Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MissHIS schreef:Ik heb inmiddels alles besproken met een andere dierenarts, met aanzienlijk wat meer kennis in huis. Hij heeft geen echte verklaring voor alle symptomen maar denkt aan tying up. Iets met de spieren in elk geval. Het lijkt mij niet helemáal logisch aangezien de pijn vooral in de benen zit, maar ze moet absolute stalrust en dan kijken of het morgen weer wat beter is. Zo niet, dan moet ze maandag een bloedonderzoek doen maar we hopen maar dat het snel weer op knapt. Ik heb haar zonet nog even uit de stal gehaald en dat leek weer wat beter te gaan. Ik vind het echt super vreemd allemaal, en niemand weet wat een mogelijke oorzaak kan zijn! Tying up is een soort van maandagziekte / verzuring van de spieren heb ik me laten vertellen, maar dat vind ik vrij onwaarschijnlijk omdat we niets geks hebben gedaan de laatste tijd. Ik heb alleen gister een stuk met haar gewandeld (dus bijna alleen maar gestapt).
Ze stond in elk geval zonet weer een stuk rustiger in haar stal.Tsjah je maakt je toch snel zorgen, zeker met een drachtige merrie! En dan helemaal met zo´n kluns van een dierenarts die aan de ene kant niets te melden heeft en aan de andere kant allemaal mogelijke vage oorzaken verteld
![]()
Hopelijk gaat het morgen weer wat beter, ik schrok me echt helemaal rot vanmorgen. Wát een pijn had ze
Nimber schreef:je ziet wel wat hoor maar ook zij draagt net als Hinke nogal rond (merrie veulens!!) haha zelf heb ik wel het idee dat het een hengstje is.