[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:34

Mooi nieuws Woogy!

Leuk groepje zo hierboven! Fijn dat ie er iets van heeft geleerd. :D

Ik ben net nog even bij de witte geweest. De hengst stond apart, want er was een nieuwe merrie bij die zich voorturend liet dekken. Weer volop Temptation Weiland dus, maar niet met die van mij. :+ Ze staat er nu 16 dagen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:41

Nah, heeft hij eindelijk een verzetje...halen ze z'n chickie weer weg :\

jael89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:42

Afgelopen woensdag mijn merrie voor het eerst laten scannen. Ze was, zoals ik al dacht, goed hengstig. Ze had twee eitjes van 4,3. Ze zag er van binnen verder ook goed uit. Ze kan deze cyclus helaas nog niet geïnsemineerd worden omdat de hengst nog niet (goed-)gekeurd is -O- Dat gebeurt morgen pas.. Baal flink, straks zijn we toch weer 3 weken verder. Maar ja, veiligheid voor alles, daarbij is de boete van het stamboek niet mis als ik een niet ggk hengst gebruik..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:55

Jael: 3 weken is niet zo gek veel. Wat je zegt, beter het zekere voor het onzekere

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:01

Gelukkig toch voorzichtig positief nieuws Woogy.

Kei leuk zo samen AZ!

16 dagen, wordt spannend Imre!

Hier had Jade nu toch een ei dat vordering maakt, kan ik weer geen zaad krijgen vanuit Italië -:(- das al de 2e hengstigheid dat ze dat lappen..

Ik heb het ermee gehad en dek haar gewoon van onze Arany. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:05

16 dagen imre nou dan zou ze daar op temptation weiland nu bijna moeten gaan bezwijken voor haar lover boy

Klinkt optimistisch woogy

Mooi az echt mooi zo in de kudde

Pfff tinniie zoals ik al zei gewoon voor je eigen hengst gaan nu. Je kan niet nog eens een hengstigheid vergooien. Ik vraag me af waarom ze hun hengsten dan eigenlijk aanbieden en met vers als het hun altijd niet goed uitkomt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:11

Tinniiee, wat een gezanik. Als je niet kunt leveren moet je ze niet aanbieden...schijtlui :(

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:19

Woogy : voorzichtig positief, klinkt al wat beter!
Tiniie: wat een gedonder en ontzettend onprofessioneel!
Jael: wat rot zo... hopen dat ze volgende keer net zo mooi hengstig is

Hier vandaag bij HH op bezoek geweest want ik zou daar gaan fotograferen :j ik maak voor school een fotoboek over welsh pony’s dus daar zou die hengst natuurlijk super in passen :)
Lina was ook blij dat we er waren, voor 10 sec. Toen had ze weer betere dingen te doen

Afbeelding
Afbeelding

Knappe papa to Be
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:27

Nynke hij is knap!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:33

Woogy voorzichtig positief dus.

Tinniie Wat een ellende zeg om zo sperma te krijgen. Gewoon voor je eigen hengst gaan.

Knappe hengst nynkster

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:53

Wat een gedoe Tinnie!

Ik vind em superknap Nynke! Erg mooie uitstraling!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:24

Mooie hengst Nynke! En je merrie is ook heel aansprekend.

Jeetje, wat een gedoe Tinnie! Ik ken het helaas, al klinkt het alsof het bij jou een andere reden heeft?
Bij mij was het zo dat het sperma de ene dag verstuurd zou worden vanuit Italië en ik 's avonds een telefoontje kreeg dat het versturen niet gelukt was vanwege een wijziging in de eisen van TNT.. Het ei zou er toen waarschijnlijk in de loop van de volgende dag afgaan, dus om voor nog een dag later nogmaals te laten komen had geen zin gehad. Toen heb ik mijn jonge hengst ook 1x laten dekken, met het idee dan heb je iig nog een kans. Dat heeft toen uiteindelijk niet gepakt, waar ik al vanuit was gegaan eigenlijk, hengst was nog heel jong en snapte het ook nog niet zo goed. Maar ja, dat was op dat moment mijn enige optie, naast niks doen.
Dus ik zou zeker gewoon voor je eigen hengst gaan nu!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:32

Ja ze willen dat ik 5 dagen op voorhand bestel... toch niet realistisch?
Jade had een hoop kleine eitjes dus het was even afwachten of er eentje een voorsprong ging nemen en we überhaupt wel konden dekken deze hengstigheid. Ik heb hen vanaf die eerste scan op de hoogte gehouden, kan niet echt meer doen dan dat he?

En de eerste keer was met Pasen, toen kon ik 5 dagen geen zaad krijgen. De keer erna is ze dan gedekt, maar het zaad was niet zo goed (50% levend en heel hard verdund) en dus niet drachtig. En nu dit.

