Hier staat de merrie ook gewoon vast en het veulen los, klep gaat dicht achter. Heb ook nog niet geoefend, maar verwacht totaal geen problemen. Moeder laad ook altijd erg fijn en vind het allemaal wel best.
Talida, wat naar van gister. Hopen dat het straks wel goed gaat.
Wow... wat een super stoere foto's Maseike! Echt super mooi!
Roossssa
Geplaatst: 03-07-10 20:02
Hoi allemaal Eindelijk weer op bokt, wat heb ik het gemist Mijn laptop heeft me 2/3 weken in de steek gelaten! Nu weer als nieuw Heb nog niet alles bijgelezen (30/40 pagina's ) Is Cartouche inmiddels bevallen??
Hier met Sterre gaat alles goed, is nu anderhalve maand
Kim is ook een knapperd! Heb je d'r iets kalmerends gegeven voor het scheren? Zit er toch ook over na te denken Mounya te scheren. Is het alleen niet te koud dan als het zoals vandaag 3 uur regend?
Laarski
Geplaatst: 03-07-10 21:36
@ Maseike.. Ben echt verliefd op Fortune Cookie.. Wauw.. Ik houd jullie in de gaten hoor
conejo
Geplaatst: 03-07-10 21:51
Las over witte neus insmeren bij veulens, ik doe dit bewust niet om de neus van het veulen er niet aan te laten wennen. Hou het wel goed in de gaten en smeer eventueel uierzalf er op als hij binnen komt als de neus wat roze begint te worden. Werkt tot nu toe goed, moeders word wel dik ingesmeerd en heeft een flap aan der halster zitten, zij heeft vroeger de blaren op der neus gehad en wil dit nu voorkomen, ook smeer ik er uierzalf op als ze binnen komt.
Bij new forest pony is het zo dat de veulens met opstellen en en stappen aan het touwtje mee lopen en met draven los.
Las dat er mensen zijn met laad problemen met veulen en merrie, dat is vervelend, ik heb vorige keer en dit keer gelukkig niet heel veel problemen gehad, ondanks dat merrie niet heel makkelijk laad, al gaat het steeds beter, Vorige keer eerst veulen er op gezet, liep er toen zo op. Bij dit veulen eerst mama er op, voor de verandering liep ze er zo op. En toen veulen kunnen overtuigen met een klein zetje. Had een 2 paards trailer zonder schot moeders vast en veulen los en dan van achteren helemaal dicht.
Wat een lieve en mooie foto's van Cookie.
En mooie haflinger veulens voorbij zien komen.
En het begint spannend te worden bij joto.
Ik heb Libre vanavond verkocht. Aan een stalgenoot, zij wou hem al eerder, maar haar man wou het niet en nu heeft hij hem gekocht. Hij wil er later mee gaan mennen en eventueel als hun kinderen nog paardrijden voor de kinderen om op te rijden. Hun kinderen rijden nu ongeveer 2 keer per week op Mabel (vandaag weer voor het eerst sinds de geboorte van Libre) En ze vinden Mabel zo een super pony. Ben heel blij, had geen beter adres kunnen vinden voor hem.
Magic_Ice
Geplaatst: 03-07-10 22:27
marrlinde schreef:
hier zijn ze vandaag op de keuring! ben heel benieuwd
maar ik ga nu op kamp dus weet het volgede week..
Sola heeft het heel goed gedaan! Leuk om ze live te zien! Indyra deed het ook goed, mooi dier!
Morgen een verslagje van onze keuringsdag, nu naar bed, ietsjes kapot...