[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelyn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:12

Dankjewel @mijnlieverd! Spannend ik hoop het voor je!!!

Nou het verhaal is is dat Quilo nooit een kleurentest heeft gehad dus we weten niet 100% zeker of hij homozygoot schimmel is, voor zover Chawwa (zijn eigenaresse) weet, heeft hij tot nu toe alleen maar schimmel veulens gegeven, daardoor ga ik er voor zo'n 99% vanuit dat het gewoon een schimmel word. En anders word het een zwarte aangezien Ushi zwart is. Maar van Ushi weet ik zeker dat ze niet homozygoot zwart is aangezien haar vorige veulen bruin was :)

@Joyceee86 Nou precies dat deed Ushi ook tijdens het rijden ik had haar nog nooit zo heftig meegemaakt! Was op een gegeven moment zo bang dat ik iemand aan zou rijden dat ik maar naar een andere bak ben gegaan (we hebben er gelukkig 3 bij ons op stal) Al is ze sinds gister juist weer heel knuffelig.. heel appart :P

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:32

Lovelyn leuk onze merries zijn dan op dezelfde dag uitgeteld.
Quilo ken ik ook :j leuk!
Stieltjeskanaal grins heb je haar toevallig bij stal Jaclastan laten insemineren?

Mijnlieverd ik duim voor dinsdag spannend!!!

Joyce wil je graag een merrieveulen? Als weer 32 dagen whow...
Ik wacht even met scannen bij Annisse tot dat een van de merries bevallen is.
Zolang ze niet hengstig toont durf ik dat wel aan.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:46

Zou wel leuk in t rijtje passen tjinta: hengst, merrie, hengst
Veulen is in principe voor de verkoop en daarbij maakt t mij niet uit.. De merrie om mee te fokken heb ik zelf al

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:47

Hoi!

Ik meld me weer!

Demy is opnieuw drachtig en dit keer van F-one usa :)

Ze is uitgerekend op 26 maart 2015! Vorig jaar heeft ze op 251 dagen dracht haar eerste veulen verworpen dus we hopen dat het nu wel gaat lukken!
Demy
Afbeelding
x
F-one usa
Afbeelding

Donderdag is het controle, dus hopen dat alles nog goed is!

Iedereen wiens merrie drachtig is, gefeliciteerd!!
Voor de andere, succes nog!

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:23

Afbeelding

Dit was mijn lieve Ushi met haar vorige veulen Future (v. Casual Clay (v. Voltaire)) dit veulentje was alleen niet gepland haha! (foto is uit 2010 maar Ushi ziet er nog hetzelfde uit haha!)

Nee Ushi heeft echt bij Chawwa dus bij Quilo op stal gestaan! Bij Quinta da Bétula :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:31

Ach ja zij zitten ook in Stieltjeskanaal... (hihi zo'n klein dorp met zoveel paardenmensen).
Ushi ziet er goed uit.

Cathyenbeau gefeliciteerd!

Joyce dan gewoon een prachtig veulentje!! :j *\o/*

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:19

Tuurlijk Tjinta, maar daar gaan we hopelijk allemaal voor.. eerste plaats is t belangrijkste denk ik; gezond

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:25

Gefeliciteerd cathyenbeau!
Wat naar dat ze haar vorige veulentje verworpen heeft..
Hopelijk is donderdag alles nog goed!

Leuke foto Lovelyn!
Mooie merrie!
Super lief haar veulentje!

Tuurlijk denk dat voor iedereen een gezond veulen voorop staat.
Heb zelf wat betreft deze combinatie ook zeker wel een voorkeur qua geslacht en kleur, maar gezond is het belangrijkste.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 08:15

Knappe merrie Cathyenbeau

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:25

Hoi, mag ik me hier ook melden? Wij hebben een NMPRS merrie van 88 cm, ze is een dunskin.
De afgelopen week is zij gedekt door de NMPRS hengst Marschall Blue Eyes, hij is een cremello.

Madelief
Afbeelding

Marschall Blue Eyes
Afbeelding

Wij hopen dat ze drachtig is, over 3 weken laten we haar scannen.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 00:25

Leuk Chardy! Welkom!
Leuke kleurtjes allebei :).

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 04:39

Welkom chardy!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:11

Leuke paardjes Chardy :)

Lovelyn, dat veulen is een vosje?

Urielle nee dat is zeker niet normaal, het schijnt niet zo vaak voor te komen, wat de reden is kon ze me ook niet vertellen.

Goeie vraag AZ, ik kijk zo op de kaart van vorig jaar, hoe snel het toen groeide.

Vandaag iig een ei van 6 cm, dus best een joekel. Wel al gedeukt dus ze dacht dat het wel ging ovuleren, toch wat bijgespoten om het helemaal zeker te weten, want we zijn er wel klaar mee.
Stond ook nog weer wat vocht in, mag dus blijven spuiten. 'Voordeel' daarvan is dat als de eicel wel uit het vorige follikel is gekomen, die nu in het vocht aankomt en niet zal pakken, dan hebben we maar weer minder kans op tweelingdracht zullen we maar zeggen.
Nu het zo snel gegroeid is en er nog op zit begin ik wel te vrezen voor wat jij vertelt. Heb de DA iig al verteld wat jouw verhaal was en dat regumate daarbij geholpen heeft.
Wanneer ben je dat gaan geven?

