[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 01:02

tjonge wat een dikke buiken zie ik al langs komen, hier bij mijn dames lijkt het allemaal nog niet erg veel terwijl camille al op 8 maanden dracht zit, ik verbeeld me wel het veulen te hebben gevoeld, maar camille houd niet zo van buikvoelen, dus is wat lastig

wat staat jill in een mooie ruime stal daar CL :j

rianne wat jammer dat liz weg gaat, maar ja , geen klik is niet fijn, ik heb dat ook eens gehad, supermooie merrie gekocht, maar zo'n verschrikkelijk moeilijk karakter, heb het een paar jaar geprobeerd en toen toch maar verkocht, maar het blijft lastig :j

crines wat fijn dat je het veulen hebt zien bewegen, geeft toch wat vertrouwen

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 01:46

Bedankt allemaal. Vind het heel moeilijk maar liz gaat iemand anders heel gelukkig maken :D
Houden van is ook loslaten

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:56

KoudbloedKim schreef:
Astrid, Kim zit vandaag ook op 250 dagen! Toevallig!

Ik reken gewoon 340, maar ga uit van meer, omdat grote rassen vaak overdragen.

Toevallig inderdaad! Al hoop niet dat ze die 340 overdraagt want dan hou ik het echt niet meer haha.
Leuk gedaan met die foto's!

L_isanne schreef:
Astriid, goed om te zien dat jouw merrie ook nog zo'n bescheiden buik heeft! :o

Ik heb hetzelfde gevoel hoor :)) Die van mij is ook nog maiden en ook nog redelijk in sportconditie. Het is inderdaad goed zoeken naar het veulen haha. Maar als ik dan een foto van bijna een jaar geleden zie dan is daar echt geen twijfel over mogelijk :D

Afbeelding

Leuk die veulenfoto ook!

kiki1976 schreef:
Merken jullie ook een verandering aan de mest? Bo mest nu per keer kleinere hopen, al is de hoeveelheid per dag nog wel gelijk. Ik link het aan het feit dat er nu minder ruimte is.

Het lijkt wel of ze inderdaad kleinere hoopjes mest, maar durf het niet zeker te zeggen want ben er maar 1x per dag. In het begin van de dracht moest ze ook standaard meteen plassen na het rijden, maar dat is nu weer over.

CubaLibre schreef:
We zijn net terug van ons Jill bezoek...

Ze heeft n mega mooie/grote stal en de hele dag door hooi dus die vermaakt zich wel.

Mooie stal zeg! Spannend zo'n vlucht en alles dat er bij komt kijken. Hoe lang moet ze nog als ze geland is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:25

Ik denk dat bij de nu nog bescheiden buikjes straks ook ineens een groeispurt komt. :j
Dat was bij Kim ook zo, de afgelopen dagen.

Weet niet of ik het al verteld had, maar gisteren heb ik bij de laatste voerbeurt het veulen voelen bewegen.
Heel bijzonder om zo'n wondertje eigenlijk al aan te raken voor het überhaupt geboren is.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:20

Eindelijk beweging bij sommige, super!

Ik ga uit van 11 maanden, maar vanaf 320 dagen kan het veulen al gezond ter wereld komen, toch?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:35

Klopt,met 320 dagen is het levensvatbaar ongeveer en bij mini's zelfs al met 300 dagen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:58

Whis zal wel weer over tijd geen, al weet je het nooit...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:06

kiki1976 schreef:
Merken jullie ook een verandering aan de mest? Bo mest nu per keer kleinere hopen, al is de hoeveelheid per dag nog wel gelijk. Ik link het aan het feit dat er nu minder ruimte is.

Hmmm, aan de hoeveelheid mest merk ik nog geen verschil, wel de plasjes. Ze plast wat vaker dan anders nu.

