[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:56

ZoeyDercks gefeliciteerd gelukkig hadden je Alarm en was je er zo snel bij om te helpen je hebt super gehandeld.

DIVA2 Jeetje zeg dat is schrikken.
Eerst een heftige bevalling en dan zulke op start problemen met staan.
En nu die foto's heb dit ook nog nooit gezien of gehoord dat het beentje zo anders staat.
Ik wil jou heel veel sterkte wensen en mijn duimen draaien dat er toch nog iets gedaan kan worden voor het vechtertje.
Want op de filmpjes kan je wel heel goed zien dat die wil.
Dikke knuffel :(:)

Kimsel94 het staat niet op doosje omdat er wettelijk geen onderzoeken naar gedaan zijn.
Maar word vaker gegeven en ook ik heb het gehad en veulen is destijds gewoon gezond geboren.
Laatst bijgewerkt door polleman op 09-06-17 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:00

Vulina schreef:
Kimsel, ik zou niet zomaar stoppen. Het is een pijnstiller en ontstekingsremmer. Het staat inderdaad, met zoals bij metacam, op doos, maar het wordt vaak gewoon aan drachtige merries gegeven, zonder gevolgen.

Dat is wat ik wilde horen! Toch altijd een dingetje als je zoiets ziet staan op de verpakking..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:12

Polleman wat staat Wings zwaar zeg! Ze is dan ongeveer even ver als Clio.

Kimsel94 anders doe je nog even een belletje naar je DA maar ik geloof ook dat het kan hoor.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:50

BusyMissy schreef:
Spannend allemaal weer bij jullie dames! Ben echt blij dat ik het voor dit jaar achter de rug heb.

Nu vind ik de spenen toch echt iets meer gevuld dan gister Neon.

Saartje heeft nu inderdaad al een serieus gevuld uier!

Mac begint al lekker te ontkreuken, vandaag precies een week oud. Hij is héél blij met zichzelf. En ik met hem. Hij is enorm lief. Het gaat supergoed nu. Vandaag ook nog het OC rapport van de merrie binnen en die is nu Elite, sport, D-OC.
Helemaal blij hier :)

[ [url=m/mt7roB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/na8rTo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ct6weX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2AxHWW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AKHiYV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met de predikaten!! Je hebt echt een super knap veulen en wat fijn dat het allemaal goed is gegaan. <3

DIVA2 schreef:
[ [url=m/T3mHlp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/owLxGk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/99I7pq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit dus.

Looking gooooood :):)

polleman schreef:
Wings moet vandaag nog 5 weken tot de uitgerekende datum.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Foto`s zijn beetje erg donker geworden zal morgen even proberen nieuwe foto`s te maken deze zijn van vandaag.

Ze is wel echt mooi rond al! :)

DIVA2 schreef:
We hebben een PRACHTIG merrie veulen. Maar weer gedoe...
Zware bevalling, veulen lag niet goed. Toen ik kwam lag Saar al te persen, hoofd geboren, 1 voorbeen stak er een klein beetje uit, andere lag dubbel onder veulen. Kon er slecht in met mijn hand. Gelukkig glijmiddel klaar staan. Kwam toen wat verder en kon ik pootje te pakken krijgen. Veulen toen snel eruit gehaald. Was ver weg. Water over snoet en toen kwam ie bij. Helaas stand voorbenen niet goed. Dierenarts komt zo.

Een voorzichtige gefeliciteerd.. Wat balen zeg! ik lees even gauw verder..

DIVA2 schreef:
[ [url=m/S2B5uR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aANOJ6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Cwl3UC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gespalkt.
Vanmiddag, tussen 16 en 17 uur komt dierenarts weer.
Heb Saartje gemolken. De eerste 75cc biest heeft veulen op.

Spannend...

Wat heb je onwijs goed gehandeld Diva!! Dat laatste bericht vind ik dan weer minder ;(

Zoey wel gefeliciteerd! Ik lees straks even beter bij, wilde hier toch even op reageren..

