cynthia: idd enorm zucht opeens, dat heeft ze toch eerder ook gehad?
Ja leuke foto's, die moet ik ook eens maken. Nu staan moeder en kind bij de hengstenhouder zodat moeder weer geinsemineerd kan worden. Cappuccino is alweer een maand oud vandaag!
Ik ook. Al wacht ik wel op beter weer en vooral warmer als hij zonder zijn dekentje aan naar buiten kan en als zijn kont niet meer vies is. Hij heeft niet zo'n dikke vacht als sommige veulens hier.
Moeilijk Nobel, het liefst heb je ze thuis maar het is fijn dat hij in zeer goede handen is en onder toezicht. Sterkte.
DDDara
Geplaatst: 22-04-23 16:42
petraaken. ik heb altijd geleerd vaseline te smeren als de huid nog niet geirriteerd is. En sudo of Derma of bepanten te smeren als de huid wel geirriteerd is.
Nobel ik hoop fat de kleine snel opknapt hij heect zo een heerlijk koppie!
Kiki verwacht jij je veulen vroeger dan de uitgerekende datum? Of waak je gewoon ruim optijd?
Moner heerlijk dat je de mijlpaal van 300 dagen gehaald hebt.
Us2001 Jij wordt ook al lekker voor de gekgehouden he!
CF hopelijk werk de actie van je vriend en komt er een veulen uit
AM het heeft ook wel wat toch dat het na de geboorte nog steeds spannend is welke kleur het wordt.
Nieky 1993 gefeliciteerd! de andere geven je ook geen rust he.
Imani Abby waarom sta jij niet op de lijst? Die van jou weet het ook mooi te rekken he. maar het uier gaat rr langzaam aan steeds wat meer op lijken. (als je op dr lijst wilt kan je kabayo een pb sturen met naam paard en aantal dagen drachtig!)
Vulina jou veulen is wel een mooi chique model!
Willemiens hoe gast het bij jou? blijft het spannend?
Us2001 spannend je eerste mini harsje!
LauraEH hoever is jou merrie. Het uier ziet er uit of het smorgens flink strak heeft gestaan maar einde van de dag lijkt er weinig over.
Mijn merrie is vandaag 340 dagen maar heeft nog steeds geen haast. Smorgens is het uier wel duidelijk voller dan voorheen en gaat het langzaam ergens op lijken, maar als ze dan weer even in de weer is loopt het nog wel aardig terug.
Dit was vanmorgen.
Willemiens
Geplaatst: 22-04-23 17:02
DDDara, Ze is er flink klaar mee, vanochtend wilde ze alleen maar tegen me aan staan (met gevaar voor eigen tenen) en staat wijdbeens voor zich uit te staren. Vanmiddag heeft ze maar liefst 1,5 uur staan slapen onder de camera terwijl dit meestal dutjes zijn tussen de 20-30 minuten. Ze is ook wel erg groot dus snap dat ze het zwaar heeft …
Het hars is afgenomen, ze had eigenlijk wel een goede aanmaak maar het komt nu langzamer terug. Ze is ook ‘nog maar’ 327 dagen. Al hoop ik voor haar dat ze geen wedstrijdje gaat houden met de merrie van Vulina. Dan hangt haar buik op de grond vrees ik.
Hoe gaat het met de merrie Nobel, ze kan toch slecht op stal? Een stijgende lijn is fijn ook als het langzaam gaat.
Jet
Geplaatst: 22-04-23 17:25
Nobel, goed dat ze in Wolvega staan. Niet dat je dat wil, maar voor nu is het nodig! Voorzichtig positief nieuws dat het nu al wat beter gaat met de kleine man. Heel veel sterkte en geluk toegewenst in elk geval!
Cynthia, nu dan toch ook echt weer ineens veel zucht. Dat ging nu wel snel van 0 naar dit.
Ciara_Lady
Geplaatst: 22-04-23 18:01
Dag 330 van Nel Het uier kan denk ik nog iets voller. Maar tegenover gister is ze echt vooruit gegaan met haar uier. Ook staat er flinke druk op de uier. pH test was 6.8 dus is niet veel lager.
Nobel: Fijn dat ze nu in de kliniek staan. Hopelijk gaat het snel goed. Nieky: Gefeliciteerd met je veulen, wat een schatje zeg.
Willemiens, ja op het laatst worden ze wel zielig he..... je merkt echt wel dat ze er klaar mee zijn! Hopelijk voor haar en jou duurt het niet meer al te lang. Hoe waak jij nu? Mijn merrie heeft 2 keer een veulen gehad (ik dacht dat ze altijd ze meer dan een week overtijd ging maar net even nageteld) en ze ging de eerste keer 2 dagen over tijd de 2de keer 6 dagen dus valt op zich reuze mee.
