[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:48

ik haal liz anders op 1 juni thuis als ze dan afslaat. Dan moet ze al hengstig zijn :) Vind het wel heel spannend.
Marschall is ook al ouder :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:00

woohoo baby!! :) gefeliciteerd

dit was de legpuzzel van mijn hondje daar hoefde 'alleen' een plaat en vijf schroeven in gelukkig. Durf te wedden dat jouw stellage duurder was dan mijn plaatje ;)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Woogy op 29-04-15 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:03

linda2008 schreef:
Maar ik vind hem wel 1 van de weinige...

Rianne1994 schreef:
Marschall is ook al ouder :')

Ik zei 1 van de weinige, niet de enige ;)
En voor iedereen is iets anders weer mooi, en wat goed bij de ene merrie past, hoeft niet goed bij een andere merrie te passen...

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:13

Oh nee dat bedoelde ik ook niet hoor. Ik bedoelde gewoon van hij is al een oudere hengst net als crow. Wat ik er niet aan af vind zien. Dat bedoelde ik er mee. Ik vind hem eruit zien als een paardje van 5 of 6.

Ben soms niet zo handig in me uitdrukken. Maar bedoelde het meer als in hij is ook oud wat misschien niet te zien is.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 29-04-15 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:13

Iemand had het over kruisen met welsh voor laaaaaange benen, vergeet dan zeker niet op de hals te letten. Bij mijn eerste veulentje lette ik daar niet voldoende op dus meneer heeft een kortere hals, graast niet heel makkelijk voor ze ;)

Net bericht van de opfok gehad 16 mei gaat Tara naar de basisschool!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:24

Zijn idd niet veel hengsten die heel modern gebouwd zijn. maar als je goed zoekt denk ik dat je echt nog plaatjes vind die en slank, en niet te lange rug hebben. En de hengsten van nu worden ook ouder dus ook zeker veel leuks om tussen te kijken.

Hals is zeker iets waar op gelet moet worden bij zo'n kruising Woogy :D
Wil geen veulen met een korte dikke hals.
Dit is de merrie in kwestie, heeft geen gigazware hals maar ook een punt waar ik zeker op ga moeten blijven letten.
Afbeelding

Ah wat leuk dat ze naar de opfok kan!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:18

Hals lengte is zeker iets om op te letten, niemand wil een korte hals fokken denk ik :)

Wauw, hele bedragen voor een hond. Ik zou het ook zeker doen trouwens... net zoals voor mijn paarden. Als je het kunt betalen, vind ik dat je het ze bijna verplicht bent :o
Zo heb ik een gouden kat :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:48

Het is inmiddels veranderd, Pretty en de PB komt er aan nadat ik deze post af heb :j
Gisteren wilde Kees nog steeds niets van Sublime weten. Ik quote mezelf even uit mijn volgtopic:
Cynthia82 schreef:
Ik kreeg het volgende berichtje van YWC:
Een kleine verandering. (dus ik dacht: JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! *\o/* ) In plaats van met één voet van de grond, volgde de tweede ook even. Ze moest echt niet van hem weten. Sorry. (en toen dacht ik: -O- ) (Sublime zocht wel al wat toenadering)
Dus ja... nu maar weer afwachten hoe ze vanavond (misschien wel as we speak) op hem reageert.

Hmmm.. Venthe, dat is jammer. Hopelijk wordt ze snel duidelijk hengstig!

Interessante foto's van je hondje, Pretty!

Lekker ding, zeg, Rianne! <3

Gefeliciteerd, Tinniie!! *\o/* *\o/*

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:54

Wel mooi om te zien wat ze tegenwoordig allemaal voor constructies kunnen maken voor onze trouwe vier voeters!

Luna wat een cutie je merrie!

Ik heb mijn merrie vanmiddag weer opgehaald wat was ik blij haar te zien! Ze zag er top uit gelukkig. Moet haar nu 10 dagen regumate geven en dan mag ze weer terug. Een flinke week knuffelen en dan maar weer fingers crossed!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:19

Dais is vandaag gedekt!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:28

Gefeliciteerd cynthia!!! Super!!

Ik had even een boel stress voor volgende week liz weg brengen. Was ineens niet vrij terwijl ik specifiek erom had gevraagd. Nu gelukkig kunnen ruilen dus alsnog vrij :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:39

Super Cynthia! :D
En dan nu maar duimen op in 1 keer raak! :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:41

Er was eens een merrie met een ietwat ontspoord Baassie :+
Dat Baassie wilde heel graag een valkmerrie, dus samen met een vriendin maakte zij een schets van een valk en gaf die aan de hengstenhouder.
Gelukkig spoort de hengstenhouder ook niet helemaal en dus volgde deze foto:
Een gemaskerde merrie die klaargemaakt wordt voor de dekking en instructies krijgt:

Afbeelding

Zoals iedereen weet werd Ti geen valkmerrie, dus die schets werkte niet (3 jaar na het tonen van de schets bleek dat hij een inwerktijd nodig had van 3 jaar, maar goed, dat wist ik nog niet toen Dais weer naar Sublime ging in 2012 voor Fi).
Dus in 2012 pakte ik het anders aan: Roze lintjes voor in haar staart tijdens het dekken:

Afbeelding

Dat werkte wél!

