vind het altijd wel gaaf die koper bruine met een mooie streep, zeker omdat Tara van die mooie zwarte zadels op haar schouders heeft. Mooierd Gaan misschien de combi weer maken dit jaar
vanmorgen om 10.30 een palominobont hengstje voor Kikkie. Gelukkig levend en wel. DA assistentie was nodig,voorbeentje lag achter en bevalling vlotte natuurlijk niet.
even langer verslag maar ik ben ego,sorry daarvoor.
DL jij ook gefeliciteerd met je knappe man trouwens! En heel spannend bij CJ!
Gisterenavond hadden we dus een uier die niet teruggelopen was. En het alarm ging die nacht niet 1 keer af. Om 3u schoot ik wakker en ging toch maar even kijken. Hele volle uier en ik deed snel een melktestje en ja hoor,helemaal geel en 6.0!! Gelijk niet meer geslapen natuurlijk
's morgens een rustige Kikkie maarrrrr met flinke harsdoppen!! Nog in de wei gelaten maar ze werd er zéér onrustig,hysterisch zelfs. Terug op stal liet ze alle tekenen zien van een naderende bevalling. Flemen,schrapen,constant slappe mest,...We zaten ervoor met alles in aanslag want dit kwam elk moment.
Ze ging liggen en persen...duurde lang voor de waterblaas kwam..hmmm..toch al telefonisch contact met mijn DA. Die zei me te wachten. In die tijd rolde ze zich vast in haar stal. Merrie teruggerold. Waterblaas brak maar er kwam niets. Even opgevoeld en ik voelde het hoofdje maar 1 beentje..DA opgebeld en met de merrie gestapt. Die heeft uiteindelijk het veulen er levend en wel kunnen afhalen,doordat we er zo snel bijwaren heeft veulen geen greintje afgezien. Die was kwiek,meteen staan en drinken. Mama had meer pijn en hebben we uiteindelijk ook de nageboorte moeten afhalen. Nu is ze nog best moe en nawee-achtig maar ok. Ze zorgt supergoed voor haar veulen! We houden het flink in de gaten en zijn dankbaar dat beiden levend en wel zijn!
pretty
Geplaatst: 20-04-14 18:55
1 fotootje,heb mn kabeltje van de camera niet mee,is 1 die schoonma genomen heeft. Voor het idee
Gefeliciteerd pretty! je zult nu wel wat slap in te halen hebben, maar een mooi resultaat! Mooi ventje!
Lisette1987
Geplaatst: 20-04-14 19:16
gefeliciteerd met de nieuwe baby's! hier is het nu ook spannend bij beide dames, er komt bij allebei wat melk uit de uier, lux stond vanmorgen te knipperlichten en wilde de stal in, maar na daar even ingestaan te hebben ging ze er weer uit en verder gras eten in de wei verder is ze wat anders als anders, ingevallen in dr kont, en dr kling is slap/staat iets open