[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:51

Spannend allemaal.

Die van ons ook al hengstig geweest zonder te tonen. Zit nu weer tussen 2 hengstigheden in. Toch besloten eerst een swab te nemen voor we opnieuw proberen. Gewoon voor de zekerheid, omdat er toch ook per ongeluk wel eens een ruin opgezeten had. Nu kan dat gelukkig niet meer gebeuren, maar kan toch de reden zijn dat ze niet drachtig word denk ik. Nu wachten tot ze hengstig is zodat we met stap 1 kunnen beginnen, die swab.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:53

Kabayo schreef:
_Liv een paard word op een andere locatie vaak hengstig zodat ze "in de kudde geaccepteerd worden". Zoals dat vroeger ging. Ik zou haar gewoon scannen en als ze mag dekken erheen brengen :)

Yvk Dankje! Vind hem ook erg gaaf!

Paardje spannend. Stiekem duim ik toch op een verdwaald vruchtje :) bedankt voor je uitleg

Cynthia snel je keuze maar maken :D Ja zo leuk weer deze spanning! Dankje <3

Mooney balen dat ie ineens niet beschikbaar was. Welke heb je nu uitgezocht

Melissa welkom! Benieuwd naar je combis!

EllyC klinkt goed!

Zilver en kind weg gebracht. Vind het heel spannend. Hopelijk vind ze hem lief :=
[ [url=m/dFekC3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij vond kriebelen wel heel fijn :))
[ [url=m/7FdaGD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit net bericht. Zilver vond hem totaal niet lief. Duim dat ze bijdraait en mooi hengstig is straks

Zit bij jou ook nog niet mee, wel gave 2de keus hengst! Hopelijk met mee succes.

Vandaag hebben we de eerste merrie geinsemineerd.
Eerst wilde voor en andere gaan, toen een kleinere hengst bezocht maar ook net niet en nu gekozen voor Ducati.
Heel benieuwd naar deze combi!

Afbeelding

Vrijdag de tweede, de fries word gedekt met Pier.

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:56

Ducati is ook heel gaaf! <3

Janine, Reitland’s Diamond Gold
Afbeelding
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:06

Spannend allemaal voor iedereen!

Hier beginnend positief! Ei van 4.2 dus morgen de eerste keer insemineren :)
Godzijdank luistert mijn merrie een keer naar mij en mijn planning *\o/*

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:31

@baudyh: Is het afknijpen van het tweede vrucht nog gelukt?

@hennos: Spannend. Nu geduld hebben dus. Hopelijk is het goed gegaan. Altijd fijn om ze weer veilig thuis te hebben.

@cynthia: Dank je wel. Wat een gedoe met dat ophalen van het sperma etc. Ben dan toch wel blij dat ik dat allemaal over kan laten aan het dekstation.

@evelien_mg: Thanks.

@paardje2013: Spannend. Hopelijk dragend

@simpie94; wat jammer dat ze niet dragend is.

@goldenarrow: Gefeliciteerd met de dracht!

@Kabayo: Wat een knappe foto's! Jammer dat nog niet wilt lukken met de hengst. Hopelijk lukt het later wel. Ben aan het duimen voor je.

@Melissa1996; Wat leuk om te gaan kruizen!

@Yvk: Ben ook aan het duimen.

@Caily: Wat een bijzonder verhaal en wat super dat je toch nog een knappe nakomeling hebt van de merrie.

@AM_Horses: Gaaf om al 1 drachtig te hebben. Hopelijk wilt het met Wild Thing ook lukken.

@Knolselder: Wat een leuke combinaties!

@Tirza: Machtig. Dat is wel heel vroeg in het jaar. Wel heel leuk.

Zo. Ook weer beetje bij.

Hier bang dat het op niks gaat uitdraaien. Fancy heeft wel een hengstige baarmoeder maar welke 0 ei. Gewoon helemaal niks. Dierenarts van het dekstation snapt er geen donder van wat er aan de hand is..... Vrijdagochtend gaan ze haar weer scannen.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:40

@AM_Horses: Lees zojuist bij het NRPS het vreselijke nieuws over je eigen hengst..... Heel veel sterkte met dit grote verlies.
Laatst bijgewerkt door Feanyth op 21-04-21 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:45

@am_horses veel sterkte met het verlies van je topper

@pradadaan, veel succes!

@Cynthia moeilijke keuzes hoor! Vond het dit jaar ook lastig.