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:49

Gefeliciteerd zoeydercks,wat fijn dat de DA er op tijd was om het veulen goed te draaien!

Ik blijf nog even duimen voor jouw Bambi Diva, hoop dat er nog uitzicht is voor de kleine!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:02

Al nieuws... Jij zal zo kapot zijn van alle emoties. ;( :(:)

Noisy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:09

Pfff Diva, dat is inderdaad raar. Kijken jullie het nog aan of het bijtrekt of is het klaar?

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:00

Neonlight en Pauk dat ziet er toch veel belovend uit!

ZoeyDercks, Gefeliciteerd!

Diva, Ziet er toch wel heftig uit op de foto :(:)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:20

Wat ontzettend zuur zeg Diva!
Op de foto lijkt het inderdaad ook niet fijn. Ik hoop toch dat het op de een of andere manier nog goed zal komen!

zoeydercks, gelukkig is het goed afgelopen! Gefeliciteerd! :D

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:34

Tja, wat zal ik ervan zeggen?
Het is hartverscheurend om te zien hoe het veulen zijn best doet om te gaan staan. Soms lukt het en dan kan ie minuten lang heen en weer balanceren. Tot dat ie weer valt....
Drinken doe ik ongeveer iedere anderhalf uur. Eerst bij Saartje, veulen probeer ik dan met buik op mijn bovenbeen te leggen, scheelt mij pijn in schouder en veulen heeft wat steun.
De laatste twee keer is het gaan liggen onder Saartje, koppie omhoog en dan lukt het net aan.

Ik heb ze nu even buiten op het verharde. Dat is ruwer en glijdt ie dus minder snel uit. Er worden dan voorzichtig pasjes gemaakt. Maar vraag niet hoe het eruit ziet......
Hoefje staat bijna achterstevoren.

Heb al wel 'm berichtje richting veuelcentrale gedaan. Dan weten jullie nu hoeveel hoop ik heb.....

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:55

Fingers crossed... het veulen drinkt dus wel zelf als het bij Saartje in de buurt kan blijven?
Wat is de prognose van de DA?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:00

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:01

BusyMissy schreef:
Fingers crossed... het veulen drinkt dus wel zelf als het bij Saartje in de buurt kan blijven?
Wat is de prognose van de DA?

Kan echt niet bij Saartje in de buurt blijven.
Ik wacht nog op telefoon van dierenarts.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:16

Wat vreselijk sneu diva! Sterkte met je beslissing

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:30

Diva, wat een vreselijk sneu nieuws... Hopelijk snel duidelijkheid over de kansen. Sterkte!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:52

Hartverscheurend om te zien, heel veel sterkte met de beslissing die je moet gaan nemen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:47

Oef Diva je laatste filmpje is wel schrijnend ik ben benieuwd wat de dierenarts voor je kan betekenen...

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:58

Diva heel erg veel sterkte met deze poedersuiker beslissing...

Geluk en verdriet ligt zo dicht bij elkaar in dit topic. Ik lees vooral mee wat wat een fijne mensen zitten er allemaal in.

Iedereen bedankt voor de felicitaties!
Mijn veulen heeft ondertussen een naam. Ze heet Curiosa. De nieuwsgierige betekend dat. Past 100% bij haar.
In de kudde gaat het gelukkig ook al beter en mijn merrie is goed aan het bijtrekken van al het gedoe.
Afbeelding

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:10

hinte schreef:
Hartverscheurend om te zien, heel veel sterkte met de beslissing die je moet gaan nemen

Weet je dat ik daar eigenlijk praktisch geen moeite mee heb? Misschien raar maar ik vind het zien van dit gestuntel en wil van het veulen, vele malen meer poedersuiker klote en weet ik veel wat nog meer dan het zeggen dat we ermee gaan stoppen.
Met mijn boerenverstand zeg ik dat het einde oefening is, dat zei ik vannacht al.
Maar ik ben geen dierenarts en ben mezelf ervan bewust dat ik héél rigoureus kan zijn in dit soort gevallen.
Dus daarom wacht ik echt op dierenarts(was chaos op praktijk vandaar het lange wachten)voordat ik knopen door ga hakken. Wellicht zie ik het wel verkeerd. (Hoop ik!)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:22

