[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:32

Ah wat een stoertjes! :)) :))

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:46

Diane_Basje schreef:
AGarcia is ook ongeveer die leeftijd dacht ik?

Gehehe, ik ben de jongste met 14 jaar :D
Laatst bijgewerkt door AGarcia op 07-04-12 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:51

dank je muzefee ;)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:19

Echt heel gaaf PF, ooit.....

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:19

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 03-02-22 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:27

@ Charisma
Heel bizar gewoon... dan vraag ik me ook af waarbij Hera is terecht gekomen.. Paarden zijn naar mijn mening geen machines, maar dieren met gevoel..

@ Pretty
Inderdaad, hoe makker de veuelens hoe sneller het gaat... ik merk van vorig jaar nog dat we 2 geintresseerden hadden, gewoon omdat we veel met hem deden leuk veulen. En dat veulens die vorig jaar bij gewoon een fokker nu nog te koop staan.. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel moeite je doet, vrienden van ons hebben een grote stal met springpaarden meestal voor verkoop naar het buitenland en die trainen de paarden en soms net niet goed genoeg, maar hartstikke leuk paarden die een flink parcours kunnen lopen, maar niet voor de topsports. Heeft hij er laatst 8 verkocht naar een handelaar voor 100 euro, ja echt waar 100 euro per stuk.. En dat zijn sportpaarden die het net niet halen in de topsport.. echt heel bizar.. Hij heeft geen zin in allemaal mensen over de vloer en nog langer kosten maken.. Onze oren stonden te klapperen gewoon!
Oef dat is niet fijn zo'n verzorgstertje die longeert.. die van mij is 15 jaar dus hopelijk wat verantwoorderlijker tot nog toe gaat het erg goed.

Wat een supergave stal hebben jullie voor de shetters, ooit zou ik ook wel zoiets willen.. Ik vind die kleintjes zo onwijs leuk! De ena laatste merrie is echt een plaatje..
Ik vind het in ieder geval super gaaf in elkaar flanswerk :))

@ Tjinta
Chronisch tijdtekort zoals alle Nederlanders toch :))
Ik fok absoluut niet met hupsels, voorheen heb ik met raskonijnen gefokt, maar er kwamen met grote regelmaat mensen bij mij van hee jij hebt toch konijnen wil je die van ons niet hebben? Toen ben ik erachter gekomen hoe groot het overschot probleem in konijnenwereld is.. en ook al fok je raskonijnen je kan niet alles houden dus ook dat helpt weer aan het overschot. Als ik merk hoeveel raskonijnen ik ook jaarlijks opvang nu weer 3 gedumpte Tan konijnen getatoeerd, een Vlaamse Reus, meerdere getatoeerde Lotharingers, kleurdwergen. Vorig jaar zelfs een heel zeldzaam ras Luchs. Vorig jaar ook 8 kleurdwergen wezen vangen 1 ochtend en 4 avonden lang in een bosje.. met snoeischaar en werkhandschoenen al tijgerend door de bosjes.. omdat een raskonijnenfokker ze gedumpt had. Gelukkig is deze wel uit de club gezet, aan de hand van nummers konden we hem achterhalen, maar meer konden we niet doen. Alle mannen worden hier dus direct gecastreerd, maar er komen wel is zwangere dames binnen.. daarom nu een nest van 75% Vlaamse Reus en 25% Lotharinger.. Paps gaat morgen verhuizen met een dame en mams moet haar jonge grut nog wat groter brengen en gaat dan een huisje zoeken.

Van de camera zal ik de link zeker plaatsen, ik host hem via marestare dus dan hoef ik maar naar 1 server te uploaden en anderen halen het weer van die server. Ik vind het een ideaal systeem. Moet na het werk straks eventjes een coax - tulp koppeling halen en als het goed is kan ik dan ieder geval de camera testen, heb dit jaar een nieuwe met infrarood dus ben zeer nieuwsgierig naar het beeld!

Cantate uierontwikkeling *\o/*

@ Foss
Nog gefeliciteerd met de mijlpaal van Misty!

@ Muzefee
Haha heerlijk zo'n jaarling! En je weet toch hoe lekker het gras aan de andere kant is? Nikita hier die wist opgeveven moment dat hier een balk als het ware los lag als opening dus kon je omhoog drukken en eraf halen, stapte ze zo tussendoor.. echt draken zijn het af en toe! Hebben jullie daar een waakpony op het erf :D?