Edit: 1,5 cm groeien is hier wel redelijk normaal, ik heb hier een kaart van Schim en die ging van 3 naar 4,5 en de keer daarop van 3 naar 4 naar 5,5 cm. Doortje van 3 naar 4,5 cm. Poon van 4 naar 5,5 naar 6 cm.
Alleen bij Sientje zelf ging het de vorige keer van 4 naar 4,5 en dan er af.
Maar bij haar groeide het follikel dat een hematoom werd dus juist heel langzaam, zat er eerst 11 dagen op als 3,5 cm en twee dagen daarna naar 4,5, waarna het sprong.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:17

Welkom Chardy, weer een mini erbij :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:43

Welkom Chardy en Cathyenbeau!

Wainonia zit vandaag op 35 dagen en ze moet dus eigenlijk deze week weer gescand worden.. maar eigenlijk durf ik niet goed.

Tot nu toe loopt alles precies net als vorig jaar (eerste ronde na 1x dekken drachtig, mooi vruchtje op 18 dagen) bij onze andere merrie.. Alleen daar ging het precies hier mis en was die merrie het dus kwijt op de 35 dagen scan. En daar ben ik nu gewoon heel bang voor, dat het weer zo is. Er is niks vreemds aan Wainonia te merken, ook echt niet hengstig of wat ook, maar toch vrees ik er erg voor. Ik twijfel nu dus ook of ik het wel of niet moet gaan doen :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:32

Welkom aan de nieuwelingen chardy en cathyenbeau.

Murosch ik begrijp dat de schrik erin zit.
Is bij mij ook wel beetje, mijn merrie heeft twee jaar geleden verworpen maar hebben pas vorig jaar gemerkt , dus ik ben absoluut voorstander van geregeld te scannen, dit wil ik niet meer meemaken hoor.
Veel succes, ik duim voor je.

Nicole 6cm amai zeg

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:28

Murosch, mijn merrie toonde vorige week hengstig gedrag met 33 dagen. Eigenlijk zou ze komende woensdag gescand met 42 dagen maar ik heb meteen een afspraak gemaakt en ze is afgelopen dinsdag gescand. Gelukkig is ze nog steeds mooi drachtig! Waarom jezelf zo lang laten twijfelen? Je kan het maar beter meteen weten toch?
Laatst bijgewerkt door Balder op 01-06-14 21:38, in het totaal 2 keer bewerkt

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:36

Bij Noumea was de eerste keer dat we haar de eerste keer deden scannen t ei 3,86, toen een dag niet gescant, dag daarna weer wel en toen was t ei 5,4 cm..

Heb trouwens t idee dat ze qua gedrag is veranderd, dus heb t gevoel dat ze drachtig is, maar miss zie ik wel dingen omdat ik ze graag wil zien :D. Dinsdag weet ik of mijn gevoel juist is, maar wil t nu weten haha, heb geen geduld :p.

Murosch ik zou als ik jou was ook gewoon laten scannen..dan weet je t maar :).
Maar snap wel dat je bang bent..Maar je kan t beter maar weten toch? Wss is ze gewoon nog drachtig en hoef je er niet meer over in te zitten :).

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 23:12

@Nicole288 Ja wij dachten in de eerste instantie ook dat hij een vos was, maar nadat hij zijn veulen vacht verloor was het toch echt een bruin paardje, hij ziet er nu zo uit!
Afbeelding

Morgen hebben we Ushi haar 34 dagen scan! Echt heel zenuwachtig ervoor! Ik laat morgen meer weten!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:18

Die is knap geworden! :)

Murosh dat is iets dat in je hoofd blijft zitten tot je die scan gehad hebt en grote kans dat alles gewoon nog goed zit. En stel dat het niet zo zou zijn, dan kun je nog een keer opnieuw dekken.
En hoe mooi is het om daar op die scan een kloppend hartje te zien! Allemaal redenen om het wel te doen :)

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:33

Hier Peggy hengstig, vanmiddag scannen of ze er klaar voor is om geinsemineerd te worden.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:13

Nou Nicole hopelijk word ze snel drachtig! Mijn merrie had ook een tweeling dracht en lees nu hier dat het toch best vaak voorkomt! Ik was toch even behoorlijk zenuwachtig maar zaterdag 24 mei was ze nog drachtig met kloppend hartje! :D

Wanneer raden jullie aan om weer te scannen? Ze is zeg maar drachtig geworden op 25 april en is nu 4 keer gescand en de laatste keer de 24ste.

Rooslover met wie ga je haar dekken? Hopelijk pakt het ook snel bij jou!

Spannend allemaal iedereen kijkt al helemaal uit naar volgend jaar, wij moeten nog lang wachten :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:03

Je hoort inderdaad veel tweelingen.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:34

Ik ga dekken met fideniro, dekking van gewonnen op de nrps showdag.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:59

Bij mij hebben ze gezegd op 65 en op 100 dagen nog eens scan, verdér weet ik niet meer.

Lovelyn, spectaculair. Zou ook gezegd hebben dat hij vos was.