Idd ik ga gewoon voor onze hengst, wel een hoop geld weggesmeten, Maarja die hoop wordt alleen maar groter als ik verderga..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:54

Nee, dat is zeker niet realistisch! En zomaar 5 dagen geen zaad kunnen krijgen is ook belachelijk! Hadden ze dat van te voren aangekondigd, of kreeg je dat te horen toen je wilde bestellen?
Ben je je geld van de dekking helemaal kwijt als je dit jaar niet dekt? Bij ons is het meestal wel mogelijk als je goed overlegd om de dekking het jaar erna nog te gebruiken, of eventueel voor een andere merrie te gebruiken. Als je je geld helemaal kwijt bent zou het wel helemaal zuur zijn zeg!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:04

Nou, als je je geld kwijt bent is het gewoon oneerlijk! Hoe kun je nu in hemelsnaam 5 dagen vtv bestellen? Gaat echt nergens over..

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:22

Idd belachelijk. Groot gelijk dat je verder gaat met je eigen hengst.

Dream is net weer geinsemineerd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:43

We duimen voor een succesvolle inseminatie Eef!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:45

Wat gedoe Tinniie. 5 dagen van te voren bestellen word een beetje lastig :? En idd nog meer kosten om zo door te gaan. Hopen dat het met de eigen hengst gelijk pakt :j

Eef93. Duimen dat het pakt!

Nynkster. Wat is hij knap <3

Imre. Kan niet lang meer duren dat ze hengstig word :D

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:03

Laten jullie nog scannen na insemineren of het ei weg is of wachten jullie die 18 dagen scan af?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:05

Ik scan altijd of het ei af is. Anders nogmaals insemineren..

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:07

Ja idd. Dan hoef je niet op volgende hengstigheid te wachten.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:26

Hier laat ik meestal voor of ten tijde van het insemineren het ei afspuiten (als het ei groot genoeg is). Ik laat dan niet meer scannen of het ei eraf is, omdat de kans dat dit niet gebeurt na het afspuiten nihil is.
Daarnaast zijn er nog een paar redenen om het zo te doen, bij mij moet het sperma meestal van zover komen dat het een dag duurt. Dus als ik de dag na het insemineren weer scan en het ei is niet weg zou ik pas voor de dag erna weer sperma kunnen krijgen, en de kans is groot dat het ei alsnog weg is voordat het sperma hier is. Daarnaast zijn de kosten voor het scannen+visite hier zo'n 88 Euro per keer, dus dat wordt me dan ook een beetje te gek eigenlijk.

Als je het ei niet af laat spuiten, zou ik wel scannen om zeker te weten dat het ei echt weg is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:32

Wij spuiten bijna nooit af. We scannen bv op maandag, maandag avond insemineren, en dan woensdag weer scannen. Indien nodig, woensdag avond weer insemineren.

Bij de Duitse hengsten doen we het wel, omdat je die vaak een dag van te voren moet bestellen.

Wij hebben voor elk paard een scan pakket, dus het kost niks extra..

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:38

Al_Zawraa schreef:
Hier laat ik meestal voor of ten tijde van het insemineren het ei afspuiten (als het ei groot genoeg is). Ik laat dan niet meer scannen of het ei eraf is, omdat de kans dat dit niet gebeurt na het afspuiten nihil is.
Daarnaast zijn er nog een paar redenen om het zo te doen, bij mij moet het sperma meestal van zover komen dat het een dag duurt. Dus als ik de dag na het insemineren weer scan en het ei is niet weg zou ik pas voor de dag erna weer sperma kunnen krijgen, en de kans is groot dat het ei alsnog weg is voordat het sperma hier is. Daarnaast zijn de kosten voor het scannen+visite hier zo'n 88 Euro per keer, dus dat wordt me dan ook een beetje te gek eigenlijk.

Als je het ei niet af laat spuiten, zou ik wel scannen om zeker te weten dat het ei echt weg is.

Helaas hier ook zulke kosten.

Vorige hengstigheid heeft hij geinsemineerd en het ei eraf gespoten maar toen bleek ze niet drachtig na 18 dagen scannen .

Hij heeft haar nu niks gegeven maar denk dat ik zowiezo even laat scannen dinsdag. Ook al kost het weer wat, als het voor 9e is kunnen we gelijk weer bestellen en is het er einde vd middag weer.

Gaat me zowiezo al veel geld kosten. Gelukkig deel ik alles met me zus.

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:39

Vulina schreef:
Wij spuiten bijna nooit af. We scannen bv op maandag, maandag avond insemineren, en dan woensdag weer scannen. Indien nodig, woensdag avond weer insemineren.

Bij de Duitse hengsten doen we het wel, omdat je die vaak een dag van te voren moet bestellen.

Wij hebben voor elk paard een scan pakket, dus het kost niks extra..

Helaas doen ze hier niet aan pakketen:(