Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:06

MissHis hoe is het nu??? Kan mij voorstellen hoe je je voelt!
Sterkte hoor!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:57

pagina 43 al weer en de meeste zijn nog niet eens op de helft van de dracht....

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:05

MissHIS schreef:
Ik heb inmiddels alles besproken met een andere dierenarts, met aanzienlijk wat meer kennis in huis. Hij heeft geen echte verklaring voor alle symptomen maar denkt aan tying up. Iets met de spieren in elk geval. Het lijkt mij niet helemáal logisch aangezien de pijn vooral in de benen zit, maar ze moet absolute stalrust en dan kijken of het morgen weer wat beter is. Zo niet, dan moet ze maandag een bloedonderzoek doen maar we hopen maar dat het snel weer op knapt. Ik heb haar zonet nog even uit de stal gehaald en dat leek weer wat beter te gaan. Ik vind het echt super vreemd allemaal, en niemand weet wat een mogelijke oorzaak kan zijn! Tying up is een soort van maandagziekte / verzuring van de spieren heb ik me laten vertellen, maar dat vind ik vrij onwaarschijnlijk omdat we niets geks hebben gedaan de laatste tijd. Ik heb alleen gister een stuk met haar gewandeld (dus bijna alleen maar gestapt).
Ze stond in elk geval zonet weer een stuk rustiger in haar stal. Lovers Tsjah je maakt je toch snel zorgen, zeker met een drachtige merrie! En dan helemaal met zo´n kluns van een dierenarts die aan de ene kant niets te melden heeft en aan de andere kant allemaal mogelijke vage oorzaken verteld
Hopelijk gaat het morgen weer wat beter, ik schrok me echt helemaal rot vanmorgen. Wát een pijn had ze Scheve mond

Jeetje wat vaag allemaal kan me voorstellen dat je in de rats zit hoop dat ze snel opknapt .
je maakt je altijd zorgen om zoiets vaags maar nu ze drachtig is helemaal.
Zeker als je dan ook nog eens niet kan vertrouwen op de dierenarts hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en voor je merrie dat het snel beter gaat.
Weet hoe het voelt als je merrie ineens wat gaat mankeren zit nu zelf met een mijn merrie die stikt van de pijn aan haar pees hierdoor verhuist is naar een loopstal en elke 3 weken weer terugmoet naar de kliniek voor therapie dit alles ook terwijl ze drachtig maakt je zorgen nog groter. heel veel sterkte!!!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:07

Hoe gaat het nu met haar,MissHis?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:18

IK denk dat Miss even naar Rilexta toe is, vanochtend zei ze dat het weer wat beter ging. Ze zou straks weer wat laten horen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:14

@ MissHiss: dat is helemaal niet leuk om mee te maken. Hoop dat het zeer snel de goede kant opgaat. Veel beterschap voor de merrie.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 17:16

Nieuwe foto's; hier Odessa op 202 dagen! Er komt nu echt al een puntje aan de buik!

Afbeelding
Afbeelding

Succes MissHis! Hou ons op de hoogte!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:23

Mooi buikje heeft odessa! Ze ziet er gezond en tevreden uit Lachen Je kan het echt al goed zien Lachen

En missHis, echt heel vervelen zeg! Succes! En hou ons inderdaad op de hoogte!!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:21

Bedankt voor de meelevende reacties Lachen , met Rilexta gaat het gelukkig weer wat beter. De benen zijn nog wel dik en wat gevoelig, maar ze kan ze wel weer een stuk beter belasten. Ik heb zonet nog even met haar gestapt en dat ging vrij goed. In elk geval al een heel verschil met gisteren. Toch is het frustrerend dat ik niet weet hoe dit nou kan komen! Ze moet de komende dagen wel op stal blijven en ik moet alles goed in de gaten blijven houden. Maar het ziet er weer een stuk beter uit, gelukkig! Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:25

O gelukkig, ik heb de hele dag aan je gedacht OK dan!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:30

sarabande schreef:
O gelukkig, ik heb de hele dag aan je gedacht OK dan!

Lachen Bedankt voor je medeleven! Ik ben ook blij dat het weer wat de goede kant op lijkt te gaan. Het veulentje was gister ook onrustig, maar vandaag was het weer normaal.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:33

Gelukkig dat het er nu beter uit ziet OK dan!
Hopelijk knapt ze nu zonder problemen weer helemaal op.
Verwen die drachtige dame nog maar wat extra Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 01:08

@ MissHIS, ik ben heel blij dat het weer beter gaat!!!! Dat was echt even schrikken!!

@Odess, wauw! je gaat het nu ECHT zien!!

@iedereen, ik heb vandaag Veulen gevoeld en gezien!! YEAH!! Sim kwam nat van de regen binnen in een schone stal met frisse vlas en ging dus gelijk rollen! Dat heeft haar kind kennelijk wakker geschud, want het was echt TOING TOING TOING!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:27

Hier weer een foto van Simply, imo nog niet echt veel verschil te zien, maar de laatste foto was dan ook 12 dagen geleden gemaakt, al had ik het idee dat het veel langer geleden was.
Ik was dan ook teleurgesteld toen ik de foto's naast elkaar legde, tot ik de datum's bekeek Bloos! en zag dat het ook maar vrij kort geleden was!