Ik zit een beetje op dezelfde golflengte als jij zo te horen Diva. Zoiets aan te moeten zien is idd heel akelig, en een weken- of maandenlange revalidatie voor een veulen is uiteindelijk ook niet leuk. Dan maar beter rigoureus. Ik begrijp dat heel goed. Desalniettemin, het blijft klote, want dit is natuurlijk niet wat je na 11 maanden wachten wilt. Dus hoe dan ook, sterkte er mee!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:38

Zoey gefeliciteerd met je veulen, prachtige naam!
Diva, voor jou dubbel. Ik hoop dat de DA nog iets kan betekenen voor de kleine, ze is prachtig. Maar ik begrijp je keuze volkomen en deel je mening. Desondanks blijft het niet leuk, hiervoor fok je niet al weet je altijd dat de kans bestaat dat het niet goed gaat. Sterkte ermee :(:)

Ik ben vandaag met Carlijn naar de keuring geweest in Duitsland. Ze heeft zich geweldig laten zien en was erg braaf. Wel viel ze een beetje uit de toon tussen al die kleine ponyveulentjes :+ De jury wist ook niet zo goed wat ze met haar aan moesten. Uiteindelijk mochten we als 4e opstellen met als commentaar; zeer royaal en goed ontwikkeld veulen, mooi in het paardenmodel (dit moet eigenlijk ponymodel zijn, haha), goede draf met goede bewegingsafloop. Ik ben trots op mijn meiden :D De schetser was er trouwens 100% van overtuigd dat Carlijn een gewone Falbe is en geen Braunfalbe, dus nu ben ik extra nieuwsgierig naar de uitslag van de test.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:48

Diva schreiend om te zien, heel jammer dat de natuur dit zo geregeld heeft maar ik denk niet dat dit jouw boerenverstand is alleen hoor. De vraag is ook of je het diertje er ook een plezier mee doet of niet om zo te laten lopen natuurlijk.

Zoeydercks gefeliciteerd was ook even spannend dus, hier net hetzelfde meegemaakt. Ik heb het veulen zelf gedraaid voor da kwam maar schrikken is het zeker en vast.

Ik vind diva dat je ook enorm goed gehandeld hebt en gelukkig was je erbij want anders loopt het voor je merrie ook helemaal fout af.

Kimsel geen ervaring mee

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:29

Diva, je bent met je boerenverstand een heel verstandig iemand. :j

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:37

Dank jullie wel! :*

Dierenarts heeft ook dwerggroei genoemd. Veulen heeft namelijk ook hele kleine ( schattige) oortjes, dit is ook een kenmerk van dwerggroei.
Zowel Saartje als Franky zijn dan dus drager van dat gen.

Dwerggroei...
Ik heb het over mijzelf afgeroepen. Heb al die maanden tegen Nadine gezegd dat een merrie Lilly zou heten en een hengstje Puttertje.
Had het beter niet kunnen zeggen.

Dierenarts zojuist gesproken, heeft met verschillende collega's contact gehad en de vergroeiing is dusdanig dat niemand er blij van wordt.
We gaan er dus een eind aan breien.
Mijn voorkeur is om dit nu gelijk te doen, zie het nut van een nacht doorhalen niet.
Dienstdoende wordt nu gebeld, hij is er vannacht ook bij geweest, hopelijk heeft ie tijd.

poedersuiker maar ben blij dat de kachel door de kerk is.
Arme Saar!

Als we de beslissing om Franky te ruinen al niet hadden genomen dan was ie nu genomen.
Dekken met een hengst waarvan je weet dat ie drager is van dat gen is voor mij geen optie.
Loopt nu wel een externe merrie bij 'm.
Eigenaar dus ook maar inlichten over hoe/wat.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:44

Sterkte Diva. Hier doe je het niet voor...