[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:49

Jeetje dat is dan nog even snel schakelen soeboenoe.

Goldenarrow dat deed die van mij ook inderdaad met het scannen op dracht. Direct alles er onder pissen.

Wat fijn Baudyh!

Haha herkenbaar Laylah2002

Ik vond dat ook best wel even inspannend Ponytante. Eerst van alles regelen voor het scannen en dan voor het insemineren. Of dingen afzeggen enzo.

Weer op het wachtbankje Juval duimen maar!

Wat fijn dat alles goed lijkt met Zirkonia Am_horses hopelijk wordt ze snel hengstig.

Hier na de vakantie het rijden weer wat aan het oppakken. Maar ze voelt zo ongemotiveerd :')

baudyh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:27

Afbeelding
Toch jammer dat ik geen hengstig ( Friese) merrie heb staan. Ha ha
Verkeerd bezorgd , oeps.
Deze stal wilting zit een dorpje verder op
Word zo opgehaald

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:27

Ponytante hier gelukkig veel thuis en anders m'n moeder wel. Maar kan snappen dat het veel geregel en gedoe is. Als ons dat niet past brengen we de merrie naar de hengstenhouder :j
Fijn dat je dagje nog door kon gaan

Soeboenoe oh dat ging snel. Had je een reserve lijst aan hengsten of heb je snel moeten googlen. Lijkt mij lastig.

Juval mooi zo! Nu weer duimen

Marjolein haha oeps. Wellicht komt het zo weer. Ik wil ook weer rijden.
Fijn dat de ruin nu niet meer zo raar doet. Ik gebruik days counter en https://www.berekenhet.nl/modules/vakan ... atums.html

Goldenarrow gefeliciteerd met de kloppende hartjes. Wat een grapjas die pissende merrie :+ Mooi aantal al!
Ook hier days counter

Amhorses altijd een fijn bericht als alles goed lijkt. Maar snel drachtig worden :j
Ja precies. Dat is hier niet gedaan. Perry zal over 2 jaar of later ook als ruin door het leven gaan waarschijnlijk. Het is voor de eigenaar meer hobby dan werk

Baudyh ook gefeliciteerd met het kloppende hartje!
Haha! Kruising kwpn x fries kan ook erg leuk zijn :P

SharonIndezz hier krijgt ze balancer en zink bij ter ondersteuning. Dit omdat ze vaak met dekken/dracht een zink tekort heeft. Verder gewoon brok. Momenteel merriebrok want ze is zogende

Nieky1993 m'n duimen draaien er bijna af :P
Zou mooi zijn dat ze alsnog hengstig is en de dierenarts dit gemist heeft. Zo niet, dan hoop ik dat ze snel weer hengstig is. Heb je dit weekend nog gescand?

Laylah2002 zo fijn dat ze drachtig zijn. Vooral na een moeilijke periode van dekken/insemineren/hengstigheid

Rensju oh nee balen. Ei van 3.7 is niet groot. Of heeft de merrie altijd kleine eitjes? Duim dat ze snel drachtig is!

Mirjamalvaro ah okee. Jammer. Dan blijft het bij heen en weer rijden. Tijd om te sparen voor een vrachtwagentje dan :D

Hier wachten. Kan ik zo slecht tegen :+ Nog 2 weken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:32

Kabayo vrachtwagentje al naar gekejen. Veel te duur voor mij.
Maar 2- paards trailer is wel besteld.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:26

@M_arjolein ja dat was even stress of ik alles op tijd geregeld kreeg.

@baudyh dat is nog eens een leuk cadeautje haha! :+

@kabayo wachten is altijd moeilijk!

Deze stond inderdaad op de reservelijst, maar had nog een andere ook op reserve, dus die keuze zo snel maken was inderdaad heel lastig. Maar heb er wel een goed gevoel bij.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:44

hier helaas de merrie weer terug gust. ze zou gister 40 dagen zijn maar er was alleen een partij plooien te zien in de baarmoeder en geen vruchtje helaas

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:52

Wat jammer :(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:04

Ik ben even stil geweest, was zo druk. Korte update dat we vandaag Carlijn hebben gescand op dracht, maar door de nodige cystes kon de DA het nog niet met zekerheid zeggen, dus over 3/4 dagen nog terug. Ze was ik ieder geval ook niet hengstig.

Ga kijken of ik weer actiever mee kan kletsen. :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:47

Aah zo jammer Corina. Gelukkig wel nu en niet in augustus ofzo. Hopen dat ze weer hengstig wordt

Kabayo klopt hoor, ze zat vandaag op 4.2 dus groeit gestaag. Dinsdag insemineren. Helaas vocht in de baarmoeder dus moet ook spoelen
Jij blij dat je merrie en veulen weer lekker thuis zijn?