Wauw die kleur!! HEBBEN!

@ Diane_Basje
Haha zo superlief he dat kleine spul en hebben, hebben, hebben en er later achterkomen waarom had ik het ook alweer :))
Voor dat geld wil ik wel ook zoveel shoppen.. waarom is dat hier toch weer niet..
En dromen is heerlijk!

@ Faline
Aah de pensionklanten gebruikten te veel ;) Hier werd stro heel duur.. moest minimaal 3 pakken per week er doorheen gaan en vlas 1 pak in de week/2 weken dus voor ons veel zuiniger.. Maar je moet het wel steeds opstrooien lekkere dikke laag maken.
Kraamstal in de gereed making *\o/*

@ Pauk
Nog niet eerder mee gemaakt, Kita's dracht is wel anders dan andere keren, ze is gewoon heel anders, niet de oude Kita, ook later dan de vorige 2 veulens met alles, maar dat vind ik niet erg van mij mag ze over tijd dat Misty en Kita dicht bij elkaar zitten. Maar ik denk dat als eenmaal veulen gehad dat het uier van te voren wel zal groeien.. Ik zal in ieder geval ook met je mee gaan waken alvast.

@ Neonlight
Oei dat zou geweldig zijn dat je hem kan overnemen, maar wel inderdaad even lastig.. Ik ga voor je duimen!

@ Poesnoes
Ook een uier in wording *\o/*

@ YSR1971
Zo jij hebt ook een drukke boel zeg, maar volgens mij geniet je wel van alles zo te lezen!

@ pascalefjord
Haha gelukkig zijn er wachtenden met je, ik ben benieuwd naar de foto's van de dames. Het fijne vind ik aan latere veulens dat het vaak wat mooier weer is en wat meer gras.
Wat een heerlijke mini bollie wollies!

Echt superleuk om van iedereen zo wat te lezen wie, wie is, krijg ik er wat meer beeld bij.
Laat ik dan ook maar vertellen wie ik ben.
Ik ben 24 jaar, heb nu anderhalf jaar een vriend en we zijn op zoek naar een huisje met ruimte.. maar dat is nog niet zo makkelijker. Ik heb de opleiding dierenartsassistent gedaan, maar werk fulltime als verkoopadviseur van glasvezelabonnementen. Thuis heb ik dan nog een konijnenopvang van gedumpte konijnen en mensen die hun kon niet meer willen. Deze herplaats ik weer door heel Nederland. Ik geef op zondagochtend les op de hondenschool en train met onze hond thuis behendigheid om hopelijk ooit wedstrijden te gaan doen. Om huis huppelen 2 haflinger merries Misty en Nikita, hopelijk binnenkort nog 1 of 2 die ook blijven en die ik ooit mee kan gaan nemen. Dan lopen er nog 2 honden een Australische herder van 3 jaar en en een Tervuerense herder van 10 weken die nu aardig het huis onveilig maakt. Twee HTK katten die het erf bewaken. En natuurlijk een heleboel konijnen.. zelf heb ik er 7 die niet meer verhuizen, daar komt nog wel is wat bij doordat ze niet plaatsbaar meer zijn. Helaas nu ook een ziek konijntje met pus in de kiesholtes, dat is bij een konijn echt funest. In de opvang zitten op dit moment 32 konijnen waarvan van het weekend nog wat word herplaatst, maar ook net zo hard weer konijnen binnen komen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:02

Het is nu officieel, Faniek is echt de bst reagerende bokker van het DBT. Misschien moet je je boktnaam veranderen in fanatiek! Al zijn er nog een paar die er ook wat van kunnen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:05

Hahaha dat is nu ook maar dat ik te veel tijd over heb en ik hier al 2 uur zit zonder binnen komst van iemand :)) Maar ik vind het erg leuk om allemaal te lezen van iedereen, als ik daar alleen nu zo geen tijd voor had, had ik het helaas niet kunnen doen. Snap dat het voor velen onmogelijk is, toen ik werkte bij de dierenspeciaalzaak en dan 's avonds alles doen kon ik amper reageren :D Toen zat ik ook wel in HK topics, maar dat kon ik gewoon niet bij houden.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:12

Helemaal eens met Diane_Basje, jij bent echt goed Faniek. :))