Ik ga proberen zo veel mogelijk bij te houden :o

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:57

Ach nee AM wat een afschuwelijk nieuws!
Ik wens je enorm veel sterkte met het verlies :(:)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:26

Wow cynthia. Ik snap niet dat je twijfeld. Wat een retegave hengst!!
ah op die manier. Was vooral benieuwd hoeveel cyclussen het duurde voor ze drachtig werd. En of ze de hengst direct accepteerde.

Feanyth heel lief <3 Ik heb nog een beetje hoop :=
Wat apart van je merrie.. hopelijk kaar ze snel een eitje zien... duim ook voor jou!

Pradadaan jeeej! Super goed van je merrie :D Ik duim ook voor jou!

Melissa nee het is een beetje erg rommelig allemaal :+ Naja ze blijft er nog even staan! En als dat echt niet wil heb ik mijn keuze 2 paraat :+
Gave combi zeg! En pier <3 Mijn lieve merrie is van Pier <3
Afbeelding

Etetria spannend. Jammer dat je de hengstigheid gemist hebt. Hopelijk word je snel wat wijzer ook wbt de swab :j

Lief janine! Hoop dat jullie snel duidelijk hebben!

Paardje ja het is wel wat vreemd. Maar opzich wel positief dat het nog mogelijk is. Hopelijk goed nieuws morgen bij jou!

Het is toch een schatje :=
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:29

Hahaha jeetje zilver gedraag je _O-

Okeee Gent heeft net gebeld en voor nu redelijk positief!

Hij zou geen kwaad in zien om veulentje te fokken en dat we het daar mee zullen verergeren.

Enige wat hij adviseerde is toch bij hun langs voor verder onderzoek, maar Gent is helaas wel een heel eind rijden.

Iemand idee of Utrecht of eventueel andere kliniek ook redelijk wat kunnen qua cardiologie ?

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:31

Als eerste AM sterkte met het verlies. Wat een rot bericht. Y;(
Ook nog een beetje gefeliciteerd met de dracht van Sammie. Wat zal dat een bijzonder veulentje worden.

Kabayo vervelend dat Zilver zich niet liet dekken. Maar ik las dat ze opnieuw hengstig is.. hopelijk wil ze nu wel. Maar ze kijkt niet erg vriendelijk. :')

Knolselder, Dustinlover en Thirza Gefeliciteerd! *\o/*

Janine lastig dat niemand uitsluitsel geeft. Ik zou het persoonlijk niet durven om er mee te fokken denk ik..

Oeh Cynthia, ik zou het wel weten! Diamond Gold is echt een plaaaaatje! Ik houd meer van valk :o

Pradadaan spannend!

Balen Feanyth.. hopelijk komt er nog een ei en duurt het gewoon iets langer.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:36

Yvk
Gent belde net juist met positief nieuws betreft fokken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:42

Hij is echt retegaaf hè <3
Ik twijfel omdat het toch ff 5 uur op en neer rijden is (maar dat overleef ik wel) en de 25% kans op geen crème gen. Maar ik durf met zo’n hengst dat risico wel te nemen :D
Zijn nakomelingen zijn ook zó gaaf met hele fijne koppies <3

Maar wat ik zeg: als de da bij het scannen zegt dat ze diezelfde dag geïnsemineerd moet worden, wordt deze hengst waarschijnlijk te kortdag.

Daisy is één keer de tweede ronde pas drachtig geworden (toen was ze ook al 20) alle andere keren bij beide merries in één keer raak. En vanaf de dag dat ze goed hengstig waren, waren ze gewillig zat :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:44

Spannend Cynthia en lange reis zeg!

Als ik naar Gent moet 4 uur enkele reis en dan ben je daar een paar uur zoet met het onderzoek.

Ik hoop dat wat Gent adviseert eventueel in Utrecht kan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:53

Fijn dat je positief nieuws hebt gekregen Janine!
Cynthia, keuze stress, haha. Genoeg mooie mannen, ben heel benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden. Ik wacht nog even tot ik 2 gezonde veulens heb gevangen of ik weer ga dekken.

Kabayo, klopt het dat Silvester in het gangpad erachter staat?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:59

suffie schreef:
Fijn dat je positief nieuws hebt gekregen Janine!
Cynthia, keuze stress, haha. Genoeg mooie mannen, ben heel benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden. Ik wacht nog even tot ik 2 gezonde veulens heb gevangen of ik weer ga dekken.

Kabayo, klopt het dat Silvester in het gangpad erachter staat?