Baudyh haha dat komt vast niet vaak voor. Gelukkig snappen jullie dat dit pakketje niet te lang kan wachten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 23:10

Iedereen die al een merrie drachtig heeft, gefeliciteerd!

Iedereen die nog bezig is, succes!

Corina, wat jammer dat ze niet meer drachtig is. Gelukkig heb je nog even de tijd.

Het lukt me niet om 2 topics mee te lezen en posten, maar nu het andere topic rustiger wordt en mijn veulens er allemaal zijn, nu de focus richting het dekseizoen gaan leggen. Dus hopelijk kan ik wat actiever mee posten vanaf nu.

En ik ben eruit qua hengstenkeuze *\o/* Of nou ja, bijna. 1 hengst wil ik nog even gaan bekijken, maar dat is een beetje lastig te plannen. Zij zijn tot volgende weekend op show en ik kan de week erna lastig. Maar ik ga er al wel een beetje vanuit dat dit hem gaat worden.
So excited voor deze combinaties :):) Hopelijk wil alles netjes lukken.

Ik had al 2 dekkingen, maar 1 moest ik ineens last minute switchen, dus toen even rustig de tijd genomen om erover na te denken. Ik zou er eigenlijk 2 dekken dit jaar, maar ik heb nav mijn switch vorig jaar nog een extra dekking gehad (ivm prijsverschil tussen de dekkingen), dus het worden er hopelijk weer 3.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 23:22

Dat is balen Corina. Was ze rond dag 30 niet gecheckt?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 00:31

Juval. Spannend! Goed dat ze nog is gespoeld en met Oxcitocine gespoten is

Sharonindez. Iov handje brok kan je bv een goede balancer doen. Zo vroeg hebben ze niks extra's nodig

Ponytante. Ik snap het. Soms heel lastig om iets te plannen. Dan is het heel handig als je iemand hebt die hiermee kan helpen. Wellicht als je op de nieuwe stal wat langer staat, misschien iemand weet die kan helpen. Ik vraag soms in uiterste gevallen ook een stalgenootje

Baudyh. Super dat phirola nog netjes drachtig is. Duimen dat dianthe en proxi nu netjes drachtig worden.
Oeps verkeerd bezorgd. Gelukkig was deze stal vlakbij

Nieky. Resultaten zijn heel wisselend. Meestal worden ze hengstig gespoten als het lang duurt. Het pakt dan ook wel :j

Goldenarrow. Gefeliciteerd!

Soeboenoe. Fijn dat ze nog geinsemineerd kon worden met een andere leuke hengst. Duimen draaien

Kabayo. Worden nog twee lange weken. Duimen draaien

Corinadrenth. Wat jammer. De merrie die met diepvries gedekt was?

Rensju duimen dat deze ronde gaat lukken

Annash. Niet hengstig, is al positief. Soms lastig met de cyctes, hebben we met Wild Thing ook steeds

Az. Wat leuk! Is er al een. Gedekt of nog beginnen met alle merries?

Zirkonia lijkt nog niks te doen van hengstigheid. Ik schouw nu elke dag even.

Laatste dagen een aantal merries drachtig gescand van White Dream. Toch fijn dat het nu makkelijker lijkt te gaan

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 06:59

Iedereen met dragende merries gefeliciteerd!!

Balen corina dat ze nu toch leeg is.

Hier is de eerste combinatie feit. Belle is dragend gescant van red.

Kato en alma zitten op het wachtbankje. Beide zijn gedekt door duckie.

Maylinn gaat vandaag naar de hengst voor te dekken.

En dan hebben we nog luna en sunny die hengstig moeten worden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:42

Corina wat balen zeg.

Hier Eliana achter gelaten. Ze had allemaal kleine eitjes. Dus woensdag weer scannen. Omdat we dan al met chablis moeten is daar stallen het eenvoudigste.
Het is hier opeens nog maar iets van 10 graden, dus ook niet bevoordelijk voor de hemgstigheid. :=

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:53

Kabayo, misschien niet duidelijk geschreven maar mijn uitje ging dus niet door. :') In plaats daarvan zat ik thuis tot ik bericht kreeg.

Uiteindelijk dus 4x gescand en 2x geïnsemineerd deze ronde. Bij de laatste scan zat er nog een ei in (één was weg) maar 3de keer insemineren... toch maar niet. Dus dan maar duimen.

En ja AM, ik kan later vast voor hulp vragen maar wil niet in week één al met moeilijk doen beginnen :+ . (Op vorig stal was dat geen probleem geweest - maar dat was dan wel de enige pluspunt).

En verder niet zeuren, ik zie her en der ook andere lege uitslagen en spoelen en verkeerde zaad ook nog :7 .