KBK, Ja, geweldig is dat hè <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:11

Met de feestdagen ben ik er even minder geweest maar dat zal nu beter zijn als het goed is.
Dus sorry even niet bijreageren en ik spring weer bij vanaf nu! :o

Hier gaat het goed met de dikke buikjes,Nikita haar buik ging dit weekend erg tekeer en nu moet ik van mezelf eindelijk stoppen met argwanend kijken. :P Maar ze draagt gewoon heel anders dan anders. Na 2 hengstjes nu misschien een merrieveulen? :o

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:21

Bonny dionne ik hoop dat ze gauw gewend is op haar nieuwe plek.

Cynthia en inowa leuk om de vorderingen zo te zien.

Rianne liz te koop dat had ik niet verwacht.

Astriid ze is nog aardig rank zeg.

Kbk je bent zo crea met foto's.
Leuk hoor.

Kiki ja in het noorden was het echt heel koud bbrrrr.

Cl en het is toch zowieso fijn om haar te zien.
Fijn dat ze een ruime stal heeft.

Crines fijn dat ook jij van je twijfels af bent.

Ik hoop het voor je pretty.
Spannend.

Smooth zit vandaag op 227 dagen en Qween op 223 dagen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:35

@Astrid: Jill hoeft in NL niet in quarantaine, zodra ze land krijgt ze nog een snelle check en daarna mag ze door. Is altijd alleen in het land van herkomst dat ze de quarantaine in moeten (gelukkig!).

Ben iig al blij dat haar stal ruim genoeg is, ze kan er bijna rondjes in galopperen als ze dat zou willen ;)

@R.X: Het was idd fijn om haar weer even gezien te hebben maar ga niet al te vaak want merkte heel goed dat zij er gister totaal niets van snapte....

@KBK: Fijn dat je het veulen gevoeld hebt! Ik vind dat zo mooi!
Gister was veulen van Jill ook weer heerlijk actief, zo actief dat manlief het ook eindelijk eens gevoeld heeft (en zei: Men, dat was een harde trap!), ik voelde die trap door zijn hand heen ook :D

Nog even en de 1e veulens komen al <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:44

Fijn dat Jill in NL niet meer apart hoeft.
Vind die filmpjes met schoppende veulens zo mooi <3

Voor mij is het inmiddels niet echt meer de vraag of mijn merrie drachtig is maar wanneer er een veulen gaat komen. Foto's terug gekeken en ze is echt van bescheiden vetjes naar enorme hangbuik gegaan.
Vind het doodeng want ze zou al op 290 dagen kunnen zitten :oo
Hopelijk kan de dierenarts snel komen voelen dan heb ik tenminste een indicatie, kan namelijk ook nog maar 6 maanden drachtig zijn in theorie.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 04-01-16 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:00

Azmay dat is wel spannend dan als je niet weet hoe en wat.

CL fijne stal! Mijn grote merrie heeft het geluk altijd zo een stal ter beschikking te hebben. :D (qua grootte dan)
Dat zal wel dat ze er niet veel van snapte,dat die maand maar voorbijvliegt. :(:)

Vlot ook al lekker R.X.! Ze lopen aardig gelijk met Vera en zij heeft al net zo een tonnetje als jouw 2.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:04

Cb ach arm paardje toch is ook wel heel vreemd on onbegrijpelijk zo voor haar.
Dadelijk weer lekker veel van elkaar genieten en aan een nieuw thuis wennen.

Azmay hopelijk kan de va jullie gauw rust geven.

Pretty ja leuk hé dat ze samen op gaan.
Ben wel erg benieuwd weer naar hoe vera er nu uitziet.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:41

Rianne1994 schreef:
Bedankt allemaal. Vind het heel moeilijk maar liz gaat iemand anders heel gelukkig maken :D

ik zag in de advertentie de kleur van Liz, maar ze is echt niet bruin hoor, ze is vos ;) bruin heeft zwarte manen en staart

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:10

jolandje schreef:
Rianne1994 schreef:

ik zag in de advertentie de kleur van Liz, maar ze is echt niet bruin hoor, ze is vos ;) bruin heeft zwarte manen en staart

Ik heb de advertentie op mn telefoon gemaakt en blijkbaar heeft ie het niet gepakt toen ik het aanpaste naar vos.
Vind je post erg denigrerend overkomen. En dat vind ik niet prettig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:24

Noisy, zeker! En een hele geruststelling ook.