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:41

Lijstje van 7 april

Rivj_Foxj – Foxy Diamond 343 dagen
Faline – Goldy 337 dagen
Peetje82 – Ruubs 337 dagen
Eefiepeefie – Urtiga 336 dagen
Stalbluemoon – Cya 336 dagen
Bimmetje – Wilma 333 dagen
Foss – Anzaliek 332 dagen
Steffia! – Castrade 332 dagen
Joto – Vrony 331 dagen
Al_Zwaraa – Aziza 331 dagen
Pretty – Lisa 330 dagen
Inowa – Winoa 329 dagen
Luckystory – Tempête 329 dagen
Muzefee – Heidehof’s Nathalie 329 dagen
Pretty – Vera 328 dagen
Pauk – Orion 325 dagen
Diane_Basje – Rosa 323 dagen
JastieHorse – Marit 322 dagen
Foss – Misty 321 dagen

Graag via PB doorgeven als je merrie 320 dagen is!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:53

En een update.. Orion veranderd toch wel al is het op de foto duidelijker te zien als in het echt!

Afbeelding
325 dagen

en Alonna, die studeert weer is voor koe:

Afbeelding
Afbeelding

Hij moet echt op knappen staan en dat idee heb ik nog niet..
Ze zonderd zich wel al af dus het zijn voor haar wel de laatste loodjes..
Nog een weekje gok ik.. 316 dagen vandaag!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:53

Haha, Fanatiek is inderdaad een goede bijnaam. :))

Jullie hadden nog foto's van gisteren tegoed! Die spam ik hier voor ik die kant weer op ga. :)

Allereerst Nathalie, gisteren dag 328;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan Lieke, gisteren dag 319 (dus zal zo een pb sturen voor in de lijst, kan ze morgen mee op dag 321!);
Afbeelding

Heaven op dag 317, geen fatsoenlijke foto van. :') (en de panter op de achtergrond :+ )
Afbeelding

Caroline, gisteren op dag 315;
Afbeelding

En dan nog Noah op dag 296, ook zij vond het geen goed plan, fatsoenlijk op de foto. :+
Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:32

Faniek dus als iemand een konijn, groot of klein ;) wil hebben dan stuur ik ze naar jou??

Jouw dames vorderen ook fijn Pauk.
Mooie uierontwikkeling.
leuk is dat als je vergelijk materiaal hebt met andere jaren.

Ik zie ook nog een wit scherm. Ga het straks op de andere pc ook nog even proberen.

Muzefee de drachtige dames zien er goed uit. lekker in het zonnetje grazen altijd goed!!

Ik ben ook maar even de wei in gegaan voor foto's.
Moeten nog van de camera af gehaald worden.

En heb een deken gevonden voor Tenna. hihi.
Tegelijkertijd een klein goed verstelbaar veulenhalstertje gekocht... jaaa ik heb er echt nog niet genoeg....
Ik zag lila... en vind dat zo'n leuke kleur... Vloekt echt bij Vos...maar toch gekocht.
Haha. Dat worden straks leuke veulenfoto's.

Lijstje van vandaag is aanzienlijk...
Veulens kom op!!
Al is dit weer niks. Tis hier echt koud.
Sneeuw, hagel, ijsregen alles komt er naar beneden.
Oké daar tussendoor schijnt ook fijn de zon maar er staat een hele koude wind.
Geen buitenspeel weer voor veulens.

Ow ja dat wilde ik ook nog vragen aan Faniek,
hoe gaat dat met mare stare, kun je je daar aanmelden?
Heb je daar speciale dingen voor nodig?
Onze camera is een goede maar alleen voor privé zodra je meekijkers hebt beweegt de merrie helemaal niet meer!!!

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:39

Tjinta schreef:
Ik zag lila... en vind dat zo'n leuke kleur... Vloekt echt bij Vos...maar toch gekocht.
Haha. Dat worden straks leuke veulenfoto's.

Wij hebben een paarse, staat ook niet meest geweldig :') Maar het waren die halstertjes van Harry's Horse (geloof ik) met I < 3 Mom op de zijkant, die waren het zachtst (ze heeft al zo'n dun velletje :D ) de blauwe ging dus niet (I'm a boy) en roze vloekt nog erger dan paars :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:52

Ik was een paar weken terug met mn zus bij de EJ, hingen alleen babyblauw en roze... mocht van mn zus geen roze meenemen :') mocht er wel een hengstje (of twee) komen, dan was roze natuurlijk not-done :))
Ik wilde eigenlijk rode zoals altijd, maar die waren er niet :\ Dus ja, nu maar babyblauw.. en eerlijk is eerlijk, als ze wel creme of champagne meekrijgen, dan staat dat ook best mooi. Tenminste ik vind babyblauw wel mooi staan bij mn palo's en bij de hengst stond het onverwacht ook erg goed, kwam ik achter toen ik een keer z'n eigen halster niet kon vinden en de babyblauwe van Bailey maar heb gebruikt.