We komen er wel, hoop doet leven en na regen volgt zonneschijn en zo zijn er nog een paar kernachtige leuzen te benoemen. (Ja vandaag graag die laatste :roll: ).

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:39

ponytante jij hebt ook met macho geinsemineerd toch?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:54

Jeetje jullie gaan hier zo hard. Hou het allemaal niet zo goed bij.

Gefeliciteerd met de nieuwe drachtige!
Voor degene op de wachtbank (of die tegen insemineren aan zitten) mijn duimen draaien voor jullie!

Ik ga morgen weer scannen met mijn merrie. Blijf toch twijfelen aan haar gedrag dus weet het liever zeker.

Merrie van mijn stalbaas staat nu al een paar dagen bij de hengstenhouder om hengstig gespoten en geinsemineerd te worden. Met een beetje geluk kan die morgen dan direct mee terug.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:50

Vandaag op 15 dagen gescand, maar helaas geen bevrucht ei te vinden.
Ook nog geen nieuwe eitjes te vinden.

De dierenarts was helemaal verbaasd dat het niet was gelukt, want alles was helemaal volgens het boekje verlopen met insemineren.

Gefeliciteerd voor diegene die een drachtige merrie hebben!
Het is inderdaad een flinke tijdsbesteding om alles gedaan te krijgen

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:11

Hier ook helaas niet drachtig op dag 16. Er waren wel een paar kleine eitjes te zien maar ook nog niks spectaculairs...
Vrijdag weer opnieuw scannen.

Succes voor iedereen die ook nog bezig is en gefeliciteerd aan alle drachtige merries! Hopelijk horen we ook snel bij die laatste groep.

Zaquira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:26

Annash schreef:
Ik ben even stil geweest, was zo druk. Korte update dat we vandaag Carlijn hebben gescand op dracht, maar door de nodige cystes kon de DA het nog niet met zekerheid zeggen, dus over 3/4 dagen nog terug. Ze was ik ieder geval ook niet hengstig.

Zat er wel nog een Geel Lichaam? Bij Zaquira ook lastig te zien door de cystes maar als het geel lichaam er nog duidelijk zit heb ik meestal mazzel

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:10

Annash schreef:

succes!! Volgens de hengstenhouder was Smarti de eerste die niet in 1 keer drachtig is geworden van Milo. Dus ik hoop voor jou dat Carlijn niet de 2e is :) :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:34

Het regelen rondom insemineren, scannen, spoelen (zucht) Is soms wel een gedoe ja. Paarden staan bij mijn ouders op stal en zij werken ook. Vaak lukt alles nog wel met passen en meten, maar vind het wel een hoop gedoe soms. (Zeker na 8 x zonder veulen/dracht )

Inderdaad, Vandaag op dag 14/15 niks te zien op de scan. Regumate maar weer stoppen en wachten op hengstigheid. Pakt ze wel altijd weer mooi op gelukkig, dus hengstig spuiten nooit nodig geweest.

Gaan nog 1 keer proberen en de baarmoeder spoelen na insemineren.

Andere optie zou zijn een biopt nemen van de baarmoederwand om te onderzoeken hoe die conditie is, ze heeft zeker twee keer een bacterie gehad, dus wie weet hoe lang dat er is geweest en wat dat inwendig heeft gedaan. Ze is nu wel schoon, maar nog wel het onderzoeken waard. Alleen dan moet je een maand overslaan, dus we proberen nog maar 1 keer zo...

Ben weer even keihard van de wachtbank gedonderd. Word er een beetje moedeloos van ook eigenlijk...

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:52

Ja Laylah, klopt. Dus dat je bij jou lukte geeft hoop. Ik doe weinig social media dus in hoeverre hij verder is gebruikt / gelukt weet ik niet.

Wisanda, Tara en retlaw (en zo zijn er vast nog een aantal) succes met de nieuwe rondjes. Binnenkort zitten we alleen met 5de-ronde-kneusjes nog op de wachtbank :') .

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:55

Ponytante schreef:
Ja Laylah, klopt. Dus dat je bij jou lukte geeft hoop. Ik doe weinig social media dus in hoeverre hij verder is gebruikt / gelukt weet ik niet.

Wisanda, Tara en retlaw (en zo zijn er vast nog een aantal) succes met de nieuwe rondjes. Binnenkort zitten we alleen met 5de-ronde-kneusjes nog op de wachtbank :') .

Ja bij mij lag het meer aan mijn eigen merrie die lastig op gang kwam.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:23

Ponytante schreef:

Dit was voor mij de eerste ronde, maar ze zal ook niet lekker in de cyclus, ei groeide maar heel erg traag en bleef naar mijn idee ook te klein... nu is het een maiden, dus heb geen vergelijkingsmateriaal bij haar.
Hopelijk deze ronde voor iedereen die ook nog bezig zijn meer succes