Hier moeten we heen (dit was de dag van de bevalling '21) En dit is nu Dus we hebben nog wel een aardige weg te gaan.
Nobel01
Geplaatst: 22-04-23 18:16
baudyh schreef:
Hoe gaat het met de merrie Nobel, ze kan toch slecht op stal? Een stijgende lijn is fijn ook als het langzaam gaat.
Merrie doet het wel goed, ze accepteert het wel met veulen. Ze eet alleen daar wat minder goed.
nieky1993
Geplaatst: 22-04-23 19:34
Dankjewel allemaal voor de felicitaties. De kleine krijgt de naam Casanova, afgekort Cas het is een blagdon veulen overduidelijk. En hij zou zwart moeten worden. Zijn halfzus was ook zo bruin maar werd toch echt zwart erna Het is een enorm leuke kerel. Wss blijft hij bij ons, even kijken hoe hij zich ontwikkeld
Mdh zijn benen zijn wit.
Al_zawraa ben ook benieuwd hoe je merrie het doet zonder de medicatie. Hopelijk gewoon stabiel, fingers crossed.
Moner Fijn dat het inorde was met het hengstje. Ga je ook nog naar de keuring?
LauraEH die uier loopt idd nog goed terug.
Us2001 hoe is het doorheen de dag met je merrie gegaan?
Nobel01 heftig zeg Ik hoop dat hij snel beter is en naar huis mag.
Charmfaith hoe super super super schattig Ik snap dat je die zou houden de buik van Bailey zakt al aardig precies.
Am_horse mss laten kleur testen eens?
Knolselder hoe heet je ventje nu eigenlijk? Hij kijkt zo stoer de wereld in
Cynthia82 jeetje dat is snel ontwikkeld die zuchtplaat
Nobel, ik had je bericht vanochtend net gemist. Goed te horen dat het al iets beter met je veulen gaat. Hopelijk blijft hij deze stijgende lijn voortzetten en kun je hem volgende week in de wei zien.
imani_abby
Geplaatst: 22-04-23 19:46
Iemand ervaring met ph strips die niet kloppen? Ik begin me af te vragen of het daar niet aan ligt. Haar ph blijft maar tussen de 9&10 testen, ze zit vandaag op dag 365. Dus zou me echt sterk verwonderen als die ph nog altijd zo hoog staat..
Marjoleine89
Geplaatst: 22-04-23 19:52
Gefeliciteerd Nieky met casanova!
Hopelijk mag hij snel weer mee naar huis Nobel
Imani: bij mij test hij ook al heel lang 7
Charmfaith: heel schattig, hopelijk bevalt bailey ook snel
Mijn merrie gaat toch voor het record van Vulina
Uier op dag 366, is toch om te huilen
nieky1993
Geplaatst: 22-04-23 20:04
Hier is Lexie overigens melk aan het lekken.
En mirthe vollebak aan het harsen maar de ph ng niet gedaald.
Imani_abby je kunt dan toch even nieuwe strips kopen eventueel?
Marjoleine89 Dat is idd een beetje een triestige uier
kiki1976
Geplaatst: 22-04-23 20:23
Nobel fijn dat het wat beter met hem gaat. Hopelijk blijft de stijgende lijn zich voortzetten en kunnen ze snel terug naar huis
DDDara haha bij Bo verwacht ik niks meer Maar vertrouw d´r nu voor geen meter meer. Van de week hard en nu weer weg. Maar kijk liever een keer teveel dan te kort
nieky1993 leuke naam, en hij is echt leuk. Benieuwd wat voor kleur hij is/word Spannend, succes met waken weer Bo weinig verandering, uier blijft flink op en neer gaan
imani_abby nee niet met hoog blijven, wel een schommelende
Marjoleine89 ik voel je frustratie Bo is nu 330 en die gaat van mega naar bijna theezakjes
Uier vanmorgen was positief, hier stond ze al een uurtje of 2 buiten
Vanavond Uier zelf is echt wel hard, dus vermoed weinig zucht erin? Waar de PH donderdagavond zakje van 6.4 naar bijna 5, ging die van gisteren 6 naar nu 6.8/7 Schiet mij maar lek Kan ze het niet net als de vorige keer doen.... Uier liep langzaam aan vol, liep bijna niet terug. Ph zakjte per dag, en nadat die onder de 6 kwam na 24 uur een veulen. Half 10 met de avond hars dopje, uurtje later melk, en 3 uur later een veulen. En toen was haar uier ook niet mega vol en banden naar mijn idee minder slap dan nu