Dus wat heb ik dit jaar gedaan? Juist ja:

Afbeelding

En zo is Dais zojuist voor de eerste keer gedekt door Sublime (dag 26, doet ze veel netter dan de vorige twee keer :D )

Ja, dat hoop ik bij jouw merrie ook, Faline :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:50

_/-\o_ Oh mén.... dat soort voorzorgsmaatregelen heb ik helemaal niet aan gedacht. Dan maar hopen dat ik hard genoeg gedacht heb aan (classic) champagne merrie om het telepathisch aan dr door te geven :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:13

Haha, als dát niet werkt, weet ik het ook niet meer!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:16

:=

haha het moest zo maar eens lukken :)

Ik ben het ook vergeten, ik zal dan nu al maar heel hard duimen voor een merrie :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:27

Hahaha, cynth! Wel top dat ze voor de 1e x gedekt is!

Ik hoop hier op een zwart tobiano merrie maar mij kennende zal ik wel weer t tegenovergestelde krijgen (vos tobiano hengst)...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:29

Jaaa cool!! Haha!!
stuur je die blauwe linten door?! :D :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:31

Morgen gaan we weer scannen en de merrie dichtzetten. Zal eens vragen of ze ook blauwe hechtingen hebben :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:37

Pony heeft mij twee keer gegeven waar ik absoluut niet op hoopte, op het stukje dat Arie een kereltje was na dan.
Geloof nooit dat zij met mij mee gaat denken aan wat voor baby ik wil hebben ;)
Pris is weer ene paard wat graag dient, dus heb haar vriendelijk verzocht om een witte meid te maken. Nog 9,5 maand en dan weten we meer ;)

Mijn hondje heeft me haast 3000 euro gekost met z'n breuk, en we zijn er nog niet gezien de plaat er ook weer uit moet over een half jaar :\

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:47

Tinniie *\o/* *\o/* super zeg en nu duimen voor een merrie

vulina spannend succes

linda maar de reden van de vele kleurtje bij die mini's is omdat ze vaak alleen gebruikt worden voor shows en in je tuin te lopen dan wil het oog toch ook wat, mag toch?

cynthia en nu hopen dat het gewerkt heeft, ocharme ze krijgt er zelfs het verlanglijstje bij maar mijn merrie gaf me exact mijn bestelling dit jaar :D dus een voorbereid mens is er twee waard.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:46

Rx sterkte met je hond

Ik lees meestal mee, heb nu even niet veel tijd om op iedereen te reageren maar wil niet zeggen dat ik jullie niet volg en mee leef.

Druk met werk, daarnaast probeer ik m'n paarden weer een beetje te rijden etc.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 05:13

Gefeliciteerd met de inmiddels drachtige merries.

En succes gewenst aan de mensen die het nodig hebben.

Momenteel heel druk bezig met van alles dus nog weinig updates van mijn kant uit.

Gisteren wel gehoord dat zowel pepper als ylona vlak na elkaar gedekt zijn en nu klaar zijn.
Ze lopen nog tot ze gescand worden bij de hengstenhouder op het land.
Hopelijk zijn ze drachtig en kunnen ze snel thuis komen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 06:33

Fotsy, over "het oog wil ik ook wat"...
Ik heb een grullo bonte, zilverappel bonte en een zwarte tovero, dus ik ben de laatste die zou zeggen dat aparte kleurtjes/tekeningen niet gaaf zijn ;)
Ik bedoelde alleen meer dat er soms té veel alleen naar kleur gekeken word en niet meer naar de rest. Zo heb ik wel eens mensen op zoek zien gaan naar een dubbel creme hengst zodat ze zeker een palo/valk/smoky zouden krijgen, of een bepaalde bont kleur, met verder 0 andere "eisen" aan de hengst... Dát bedoelde ik meer ;) :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:40

Mini s ken ik niets van. Moeilijk om over mee te spreken. Ik fok vnl om te verbeteren en kleur is het laatste waar ik aan denk.

Hier gelukkig geen Probleem honden. Tot nu toe heel gebleven. Af en toe krijgen ze een check up van de rug want die grote is nogal een acrobaat. Maar tot nu toe weinig kunnen vinden. Ik behandel nu een 'hernia'hondje en die is na een behandeling al heel erg opgeknapt. Daar waar die in de reguliere dgk niet meer vooruit kwam

Eerste merrie zit in de veulenhengstigheid maar wacht nog liever even. Hoef niet zo heel vroeg een veulen. Andere merrie maakt zich klaar voor het veulen.