :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:30

Whahahahaa ik verbitterd sorry. Maar dit is echt typisch wat ik bedoel _O-
En gelukkig weet ik dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :evaw:

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:44

Bye bye, zwaai zwaai.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:47

Drama queen

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:48

Bedankt dames! Heel aardig van jullie :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:52

En nu weer gezellig? :Y)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:52

Azmay schreef:
En nu weer gezellig? :Y)

Graag :D

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:55

Als t allemaal zo verschrikkelijk is zie ik niet in wat je nog in dit topic doet? Man man man wat kinderachtig dit :roll:

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:04

omdat ik nog nooit zo'n vroeg veulen heb gehad zal ik misschien ook wel de flanken moeten scheren, bij camille, normaal heb ik veulens in juni/juli en dan zitten ze al helemaal in zomervacht, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan, camille is wel scheren gewend met al die shows die ze gelopen heeft, maar ik heb weinig ervaring :o

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:07

Scheelt dat het scheren nu niet mooi hoeft te zijn. Het veulen zal er niet minder om drinken. :D
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 04-01-16 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:09

haha Lisanne dat scheelt inderdaad,want fraai zal het niet worden :+