TJolieke schreef:Ben even aan het dubben: Marlet wordt morgen gescand. Vorige keer bij 18 dagen scan bleek ze weer een mooi ei te hebben zitten, is toen twee dagen later weer geïnsemineerd. Sperma is in de ochtend opgestuurd naar de hengstenhouder hier in de buurt, 's avonds rietje erin.
Hengstenhouder heeft al aangegeven dat hij dat geen derde keer zo gaat doen, als ze nu niet drachtig is moeten we haar een paar dagen naar hem toe brengen. Wordt er dus weer verdund sperma gebruikt en bij de vorige eigenaar is het ook al niet gelukt haar drachtig te krijgen van Celano.
Stel dat ze nu weer niet drachtig blijkt te zijn kan ik haar dan niet beter naar de Havikerwaard brengen (is maar een uur rijden) zodat er helemaal vers sperma ingebracht wordt of maakt dat niet uit? Ik heb ook geen idee hoe dit met de kosten zit als ik dit inderdaad zou doen. Iemand ervaring mee?
Tjolike,
Vers sperma kost niets meer. Je betaald gewoon voor de dekking. Indien je je merie daarheen brengt betaal je een prijs per dag (meestal rond de 7 euro).
Je betaald ook een begeleidingsprijs, dit is voor scannen, opvoelen en insemineren.
Let wel, spoelen of medicatie zit er niet bij inbegrepen.
na 3 x terugkomen van je merrie zou ik het persoonlijk wel doen.
maar blijft je eigen keuze, sterkte