@Faniek, jij bent echt fanatiek ja :D
Wbt vlas, pensionklanten gebruikten het een beetje als stro zeg maar, dus teveel er uit halen iedere keer en dan moet er idd ook weer veel meer bij. Stro was voor ons dus minder duur, dit jaar toevallig ook nog goedkoop een flink aantal grote pakken kunnen inslaan. (De prijzen waren dit jaar echt niet normaal :oo wij hadden echt mazzel daarmee)

En nog geen veulens erbij zie ik? Dat wordt straks echt een babyboom ineens... kan niet anders met alle merries zo dicht bij elkaar :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:27

Veulens, komm kom kom kom, kommm kom kom kom! Snoepje? :+

Gister fietste ik toevallig langs de wei, zie ik mendy heel lonely achterin staan, toen had k wel zoiets van: aahhww!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:29

Wat leuk die mini fjordjes :D
@Faniek, jij bent echt de beste bijleesposter ooit :P En wat heb jij veel dieren zeg!
@Muzefee dat zal niet lang meer duren met nathalie denk ik zo! Ik vind het nog steeds geweldig dat ze allemaal zo veel op elkaar lijken :D
@Tjinta leuk he al die veulenspulletjes! Die halsters met die tekst erop vind ik echt geniaal.
@Faline babyblauw zal vast heel mooi staan! Staat bij bijna elke kleur wel..

Nou merries kom maar op met die veulens :D Marit staat ook alweer een tijdje stil..geen vooruitgang nog.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:33

@ Faniek, jah vreselijk, zo slim ze ook zijn dan. _O- We doen haar met zin ook niet met de andere jaarlingen buiten nu, want ze leert die hele groep uitbreken. :')

@ Tjinta, ben benieuwd naar je foto's! :D

@ Faline, zal allemaal wel staan inderdaad. Onze 'Panter-palomino' staat ook een hoop. :j

Nathalie wil niet meer buiten zijn, of het is omdat ze een andere pony mist ben ik niet zo van overtuigd. D'r dochter (Caroline) die bij d'r staat stond rustig te eten en als ze echt een pony missen staan ze beide wel te ijsberen. Heb gezegd dat ze eventueel straks wel wat kunnen wisselen, als Nathalie zo graag binnen wil. Vertrouw haar niet meer... Gelukkig kijken ze 's nachts een paar keer. :j Uier is wel voller, loopt wel weg door haar ge-heen-en-weer, maar wist niet dat ze nog slapper op de kont kon. :+

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:35

Faline, ik heb ook babyblauw! maar 100% kans op een vos en dat staat elke vos! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:42

Leuk inderdaad die mini fjordjes :)

Faniek jij bent inderdaad echt fanatiek met bijleesposten :P

Lijstje word wel echt lang.. Dus kom maar op met die baby's :D

Hier net bij drunensruiterhuis geweest, daar is magazijnopruiming met 40% korting maar bijn niks in mini maat.. Heb dus een roze halster+touw voor fab gekocht van HH, 4 paar stapp sokken, 1 mini-shet veulen halster in het zwart(had er al 2 in het donkerblauw) en was 25,- kwijt :D

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:43

Ik heb een paars, lichtblauw en zacht groen veulenhalsters! Als het goed is komt er een valkje uit!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:47

Ik heb nu eigenlijk alleen nog een pony maat babyblauw halster nodig, dan matcht 't ook nog :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:48

weet je wat jolin genetisch draagt dan temptation? want de hengst was een cremello of perlino?

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:53

T3mptati0n, komt sowieso wel een valkje uit :) met sabinooo! :+
Laatst bijgewerkt door AGarcia op 07-04-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:53

Ben zojuist naar de ruitershop geweest en ook ik kon het WEER niet laten om niets te kopen.
Heb een leren mini shet halster gekocht voor €11 dat moet het veulen ook prima passen want nog veel mogelijkheid tot gaatjes bij maken.