Pretty, logisch hoor, dat had ik ook. :j
Fijn dat het met jouw paardjes ook goed gaat!

R.X, dankjewel. :o
Voor jou gaat het ook al snel!

CL, haha, bijzonder he! Gelukkig had je niet net je hoofd op haar buik. :))
Het blijft iets geks dat zoiets bijzonders in de buik kan groeien.

Spannend, Azmay! Ik hoop dat de dierenarts je een indicatie kan geven.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:47

Rianne, ik denk niet dat Jolandje het zo bedoeld heeft maar gewoon omdat het haar opviel ;)

Azmay, spannend! Heb je al een idee wanneer de DA komt? Ik zou het niet meer houden van de spanning geloof ik. Ik weet dat het niet jouw intentie was om er een veulen naast te hebben dalijk maar je hoeft iig niet zo lang te wachten als wij hier met z'n allen.

Edit *typo*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:51

Noisy schreef:
Rianne, ik denk niet dat Jolandje het zo bedoeld heeft maar gewoon omdat het haar opviel ;)

Azmay, spannend! Heb je al een idee wanneer de DA komt? Ik zou het niet meer houden van de spanning geloof ik. Ik weet dat het niet jouw intentie was om er een veulen naast te hebben dalijk maar hé hoeft iig niet zo lang te wachten als wij hier met z'n allen.

Ik zat totaal niet op een veulen te wachten en ze kan ook pas op 185 dagen zitten (al lijkt me dat niet waarschijnlijk) dus ik ga kapot hier %)

Het idee van cystes heb ik eens nagekeken hoewel ik dat normaal niet graag doe maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat Kim nog altijd het liefste paard is wat ik ken en daarbij worden ze juist erg vervelend blijkbaar.
Als het nu geen dracht is heb ik een groot probleem, zie dan maar eens uit te vinden waarom ik (liever) niet aan de buik mag komen van haar..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:53

rianne het is zeker niet denigrerend bedoelt hoor, ik wees je er alleen op dat er iets niet klopte, zodat je het even kunt aanpassen, niet verkeerd toch?

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:42

Wat sneu CL, dat ze er dan helemaal niks van begrijpt. Wel lekker dat het een groot hok is, anders duurt t helemaal zo lang!

Azmay wat spannend, vriendin van mij heeft dat dit jaar gehad. Merrie werd dikker en dikker, uiteindelijk toch op laten voelen en ja hoor, binnen 2 weken stond er een veulen naast. Toch is het lastig!

Azia haar Beeb was wild vanmiddag! Ik hoef me iig geen zorgen te maken of er wat in zit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:45

Wat een fluffy. <3
Echt mooi om te zien!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:57

bellarose, geweldig om te zien, wel een echte kickbokser volgens mij :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:16

Leuk filmpje! :)) lekkere wollige vacht ook <3

Fijn dat er bij veel merries al beweging te zien is!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:21

Toch vind ik het een vreemd verhaal... Eerst was je zo van slag omdat je van Liz al zo lang een veulentje wilde en je daar toch iets meer naar uit keek dan naar het veulen van Anouk. En nu word Liz verkocht omdat je er geen klik mee hebt :?je verteld ook geen woord over dat je haar nooit drachtig heb gekregen en dat ze bij deze dracht haar veulen verloren is... Maar oke, het is slechts mijn mening. Ik bedoel het niet als een aanval, maar bij mij roept zoiets wel vraagtekens op.

Bellarose, mooi filmpje!!! Gaaf!

Star staat zich kapot te zweten, van het weekend moet ik dan toch haar hoofd en hals maar gaan scheren om haar wat te kunnen laten afkoelen. Hoe tegenstrijdig kan het zijn net nu het kouder word :')