Op deze foto wel , hij zette ze toen binnen. De hengst staat links , haar box is rechts. Normaal schouwt hij zonder veulen. Maar aangezien haar ei er inderdaad niet aan toe was is deze reactie niet vreemd. Ze word getraind zonder veulen en ze is nooit stressig om haar veulen geweest. Al zal het op ander terrein wellicht wat anders zijn. Denk dat dat het is. Maar we wachten deze week nog af!!

Janine wat fijn een voorzichtig positief bericht!

Cynthia ja hij is echt geweldig!! Wel jammer dat je met een dag levertijd zit inderdaad.
Klinkt heel positief met het natuurlijke dekken!

Yvk ja heel lief paard := Moet ze wel wat blijer gaan kijken _O-

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:00

Heb jij toevallig nog gevraagd wat de verzendkosten waren en hoe het gaat als ze niet drachtig is?

Cynthia82 schreef:
Kabayo, ik denk dat je die vraag stelt, omdat je wil weten of mijn merries zich makkelijker lieten dekken met veulen ernaast? Maar mijn merries zijn nooit naar de hengst gegaan als ze een veulen aan de voet hadden :)

Idris is de eerste die gelijk het jaar na het vorige veulen kwam en hij is van KI natuurlijk.

Mocht je je vraag anders bedoelen, roep je maar :)

En ik ga voor je duimen!

Net de hh van Diamonds Gold gesproken. Het klinkt allemaal goed, ook zeker geen oud zaad (wordt 's ochtends gevangen, rond 17 uur kan ik het halen. Waarschijnlijk kan mijn veearts die avond wel en zo niet, kan ik het zelf ook een nachtje in de koelkast bewaren).
Zaterdag ga ik bij Cassanova kijken en dan nog een week of drie mijn hoofd breken.

Al weet ik wel dat áls ik voor DG kies, de kans erin zit dat ik op het laatste moment nog moet switchen. Stel dat de da komt scannen en hij geeft aan dat Fi dezelfde dag nog geinsemineerd moet worden, is het waarschijnlijk te kortdag om DG te bestellen (moet een dag van te voren), dus dan wordt het alsnog Cas.
Dus ik heb nog geen keus gemaakt en als ik wel voor DG kies, kan het alsnog Cas worden. We weten het pas als het er in zit :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:09

Hier merrie voor het eerst geschouwd. Aan gedrag weet ik dat ze hengstig wordt maar wilde het bij de hengst nog niet laten zien.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:12

Janinevv schreef:
Yvk
Gent belde net juist met positief nieuws betreft fokken.

Dat is goed nieuws! Moet ze nog onderzoeken, omdat je hoopt dat het in Utrecht kan?

Ik denk dat beide mooie keuzes zijn, mocht je voor DG kiezen en toch nog voor Casanova moeten gaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:13

Ah spannend hopelijk snel hengstig.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:24

Sterkte AM_Horses, heel erg verdrietig.

Gefeliciteerd allemaal met de drachtige merries! En succes voor degene die wachten op een scan of geen hengstigheid.

Hier nog geen veulens, dus ook nog geen merries gedekt. En de valk wordt binnenkort hengstig als 't goed is. Dan kan ze worden gedekt door onze hengst. Hij heeft het druk. Deze maand zitten we in ieder geval vol. Dit was eerder nooit in april al. Ben benieuwd wat mei en juni brengen, dat zijn bij ons de drukste maanden normaal gesproken.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:17

Kabayo. Wat een andere wending. Gelukkig aan de ene kant. Hopelijk wordt ze snel mooi hengstig en vindt ze de hengst wel heel leuk

Dankjewel voor de lieve berichtjes. Ik ben kapot van verdriet.
Rust zacht mijn maatje Y;( Afbeelding

Het zou nu wel een klein wondertje zijn als Sammie mooi drachtig blijkt. Een van de laatste wondertjes van Formidable
Vandaag ook nog bericht dat een merrie drachtig is, wel tweeling dus nog even heel spannend.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:21

Am ga duimen voor je dat sammie drachtig is en dat andere merrie ook allemaal goed gaat.

Blijft zo oneerlijk :knuffel:

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:29

Het is heel oneerlijk, wat een pech dit jaar.

Nu moeten we voor Wild Thing opzoek naar een andere hengst. Dit vind ik toch ook wel even lastig. Zou het even niet weten

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:33

AM misschien gek gedacht maar is je nieuwe jonge hengst niks voor Wild Thing?