Ik vind haar er nog steeds niet echt drachtig uitzien! Maar ik moet er wel bij zeggen dat ze een super brede rug heeft en volgens mij dus gewoon ruimte zat Verward .
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:36

je ziet wel wat hoor maar ook zij draagt net als Hinke nogal rond (merrie veulens!!) haha zelf heb ik wel het idee dat het een hengstje is.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:38

Oh, wat hoop ik dat je gelijk hebt Nimber!! Ik hoop ook op merrie, maar weet haast zeker dat het een hengst is!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:43

Nimber schreef:
je ziet wel wat hoor maar ook zij draagt net als Hinke nogal rond (merrie veulens!!) haha zelf heb ik wel het idee dat het een hengstje is.

Macy heeft al 2x achter elkaar een merrieveulen gehad met een enorme skippybal buik Haha!
Maar ja, Copper al 3x achter elkaar met weinig buik...

Zucht... Nog 11 weken wachten en dan mag Macy weer 's nachts op stal.
Dan wordt het voor mij pas echt buik-staren en dan gaat ook meteen de cam erop *LOL*

Hoe lang voor de uitgerekende datum gaan jullie de merries meer in de gaten houden?
Ik begin meestal vanaf dag 300. Dan kan ik later ook beter de veranderingen zien. (goeie smoes he? Haha! )

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:49

Haha, zeker een goede smoes! Ik begin denk ik al in elk geval in Januari, zo'n 6 weken voor de uitgerekende datum, gewoon om mezelf gek te maken!!
De camera hangt bij mij het hele jaar door, dus ik kan nu ook al kijken, alleen heb ik nu geenlichtje aan, dus zie ik niet zoveel, afentoe doe ik dat "stiekum" wel, dan doe ik net alsof ik "vergeten" ben de lichten uit te doen, maar goed, ze doet nu natuurlijk nog niks bijzonders Haha! .

Vorige keer gaf Sim erg weinig onrust, maar gelukkig kegelde ze wel en spoot ze een uur later melk, 2 uur later was ze aan het bevallen, geen druppeltje zweet en maar heel klein beetje onrustig!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:54

Tja ik heb de merries nog 24/7 buiten lopen met de hengst...
Anders stond de cam nu ook wel aan hoor Haha!
Ze vinden het ook nog heerlijk buiten dus voorlopig laat ik ze nog maar lopen.
Tot dag 300 Schijnheilig

Omdat de wei van de veulens zo nat is, staan zij nu wel 's nachts op stal. Van ellende heb ik die cam maar aan. Beetje trainen Rolleyes

Wel lekker dat Sim het zo netjes volgens het boekje deed.
Macy stond echt heel lang te kegelen en liet 6 dagen de melk lopen...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:56

Ja, Sim was erg braaf! Ik moet er niet aan denken door te maken wat jij afgelopen keer had!! Wat zal je gefrustreerd geweest zijn!! Ik hoop dat Sim het dit keer ook braaf doet, was dat Macy's eerste??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:59

Nee haar 3e veulen.
Bij de eerste heeft ze 17 dagen staan kegelen/druppen en was het veulen een week te vroeg.
Bij de 2e heeft ze maar 1 avond echt staan druppen, wel eerder al wat gewaxd. Maar toen kwam het veulen 2 weken te vroeg.

Dit jaar dus weer heel lang kegelen/druppen en spuiten en kwam het veulen een week te laat.
Ben benieuwd wat ze komend jaar gaat doen Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:01

Jeetje!! Dus kansen zijn er wel dat je dit jaar weeeeeeer gaat krijgen!!
Dat zijn niet de "brave" fokmerries hoor Knipoog !!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:04

Nimber, van mij mag je gelijk hebben, ik heb nl. een merrieveulen besteld Haha!
En als ik het buikje van Ri zo zie, dan draagt die ook wat ronder:

Dit is een foto van vorige week, op ongeveer 6 maand en een week (nog niet heel veel te zien, hoewel ik vind dat het in echt meer lijkt):

Afbeelding

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:16

Die merrie van mij moet nog ongeveer 143 dagen en is dus inmiddels zes en een halve maand drachtig.
Anderhalve maand geleden had ik echt het gevoel dat het buikje al begon te komen, maar ze lijkt nu zowat wel dunner dan toen (het gras was toen ook nog wat rijker, dus misschien had ze toen gewoon een grasbuikje).
Ze reageert ook nauwelijks anders op het aanraken van de buik (vindt ze eigenlijk nooit echt leuk) en ook tijdens het rijden slooft ze zich prima uit.
Gisteren een paar sprongetjes gemaakt en ook daar heeft ze helemaal geen problemen mee.

Het scheelt waarschijnlijk ook dat ze in een goede conditie is doordat ze bijna dagelijks flink getraind wordt. Een portie stevige buikspieren erbij en gegarandeerd een strakke buik.
De merrie die ook bij haar op stal staat heeft meer buik dan zij... Hoop dat er niet stiekem toch nog iets mis gegaan is.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:45

Lowara heeft een echte puntbuik dus wie weet een lief hengstje? kwam daarnet alleen een foto tegen van een fokmerrie (uit interesse gevonden, was gedekt door een hengst die van dezelfde stal afkomt als mijn "pappa"van m'n veulen) en mijn hemel.. die heeft pas een buik!
kijk..en huiver...
http://users.skynet.be/tirnanog/tirnanog/FOTO'S/Kildare%20links%20(drachtig).jpg